Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαχείριση διδακτικού χρόνου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαχείριση διδακτικού χρόνου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαχείριση διδακτικού χρόνου

2 Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Διδακτική ώρα: ο προκαθορισμένος χρόνος που έχει στη διάθεσή του ο εκπαιδευτικός προκειμένου να ολοκληρώσει μια συγκεκριμένη μαθησιακή διαδικασία Διάρκεια διδακτικής ώρας: λεπτά Κάποιες φορές στην πράξη: λεπτά

3 Λόγοι μειωμένης χρονικής διάρκειας διδακτικής ώρας

4 Λόγοι μειωμένης χρονικής διάρκειας διδακτικής ώρας
α) καθυστερημένη προσέλευση μαθητών β) αστάθμητα γεγονότα εντός της σχολικής μονάδας (π.χ. ομιλία διευθυντή μετά την προσευχή ή σε κάποιο διάλλειμα, συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων κ.ά.) γ) αστάθμητα γεγονότα που θα προκύψουν μέσα στο μάθημα

5 Λόγοι μειωμένης χρονικής διάρκειας διδακτικής ώρας:
δ) διάφορα προγραμματισμένα γεγονότα (π.χ. εκλογές δεκαπενταμελούς, πρόβες σχολικών γιορτών-παρελάσεων, ομιλίες προσκεκλημένων στη σχολική μονάδα)

6 Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Στη διάρκεια του μαθήματος, ο εκπαιδευτικός οφείλει να έχει αίσθηση του χρόνου να συμβουλεύεται το ρολόι του να προσαρμόζεται σε αστάθμητα γεγονότα που ενδεχομένως να εκτρέψουν το μάθημα από τον αρχικό σχεδιασμό

7 Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Στο πλαίσιο αυτό, ο εκπαιδευτικός αναπτύσσει στρατηγικές προσαρμοστικότητας και δεξιότητες διαχείρισης διδακτικού χρόνου

8 Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Διδακτική ευελιξία (teaching flexibility) Ύπαρξη εναλλακτικού σχεδίου (plan B) Φύλλο Πληροφοριών Επαναληπτικό φύλλο ελέγχου Πρόσθετο διδακτικό υλικό Αξιοποίηση Διδακτικού αρχείου

9 Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Διδακτική ευελιξία: η ικανότητα αναπροσαρμογής του αρχικού σχεδίου μαθήματος στις επιμέρους διαστάσεις: α) του χρόνου β) των διδακτικών τεχνικών

10 Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Η διαχείριση του διδακτικού χρόνου στις Π.Α.Δ. της ΑΣΠΑΙΤΕ 1η και 2η μικροδιδασκαλία (Α΄ Τετρ.): 15 λεπτά 3η και 4η μικροδιδασκαλία (Β΄ Τετρ.): 30 λεπτά Τελική διδασκαλία (σε πραγματική τάξη) : λεπτά

11 Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Α΄ Τετρ Β΄ Τετρ. 15 λεπτά λεπτά Διδακτικοί Στόχοι: Προετοιμασία ΄ ΄ Παρουσίαση ΄ Εφαρμογή ΄ Έλεγχος ΄ Ανάθεση Εργασίας ΄ Ανακεφαλαίωση ΄ ΄ Φύλλο Πληροφοριών ?

12 Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Μικροδιδασκαλίες Β΄ Τετρ λεπτά Τι περιμένουν να δουν οι επόπτες : φύλλο ανάθεσης εργασίας, φύλλο πληροφοριών, μαθητοκεντρικές και πρωτότυπες εφαρμογές λιγότερο άγχος προσεκτικότερη διαχείριση χρόνου και λιγότερες χρονικές αποκλίσεις

13 Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Η τελική διδασκαλία σε πραγματική τάξη: Διάρκεια λεπτά Σημεία τα οποία χρήζουν προσοχής

14 Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Η τελική διδασκαλία σε πραγματική τάξη: Διάρκεια λεπτά Προηγούμενη συνεννόηση με διδάσκοντα εκπαιδευτικό της συγκεκριμένης τάξης Καλός σχεδιασμός της διδασκαλίας Χρήση μαθητοκεντρικών τεχνικών διδασκαλίας

15 Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Η τελική διδασκαλία σε πραγματική τάξη: Διάρκεια λεπτά Προετοιμασία και σωστή δόμηση φύλλων διδασκαλίας Συνέπεια και διδακτική πληρότητα Προγραμματισμός, οργάνωση, μεθοδικότητα

16 Βιβλιογραφία: Γιαννακοπούλου, Γ. (2008). Η μικροδιδασκαλία στην εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων. Εκπαίδευση Ενηλίκων, τ.14, σ.11-16 Assude, T. (2005). Time Management in the Work Economy of a Class, a Case Study: Integration of Cabri in Primary School Mathematics Teaching. Campbell, R., Kyriakides, L., & Muijs, R. & Robinson, W. (2003). Differential Teacher Effectiveness: towards a model for research and teacher appraisal. Oxford Review of Education, 29(3), Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Βαλάκας, (1999). Είδη και Λειτουργία Εποπτικών Μέσων. Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. ΕΑΠ Koutsoukos, M., Fragoulis, I. & Valkanos, E. (2015). Connection of Environmental Education with application of Experiential Teaching Methods. A case study from Greece. International Education Studies 8(4), 23-28 


Κατέβασμα ppt "Διαχείριση διδακτικού χρόνου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google