Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΙΟΥΣΙΟΥΡΑ

2

3 Ερευνητικα ερωτηματα Τι συμβαίνει κατά τη διαδικασία μεταφοράς του λογοτεχνικού έργου σε κινηματογραφικό; Ποια επιστήμη μελετά τη γλώσσα της λογοτεχνίας και του κινηματογράφου; Ποια είναι τα υλικά της λογοτεχνικής και ποια της κινηματογραφικής αφήγησης; Υπάρχουν αναλογίες και διαφορές ανάμεσα στις δύο αυτές μορφές τέχνης; Ποια συμπεράσματα προκύπτουν από την σύγκριση;

4 Τι συμβαινει κατα τη διαδικασια μεταφορας ενος λογοτεχνικου εργου στον κινηματογραφο;
Από το μυθιστόρημα στο σενάριο Από το σενάριο στο ντεκουπάζ Από το ντεκουπάζ στα πλάνα, τις σκηνές και τις σεκάνς

5 ντεκουπάζ πλάνο

6 Ποια επιστήμη μελετά τη γλώσσα της λογοτεχνίας και του κινηματογράφου;
Η επιστήμη της αφηγηματολογίας προσφέρει τον απαραίτητο μεθοδολογικό εξοπλισμό για μια συγκριτική προσέγγιση και ανάλυση λογοτεχνικού και κινηματογραφικού κειμένου

7 Τι ενώνει τη λογοτεχνία με τον κινηματογράφο;
Και οι δύο μορφές τέχνης μας αφηγούνται ιστορίες με αρχή, μέση και τέλος, σημεία κορύφωσης και λύσης, ήρωες με σχέδια ζωής ή αποστολές, πρόσωπα σύμμαχα και αντίμαχα που κινούνται σε χώρους και χρόνους «πραγματικούς» ή φανταστικούς.

8

9 Τα πρωτογενή υλικά Λέξεις Φράσεις, παράγραφοι ενότητες
Λέξεις Φράσεις, παράγραφοι ενότητες Κινούμενες εικόνες, ήχοι Μοντάζ (σύνθεση εικόνων) Sequences ή σεκάνς Στη Λογοτεχνία Στον Κινηματογράφο

10 μοντάζ

11 Ο αφηγητής Αφηγητής που δεν συμμετέχει στην ιστορία (γ΄γραμματικό πρόσωπο) Αφηγητής που συμμετέχει στην ιστορία (α΄γραμματικό πρόσωπο) Πανοραμικό πλάνο, voice –off (φωνή που δεν ανήκει σε κάποιον από τους ήρωες) Υποκειμενικό πλάνο, voice-over, champ-contre-champ Στη λογοτεχνία Στον κινηματογράφο

12 Αφήγηση χωρίς εστίαση Αφήγηση με εσωτερική εστίαση
Η εστίαση Αφήγηση χωρίς εστίαση Αφήγηση με εσωτερική εστίαση Γενικά ή πανοραμικά πλάνα Σχόλιο-off, point of view shot, surimpressions, υποκειμενικά travellings, νοερές εικόνες Στη λογοτεχνία Στον κινηματογράφο

13 Η αφηγηματική σειρά ή τάξη
Ευθύγραμμη Αναδρομική αφήγηση Πρόδρομη αφήγηση Αφηγηματικό μοντάζ Flash-back Flash-forward Στη λογοτεχνία Στον κινηματογράφο

14 Ο αφηγηματικός ρυθμός Τεχνικές σύνοψης (έλλειψη, περίληψη) Τεχνικές επιβράδυνσης (παύση, επιμήκυνση) Κόψιμο των πλάνων (cut), έλλειψη, γρήγορη διαδοχή των πλάνων Μακρόχρονα πλάνα – ανάσες, πλάνο – σεκάνς, ακινητοποίηση του πλάνου με τη συνδρομή της μουσικής Στη λογοτεχνία Στον κινηματογράφο

15 Και το συμπέρασμα; Είναι και οι δύο αφηγηματικές τέχνες
Η κάθε μια έχει τα δικά της υλικά, τους δικούς της κώδικες, τη δική της γλώσσα Το πόσο καλά αφηγούνται τις ιστορίες τους εξαρτάται από το πώς χρησιμοποιούν τους δικούς τους, ιδιαίτερους, κώδικες

16 Βιβλιογραφία Γεωργία Λουκοπούλου- Αναστασία Μερκούρη, Γράφοντας με την Κάμερα: Ένα Δείγμα Μεταφοράς Λογοτεχνικού Έργου στον Κινηματογράφο s.com/2008/04/02/rolos_montaz/ kinimatografoy-gr/pages/2.html


Κατέβασμα ppt "Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google