Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΙΩΑΝΝΙΔΗΣΓΕΩΡΓΙΟΣ. 7 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ & Λ.Τ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΙΩΑΝΝΙΔΗΣΓΕΩΡΓΙΟΣ. 7 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ & Λ.Τ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΙΩΑΝΝΙΔΗΣΓΕΩΡΓΙΟΣ

2 7 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ & Λ.Τ.

3 ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΗ  1) ΚΟΥΤΣΟΥΚΗΣ 4 : Γκότσης Βασίλης, Κόκκας Ηλίας, Πατσινόπουλος Γιώργος, Τσουκανάρας Δημήτρης  2) ROYAL DREAM TEAM : Ντάσιος Παναγιώτης, Κοντογιάννης Δημήτρης, Ταρταμπούκας Αποστόλης, Φωτοπούλου Ειρήνη  3) Red Button : Παπουλιά Ευαγγελία, Παπαστογιαννίδη Χρυσοβαλάντω, Τσικριτσή Φωτεινή, Σίσκου Μαρία  4) T.B. : Καραμίχου Έλλη, Βίπιε Μιχαέλα, Κοτσίρα Αντιγόνη

4

5 Μερικά αίτια της ανεργίας  -μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες  -επικράτηση μονοπωλίων  -προσπάθειες δημιουργίας υπέρογκου/παράνομου κέρδους  -διατήρηση και χρήση της ανεργίας ως μέσω πίεσης για χαμηλότερους μισθούς  -έλλειψη κρατικής κοινωνικής ευαισθησίας  -μαζική στροφή προς συγκεκριμένα επαγγέλματα  -αυτοματοποίηση παραγωγής  -αναξιοκρατία  -υποτιμητική στάση απέναντι σε διάφορα χειρωνακτικά επαγγέλματα  -αστυφιλία: αύξηση ανεργίας στην ύπαιθρο και μικρότερες πόλεις.  -ρατσισμός: μειώνει τα μεροκάματα και τους μισθούς

6 Τα αποτελέσματα της ανεργίας είναι απελπιστικά τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.  Προσωπικό επίπεδο:  -πρόβλημα επιβίωσης  -έλλειψη δημιουργικότητας  -άγχος, ανασφάλεια, αίσθημα μειονεξίας  -ανταγωνισμός, ιδιοτέλεια,  -φόβος και υποταγή σε εργοδότες και εκμετάλλευση   Κοινωνικό επίπεδο:  -άνιση κατανομή πλούτου  -αύξηση βίας, αυτοκτονιών, εγκληματικότητας, αλκοολισμού κτλ  -έλλειψη πνεύματος συλλογικότητας και αλληλοβοήθειας  -δημιουργία περιθωριακών ομάδων  -άνθηση παραοικονομίας

7 Για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση χρειάζονται διάφορα μέτρα από πλευρά κράτους αλλά σε ατομικό επίπεδο κυρίως:  -ανθρωπιστική παιδεία  -επιμόρφωση ανάλογα με τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών  -ενημέρωση γονέων και μαθητών για επαγγέλματα και δυνατότητες για σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό  -επιμόρφωση σε χρήση ηλεκτρονικών μέσων  -ενημέρωση σχετικά με βιογραφικά σημειώματα και συνεντεύξεις

8 Για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση χρειάζονται διάφορα μέτρα από πλευρά κράτους αλλά σε ατομικό επίπεδο κυρίως:  -ανθρωπιστική παιδεία  -επιμόρφωση ανάλογα με τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών  -ενημέρωση γονέων και μαθητών για επαγγέλματα και δυνατότητες για σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό  -επιμόρφωση σε χρήση ηλεκτρονικών μέσων  -ενημέρωση σχετικά με βιογραφικά σημειώματα και συνεντεύξεις

9 Ωστόσο τίποτα από τα παραπάνω δεν συμβαίνει. Η κατάσταση αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα έχει ως εξής:  -Δεν υπάρχει κάποιο μάθημα που να ενημερώνει επαρκώς για επαγγελματικό προσανατολισμό, σπουδές και ανεργία.   -Δεν υπάρχει κάποια επίσημη σελίδα που να ενημερώνει σχετικά σε απλά ελληνικά, κατανοητά από μαθητές λυκείου. Οι ιστοσελίδες που υπάρχουν είναι θεωρητικές και γενικές   - Ό,τι γνώσεις υπάρχουν μεταφέρονται από στόμα σε στόμα και οι περισσότερες είναι αναληθείς, απαρχαιωμένες, ανακριβείς, ή ακόμα αποτελούν προσωπικές γνώμες   -Από γονείς και φροντιστήρια δίνεται έμφαση σε κορεσμένα ή αταίριαστα επαγγέλματα επειδή θεωρούν ότι έτσι το παιδί θα αποκτήσει κύρος ή το φροντιστήριο θα εντυπωσιάσει.

10 Ωστόσο τίποτα από τα παραπάνω δεν συμβαίνει. Η κατάσταση αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα έχει ως εξής:  -Η επιλογή γίνεται συχνά ανάλογα με τη βάση και το βαθμό, αντί να υπολογιστεί τι ταιριάζει στο άτομα και ποιες δυνατότητες αποκατάστασης υπάρχουν  -Όταν μαθαίνουν ότι μια σχολή έχει προοπτική στρέφονται όλοι μανιωδώς προς τη σχολή αυτή ακόμη και όταν κορεστει με αποτέλεσμα οι νέοι να συνεχίζουν να δηλώνουν σε μια σχολή που έχει αποδυναμωθεί επειδή πριν από 1-2 χρόνια θεωρούταν ότι είχε επαγγελματική αποκατάσταση   -Το εξωτερικό, και οι σπουδές ή η εργασία εκεί θεωρούνται κάτι το εξωπραγματικό, επικίνδυνο, ανέφικτο και δεν συνυπολογίζονται ως μια σοβαρή πιθανότητα

11

12 Η έλλειψη πλήρους ενημέρωσης για την κατάσταση της ανεργίας οφείλεται κυρίως σε 2 παράγοντες:  -Όσον αφορά την ανεργία, το σύστημα που επωφελείται από την αύξηση της για λόγους στους οποίους αναφερθήκαμε παραπάνω, μέσω των ΜΜΕ και της παραπληροφόρησης στοχεύει στο να φαίνονται λιγότεροι οι άνεργοι και να κρύβεται το πραγματικό ποσοστό ανεργίας  -Το κράτος και ο ΟΑΕΔ φτιάχνουν πολλά προγράμματα μικρής διάρκειας για να απασχολούνται οι άνεργοι και να φαίνονται μικρότερα τα ποσοστά τους

13

14 Πως μπορούν οι νέοι να ενημερωθούν για τα διάφορα επαγγέλματα/σπουδές:  -τα κέντρα επαγγελματικού προσανατολισμού μπορούν με διάφορα τεστ να δώσουν μια κατεύθυνση για το επάγγελμα που ταιριάζει και να πληροφορήσουν σχετικά με την αγορά εργασίας     -υπάρχουν σελίδες στο ίντερνετ, οι οποίες επίσης μπορούν να ενημερώσουν σχετικά με τα θέματα αυτά:     -επίσης καλό θα ήταν οι υποψήφιοι να έρθουν σε επαφή με άτομα που σπουδάζουν σε μια συγκεκριμένη σχολή που τα ενδιαφέρει για να δουν αν όντως τους αρέσει και ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και στην φαντασία τους, το ίδιο και για τα επαγγέλματα που τους ενδιαφέρουν

15 Οι δυνατότητες σπουδών σε Ελλάδα και Εξωτερικό:  -στην Ελλάδα υπάρχουν διάφορες δυνατότητες σπουδών. Όπως ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ, ιδιωτικά ΙΕΚ, και ιδιωτικά ΚΟΛΕΓΙΑ  -οι μαθητές μπορούν να ενημερωθούν από τα sites των συγκεκριμένων ιδρυμάτων  -μπορούν να ενημερωθούν και από άλλα γενικά sites:   -τέλος το ενδεχόμενο σπουδών στο εξωτερικό πρέπει να εξετάζεται με σοβαρότητα  -γι' αυτό μπορούν επίσης να επισκεφτούν σελίδες των ιδρυμάτων που τους ενδιαφέρουν, να μιλήσουν με κάποιον αρμόδιο, να απευθυνθούν σε πρεσβείες και συμβούλια ή ακόμα και σε άλλους σπουδαστές  -και για το εξωτερικό υπάρχουν ιστοσελίδες που ενημερώνουν     

16  -τέλος το ενδεχόμενο σπουδών στο εξωτερικό πρέπει να εξετάζεται με σοβαρότητα  -γι' αυτό μπορούν επίσης να επισκεφτούν σελίδες των ιδρυμάτων που τους ενδιαφέρουν, να μιλήσουν με κάποιον αρμόδιο, να απευθυνθούν σε πρεσβείες και συμβούλια ή ακόμα και σε άλλους σπουδαστές  -και για το εξωτερικό υπάρχουν ιστοσελίδες που ενημερώνουν     y/financial/index_el.htm y/financial/index_el.htm

17 Αναφορικά με την εύρεση εργασίας:  -Αναφορικά με την ανεργία και της προοπτικές των επαγγελμάτων οι μαθητές μπορούν να απευθυνθούν στον ΟΑΕΔ και τα αντίστοιχα ιδρύματα άλλων χωρών του εξωτερικού  -Οι μαθητές πρέπει να γνωρίζουν ότι η εύρεση εργασίας σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι δυνατή πολλές φορές και χωρίς κάποιο ανώτατο πτυχίο, απλώς με απολυτήριο και καλή γνώση της γλώσσας της χώρας ενδιαφέροντος  -Υπάρχουν και sites αναζήτησης εργασίας για διάφορες χώρες στην Ευρώπη αλλά ακόμα και μέσω ΟΑΕΔ προσφέρονται θέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό    

18   Εφόσον βρεθεί θέση εργασίας που ενδιαφέρει το άτομο:  -πρέπει να συνταχθεί βιογραφικό (CV)  Για να γίνει αυτό σωστά πρέπει να ακολουθούνται κάποιοι κανόνες  users.sch.gr/grsepgymkrem/files/Europaiko%20Biografiko.doc      -πρεπει να γίνει προετοιμασία για προφορική ή τηλεφωνική συνέντευξη   -κάποιες συμβουλές αναφέρονται εδώ: 

19 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ Production : Γκότσης Βασίλης, Τσουκανάρας Δημήτρης. Παρουσίαση : Φωτοπούλου Ειρήνη Συντονιστής : Ιωαννίδης Γιώργος


Κατέβασμα ppt "ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΙΩΑΝΝΙΔΗΣΓΕΩΡΓΙΟΣ. 7 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ & Λ.Τ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google