Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΡΙΣΜΟΣ - ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ - ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΡΙΣΜΟΣ - ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ - ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΡΙΣΜΟΣ - ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ - ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ
Ο ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ - ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ - ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ

2 ΟΡΙΣΜΟΣ Με τον όρο "Νεοκλασικισμός" εννοούμε το πολιτιστικό κίνημα που έκανε την εμφάνισή του στην Ευρώπη στα μέσα του 18ου αιώνα και στις αρχές του 19ου αιώνα. Χαρακτηρίζεται σε διάφορες μορφές τέχνης. Πρωτεργάτης του ο Γερμανός ερευνητής και καλλιτέχνης Γιόχαν Ιωακείμ Βίνκελμαν.

3 ΣΥΜΒΟΛΗ Ριζική επανάσταση στις διατάξεις των εσωτερικών χώρων για να καλύψει τις ανάγκες των νέων κτιρίων. Αντικαθιστά τα παλαιά υλικά με νέα ώστε να ανταποκρίνονται στα νέα προβλήματα κατασκευής. Προτείνει νέα λαμπρά δείγματα διαρρύθμισης πόλεων.

4 ΚΥΡΙΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ Σύμφωνα με τον Τόμας Τζέφερσον, το νεοκλασικό ιδεώδες εκφράζει μια προ ρομαντική διάθεση, μια νοσταλγία ανεπανάληπτων γεγονότων. Στόχος είναι η προσπάθεια απεικόνισης του ιδανικού κάλλους. Σε αυτό βοήθησε η απλότητα, η ηρεμία, η στάση και ο ανεπαίσθητος πρόσκαιρος χρωματισμός. Σκοπός είναι η συνοχή, τελειότητα των κτιρίων και η εναρμόνισή τους με τον περιβάλλοντα χώρο. Απλότητα στους όγκους, στη διακόσμηση. Σεβασμός της φύσης των υλικών. Καθαρές μορφές, αναγκαίοι όγκοι. Αρμονικές αναλογίες.

5 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Οριζόντιος Διαχωρισμός σε βάση, κορμό και στέψη.
Οριζόντιος Διαχωρισμός σε βάση, κορμό και στέψη. Συμμετρία ώστε να επιτευχθεί η αρμονική αναλογία. Aξονικότητα. Επανάληψη στο ρυθμό, δηλαδή προσεγγίζουν τους αρχαίους ρυθμούς, κυρίως ιωνικό, με μια διακριτική αφαιρετικότητα.

6 ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ Τριμερής κάτοψη: κτήριο με οριζόντια τομή και χωρίζεται σε 3 χώρους (ο προθάλαμος και 2 χώροι που βρίσκονται δεξιά κι αριστερά του). Κεντρικό κλιμακοστάσιο: κοινός χώρος που βρίσκεται η σκάλα. Όψη: διακρίνεται όπως και στην κάτοψη σε τρεις χώρους με προεξέχοντα τον μεσαίο χώρο.

7 ΕΡΝΕΣΤΟΣ ΤΣΙΛΛΕΡ Ήταν Γερμανός αρχιτέκτονας από τη Σαξονία, ο οποίος έδρασε στη Βιέννη και στην Ελλάδα κατά τον 19ο και 20ο αιώνα. Υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους και διασημότερους αρχιτέκτονες στην ελληνική επικράτεια σχεδιάζοντας κι επιβλέποντας εκατοντάδες κτήρια. Υπήρξε βασικός συντελεστής της διαμόρφωσης και ανάπτυξης του ώριμου ελληνικού κλασικισμού. Σπουδαία έργα του είναι το Προεδρικό Μέγαρο, το Ιλίου Μέλαθρον που σήμερα στεγάζει το Νομισματικό Μουσείο Αθηνών, το Εθνικό Θέατρο, το Γερμανικό και το Αυστριακό Αρχαιοελληνικού Ινστιτούτου κλπ.

8 ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΧΑΝΣΕΝ Ήταν Δανός αρχιτέκτονας, εκπρόσωπος του νεοκλασικισμού. Έγινε γνωστός για τις κατασκευές του στη Βιέννη και στην Αθήνα. Σπουδαία έργα του είναι το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας, το Ζάππειο, η Ακαδημία Καλών Τεχνών στη Βιέννη και πολλά άλλα έργα.

9 ΛΥΣΑΝΔΡΟΣ ΚΑΥΤΑΝΤΖΟΛΓΟΥ
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1811. Ο πατέρας του Ιωάννης Γούτας Καυταντζόγλου ήταν πρόκριτος της Θεσσαλονίκης με μεγάλη προσφορά κατά την Ελληνική Επανάσταση του Κατά τις σφαγές της Θεσσαλονίκης το 1821, η οικογένειά του κατέφυγε για να διασωθεί στη Μασσαλία, όπου ο Λύσανδρος έμαθε τα πρώτα του γράμματα. Διακρίθηκε για τη φιλομάθειά του και στη Ρώμη, όπου σπούδασε, απέσπασε σημαντικά βραβεία. Ως αρχιτέκτονας βραβεύτηκε στην Ιταλία με χρυσό μετάλλιο αξίας εκατόν εξήντα διστήλων για την κατασκευή Πανεπιστημίου. Το 1833 βραβεύτηκε στον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό της Ακαδημίας του Μιλάνου. Διακρίθηκε από νωρίς στην Γαλλία και Ιταλία γινόμενος διαδοχικά μέλος των Ακαδημιών Ρώμης, Μπολόνιας, Πάρμας, Μιλάνου, Βενετίας, Λονδίνου, Λισαβώνας, Μαδρίτης, Βιέννης, και Φιλαδέλφειας.

10 ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΛΕΑΝΘΗΣ Ο Σταμάτης Κλεάνθης, γεννήθηκε το 1802 στο Βελβενδό Κοζάνης. Εντάχθηκε στον Ιερό Λόχο από τον Αλέξανδρο Υψηλάντη, αλλά αιχμαλωτίστηκε από τους Τούρκους στη μάχη του Δραγατσανίου. Δραπέτευσε και κατόπιν πήγε στο Βερολίνο όπου σπούδασε αρχιτεκτονική. Υπήρξε λάτρης των αναγεννησιακών μορφών, τις οποίες απέδιδε με καλαισθησία και λιτότητα. Το 1828, μαζί με τον συνάδελφό του Έντουαρτ Σάουμπερτ, ήρθαν στην Ελλάδα, όπου ο κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας τους ανέθεσε την ευθύνη για τον σχεδιασμό δημοσίων κτιρίων. Το 1833 εκπόνησαν το πολεοδομικό σχέδιο της Αθήνας, το οποίο όμως δεν τέθηκε τελικά σε εφαρμογή γιατί κρίθηκε ως πολυδάπανο. Το 1834 συνέταξε τον πολεοδομικό σχεδιασμό της πόλης του Πειραιά.

11 ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ VIII ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

12 ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΟ ΡΟΛΟΙ

13 ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
ΖΩΣΙΜΑΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΖΩΣΙΜΑΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ

14 ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
ΠΑΠΑΖΟΓΛΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΠΛΑΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ

15 ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΥΡΡΟΥ ΝΟΜΑΡΧΙΑ

16 ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ (ΓΕΝΙΚΑ)
ΛΕΥΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

17 ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ (ΓΕΝΙΚΑ)
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΕΓΑΡΟ ΠΑΛΑΙΑΣ ΒΟΥΛΗΣ

18 ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ (ΓΕΝΙΚΑ)
ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΟ ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

19 ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ (ΓΕΝΙΚΑ)
ΠΑΛΑΙΑ ΑΝΑΚΤΟΡΑ (ΜΕΓΑΡΟ ΒΟΥΛΗΣ) ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΕΔΙΜΒΟΥΡΓΟΥ

20 ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ (ΓΕΝΙΚΑ)
ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΕΔΙΜΒΟΥΡΓΟΥ

21 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: ΕΙΚΟΝΕΣ: http://www.wikipedia.gr
ΕΙΚΟΝΕΣ:


Κατέβασμα ppt "ΟΡΙΣΜΟΣ - ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ - ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΚΤΗΡΙΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google