Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τι έγινα … τώρα που μεγάλωσα; 23/10/2013 Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας Γ.Δ. Ιονίου Πανεπιστημίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τι έγινα … τώρα που μεγάλωσα; 23/10/2013 Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας Γ.Δ. Ιονίου Πανεπιστημίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τι έγινα … τώρα που μεγάλωσα; 23/10/2013 Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας Γ.Δ. Ιονίου Πανεπιστημίου

2 Α’ Κύκλος Εργαστηρίων Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας Γραφείου Διασύνδεσης ( ) Η Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας του Γραφείου Διασύνδεσης οργάνωσε και συντόνισε τον Α’ Ετήσιο Κύκλο Εργαστηρίων Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας ( ) με θέμα «Άγχος και κατάθλιψη στην εκπαίδευση και την εργασία» με σκοπό να συμβάλλει στην πολύπλευρη υποστήριξη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Ι.Π. των φοιτητών και του προσωπικού όλων των τμημάτων του Ι.Π. Τα εργαστήρια φιλοξενήθηκαν στο κτήριο Αρεταίος του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ι.Π. (Πλατεία Τσιριγώτη 7, Κέρκυρα) στις 14, 21 και 28 Μαρτίου 2011 όπου και πραγματοποιήθηκαν 2ωρες βιωματικού χαρακτήρα συναντήσεις εργασίας μεταξύ αιτούντων και ειδικών συμβούλων ψυχικής υγείας. Τελικοί αποδέκτες ήταν φοιτητές και μέλη του διοικητικού και τεχνικού προσωπικού όλων των τμημάτων του Ι.Π. Πιο συγκεκριμένα, τα θέματα που πραγματεύτηκαν στις τρεις (3) επιμέρους ενότητες ήταν: •Τι είναι άγχος και τι κατάθλιψη. Πώς εκδηλώνονται στην εκπαίδευση και στην εργασία(14 Μαρτίου 2011). Ελένη – Άννα Καλούδη, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, Υπεύθυνη Υπηρεσίας Συμβουλευτικής Γραφείου Διασύνδεσης Ι.Π. Εισήγηση [pdf] Περίληψη [pdf] •Το φαινόμενο της επαγγελματικής εξουθένωσης. Συνέπειες στο άτομο και στην επιχείρηση (21 Μαρτίου 2011). Βέρα Κιουρκτσή, Ψυχολόγος – Οικογενειακή Θεραπεύτρια, Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Κέρκυρας (Ψ.Ν.Κ.) Εισήγηση •Τρόποι αντιμετώπισης του άγχους. Πρόληψη και θεραπεία της κατάθλιψης(28 Μαρτίου 2011). Κατερίνα Βλαχούτσου, Ψυχολόγος – Οικογενειακή Θεραπεύτρια, Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Κέρκυρας (Ψ.Ν.Κ.) Εισήγηση

3 Β Κύκλος Βιωματικών Εργαστηρίων Γραφείου Διασύνδεσης ( ) Η Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας του Γραφείου Διασύνδεσης οργάνωσε τον β’ κύκλο βιωματικών εργαστηρίων συμβουλευτικής σταδιοδρομίας για το ακαδημαϊκό έτος με γενικούς τίτλους των δύο επιμέρους ενοτήτων που παρουσιάστηκαν: «Οι προκλήσεις της Εξεταστικής διαδικασίας και η ανταπόκριση σε αυτήν» Και «Η Διεκδικητικότητα ως εκπαιδευτικό και επαγγελματικό εφόδιο. Τρόποι αποδοτικής έκφρασής της». Σκοπός του β΄ κύκλου βιωματικών εργαστηρίων ήταν η “εκπαίδευση” των συμμετεχόντων στη διαχείριση του άγχους που συνοδεύει την εξεταστική διαδικασία αλλά και η ολοκληρωμένη παρουσίαση της έννοιας της Διεκδικητικότητας και των μορφών που μπορούν να αποβούν θετικοί για την εκπαιδευτική και επαγγελματική πορεία ενός ατόμου. Τα σεμινάρια φιλοξενήθηκαν στην αίθουσα 1.01 του κτιρίου Ιπποκράτης του Τμήματος Ασιατικών Σπουδών του Ι. Π. (Πλατεία Τσιριγώτη 7, Κέρκυρα) στις 13, 17, 20 και 24 Φεβρουαρίου 2012 όπου και πραγματοποιήθηκαν δύο 2ωρες εκπαιδευτικές συναντήσεις εργασίας. Τελικοί αποδέκτες ήταν φοιτητές, απόφοιτοι και εργαζόμενοι υπηρεσιών όλων των τμημάτων του Ι. Π. Πιο συγκεκριμένα, τα θέματα που παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν στις δύο (2) επιμέρους ενότητες ήταν: •Οι προκλήσεις της Εξεταστικής διαδικασίας και η ανταπόκριση σε αυτήν (13 και 17 Φεβρουαρίου 2012). Εισήγηση[pdf] •Η Διεκδικητικότητα ως εκπαιδευτικό και επαγγελματικό εφόδιο. Τρόποι αποδοτικής έκφρασής της (20 και 24 Φεβρουαρίου 2012). Εισήγηση[pdf] • Η Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας του Γραφείου Διασύνδεσης οργάνωσε τον β’ κύκλο βιωματικών εργαστηρίων συμβουλευτικής σταδιοδρομίας για το ακαδημαϊκό έτος με γενικούς τίτλους των δύο επιμέρους ενοτήτων που παρουσιάστηκαν: «Οι προκλήσεις της Εξεταστικής διαδικασίας και η ανταπόκριση σε αυτήν» και «Η Διεκδικητικότητα ως εκπαιδευτικό και επαγγελματικό εφόδιο. Τρόποι αποδοτικής έκφρασής της». • Σκοπός του β΄κύκλου βιωματικών εργαστηρίων ήταν η “εκπαίδευση” των συμμετεχόντων στη διαχείριση του άγχους που συνοδεύει την εξεταστική διαδικασία αλλά και η ολοκληρωμένη παρουσίαση της έννοιας της Διεκδικητικότητας και των μορφών που μπορούν να αποβούν θετικοί για την εκπαιδευτική και επαγγελματική πορεία ενός ατόμου. • Τα σεμινάρια φιλοξενήθηκαν στην αίθουσα 1.01 του κτιρίου Ιπποκράτης του Τμήματος Ασιατικών Σπουδών του Ι. Π. (Πλατεία Τσιριγώτη 7, Κέρκ

4 Γ Κύκλος Βιωματικών Εργαστηρίων Γραφείου Διασύνδεσης ( ) Η Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας του Γραφείου Διασύνδεσης οργάνωσε τον Γ’ κύκλο βιωματικών εργαστηρίων συμβουλευτικής σταδιοδρομίας για το ακαδημαϊκό έτος με τίτλο: «Διαμορφώνοντας την Ομάδα μου. Βασικά ζητήματα μετάβασης στην αγορά εργασίας». Σκοπός του γ ΄ κύκλου βιωματικών εργαστηρίων ήταν να δοθεί στους συμμετέχοντες η ευκαιρία να επιλέξουν από έναν προτεινόμενο θεματικό κατάλογο αλλά και να προτείνουν επιπλέον θέματα που εμπίπτουν στα ενδιαφέροντά τους προκειμένου να αναλυθούν στις συναντήσεις των Εργαστηρίων. Παραδειγματικά, τους προτάθηκαν ζητήματα που αφορούσαν συνήθη ζητήματα που απασχολούν φοιτητές και αποφοίτους στην εποχή μας, θέματα εκπαιδευτικής και επαγγελματικής ανάπτυξης, τρόπους με τους οποίους η συναισθηματική κατάσταση του ατόμου επηρεάζει όλους τους τομείς της ζωής του. Τα σεμινάρια φιλοξενήθηκαν στον φυσικό χώρο του Γραφείου Διασύνδεσης στις 27 Φλεβάρη, 6, 13, 20 και 27 Μάρτη Πιο συγκεκριμένα, τα θέματα που συζητήθηκαν κατά τις προγραμματισμένες συναντήσεις ήταν: •Προσόντα που με καθιστούν έτοιμο/έτοιμη προκειμένου να μεταβώ στην αγορά εργασίας. •Μετάβαση από φοιτητές σε πτυχιούχους. Προβλήματα και προκλήσεις. •Μετάβαση από φοιτητές στην αγορά εργασίας. Τα πρώτα μας βήματα. •Συναισθηματικές επιπτώσεις της μετάβασης από φοιτητές σε πτυχιούχους που αναζητούν εργασία. •Όρια στις διαπροσωπικές μου σχέσεις και αποτελεσματικές δεξιότητες επικοινωνίας.

5 Α’ Κύκλος Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων Γραφείου Διασύνδεσης ( ) Η Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας του Γραφείου Διασύνδεσης προέβει σε ενέργειες οργάνωσης, προβολής, πραγματοποίησης και συντονισμού του Α’ Κύκλου Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων για το ακαδημαϊκό έτος με γενικό τίτλο «Βασικά θέματα για τη μετάβαση των νέων στην παραγωγική διαδικασία» με σκοπό να εκπαιδεύσει τους δικαιούχους φοιτητές σε ζητήματα που αφορούν άμεσα στη διαδικασία αναζήτησης εργασίας και στη μετάβασή τους στην παραγωγική κοινότητα που θα επιλέξουν/ κληθούν να δραστηριοποιηθούν με το πέρας των σπουδών τους. Τα σεμινάρια φιλοξενήθηκαν στο κτήριο Αρεταίος του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ι.Π. (Πλατεία Τσιριγώτη 7, Κέρκυρα) στις 9, 16 και 23 Μαΐου 2011 όπου και πραγματοποιήθηκαν 2ωρες εκπαιδευτικές συναντήσεις εργασίας μεταξύ συμμετεχόντων εκπαιδευομένων και εκπαιδευτών. Τελικοί αποδέκτες ήταν φοιτητές διοικητικό προσωπικό όλων των τμημάτων του Ι.Π. Πιο συγκεκριμένα, τα θέματα που πραγματεύτηκαν στις τρεις (3) επιμέρους ενότητες ήταν: •Οργάνωση φακέλου υποψηφιότητας- Βιογραφικό Σημείωμα (9 Μαΐου 2011). Γεώργιος Μηλιώτης, Στέλεχος Γραφείου Διασύνδεσης, ΠΔ407/80 Ι.Π. Εισήγηση [pdf] •Προετοιμασία για συνέντευξη επιλογής (16 Μαΐου 2011). Ελεάννα Καλούδη Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Γ.Δ. Εισήγηση [pdf] •Τεχνικές αναζήτησης εργασίας (16 Μαΐου 2011). Κωνσταντίνος Δουκάκης Δρ Κοινωνικής Πολιτικής Εισήγηση [pdf] •Το επαγγελματικό προφίλ. Πως η αυτοεικόνα επηρεάζει την επαγγελματική ανάπτυξη (16 Μαΐου 2011). Ελεάννα Καλούδη, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Γ.Δ.Εισήγηση [pdf]

6 Β Κύκλος Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων Γραφείου Διασύνδεσης ( ) Η Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας του Γραφείου Διασύνδεσης οργάνωσε τον β’ κύκλο εκπαιδευτικών σεμιναρίων συμβουλευτικής σταδιοδρομίας για το ακαδημαϊκό έτος με γενικούς τίτλους των δύο επιμέρους ενοτήτων που παρουσιάστηκαν: «Λειτουργία της Μνήμης. Τεχνικές Μάθησης και Συγκέντρωσης» και «Τρόποι Αποδοτικής Διαχείρισης του Εκπαιδευτικού και του Επαγγελματικού χρόνου». Σκοπός του β΄κύκλου εκτός από την ενδυνάμωση της σχέσης της υπηρεσίας με όσους δικαιούχους παρακολουθούν τις δράσεις της ήταν ο προβληματισμός των συμμετεχόντων στα ζητήματα της μνήμης και της ουσιαστικής και αποτελεσματικής διαχείρισης της έννοιας του χρόνου. Τα σεμινάρια φιλοξενήθηκαν στο κτίριο Αρεταίος του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ι. Π. (Πλατεία Τσιριγώτη 7, Κέρκυρα) στις 7, 11, 14 και 18 Νοεμβρίου 2011 όπου και πραγματοποιήθηκαν τέσσερις 2ωρες εκπαιδευτικές συναντήσεις εργασίας. Τελικοί αποδέκτες ήταν φοιτητές, απόφοιτοι και εργαζόμενοι υπηρεσιών όλων των τμημάτων του Ι. Π. Πιο συγκεκριμένα, τα θέματα που παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν στις δύο (2) επιμέρους ενότητες ήταν: •Λειτουργία της Μνήμης (7 Νοεμβρίου 2011). Εισήγηση [pdf] •Τεχνικές Μάθησης και Συγκέντρωσης ((11 Νοεμβρίου 2011). Εισήγηση [pdf] •Τρόποι Αποδοτικής Διαχείρισης του Εκπαιδευτικού και του Επαγγελματικού χρόνου (14 και 18 Νοεμβρίου 2011). Εισήγηση [pdf]

7 Γ Κύκλος Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων Γραφείου Διασύνδεσης ( ) Η Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας του Γραφείου Διασύνδεσης οργάνωσε τον Γ’ κύκλο εκπαιδευτικών σεμιναρίων συμβουλευτικής σταδιοδρομίας για το ακαδημαϊκό έτος με τίτλο «Ανταλλαγή εμπειριών για την κατάκτηση επαγγελματικής ταυτότητας». Στόχος των Εκπαιδευτικών Σεμιναρίων ήταν η ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ εισηγητών και συμμετεχόντων, αποφοίτων Τμημάτων του Ιονίου Πανεπιστημίου ή άλλων Ιδρυμάτων, προκειμένου να συζητήσουν τα βήματα που ακολούθησαν ή προγραμματίζουν να ακολουθήσουν προκειμένου να καταλήξουν σε μια επιθυμητή θέση εργασίας. Οι εισηγητές κλήθηκαν να μοιραστούν και να συζητήσουν με τους συμμετέχοντες την θετική ή αρνητική τους εμπειρία σε ότι αφορά τις προσπάθειες που πραγματοποίησαν προκειμένου να σχεδιάσουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία, απάντησαν σε ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο που ενημερώνονταν για θέσεις εργασίας, τον τρόπο που προσέγγιζαν τα επαγγελματικά περιβάλλοντα, προωθούσαν τα προσόντα τους, καθώς και τις επιτυχημένες ή αποτυχημένες προσπάθειες να κατακτήσουν την επαγγελματική ζωή που είχαν οραματιστεί. Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια φιλοξενήθηκαν στην Αίθουσα Συνεδριάσεων των Τμημάτων Ιστορίας και Αρχειονομίας Βιβλιοθηκονομίας στις 30 και 31 Μαΐου του Οι Εισηγητές που προσφέρθηκαν να συμμετάσχουν φέροντας την πολύτιμη εμπειρία τους ήταν οι: •Κυρία Κουκουράκη Κυριακή, Διδάσκουσα στο Τμήμα Μετάφρασης του Ι.Π. •Κύριος Κορακιανίτης Νικόλαος, Πολιτικός Μηχανικός. •Κύριος Μάμαλος Νίκος, Περιβαλλοντολόγος, απασχολούμενος στην Επιτροπή Ερευνών του Ι.Π. •Κύριος Μέριανος Νίκος, Προγραμματιστής

8 Τι είναι ο …επαγγελματικός προσανατολισμός; Μια άλλη οπτική…

9 Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας νέος …. Σκέφτηκε πως είχε φτάσει η ώρα να κάνει ένα ταξίδι. Που θα ήθελα άραγε να πάω; Κοντά σε θάλασσα ή σε βουνό; Κάπου κοντά ή μακριά; Ξέρω! Θα μου άρεσε να πάω… Μπορώ όμως να φτάσω εκεί;

10 Θα πρέπει να χρησιμοποιήσω αεροπλάνο και δεν είμαι σίγουρος αν μπορώ… φοβάμαι τα αεροπλάνα. Αν αντιμετωπίσω τον φόβο μου; Θα τα καταφέρω άραγε; Θα τα καταφέρω! Όμως, σε τι γλώσσα θα συνεννοούμαι;

11 Θα πρέπει να μάθω πριν τη γλώσσα που μιλάνε εκεί! Και είμαι καλός στο να μαθαίνω ξένες γλώσσες! Θα βάλω στη βαλίτσα μου λοιπόν σιγά σιγά ό, τι χρειάζομαι και όταν θα είμαι έτοιμος θα πετάξω μακριά! Όμως νομίζω … το ταξίδι μου αρχίζει από τώρα!

12 Πέρασε αρκετός καιρός κι ο νέος κατάφερε να ετοιμάσει τη βαλίτσα του με όλα όσα νόμιζε ότι θα χρειαζόταν για να φτάσει στον προορισμό του. Μπήκε στο αεροπλάνο και επιτέλους πέταξε προς τον στόχο του! Στις δύο διπλανές του θέσεις καθόντουσαν μια νέα δεξιά του κι ένας κύριος γύρω στα 50 αριστερά του. Του θύμιζε τον μπαμπά του και τον συμπάθησε πολύ…

13 Πώς και αποφασίσατε να ταξιδέψετε κύριε, τον ρώτησε ευγενικά. Έχω κάνει αρκετά ταξίδια στη ζωή μου παιδί μου. Άλλα, επειδή χρειάστηκε να τα κάνω Κι άλλα, επειδή το επέλεξα… Τα ταξίδια είναι στη φύση μας και μόνο ταξιδεύοντας βρίσκουμε τον προορισμό μας.

14 Κι εσύ, ρώτησε το κορίτσι δίπλα του. Εσύ που πηγαίνεις; Στο ταξίδι μου πηγαίνω, του απάντησε. Ο νέος προβληματίστηκε… Τι εννοούσε στο ταξίδι μου; Αφού, στο ίδιο αεροπλάνο ήταν και οι δύο, στο ίδιο μέρος δεν πήγαιναν; Περίεργο… Και αφέθηκε στις σκέψεις του ενώ η πτήση συνεχιζόταν.

15 Ξαφνικά, βροχή και αναταράξεις διέκοψαν την ηρεμία του… Τι τα ήθελα εγώ τα αεροπλάνα, σκέφτηκε. Άραγε θέλουμε πολύ ακόμα για τον προορισμό μας, ρώτησε…

16 Πάντα στις πτήσεις υπάρχουν αναταράξεις νεαρέ μου, του απάντησε ο κύριος που καθόταν δίπλα του. Πρέπει όμως να έχεις υπομονή, γιατί κάποια στιγμή σταματάνε. Αν θες πολύ να φτάσεις στον προορισμό σου, θα έχεις θέληση και υπομονή. Αν όμως νομίζεις ότι δεν θα τα καταφέρεις, θα πρέπει να αλλάξεις προορισμό ή έστω μεταφορικό μέσο… πρόσθεσε χαμογελώντας

17 Καλά… σκέφτηκε ο νέος … θα τα καταφέρω, θα δείτε ότι μπορώ! Το θέμα είναι να δεις εσύ τι μπορείς, όχι εγώ. Εγώ χαίρομαι που είμαι συνταξιδιώτης σου και αυτό μου αρκεί. Στον εαυτό σου έχεις να δείξεις νεαρέ, όχι σε μένα, ούτε σε άλλον.

18 Η ώρα πέρασε με κάποιες αναταράξεις αλλά και πολλές όμορφες στιγμές. Ο νέος έμαθε πολλά σε αυτήν την πτήση… Έμαθε για τα μέρη από τα οποία πέρασαν… Έμαθε για τους ανθρώπους που ζουν σε αυτά.. Έμαθε για τους συνταξιδιώτες του, αλλά κυρίως, Έμαθε πολλά για τον εαυτό του.

19 Τώρα έμενε μόνο να απολαύσει τον προορισμό του και να αξιοποιήσει κάθε ευκαιρία που θα του έδινε. Έμενε να τον κάνει προορισμό του. Και τότε, απέκτησαν νόημα τα λόγια του κοριτσιού Στο ταξίδι της πήγαινε… Στο δικό της ταξίδι που δεν θα έμοιαζε με κανενός.

20 Ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ μας ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ισοδυναμεί με τον ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ. Αφότου αποφασίσουμε προς τα πού θα κατευθυνθούμε ΕΧΟΥΜΕ ΟΡΙΣΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΜΕ.

21 • Τι πρέπει να γνωρίζουμε για να αποφασίσουμε το επάγγελμα που μας ταιριάζει; • Τι από αυτά γνωρίζαμε όταν επιλέξαμε επάγγελμα;

22 Α. ΠΡΙΝ ΕΠΙΛΕΞΟΥΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΠΡΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΗΤΑΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ! ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ • ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙ ΟΧΙ (ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ) • ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙ ΟΧΙ (ΚΛΙΣΕΙΣ-ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ-ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ) • ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙ ΟΧΙ (ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ) • ΤΙ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ (ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΜΑΣ) • ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ (ΕΡΓΑΤΙΚΟΣ; ΕΝΘΟΥΣΙΩΔΗΣ; ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ; ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΟΣ; ΕΥΕΛΙΚΤΟΣ;ΑΥΣΤΗΡΟΣ; ΣΤΑΘΕΡΟΣ;…) • ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΑΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, «ΔΥΝΑΤΑ» ΜΑΘΗΜΑΤΑ, «ΔΥΣΚΟΛΑ» ΜΑΘΗΜΑΤΑ) • ΠΩΣ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ (ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ)

23 Β. ΕΠΡΕΠΕ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΣΩΣΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ • ΠΟΙΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ; • ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΥΤΈΣ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ; • ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ; • ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ; • ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ; • ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΆΘΕ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΜΟΥ; • ΠΩΣ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΕΞΟΔΟΙ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΩ ΝΑ ΖΗΣΩ; • ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΑΣΚΕΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ;

24 Πότε ξεκινά ο επαγγελματικός μας προσανατολισμός; Στο Λύκειο;!!!

25 ΠΟΤΕ ΞΕΚΙΝΑ Ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ; ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ ΜΑΣ ΝΑ ΛΕΕΙ… «ΜΠΟΥΧΤΗΣΑ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ», ΤΗ ΜΑΜΑ ΝΑ ΦΩΝΑΖΕΙ «ΤΙ ΤΟ ΗΘΕΛΑ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ;» ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΔΕΛΦΟ ΜΑΣ ΝΑ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΟΤΙ «ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ»… Ας δούμε όμως παρακάτω κάποιες επιπλέον συνθήκες κατά τις οποίες διαμορφώνουμε επαγγελματικές αξίες!

26 …ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΟΥΜΕ… ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ 5 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Ή ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ ΑΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΜΠΑΛΕΤΟ...ΠΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΣΤΗ ΜΑΜΑ, Ή ΑΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΤΗΣΟΥΜΕ…ΚΙ ΑΥΤΟ! Ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΞΕΚΙΝΑ και ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ • ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΜΕ, • ΒΛΕΠΟΥΜΕ, • ΑΦΟΥΓΡΑΖΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΓΥΡΩ ΜΑΣ, ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ

27 ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΙΚΙΝΑ Ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΚΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΠΟΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ΠΟΙΑ ΟΧΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ. ΠΟΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ/ΧΟΜΠΥ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΠΟΙΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΕΙ ΠΟΣΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ, ΕΙΤΕ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΕΊΤΕ ΟΧΙ.

28 Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ( ακόμη και στο νήπιο) ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ! ΣΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ (ήδη από το νήπιο) ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΜΕ ΟΤΙ ΌΛΟΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (τα είδη της νοημοσύνης) ΣΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ. ΟΤΙ ΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ (αν βέβαια το αντιληφθούμε πρώτα οι ίδιοι)

29 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΚΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΧΩ; Π.Χ. ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ; ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΛΥΚΕΙΟ; Τ.Ε.Ε.; Ι.Ε.Κ.;

30 ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ • Είμαι ευχαριστημένος από το αντικείμενο των σπουδών μου; • Είναι εύκολη ή δύσκολη η προσαρμογή μου στις νέες συνθήκες; • Θέλω/μπορώ/χρειάζεται να συνεχίσω με μεταπτυχιακές σπουδές; • Που με οδηγεί επαγγελματικά το συγκεκριμένο πτυχίο; • Πώς είναι οι συνθήκες στην αγορά εργασίας; • Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να είμαι έτοιμος για τη μετάβαση στην αγορά εργασίας; • Ποιος μπορεί να με βοηθήσει στη λήψη απόφασης; • ΤΙ ΕΓΙΝΑ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΣΑ;

31 • Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Σταδιοδρομίας • Υπηρεσία Πληροφόρησης

32 Τι είναι η Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας; Η Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας του Γραφείου Διασύνδεσης αποτελεί το βασικό όργανο παροχής υποστήριξης σε φοιτητές, αποφοίτους και εργαζόμενους του Ιονίου Πανεπιστημίου με σκοπό την ενίσχυση της εκπαιδευτικής τους ανάπτυξης και της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας παρέχεται μέσα από ατομικές συναντήσεις συμβουλευτικής με την ειδική σύμβουλο του Γραφείου, μέσα από την Τηλεσυμβουλευτική διαδικασία, με την οργάνωση βιωματικών εργαστηρίων και εκπαιδευτικών σεμιναρίων και τη διαμόρφωση και ανάρτηση χρήσιμων κειμένων και οδηγών Συμβουλευτικής στην Ιστοσελίδα του Γραφείου. Η Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας δεν αποτελεί ξέχωρο τμήμα του Γραφείου Διασύνδεσης αλλά τον βασικό τρόπο παροχής ενημέρωσης και στήριξης των δικαιούχων του σε θέματα που έμμεσα ή άμεσα αφορούν σπουδές, εργασία και προσωπική ανάπτυξη. Οι κατηγορίες των αιτημάτων που επεξεργάζεται είναι οι: • Ακαδημαϊκή Συμβουλευτική • Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας • Ειδική Συμβουλευτική • Συμβουλευτική Πρόληψης Ψυχολογικών Δυσκολιών

33 ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΜΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ; ΣΙΓΟΥΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΟ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΕΙ ΤΟ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ! ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ Η ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ! ΟΜΩΣ, ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕΝΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ; (ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ)

34 ΣΥΝΗΘΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΟΥΝ… • ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ • ΚΑΛΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ • ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΕΛΙΞΗΣ(ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ!) • ΜΟΝΙΜΟΝΤΗΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ • ΑΣΦΑΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ • ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΩ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ • ΝΑ ΕΧΩ ΠΟΛΛΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ • ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ • ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΑΙ ΠΟΛΥ • ΝΑ ΠΑΙΡΝΩ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ • ΝΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΩ ΝΩΡΙΣ • Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ • ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΩ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ • ΝΑ ΕΧΩ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΚΥΡΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ…

35 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΌΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΖΩΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ. Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΤΥΧΕΙ ΠΟΤΕ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ. ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΗΝ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΚΤΙΜΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ.

36 ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ ΛΙΓΑΚΙ, ΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΟΥΜΕ ΙΣΩΣ ΕΠΙΣΗΣ, Το Βρετανικό Υπουργείο Επιχειρήσεων, Καινοτομίας και Δεξιοτήτων ζήτησε πρόσφατα από μια ομάδα επιστημόνων που ασχολούνται με τις τεχνολογίες του μέλλοντος να περιγράψουν πώς η τεχνολογική και επιστημονική πρόοδος θα επηρεάσει τα σημερινά επαγγέλματα. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν από την ομάδα Fast Future Research στην Έκθεση > και ήταν πραγματικά εκπληκτικά. Η μελέτη παρουσίασε 20 επαγγέλματα, που ενδέχεται να θεωρούνται συνηθισμένα το 2020 ή το 2030 σήμερα όμως ακούγονται σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Ιδού ορισμένα:

37 • Κατασκευαστές μελών του ανθρώπινου σώματος • Νανο-γιατροί • Αγρότες γενετικά τροποποιημένων τροφίμων. • Διαχειριστές / σύμβουλοι ηλικιωμένων • Χειρούργοι αύξησης της μνήμης. • Ηθικιστές της Νέας επιστήμης • Διαστημικοί πιλότοι, τουριστικοί ξεναγοί και • αρχιτέκτονες. • Κάθετοι αγρότες • Ειδικοί αντιστροφής της κλιματικής αλλαγής • Εφαρμοστές καραντίνας • Αστυνομία καιρικών μετατροπών • Εικονικοί δικηγόροι

38 Σας ευχαριστώ, Ελεάννα Καλούδη Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Γ.Δ.


Κατέβασμα ppt "Τι έγινα … τώρα που μεγάλωσα; 23/10/2013 Υπηρεσία Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας Γ.Δ. Ιονίου Πανεπιστημίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google