Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κατ’ οίκον εργασίες Για μια αποτελεσματική Μελέτη στο σπίτι Ευσταθία Χριστοπούλου ΣΣ 40 ης Περιφέρειας ΔΕ Αττικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κατ’ οίκον εργασίες Για μια αποτελεσματική Μελέτη στο σπίτι Ευσταθία Χριστοπούλου ΣΣ 40 ης Περιφέρειας ΔΕ Αττικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κατ’ οίκον εργασίες Για μια αποτελεσματική Μελέτη στο σπίτι Ευσταθία Χριστοπούλου ΣΣ 40 ης Περιφέρειας ΔΕ Αττικής

2 Κάθε βράδυ… Ο μέσος μαθητής ξοδεύει 90΄ για να κάνει τα μαθήματά του. Ο χρόνος διανέμεται ως εξής: 15΄ ψάχνει να βρει τι ακριβώς έχει βάλει ο δάσκαλος για το σπίτι. 11΄ τηλεφώνημα σε συμμαθητή για να του πει τι έχουν για το σπίτι. 23΄ εξηγεί στους γονείς του γιατί ο δάσκαλος είναι κακός και δεν νοιάζεται για τα παιδιά αφού τους βάζει πολλά για το σπίτι. 8΄ στο μπάνιο για να καλύψει τις τρέχουσες ανάγκες πριν ξεκινήσει. 10΄ να ετοιμάσει ένα σνακ για να πάρει στο δωμάτιο του. 7΄ για να κάνει ένα γρήγορο ζάπινγκ. 6΄ λέει στους γονείς ότι ο δάσκαλος ποτέ δεν εξηγεί τι ακριβώς θέλει να κάνουν στο σπίτι. 10΄ κάθεται στο τραπέζι της κουζίνας και περιμένει την μαμά ή τον μπαμπά να τελειώσουν τα μαθήματά του!  Posted by APOTINEDRA

3 Περί τίνος πρόκειται… Ως κατ’ οίκον εργασίες (homework) ορίζονται «τα καθήκοντα που ανατίθενται στους μαθητές από τους εκπαιδευτικούς, για να πραγματοποιηθούν εκτός του σχολικού ωραρίου» (Cooper, 2001).

4 Χρειάζονται;  Έχει βρεθεί ότι έχουν θετική επίπτωση στη σχολική επίδοση, ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Bonyun 1992, Trammel et al., 1994, Gajria & Salend, 1995, Beville 1998, Forster 2000, Tonglet 2000, Sharp, Keys & Benefield 2001).  Αρκετοί ερευνητές επισημαίνουν σήμερα ότι οι κατ’ οίκον εργασίες είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που ανάλογα με το πώς θα χρησιμοποιηθεί, μπορεί να έχει πολύ θετικές αλλά και πολύ αρνητικές συνέπειες. Το τι αποτέλεσμα θα έχουν εξαρτάται από το πώς θα εφαρμοστούν (Cooper 2001, Foster 2000, Hong & Milgram, 2000). .

5 Στην Ελλάδα…  Από σχετικές έρευνες, την τελευταία δεκαετία, προκύπτει ότι οι μαθητές στην Ελλάδα, από τις πρώτες ήδη τάξεις του δημοτικού σχολείου, ασχολούνται πολλές ώρες τη βδομάδα με τις κατ’ οίκον εργασίες τους και υπάρχει μεγάλη εμπλοκή από τους γονείς (Μπάκουλα, 1993, Παπούλια, 2001, Φασατάκης, 1998, Χατζηδήμου, 1995). Ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών των τελευταίων τάξεων του δημοτικού αντιμετωπίζει προβλήματα στη διεκπεραίωση των κατ’ οίκον εργασιών. Το 10,3% των μαθητών δεν μπορεί να ολοκληρώσει τις εργασίες σε κανένα μάθημα, ενώ το 32% δηλώνουν ότι δεν ολοκληρώνουν μόνοι τους τις εργασίες στα μαθηματικά (Κοσσυβάκη, 2002).  Δεν έχουν γίνει έρευνες για τις κατ’ οίκον εργασίες και τους μαθητές με Μ.Δ.

6 Επίσης…  Σε πρόσφατη μεγάλη έρευνα της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (World Health Organization, 2004) σε 35 χώρες της Ευρώπης, τις Η.Π.Α. και τον Καναδά, βρέθηκε ότι οι Έλληνες μαθητές αφιερώνουν περισσότερο χρόνο για τη μελέτη στο σπίτι σε σχέση με τους μαθητές των άλλων χωρών, σε όλες τις ηλικίες που εξετάστηκαν (11, 13 & 15 ετών).

7 Τι λέει η Νομοθεσία…  Ο χρόνος παραμονής των Ελλήνων μαθητών στο σχολείο είναι πιο λίγος από ότι στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.  Για αυτό κάποιες εργασίες που κανονικά θα έπρεπε να γίνουν στο σχολείο, μεταφέρονται στο σπίτι.  Η ανάθεση των κατ’ οίκον εργασιών πρέπει να συνδέεται και με τη λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου.

8 Πού εμπλέκονται οι γονείς;  Συνεργάζονται με το σχολείο και τους δασκάλους, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν μαθητές που αντιμετωπίζουν Μ.Δ..  Η εμπλοκή τους επηρεάζει θετικά το ενδιαφέρον των μαθητών για τη μελέτη, αυξάνει την πιθανότητα ολοκλήρωσης των εργασιών και βελτιώνει την ποιότητά τους (Hoover-Dempsey, et al., 2001).  Ο τύπος της υποστήριξης που παρέχουν οι γονείς αλλάζει καθώς μεγαλώνει το παιδί, αλλά η παρουσία του γονέα είναι σημαντική σε όλες τις ηλικίες.

9 Και όμως…  Συχνά οι κατ’ οίκον εργασίες διαταράσσουν τη ζωή των οικογενειών. Η πολύωρη, γεμάτη συγκρούσεις και συχνά μη παραγωγική ενασχόληση με τις κατ’ οίκον εργασίες είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο (Dudley, 2003).

10 Από την Α΄ Δημοτικού…  Οργάνωση.  Κατάλληλος Χώρος.  Ευχάριστο Περιβάλλον.  Διακριτική Εποπτεία & Βοήθεια από τους γονείς.

11 Καλό είναι… 1 ον : Το παιδί να ξεκουράζεται λίγο όταν επιστρέφει από το σχολείο και να μην κάθεται να διαβάσει αμέσως μετά το φαγητό. 2 ον : Να υπάρχει σταθερότητα στον χρόνο που μελετά καθημερινά. 3 ον : Στον προγραμματισμό του χρόνου μελέτης συμπεριλαμβάνουμε από την αρχή και κάποια ώρα του Σαββάτου ή της Κυριακής.

12 Καλό είναι… 4 ον : Να έχει τον δικό του χώρο που θα χαρακτηρίζεται από άνεση και ησυχία. 5 ον : Στο χώρο που διαβάζει να υπάρχει το πρόγραμμα του σχολείου του και όλα τα απαραίτητα υλικά που θα του χρειαστούν. 6 ον : Όχι ανοιχτή τηλεόραση, υπολογιστής, συνομιλίες. 7 ον : Μικρά διαλείμματα ανάμεσα στη λήξη μιας εργασίας και στο ξεκίνημα της επόμενης.

13 Καλό είναι… 8 ον : Να υπάρχει κάποιο ρολόι. 9 ον : Ξεκινάμε, συνήθως, με τα πιο δύσκολα για το παιδί μαθήματα. 10 ον : Χρήσιμη η παρουσία του γονέα. Διακριτικά παρών, πρόθυμος να το βοηθήσει όπου το παιδί δυσκολεύεται. 11 ον : Το βοηθάμε είτε εξηγώντας του είτε καθοδηγώντας το για να βρει μόνο του τη λύση. Δεν του κάνουμε εμείς τις ασκήσεις.

14 Καλό είναι… 12 ον : Η αναζήτηση πληροφοριών είτε από Υπολογιστή είτε από Εγκυκλοπαίδεια να γίνεται στο τέλος της μελέτης. 13 ον : Δε μαθαίνουν όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο. Βρείτε λοιπόν τον τρόπο που μαθαίνει το δικό σας παιδί, με τη βοήθεια και των δασκάλων, και ακολουθείστε τον! 14 ον : Σεβαστείτε την κούραση και την προσπάθειά του!

15 Καλό είναι… 15 ον : Δεν ξεχνάμε να λέμε μπράβο! 16 ον : Τελειώνοντας το παιδί αντιπαραβάλλει τη δουλειά του με το πρόγραμμά του για να βεβαιωθεί ότι έκανε όλα όσα έπρεπε και ετοιμάζει την τσάντα του.

16 Όταν θέλει να το αποφύγει; Θα πρέπει να διαπιστώσουμε την αιτία της αποφυγής.  Κάνουμε μια συμφωνία με το παιδί για τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται σε σχέση με τη μελέτη. Το παιδί να αναλάβει την ευθύνη για τη διεκπεραίωση των εργασιών του.  Βοηθάμε το παιδί να θέτει μικρούς βραχυπρόθεσμους στόχους οι οποίοι σταδιακά θα επεκτείνονται. Διάλειμμα και ενθάρρυνση μετά την επίτευξη του στόχου.  Ενισχύουμε και επιβραβεύουμε την κατάλληλη συμπεριφορά κατά τη μελέτη και αποφεύγουμε την εμπλοκή σε συγκρούσεις, γκρίνιες και απειλές.

17 Όταν δεν καταλαβαίνει;  Αναγκαία η ανάπτυξη ενός συστήματος επικοινωνίας ανάμεσα στους γονείς και τον εκπαιδευτικό.  Εάν το παιδί συναντά δυσκολίες στην κατανόηση της γραπτής έκφρασης, προσπαθήστε άλλο τρόπο επικοινωνίας (π.χ. γραφικό ή ακουστικό).  Μειώνουμε τις πληροφορίες υπογραμμίζοντας τα σημαντικά σημεία.  Ζητάμε από το παιδί να διαβάσει δυνατά τις οδηγίες ή να μας τις εξηγήσει πριν προχωρήσει.

18 Όταν συνεχώς αναβάλλει;  Επιλέγουμε μαζί με το παιδί ένα ευχάριστο μέρος για μελέτη.  Συμφωνούμε ένα πρόγραμμα και μια ρουτίνα για τη μελέτη.  Ζητάμε από το παιδί να κάνει μια λίστα με τα καθήκοντα που έχει να κάνει. Θέτει προτεραιότητες.  Παρέχουμε την κατάλληλη επίβλεψη.  Μπορούμε να περιορίσουμε τον αριθμό των ευχάριστων για το παιδί δραστηριοτήτων μέχρι ένας μέρος ή όλες οι εργασίες να ολοκληρωθούν.  Το ενδιαφέρον του παιδιού μπορεί να αυξηθεί αν θέσουμε στόχους για ολοκλήρωση μιας εργασίας σε συγκεκριμένο χρόνο. Παροχή επιπλέον κινήτρου.

19 Όταν θέλει, υπερβολικά, πολύ χρόνο;  Μπορεί να οφείλεται στη διάσπαση προσοχής, στη δυσκολία ή μη κατανόηση της εργασίας, στην ανία.  Σ’ αυτή την περίπτωση οι γονείς συνήθως καταφεύγουν στο στενό έλεγχο του παιδιού.

20 Όταν βιάζεται και είναι απρόσεκτο;  Ζητάμε από το παιδί να υπογραμμίζει σημαντικές λέξεις ή φράσεις στις οδηγίες.  Τονίζουμε ότι πρέπει να κάνει τις εργασίες του όσο καλύτερα μπορεί και όχι όσο πιο γρήγορα μπορεί.  Εκπαιδεύουμε το παιδί να ελέγχει μόνο του τις εργασίες του ελέγχοντας για λάθη στην ακρίβεια, την τάξη, την ορθογραφία, τους υπολογισμούς, κτλ. Παρέχουμε προνόμια όταν έχει κάνει ικανοποιητική δουλειά.  Όταν τα λάθη οφείλονται σε ανεπαρκή κατανόηση ή ικανότητα προσφέρουμε την κατάλληλη βοήθεια.

21 Η μελέτη στο σπίτι μπορεί… …και πρέπει να γίνει μια ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα, αν οργανωθεί σωστά, χωρίς άγχος και εστιάζοντας στα ενδιαφέροντα και στις δυνατότητές του. Χρειάζεται σωστή και ειλικρινής συνεργασία οικογένειας – σχολείου και, όπου είναι αναγκαίο- και άλλων ειδικών. Ευχαριστώ!


Κατέβασμα ppt "Κατ’ οίκον εργασίες Για μια αποτελεσματική Μελέτη στο σπίτι Ευσταθία Χριστοπούλου ΣΣ 40 ης Περιφέρειας ΔΕ Αττικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google