Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΤΑΕΤΗΣ 3 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ Β4 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος- ιστορικός, Δ/ντρια.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΤΑΕΤΗΣ 3 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ Β4 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος- ιστορικός, Δ/ντρια."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΤΑΕΤΗΣ 3 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ Β4 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος- ιστορικός, Δ/ντρια 3 ου Γυμνασίου Τρικάλων 1 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

2  Σύμφωνα με τον αφηγητή, ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος αποφάσισε να δημιουργήσει μια νέα αυτοκρατορία με πρωτεύουσα την Κωνσταντινούπολη.  Ήταν ένα πρωί του Μάη του 330 μ. Χ., όταν μια μεγάλη πομπή χριστιανών, παγανιστών και ιερέων, που κρατούσαν κειμήλια, διέσχιζε τη λεωφόρο της πόλης με επικεφαλής τον ίδιο και κατευθυνόταν προς έναν κίονα. Στη βάση του θάφτηκαν τα κειμήλια, και έτσι σηματοδοτήθηκε η αρχή της νέας αυτοκρατορίας. 2 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

3  Η Κωνσταντινούπολη ήταν το κέντρο του χριστιανισμού και η καρδιά της αυτοκρατορίας. Υπήρχαν πολλοί ναοί, στολισμένοι με το χρυσάφι της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας όπως και με εικονίσματα χιλίων ετών κοινά σε ανατολή και δύση.  Ο Ιππόδρομος που βρισκόταν στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης αποτελούσε σημείο αναφοράς, καθώς εκεί ο απλός λαός διασκέδαζε βλέποντας τους διαδόχους του αυτοκράτορα να κάνουν αρματοδρομίες, ενώ παράλληλα θαύμαζε την πατριαρχική του θέση ανάμεσα στα άλλα σημαίνοντα πρόσωπα που παρευρίσκονταν δίπλα του. 3 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

4  Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος ήταν ένας από τους σημαντικότερους σημαντικότερος αυτοκράτορες του Βυζαντίου. Ήταν ο ιδρυτής της Βυζαντινής αυτοκρατορίας και ο θεμελιωτής της χριστιανικής πίστης στο Βυζάντιο. Έκανε πολλά σπουδαία έργα για τον λαό του. Οι εκκλησίες, τα παλάτια και ο ιππόδρομος που είχε κατασκευάσει ήταν ένας ιερός μηχανισμός που θα τροφοδοτούσε το βυζάντιο με δύναμη για πάντα. Ο λαός όμως δεν τον αγαπούσε καθώς τον φοβόταν. Για σαράντα χρόνια σκότωνε εχθρούς και φίλους του, ενώ όταν πέθανε, σχεδόν κανένας δεν λυπήθηκε. 4 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

5  Τα αυτοκρατορικά παλάτια ήταν γεμάτα πολύτιμα αντικείμενα ανεκτίμητης αξίας φτιαγμένα από πολύτιμους λίθους και μέταλλα. Χρυσοί θρόνοι, μεταξωτά χαλιά, κειμήλια και κύπελλα. Δυστυχώς τα περισσότερα έχουν πια χαθεί. 5 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

6  Οι Βυζαντινοί κατασκεύαζαν τεράστια τείχη για να προστατεύσουν τις κτήσεις τους. Η Κωνσταντινούπολη περιβάλλονταν ολόκληρη από πανύψηλα τείχη που για την κατασκευή και την μεταφορά τους εργάστηκαν χιλιάδες άνθρωποι. Το κατάλευκο μάρμαρο που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή τους και υπάρχει άφθονο σε όλη την βυζαντινή αυτοκρατορία προέρχεται από το νησί του Μαρμαρά, νοτιοδυτικά της Ισταμπούλ. 6 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

7  Η βυζαντινή διατροφή έμοιαζε αρκετά με την μεσογειακή διατροφή. Οι Βυζαντινοί έτρωγαν πολλά ψάρια ενώ αγαπούσαν πολύ το φρέσκο ψωμί και τα φρέσκα λαχανικά.Έτρωγαν επίσης κρασί, δημητριακά και ελιές ενώ χρησιμοποιούσαν και το λάδι, το οποίο ήταν το κύριο συστατικό του Βυζαντίου καθώς χρησιμοποιούνταν παντού, από την μαγειρική μέχρι τη φώτιση δρόμων, φάρων και σπιτιών ακόμα και για την τριχόπτωση. 7 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

8  Ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός ήταν ίσως ο σημαντικότερος αυτοκράτορας του Βυζαντίου. Ήταν αυτός που αναδόμησε από την αρχή την Βυζαντινή αυτοκρατορία 200 χρόνια μετά τον θάνατο του Κωνσταντίνου. Ήταν ευγενικός και προσιτός, δεν έδειχνε ποτέ τον θυμό του και ο λαός του τον αγαπούσε. Δεν αναδιοργάνωσε εντελώς μόνος του την αυτοκρατορία αλλά με την βοήθεια έμπιστων ανθρώπων που επέλεξε ο ίδιος. Το δυνατό σημείο του ήταν η διοίκηση της αυτοκρατορίας. Μετά τον θάνατο της Θεοδώρας κυβέρνησε άλλα 20 χρόνια. 8 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

9  Η αυτοκράτειρα Θεοδώρα ήταν η σημαντικότερη γυναίκα της βυζαντινής περιόδου. Παντρεύτηκε με τον Ιουστινιανό από αγάπη και έζησαν μαζί 25 χρόνια. Ήταν μια δυναμική γυναίκα που συμπλήρωνε το άλλο μισό της εικόνας του άντρα της. Πέθανε από καρκίνο. Από τότε ο Ιουστινιανός δεν ξαναπαντρεύτηκε ποτέ και άναβε κεριά στον τάφο της προς τιμήν της, μέχρι τα βαθιά γεράματα του. 9 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

10  Η αγία Σοφία είναι το ορόσημο του Βυζαντίου. Αποτελεί ένα κομψοτέχνημα της αρχιτεκτονικής και συνδέεται άρρηκτα στο μυαλό σχεδόν όλων των ανθρώπων με το Βυζάντιο. Αρχιτέκτονες της ήταν ο Ανθέμιος και ο Ισίδωρος. Έχει τον μεγαλύτερο τρούλο στον κόσμο και είναι χτισμένη σε ρυθμό βασιλική μετά τρούλου. Λέγεται ότι κάποιες κολόνες εισαχθήκανε από ρωμαϊκούς ναούς ενώ πιστεύεται ακόμα ότι οι πόρτες της είναι φτιαγμένες από το ξύλο της κιβωτού του Νώε και ο μπρούτζος της κλεμμένος από το ναό της Άρτεμης. Στο εσωτερικό του ναού ένα δάσος από κίονες υψώνεται εντυπωσιακά. Μπορεί κανείς να πει ότι όλος ο πλούτος της αυτοκρατορίας συγκεντρώθηκε μέσα στους τείχους αυτής της εκκλησίας. Δυστυχώς όμως, με το πέρασμα του χρόνου όλα τα υπέροχα αντικείμενα που υπήρχαν μέσα στο ναό, οι τοίχοι, τα γυαλιά, τα χρυσάφια και τα μάρμαρα φθάρθηκαν αργά και τελικά εξαφανίστηκαν με το πέρασμα του χρόνου. Σήμερα, η αγία Σοφία λειτουργεί σαν μουσείο. 10 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

11  Αρκετά χρόνια μετά, απανωτές επιθέσεις από διάφορους λαούς και συνεχόμενες απώλειες εδαφών αποδυνάμωσαν σταδιακά το Βυζάντιο. Τα σύμβολα του χριστιανισμού άλλαξαν. Ένας αρχαίος τρόπος ζωής έφτανε σιγά σιγά στο τέλος του. Αρχικά σταμάτησε η χρήση νομισμάτων με αποτέλεσμα να ξεκινήσει μια γενικευμένη κρίση που είχε επίπτωση στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Σταμάτησαν να συλλέγονται πια φόροι ενώ σταμάτησε να υφίσταται και η γραφή.  Η ζωή των ανθρώπων άλλαξε τελείως, το Βυζάντιο από αυτοκρατορία πόλεων μετατράπηκε σε αυτοκρατορία φρουρίων. Οι άνθρωποι τώρα πια άρχισαν να τρώνε όλοι μαζεμένοι γύρω από το τζάκι, ενώ σταμάτησε η διανομή δωρεάν ψωμιού, το οποίο άρχιζε να παρασκευάζεται αλλιώς. Ακόμα, ο κόσμος άρχισε να χρησιμοποιεί πιρούνια και μαχαίρια, ενώ σταμάτησε και το εμπόριο ελαιολάδου με αποτέλεσμα τα σπίτια να φωτίζονται με κεριά που ήταν πιο ακριβά. Η διατροφή άλλαξε και άρχισαν να χρησιμοποιούνται παντελόνια. 11 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

12  Εκείνη την εποχή στο Βυζάντιο καθώς κάποιοι ήθελαν τις εικόνες του Χριστού και των αγίων προσώπων, ενώ κάποιοι άλλοι όχι, τέθηκε το ερώτημα αν έπρεπε να υπάρχουν εικόνες ή όχι. Έτσι, ξέσπασε μία μεγάλη διαμάχη με άγριες αντιδράσεις, σφαγές, θηριωδίες και καταστροφή εικόνων, εκκλησιών και διαφόρων έργων όπως βιβλία, που κράτησε περισσότερο από έναν αιώνα, η εικονομαχία, η οποία άλλαξε το Βυζάντιο για πάντα. 12 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

13  Στην ταινία αυτή, μπορεί κανείς να δει με μια λογική σειρά όλη την πορεία του Βυζαντίου, από την αρχή μέχρι το τέλος του.  Ο αφηγητής με την τεχνική που χρησιμοποιεί συνδυάζει εικόνες από το παλιό και την νέο Βυζάντιο δείχνοντάς μας έτσι την εξέλιξη του.  Η Βυζαντινή αυτοκρατορία μας αφήνει τόσο καλές όσο και κακές εντυπώσεις και παρόλο που κατέρρευσε θα είναι για πάντα ένας ζωντανός μύθος που μας κινεί την περιέργεια και μας ωθεί να ανακαλύψουμε περισσότερα για αυτόν. 13 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων


Κατέβασμα ppt "ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΤΑΕΤΗΣ 3 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ Β4 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος- ιστορικός, Δ/ντρια."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google