Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Με ποιον τρόπο θα μπορέσουμε καλύτερα να ανταποκριθούμε στα νέα δεδομένα; (βλ. Υπουργείο Παιδείας, Δήμοι, κ.τλ.) Ούτε οι σχολικές μονάδες ούτε οι Δήμοι.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Με ποιον τρόπο θα μπορέσουμε καλύτερα να ανταποκριθούμε στα νέα δεδομένα; (βλ. Υπουργείο Παιδείας, Δήμοι, κ.τλ.) Ούτε οι σχολικές μονάδες ούτε οι Δήμοι."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Με ποιον τρόπο θα μπορέσουμε καλύτερα να ανταποκριθούμε στα νέα δεδομένα; (βλ. Υπουργείο Παιδείας, Δήμοι, κ.τλ.) Ούτε οι σχολικές μονάδες ούτε οι Δήμοι έχουν προηγούμενη εμπειρία Πόσο χρονικό διάστημα θα χρειαστούνε για να μπορέσουν να εντάξουν τα παιδιά στις σχολικές μονάδες; Παιδιά που προέρχονται από διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και έχουν εμπειρίες. Είμαστε έτοιμοι (υπάρχει τεχνογνωσία); Είναι οι Τάξεις υποδοχής, τα διαπολιτισμικά σχολεία ή τα μαθήματα στην κανονική τάξη η κατάλληλη μεθοδολογία; Παιδιά χωρίς άδεια παραμονής Migrationsverkets (2014b) statistik visar att de flesta asylsökande barn och unga som för närvarande kommer till Sverige, kommer från länder som innebär att de kommer att ha en varierande utbildningsbakgrund med sig. Med detta som utgångspunkt har Skolinspektionen genomfört en riktad tillsyn med fokus på hur kommunala huvudmän tar ansvar för utbildning för asylsökande barn och barn som vistas i landet utan tillstånd. Tillsynen har fokuserat på om kommunerna tillvaratar barnens rätt till utbildning. Skolinspektionen har också på huvudmannanivå granskat undervisningens innehåll och de stödjande insatser som barnens ges. Det finns till exempel kommuner som väljer att inledningsvis kartlägga och undervisa eleverna i en särskild undervisningsgrupp med stöd av personal som talar elevernas modersmål. Andra kommuner väljer att slussa ut eleverna i ordinarie klass direkt efter ankomsten och där kartlägga, utreda och undervisa eleverna med hjälp av studiehandledare på modersmålet. Den riktade tillsynen har inte gått på djupet i processen kring hur skolor värderar och analyserar varje enskilt asylsökande barns behov och olika former av särskilt stöd. Det kan dock konstateras att det i flera av de besökta kommunerna finns en generell riktlinje för om barnen ska placeras i någon form av så kallad förberedelseklass (det vill säga den särskilda stödinsatsen särskild undervisningsgrupp) eller om de ska undervisas i ordinarie klass från början. Skolinspektionen (2014) har i en tidigare granskning påtalat att ingen av dessa rutiner är lämplig. I en del kommuner fattas till exempel beslut om särskild undervisningsgrupp och anpassad studiegång direkt i anslutning till att eleverna skrivs in vid skolenheten. I andra kommuner fattas dessa beslut när eleven i fråga varit placerad i särskild undervisningsgrupp och undervisats i enbart ett fåtal ämnen under en längre tid. I tillsynen finns också exempel på kommuner som utsett en särskild ”rektor” för nyanlända elever som fattar de beslut som rektorn vid den skolenhet där eleven är inskriven egentligen ska fatta.

2 Χαρτογράφηση των προβλημάτων με τη βοήθεια του προσωπικού των Δήμων...
Βοήθεια στη μητρική γλώσσα των προσφύγων Σχολικός ψυχολόγος, νοσοκόμα/ος, κοινωνικός λειτουργός στα σχολεία Οι τάξεις είναι γεμάτες! Δεν υπάρχει ούτε παγκάκι! Έχουμε φτάσει στα όριά μας! Μερικές από τις εκφράσεις που ακούγονται από την πλευρά των σχολείων. Υπάρχουν άλλοι χώροι; Μπορούν να αξιοποιηθούν για εκπαιδευτικούς σκοπούς; Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν τις γλώσσες των παιδιών; Μας επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία να απασχολήσουμε συγκεκριμένο εκπαιδευτικό προσωπικό που δεν πληροί τις νομοθετικές προϋποθέσεις; Κατά τη διάρκεια που εμείς κάνουμε τις συγκεκριμένες αναφορές η κατάσταση συνεχώς τροποποιείται.

3 Στην πλήρη της μορφή, η παρέμβαση που έχει ως σκοπό KAI την αναβάθμιση σχολικών μονάδων με πολιτισμικά μικτό πληθυσμό προβλέπει ανάπτυγμα δραστηριοτήτων σε πέντε πεδία λειτουργίας των σχολείων προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας (γυμνάσιο) εκπαίδευσης: 1.Σχολική Οργάνωση και Διοίκηση Ανάπτυξη και υλοποίηση προγραμμάτων ενεργοποίησης του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου προς μία κατεύθυνση ουσιαστικής λειτουργίας των συλλογικών οργάνων διοίκησης των σχολείων Διερεύνηση των γλωσσικών και μαθησιακών αναγκών των μαθητών ανά σχολική μονάδα Δημιουργία δικτύων διαπολιτισμικής επικοινωνίας και συνεργασίας εκπαιδευτικών, γονέων και άλλων μελών της τοπικής κοινότητας Διερεύνηση αναγκών των σχολικών μονάδων με στόχο την εξασφάλιση των προϋποθέσεων υλοποίησης των παρεμβατικών δραστηριοτήτων.

4 Στο πεδίο αυτό εντάσσονται οι δραστηριότητες:
2. Αναλυτικό Πρόγραμμα (Περιεχόμενο και Οργάνωση της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας)  Στο πεδίο αυτό εντάσσονται οι δραστηριότητες: Ανάπτυξη και εφαρμογή προγραμμάτων γλωσσικής και μαθησιακής υποστήριξης των μαθητών των ομάδων στόχου κατά τη διάρκεια του ισχύοντος, μη διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος των σχολείων, ανάλογα με τις γλωσσικές και μαθησιακές ανάγκες τους Συμπεριλαμβάνονται: Ανάπτυξη και εφαρμογή πειραματικών Προγραμμάτων Σπουδών διαφοροποιημένων ανά βαθμίδα εκπαίδευσης για την εντατική διδασκαλία της ελληνικής σε νεοεισερχόμενους στο εκπαιδευτικό σύστημα μαθητές που βρίσκονται στο αρχικό στάδιο εκμάθησης της γλώσσας Ανάπτυξη και εφαρμογή πειραματικών Προγραμμάτων Ενίσχυσης της Επίδοσης των μαθητών των ομάδων στόχου ανάλογα με τις γλωσσικές και μαθησιακές τους ανάγκες Ανάπτυξη και πειραματική εφαρμογή διαγνωστικών εργαλείων Εμπλουτισμός του υποστηρικτικού διδακτικού και του εποπτικού υλικού του ΚΕΔΑ.

5 3. Επαγγελματική Ανάπτυξη του προσωπικού των σχολικών μονάδων
Ανάπτυξη και υλοποίηση σειράς εξειδικευμένων επιμορφωτικών δραστηριοτήτων σε ενδοσχολική και διασχολική βάση, οι οποίες σχεδιάζονται κατ΄αντιστοιχίαν προς τις προβλεπόμενες παρεμβατικές δραστηριότητες και εκδιπλώνονται παράλληλα με αυτές.

6 4. Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη των μαθητών
Ανάπτυξη και εφαρμογή προγράμματος συμβουλευτικής παρέμβασης- υποστήριξης μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων Ανάπτυξη δικτύων διαπολιτισμικής επικοινωνίας και συνεργασίας εκπαιδευτικών, γονέων και άλλων μελών της τοπικής κοινότητας.

7 5. Πρόγραμμα ενίσχυσης σχέσεων σχολείου-γονείς-κοινότητα
Ανάπτυξη δικτύων Πρόγραμμα σύνδεσης των σχολείων με τους γονείς των μαθητών των ομάδων στόχου με την εμπλοκή του ειδικά κατηρτισμένου εκπαιδευτικού προσωπικού.

8 Οι Διαδικασίες των Παρεμβατικών Ενεργειών
Η υποστήριξη προβλέπεται να πραγματοποιηθεί υπό την καθοδήγηση των συνεργατών του Κέντρου Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών και των αντίστοιχων τοπικών Πανεπιστημίων σε περιοχές εκτός της Αττικής σε συνεργασία με την τοπική Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τους Διευθυντές και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών των σχολείων υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Τα μέτρα υποστήριξης διαφέρουν από σχολείο σε σχολείο, καθώς οι γλωσσικές και μαθησιακές ιδιαιτερότητες των μαθητών ανά σχολική μονάδα διαμορφώνουν τις παρεμβατικές ενέργειες.


Κατέβασμα ppt "Με ποιον τρόπο θα μπορέσουμε καλύτερα να ανταποκριθούμε στα νέα δεδομένα; (βλ. Υπουργείο Παιδείας, Δήμοι, κ.τλ.) Ούτε οι σχολικές μονάδες ούτε οι Δήμοι."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google