Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Φιλοσοφία και Βασικές Αρχές ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δεκέμβριος 2010.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Φιλοσοφία και Βασικές Αρχές ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δεκέμβριος 2010."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Φιλοσοφία και Βασικές Αρχές ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δεκέμβριος 2010

2 ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΩΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ 3-6 ΧΡΟΝΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ, 2010 Λοΐζου, Ε. κ Παπαδημήτρη-Καχριμάνη, Χ.

3 ΔΟΜΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 1 Η  ΜΕΛΕΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 2 Η  ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ (ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΥΛΙΚΟ)  ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 3 Η  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ  ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ

4 ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΕΚ (σελ.3-7 από κείμενο ειδικής επιτροπής) Το σχολείο του 21 ου αιώνα  Δημοκρατικό  Κοινό σχολικό περιβάλλον για όλα τα παιδιά  Επίτευξης όλων των στόχων από όλα τα παιδιά  Ανθρώπινο  Σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας  Δικαίωμα στη παιδική ηλικία και στη νεότητα

5 Αποστολή της εκπαίδευσης του 21 ου αιώνα  Ένα επαρκές και συνεκτικό σώμα γνώσεων από όλες τις επιστήμες  Ενίσχυση της ανθρωπιστικής διάστασης  Απόκτηση γνώσεων, στάσεων και συμπεριφορών που απαρτίζουν τη σύγχρονη δημοκρατική πολιτότητα  Καλλιέργεια όλων των ιδιοτήτων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απαιτούνται στην κοινωνία του 21 ου αι.  ικανότητες-κλειδιά για την ανάπτυξη του δημιουργικού ανθρώπου

6 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1  Να μελετήσετε το αναλυτικό και να σημειώσετε τις λέξεις κλειδιά του κάθε μέρους στο έντυπο που σας δίνεται

7 ΔΟΜΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ  Εισαγωγή  Το παιδί του σήμερα-Ο ενήλικας του αύριο  Βασικές Παιδαγωγικές Αρχές  Μορφές Οργάνωσης της Μάθησης  Προγραμματισμός ιστογράμματα  Ο ρόλος της νηπιαγωγού-παιδαγωγού

8 ΔΟΜΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ  Παιδιά με ειδικές ανάγκες  Πολιτισμικός, γλωσσικός και θρησκευτικός πλουραλισμός  Οικογένεια και νηπιαγωγείο  Αξιολόγηση  Τομείς Ανάπτυξης  Γνωστικά Αντικείμενα

9 Βασικές Παιδαγωγικές Αρχές  Περίοδος με αυτόνομη αξία  Μοναδικότητα και ατομικούς ρυθμούς μάθησης  Μάθηση μέσα από τη διερεύνηση, το παιχνίδι και τη συζήτηση  Η μάθηση στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη  Η διαδικασία ξεκινά από το τι μπορούν να κάνουν  Σχέσεις

10 ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ-ΕΜΦΑΣΕΙΣ  Παιδοκεντρισμός  Διαφορετικότητα  Διερεύνηση –Εμπειρίες  Ικανότητες  Ολόπλευρη Ανάπτυξη  Σχέσεις

11 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ  ΕΝΕΡΓΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ  ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΖΩΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ (έμφαση στον κοινωνική συνειδητοποίηση)  ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΧΕΙ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΛΟΓΟ (έμφαση στις διαδικασίας που ενισχύουν τα δικαιώματα του παιδιού)

12 Το παιδί του σήμερα-Ο ενήλικας του αύριο Στόχος του συγκεκριμένου αναλυτικού προγράμματος είναι να ενισχύσει την εικόνα ενός ικανού, δυναμικού και αποφασιστικού παιδιού, ενός παιδιού που έχει την ικανότητα να αναπτύσσει σχέσεις, που θέλει να το σέβονται και να σέβεται, που είναι περίεργο και ανοιχτό προς πολλές εμπειρίες, που είναι δημιουργικό και αντιμετωπίζει τα προβλήματα ως πρόκληση.

13 ΜΟΡΦΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ  ΠΑΙΧΝΙΔΙ  ΕΛΕΥΘΕΡΟ  ΔΟΜΗΜΕΝΟ  ΔΟΜΗΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΦΗΓΗΣΗΣ  ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ Ή ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ  PROJECT APROACH  ΣΧΕΔΙΟ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

14 ΕΙΔΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ  κοινωνικο-δραματικό  συμβολικό  φανταστικό  δημιουργικό  πειραματικό  οικοδομικό  κινητικό  με κανόνες  παιχνίδι με παιδαγωγικό υλικό

15 ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ-Νηπιαγωγός  Ευκαιρία για κάθε είδος παιχνιδιού  Η νηπιαγωγός  παρατηρεί  οργανώνει  αναπτύσσει  μεσολαβεί για να διατηρηθεί το παιχνίδι  συμμετέχει παίζοντας με τα παιδιά στα πλαίσια και τα σενάρια που ορίζουν αυτά

16 ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ-Παιδιά  Ευκαιρίες για  λύση προβλήματος  διερεύνηση  ανάπτυξη της δημιουργικότητας κ φαντασίας  ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων  Επιλογή  χώρου  συμπαιχτών  δράσης  υλικού  χρόνου

17 ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ  Αποτελεί προκαθορισμένο κ άμεσο κομμάτι ενός ευρύτερου πλαισίου εξελικτικών δραστηριοτήτων  Διαφοροποιείται η εμπλοκή της νηπιαγωγού-  παρατηρεί, οργανώνει, αναπτύσσει, μεσολαβεί για να διατηρηθεί το παιχνίδι, συμμετέχει παίζοντας με τα παιδιά  και στοχεύει στην σύνδεση των εμπειριών των παιδιών με τους συγκεκριμένους στόχους δομημένων δραστηριοτήτων Παράδειγμα - Ιστόγραμμα 4

18 ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ  πλαίσιο ενός είδους παιχνιδιού  ανάλογα υλικά και έπιπλα  γενικούς κ συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους (τομείς ανάπτυξης ή τα γνωστικά αντικείμενα)  ευκαιρίες για εξερεύνηση και ανακάλυψη σε βάθος χρόνου.  ένα, δύο ή περισσότερα είδη παιχνιδιού

19 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΚΕΝΤΡΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ- Ιστογράμματα 4,5  Εικαστικά (π.χ. ζωγραφική, επαφή με νέο υλικό, κολλητική, ζυμαράκι κ.α.)  Αμμοδοχείο  Υδροδοχείο  Κουκλοθέατρο  Μουσική  Κουκλόσπιτο  Οικοδομικό Υλικό  Ηλεκτρονικός Υπολογιστής  Παιχνίδι με Παιδαγωγικό Υλικό (π.χ. puzzles, χάντρες, dominos, παιχνίδι αντιστοίχισης, κ.ά.)  Μεταμφίεση  Βιβλιοθήκη  Φύση

20 Κοινωνικο-δραματικό παιχνίδι ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ  Υπνοδωμάτιο  Υπεραγορά  Φούρνος  Περίπτερο  Φαρμακείο  Εστιατόριο  Οδοντιατρείο  Ανθοπωλείο  Καφέ  Παιδότοπος  ΡΟΛΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ  Παίζει με τα παιδιά ενισχύοντας τα σενάρια τους

21 Φ ανταστικό-συμβολικό παιχνίδι ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΗ  Δάσος  Κάστρο  Πειρατικό Πλοίο  Σοφίτα  Διαστημόπλοιο  Δωμάτιο Ονείρων  Το σπίτι με τις μαγικές πόρτες  Τίτλος παραμυθιού: Ο πράσινος λύκος  ΡΟΛΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ  Παίζει με τα παιδιά ενισχύοντας τα σενάρια τους

22 ΔΟΜΗΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΔΔ)  Δομημένη εξελικτική διαδικασία  Στηρίζεται σε ένα σχέδιο εξελικτικών δραστηριοτήτων για  Εισαγωγή ενός θέματος  Αρχικό πειραματισμό κ ανταλλαγή απόψεων  Αξιολόγηση μιας διαδικασίας  Ολοκλήρωση μιας διαδικασίας Παράδειγμα- Ιστόγραμμα 2,3

23 ΔΟΜΗΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Οργάνωση της τάξης  όλα τα παιδιά  Ζευγάρια ή ομάδες  Ο χρόνος που διατίθεται είναι ανάλογα με την ηλικία  χρονα  χρονα  χρονα

24 ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΦΗΓΗΣΗΣ (ΔΔΑ)  Διήγηση από παιδιά  Διήγηση από τη νηπιαγωγό  Δημιουργικό δράμα  Τεχνικές Ροντάρι  Σύνδεση με τομείς ανάπτυξης  Σύνδεση με γνωστικά αντικείμενα

25 Δομημένες δημιουργικές ή κινητικές δραστηριότητες  Πλαίσιο εξελικτικών δραστηριοτήτων με έμφαση στα γνωστικά αντικείμενα  Μουσική  Φυσική Αγωγή  Εικαστικές Τέχνες

26 ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT  Φάση 1 η : Προγραμματισμός κ εκκίνηση  Φάση 2 η : Project σε εξέλιξη  Φάση 3 η : Σκέψεις και συμπεράσματα ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  Συζήτηση  Εργασία πεδίου  Διερεύνηση  Αναπαράσταση  Έκθεση-Παρουσίαση

27 ΕΜΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT  Εμπλοκή παιδιού  Όλα γίνονται μέσα από διαπραγμάτευση με τα παιδιά  Ολοκλήρωση μέσα από 3 φάσεις  Σε κάθε φάση ισχύουν και τα 5 στρατηγικά χαρακτηριστικά της μεθόδου

28 Συνδυαστικό μοντέλο οργάνωσης της μάθησης  Παιχνίδι: Ελεύθερο ή/και δομημένο  Δομημένες δραστηριότητες  Δομημένη Δραστηριότητα Αφήγησης  Δομημένες δημιουργικές ή κινητικές δραστηριότητες

29 ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 3 ΧΡΟΝΩΝ  Η μέρα ξεκινά κ τελειώνει με παιχνίδι  3 μέρες Ελεύθερο παιχνίδι  Έμφαση στο παιχνίδι  με παιδαγωγικό υλικό (π.χ. puzzles, χάντρες)  δραματικό παιχνίδι  Επέκταση της ώρας των ρουτινών- αξιοποίηση τους ως εκπαιδευτικές δραστηριότητες  Στις ΔΔ -διαπλοκή γνωστικών αντικειμένων

30

31 ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 4ΧΡΟΝΩΝ  Η μέρα ξεκινά και τελειώνει με παιχνίδι  2 μέρες ελεύθερο παιχνίδι  Η πρώτη ώρα ξεκινά με ελεύθερο και τελειώνει με δομημένο  Ενισχύονται τα κέντρα μάθησης του ελεύθερου παιχνιδιού  Δομημένο παιχνίδι στο τέλος της μέρας  Αξιολόγηση, ανακεφαλαίωση, αναστοχασμό

32

33 ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 5ΧΡΟΝΩΝ  Η μέρα ξεκινά και τελειώνει με παιχνίδι  1 μέρα ελεύθερο παιχνίδι  Κάποιες μέρες το ελεύθερο και δομημένο παιχνίδι μπορούν να αρχίσουν μαζί  2 φορές Δομημένο παιχνίδι στη μέση της μέρας  αρχή ή συνέχεια ΔΔ ή ΔΔΑ  οργάνωση σε κέντρα μάθησης με έμφαση στους στόχους των ΔΔ  Δομημένο παιχνίδι στο τέλος της μέρας  Αξιολόγηση, ανακεφαλαίωση, αναστοχασμό Παράδειγμα-Ιστόγραμμα1

34

35 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ  Πλαίσιο δραστηριοτήτων που μπορούν να διεξαχθούν  Θέμα  Εξειδικευμένο θέμα σε ένα γνωστικό αντικείμενο  Υλικό  Κέντρο μάθησης  το εύρος των δυνατοτήτων του τρόπου διασύνδεσης των τομέων, των γνωστικών αντικειμένων, του τρόπου οργάνωσης της μάθησης καθώς και την εις βάθος επεξεργασία θεμάτων.

36 ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ 1  Έναυσμα-θέμα-project  Γίνεται άμεση σύνδεση με γνωστικά αντικείμενα  Καταλήγει στους τομείς ανάπτυξης  Προκύπτουν Σχέδια Εξελικτικών Δραστηριοτήτων  Εμπλέκονται κέντρα μάθησης  Ελεύθερο και δομημένο παιχνίδι

37

38 ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ 2  Έναυσμα-υλικό  Έμφαση στο γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας (άλλο παραμύθι-άλλο ΓΑ)  Σύνδεση με τομείς ανάπτυξης  Διαπλοκή με άλλα γνωστικά αντικείμενα  Εμπλέκονται τα κέντρα μάθησης  Ελεύθερο και δομημένο παιχνίδι

39

40 ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ 3  Έναυσμα-ειδικό θέμα στο γνωστικό αντικείμενο των Μαθηματικών  Εμπλοκή με άλλα Γνωστικά Αντικείμενα  Μέσω του Δομημένου παιχνιδιού  Σύνδεση δομημένου παιχνιδιού με σχέδιο εξελικτικών δραστηριοτήτων  Αναφορά στις εμπειρίες που είναι το μαθηματικό περιεχόμενο

41

42 ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ 4,5  Έναυσμα-κέντρο μάθησης  Άμεση σχέση με τομείς ανάπτυξης  Μέσω κυρίως του Ελεύθερου Παιχνιδιού  Εμπλοκή με Γνωστικά Αντικείμενα  Μέσω του Δομημένου παιχνιδιού  Σύνδεση δομημένου παιχνιδιού με σχέδιο εξελικτικών δραστηριοτήτων

43

44

45 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ  Να οικοδομεί κουλτούρα μάθησης  Να προωθεί ένα θετικό κοινωνικό περιβάλλον ώστε τα παιδιά να νιώθουν ότι ανήκουν σε μια κοινότητα  Να έχει ενεργό ρόλο στο παιχνίδι των παιδιών είτε ελεύθερο είτε δομημένο

46 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ  Παιδιά με ειδικές ανάγκες  Πολιτισμικός, γλωσσικός και θρησκευτικός πλουραλισμός  Οικογένεια και νηπιαγωγείο  Αξιολόγηση

47 Π αιδιά με ειδικές ανάγκες  Κατοχυρωμένο δικαίωμα παρακολούθησης  Αναθεωρεί τις προσεγγίσεις, το περιβάλλον και τα υλικά  Στάσεις αποδοχής και κοινωνικής συνείδησης  Συνεργασία με τους γονείς και ειδικούς

48 Πολιτισμικός, γλωσσικός και θρησκευτικός πλουραλισμός  Διαφορετικότητα  Πολιτισμός, γλώσσα και θρησκεία  Τα παιδιά να αναπτύξουν  Αυτοεικόνα  Ταυτότητα της ομάδας  Κριτική σκέψη  Λύση προβλήματος

49 Οικογένεια και νηπιαγωγείο  Βασικότερος συνεργάτης  Ενισχύει εμπειρίες όλων (παιδιών, γονιών, εκπ.)  Στόχος για γονείς  αυτοεικόνα  περισσότερες γνώσεις για ανάπτυξη κ μάθηση  Θετική στάση στο έργο μας  Εμπλακούν ενεργά

50 Α ξιολόγηση  Λόγος  Χρόνος  Τρόπος  Παρατήρηση  Αυτούσια αποσπάσματα  Λίστα ελέγχου  Ημερολόγιο  Portfolio  Συλλογή της δουλειάς του παιδιού με την εμπλοκή του

51 ΤΟΜΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ  ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ  ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ  ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

52 ΔΟΜΗ ΚΑΘΕ ΤΟΜΕΑ  ΑΞΟΝΕΣ: γενικότερο πλαίσιο ικανοτήτων  ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ: Ικανότητες ή δεξιότητες  ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ:  Προσδοκίες  Ενδεικτικές δ ραστηριότητες που υποστηρίζουν τους άξονες και ικανοποιούν τις επιδιώξεις

53 ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗ  Η προσωπική και κοινωνική συνειδητοποίηση περιλαμβάνει την ανάπτυξη των παιδιών σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο με έμφαση ανάμεσα σε άλλα στην ανάπτυξη της ανεξαρτησίας, της αυτοεξυπηρέτησης, της προσωπικής υγείας και ασφάλειας, των σχέσεων, της ταυτότητας του φύλου και της συνεργασίας.

54 Άξονες Προσωπικής και Κοινωνικής Συνειδητοποίησης  ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ  Ταυτότητες  Ανεξαρτησία και αυτοπεποίθηση  Στάση μάθησης  Αυτοεξυπηρέτηση  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ  Κοινωνική γνώση  Κοινωνικές δεξιότητες  ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ  Ανάγκες άλλων  Σεβασμός προς τους κανόνες  Όρια και επιπτώσεις συμπεριφοράς

55 Παραδείγματα Επιδιώξεων της προσωπικής και κοινωνικής συνειδητοποίησης  Το παιδί να αντιληφθεί τις πολλαπλές του ταυτότητες (π.χ. κορίτσι, αδελφή, φίλη, από τη Λευκωσία, από την Κύπρο κτλ)  Να αναπτύξει θετική αυτοεικόνα και αυτοπεποίθηση σε σχέση με τις ικανότητες τους

56 Παραδείγματα Προσδοκιών της προσωπικής και κοινωνικής συνειδητοποίησης  Να αναγνωρίζει γνωστά πρόσωπα  Να αναγνωρίζει τον εαυτό του στον καθρέφτη ή σε μια φωτογραφία  Να αναφέρει τα άτομα της οικογένειας του και τις σχέσεις τους  Να συζητά και να εξηγά τις σχέσεις και τις ταυτότητες του καθενός στην οικογένεια και του εαυτού του

57 Παραδείγματα Ενδεικτικών Δραστηριοτήτων Προσωπικής και Κοινωνικής συνειδητοποίησης  Δημιουργία χώρου ή άλμπουμ με οικογενειακές φωτογραφίες  Συζήτηση και ανάλυση οικογενειακού δέντρου μέσω φωτογραφιών  Ανάγνωση παραμυθιών με καινούρια αδελφάκια, παππού ή γιαγιά

58 ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ  Στο Αναλυτικό Πρόγραμμα θα συμπεριληφθούν τα πιο κάτω γνωστικά αντικείμενα  Μαθηματικά/Φυσικές Επιστήμες  Γλώσσα  Μουσική  Εικαστικές Τέχνες  Κοινωνικές Σπουδές  Φυσική Αγωγή

59 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2  Να οργανώσετε 2 ιστογράμματα.  Να συμπεριλάβετε όσους περισσότερους τρόπους οργάνωσης της μάθησης μπορείτε  Να κάνετε την ανάλογη διαπλοκή με τα γνωστικά αντικείμενα και τους τομείς ανάπτυξης

60 Να επιλέξετε από τα πιο κάτω το έναυσμα για τα ιστογράμματα σας  Κέντρο μάθησης: Το δωμάτιο των ονείρων  Θέμα: Η τηλεόραση  Ειδικό θέμα γνωστικού αντικειμένου-Μουσική: Παλμός  Ειδικό θέμα γνωστικού αντικειμένου- Εικαστικές Τέχνες: Υλικό-Το χαρτί

61 Να επιλέξετε από τα πιο κάτω το έναυσμα για το ιστόγραμμα σας.  Υλικό: Ποίημα Ένας σκύλος από ράτσα πήδηξε από την ταράτσα, για να βρει φαΐ να φάει η κοιλιά του τον τραβάει. Βρήκε και έφαγε μπουγάτσα Και την έκανε ταράτσα

62 Δραστηριότητα 3-για την τρίτη συνάντηση  Να εντοπίσετε τις αλλαγές στην πρακτική σας με βάση το νέο αναλυτικό

63 ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ  Η κάθε νηπιαγωγός θα επιμορφωθεί σε ένα από τα πιο κάτω γνωστικά αντικείμενα  Μαθηματικά/Φυσικές Επιστήμες  Μουσική  Γλώσσα  Εικαστικές Τέχνες Με στόχο να γίνει η σύνδεση του πως ένα γνωστικό αντικείμενο χρησιμοποιείται ως παράδειγμα ενίσχυσης της ολόπλευρης ανάπτυξης του παιδιού και υλοποίησης της φιλοσοφίας του προγράμματος


Κατέβασμα ppt "ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Φιλοσοφία και Βασικές Αρχές ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δεκέμβριος 2010."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google