Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές… ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΡΑΣΗΣ 2012 ΚΑΤΣΕΝΟΥ ΛΕΥΚΟΘΕΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές… ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΡΑΣΗΣ 2012 ΚΑΤΣΕΝΟΥ ΛΕΥΚΟΘΕΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές… ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΡΑΣΗΣ 2012 ΚΑΤΣΕΝΟΥ ΛΕΥΚΟΘΕΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ Ν.ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

3 ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥ ΔΡΑΣΗΣ Το σχολικό έτος στο γυμνάσιο του Μαργαριτίου Ν.Θεσπρωτίας εκπονήθηκε μια προσπάθεια προσέγγισης των γλωσσών μέσα μια νέα οπτική.Το εγχείρημα ονομάστηκε “Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από τις συνταγές’’ και έδινε τη δυνατότητα στους γηγενείς και αλλοδαπούς μαθητές να προσεγγίσουν βιωματικά την γλώσσα, τόσο την ελληνική όσο και την αλβανική, με την καθοδήγηση της φιλολόγου Κάτσενου Λευκοθέας, που ήταν γνώστης και των δυο γλωσσών. Το σχολικό έτος στο γυμνάσιο του Μαργαριτίου Ν.Θεσπρωτίας εκπονήθηκε μια προσπάθεια προσέγγισης των γλωσσών μέσα μια νέα οπτική.Το εγχείρημα ονομάστηκε “Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από τις συνταγές’’ και έδινε τη δυνατότητα στους γηγενείς και αλλοδαπούς μαθητές να προσεγγίσουν βιωματικά την γλώσσα, τόσο την ελληνική όσο και την αλβανική, με την καθοδήγηση της φιλολόγου Κάτσενου Λευκοθέας, που ήταν γνώστης και των δυο γλωσσών.

4 Εύκολη η συμμετοχή ΟΛΩΝ…

5 Η δράση αυτή έδινε τη δυνατότητα: α) Να διδαχθεί η ελληνική γλώσσα μέσα από βιωματικές οδούς β) Να προσεγγίσουν οι γηγενείς μαθητές, όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες και ο χρόνος, την γλωσσική και πολιτιστική κουλτούρα των αλλοδαπών γ)Να εμφυσηθεί κλίμα συνεργασίας, ομαδικότητας, εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και μεταξύ οικογένειας και σχολείου δ) Να απολαύσουν όλοι τα τοπικά εδέσματα σε ένα μπουφέ που θα λάμβανε χώρο την ημέρα της τελικής γιορτής του σχολείου και θα ένωνε όλους μικρούς και μεγάλους με τις γεύσεις και την μουσική πανδαισία των τραγουδιών που θα κοσμούσαν το δικό τους cd, δημιούργημα δικών τους παραδοσιακών ακουσμάτων

6 Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν…

7 2.Πως προέκυψε η καινοτόμος δράση. α) από την ανάγκη δημιουργίας κλίματος συνεργασίας μεταξύ σχολικής κοινότητας και τοπικής κοινωνίας β) από την προσπάθεια για δημιουργία ενός σώματος κειμένων που θα προέρχονταν από τις βιωματικές προσλαμβάνουσες των μαθητών γ) από την πίστη ότι η ελεύθερη επιλογή κειμένων, οικείων λόγω ερεθισμάτων από εκπομπές μαγειρικής στα μέσα ενημέρωσης, θα χρωμάτιζε και θα φώτιζε τη γλώσσα με τρόπο άμεσο και αποδοτικό

8 2.Πως προέκυψε η καινοτόμος δράση. δ) θα δημιουργούνταν συνθήκες πρόσφορες και θα δίνονταν ερεθίσματα για προσέγγιση από την πλευρά των γηγενών μαθητών μιας άλλης διαφορετικής από τις καθιερωμένες ξένης γλώσσας, της αλβανικής ε) θα γίνονταν το σχολείο ’’εργαστήρι γλωσσών’’, πρόσφορο για να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα στο γνωστικό πεδίο της γλώσσας μέσα από ένα άλλο τρόπο διδασκαλίας, ε) θα γίνονταν το σχολείο ’’εργαστήρι γλωσσών’’, πρόσφορο για να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα στο γνωστικό πεδίο της γλώσσας μέσα από ένα άλλο τρόπο διδασκαλίας, στ) θα ενίσχυε την αυτοπεποίθηση των μαθητών με χαμηλή αυτοεκτίμηση, καθώς θα ήταν εύκολη η συμμετοχή για όλους με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (συνταγές- τραγούδια).

9 Ενθαρρύνεται η συνεργασία-ομαδικότητα.

10 Εφαρμογή της δράσης στο σχολείο. Εφαρμογή της δράσης στο σχολείο. Η αυτή ξεκίνησε το β΄ τρίμηνο με αφορμή το μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας της α΄ γυμνασίου και συγκεκριμένα την 4η ενότητα που αναφέρεται στη διατροφή, την 6η σε μορφές ψυχαγωγίας και την 10η που δίνει έναυσμα για γνωριμία με τον τόπο και τον πολιτισμό μας. Στη συνέχεια εντάχθηκε σε μια προσπάθεια ουσιαστικότερης προσέγγισης ελλήνων- αλλοδαπών μαθητών και σύνδεσης του σχολείου με την τοπική κοινότητα. Στα πλαίσια αυτής της δράσης πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις εκπαιδευτικών στα σπίτια αλλοδαπών μαθητών προκειμένου να συλλεχθούν άμεσα πληροφορίες. Η αυτή ξεκίνησε το β΄ τρίμηνο με αφορμή το μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας της α΄ γυμνασίου και συγκεκριμένα την 4η ενότητα που αναφέρεται στη διατροφή, την 6η σε μορφές ψυχαγωγίας και την 10η που δίνει έναυσμα για γνωριμία με τον τόπο και τον πολιτισμό μας. Στη συνέχεια εντάχθηκε σε μια προσπάθεια ουσιαστικότερης προσέγγισης ελλήνων- αλλοδαπών μαθητών και σύνδεσης του σχολείου με την τοπική κοινότητα. Στα πλαίσια αυτής της δράσης πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις εκπαιδευτικών στα σπίτια αλλοδαπών μαθητών προκειμένου να συλλεχθούν άμεσα πληροφορίες.

11 Αυτό δημιούργησε ένα κλίμα οικειότητας και συνέβαλε στην ουσιαστική επικοινωνία του σχολείου με τις οικογένειες των μαθητών αλλά και των ίδιων των παιδιών με τους εκπαιδευτικούς. Το υλικό που συλλέχθηκε δακτυλογραφήθηκε και παρουσιάστηκε σε ένα βιβλίο συνταγών,ενώ τα τραγούδια κατεγράφησαν σε cd, τα οποία διανεμήθηκαν στους μαθητές και στην τοπική κοινωνία που επισκέφτηκε το σχολείο την ημέρα της τελικής γιορτής. Εκεί γεύτηκαν και τα ποικίλα εδέσματα του μπουφέ που έκαναν τα παιδιά σε συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς. Αυτό δημιούργησε ένα κλίμα οικειότητας και συνέβαλε στην ουσιαστική επικοινωνία του σχολείου με τις οικογένειες των μαθητών αλλά και των ίδιων των παιδιών με τους εκπαιδευτικούς. Το υλικό που συλλέχθηκε δακτυλογραφήθηκε και παρουσιάστηκε σε ένα βιβλίο συνταγών,ενώ τα τραγούδια κατεγράφησαν σε cd, τα οποία διανεμήθηκαν στους μαθητές και στην τοπική κοινωνία που επισκέφτηκε το σχολείο την ημέρα της τελικής γιορτής. Εκεί γεύτηκαν και τα ποικίλα εδέσματα του μπουφέ που έκαναν τα παιδιά σε συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, δημιουργήθηκε και ένα γλωσσάρι με λέξεις που αφορούσαν την μαγειρική στα ελληνοαλβανικά. Παράλληλα, δημιουργήθηκε και ένα γλωσσάρι με λέξεις που αφορούσαν την μαγειρική στα ελληνοαλβανικά.

12 Οι συνταγές πριν και μετά την επεξεργασία.

13 Μπομπότα.

14 Μπακλαβάς με καρύδια.

15 Ρεβανί σε Ελληνικά και Αλβανικά.

16 Τεκμηρίωση καινοτόμου χαρακτήρα :  Η εφαρμογή της συγκεκριμένης δράσης:  αποτελεί οικείο-λόγω τηλεοπτικών εκπομπών- τρόπο προσέγγισης σύγχρονων γραμματισμών μέσα από βιωματικές οδούς  προτείνει μια εναλλακτική προσέγγιση της διδασκαλίας της γλώσσας  αξιοποιεί κοινές προσλαμβάνουσες-κοινούς τόπους (φαγητό- μουσική)  αποτελεί θέμα πρόσφορο για διγλωσσία και δημιουργία ελληνοαλβανικού γλωσσάριου

17 Τεκμηρίωση καινοτόμου χαρακτήρα :  Αναδείχνει κοινούς τόπους (συνταγή-μουσική) διαφορετικών πολιτισμών αμβλύνοντας τις διαφορές,  αποτελεί μοντέλο εφαρμογής καλών πρακτικών,  παράγει πολύτιμο εκπαιδευτικό υλικό,  συμβάλλει στην διεπιστημονικότητα, καθώς επιτυγχάνεται η εμπλοκή του συγκεκριμένου μαθήματος και με άλλα όπως την πληροφορική, την μουσική.

18 Συμβολή στη διδακτική πράξη:  εντοπίζει ατομικές μαθησιακές δυσκολίες και τις επιλύει,  δημιουργεί αίσθημα αυτοεκτίμησης σε μαθητές αλλόγλωσσους ή με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσλεξία,  δημιουργεί κίνητρο για συμμετοχή λόγω ευκολίας εγχειρήματος,  δημιουργεί προϋποθέσεις για ενθάρρυνση και συμμετοχή ΟΛΩΝ,  μαθαίνει τους μαθητές ΄΄πώς να μαθαίνουν΄΄ με κείμενα οικεία και βιωματικά, καθώς τα ίδια συμβάλλουν στην δημιουργία της εκπαιδευτικής μάθησης,

19 Παιδαγωγική αξία του έργου  εντάσσει τους αλλοδαπούς ενεργά στο σχολικό γίγνεσθαι,  αποτελεί μέθοδο προσέγγισης και κατανόησης διαφορετικών πολιτισμών,  δίνει ερέθισμα στους γηγενείς μαθητές για εκμάθηση μιας νέας πέρα των σύνηθων γλωσσών,

20 Συμβολή στη λειτουργία της σχολικής τάξης / μονάδας  έχει εύκολη εφαρμογή στην τάξη,  αναδεικνύει τα προβλήματα των αλλοδαπών μαθητών,  συμβάλλει στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών,  δημιουργεί θετικό κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών,  με τη συνεργασία ενισχύει το τρίπτυχο γονείς-μαθητές-σχολείο,  συμβάλλει στην συνεργασία εκπαιδευτικών για διαπολιτισμικά θέματα.

21 Απολαμβάνουμε τους καρπούς των προσπαθ ε ιών μας…!!!

22 Άρχισαν να συγκεντρώνονται τα εδέσματα …

23 …και το τραπέζι στρώθηκε…

24 …τα φαγητά μιλάνε από μόνα τους..

25 …λουκούλλειο γεύμα…

26 Ελληνοαλβανικό γλωσσάρι


Κατέβασμα ppt "Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές… ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΡΑΣΗΣ 2012 ΚΑΤΣΕΝΟΥ ΛΕΥΚΟΘΕΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google