Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα

2 * Ψηφιακό – Αναλογικό * «ψηφιακό» (digital): παίρνει συγκεκριμένες τιμές. * αναλογικό (analogue): οι τιμές που παίρνει είναι συνεχόμενες.

3

4 * http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/phot odentro-lor-8521-976 http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/phot odentro-lor-8521-976

5 * Σκεφτείτε ψηφιακές και αναλογικές συσκευές από την καθημερινή μας ζωή;;;;;;;;

6

7 * Αναπαράσταση αριθμών στο δεκαδικό και στο δυαδικό σύστημα αρίθμησης * Δεκαδικό Δυαδικό Δεκαδικό Δυαδικό Δεκαδικό Δυαδικό * 00 4100 8 1000 * 11 5101 9 1001 * 210 6110 10 1010 * 311 7111 11 1011

8 * Τα δυαδικά ψηφία 0 και 1 αντιστοιχούν στις δύο καταστάσεις που «αντιλαμβάνεται» ο υπολογιστής. Το δυαδικό ψηφίο, που ονομάζεται μπιτ (bit -binary digit), παίρνει τις τιμές 0 ή 1 και είναι η βασική μονάδα πληροφορίας των υπολογιστών. δυαδικό ψηφίο

9 * Η ανάγκη να κωδικοποιήσουμε στους υπολογιστές το σύνολο των συμβόλων που χρησιμοποιούμε δημιούργησε τον κώδικα ASCII. Σύμφωνα με τον κώδικα ASCII 256 διαφορετικοί χαρακτήρες (λατινικά γράμματα, κεφαλαία και μικρά, ελληνικά γράμματα, κεφαλαία και μικρά, ψηφία, σημεία στίξης, αριθμητικοί τελεστές κ.λπ.) κωδικοποιούνται αντιστοιχίζοντας έναν μοναδικό συνδυασμό από 0 και 1 σε κάθε χαρακτήρα.

10 Πίνακας 1.2. Τμήμα του κώδικα ASCII που κωδικοποιεί τα κεφαλαία γράμματα του λατινικού αλφαβήτου σε συνδυασμούς 0 Χαρακτήρ ας Συμβολισ μός Χαρακτήρ ας Συμβολισ μός Χαρακτήρ ας Συμβολισ μός Χαρακτήρ ας Συμβολισ μός A01000001H01001000O01001111V01010110 B01000010I01001001P01010000W01010111 C01000011J01001010Q01010001X01011000 D01000100K01001011R01010010Y01011001 E01000101L01001100S01010011Z01011010 F01000110M01001101T01010100 G01000111N01001110U01010101 (bit).

11 ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΜΝΗΜΗΣ 1 bit = Ελάχιστη πληροφορία δηλ. 0 ή 1 1 byte= 8 bit = 1 χαρακτήρας Μονάδες Πολλαπλάσιων του Byte 1 Kilobyte ή KB ισούται με 2 10 =1024 Byte ~1.000 Byte 1 Megabyte ή MB ισούται με 2 20 =1024 KB ~1.000 KB 1 Gigabyte ή GB ισούται με 2 30 =1024 MB ~1.000 MB 1 Terabyte ή TB ισούται με 2 40 =1024 GB ~1.000 GB

12 * Κωδικοποιηση χαρακτηρων στο δυαδικο συστημα: http://photodentro.edu.gr/j spui/handle/8521/1171 http://photodentro.edu.gr/j spui/handle/8521/1171

13

14 * ΨΗΦΙΑΚΟ * (-) Υποβάθμιση της ποιότητας * (+) Αναλλοίωτο στο χρόνο * (+) Σταθερή ποιότητα * (+) Ευκολία μετάδοσης

15 * Κεφ. 2 Το Εσωτερικό του Υπολογιστή

16 * http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/phot odentro-educationalvideo-8522-187 http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/phot odentro-educationalvideo-8522-187

17

18 * Τροφοδοτικό: * Μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα σε συνεχές. * Παρέχει τις κατάλληλες τάσεις 5 και 12 Volt, για να τροφοδοτηθούν οι εσωτερικές συσκευές στο κουτί του υπολογιστή.

19

20 * Εξερεύνησε τη μητρική πλακέτα: http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photo dentro-lor-8521-954

21

22 * Είναι η μνήμη στην οποία τοποθετούνται δεδομένα και εντολές, πριν σταλούν στον επεξεργαστή καθώς και αμέσως μετά την επεξεργασία. Είναι απαραίτητη για κάθε υπολογιστή. Μπορεί να διακριθεί σε RAM και ROM.

23 * «Θυμάται» προσωρινά * Μπορούμε να γράψουμε και να διαβάσουμε σε όποιο σημείο της μνήμης θέλουμε

24 * Στη ROM βρίσκεται το λογισμικό με το όνομα BIOS το οποίο: * εκτελεί κατά την εκκίνηση του υπολογιστή ελέγχους σχετικούς με τη σωστή λειτουργία του * «φορτώνει» το Λειτουργικό Σύστημα στη μνήμη RAM.

25 * Κάρτα οθόνης * Κάρτα ήχου * Κάρτα δικτύου * http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/phot odentro-lor-8521-1215 http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/phot odentro-lor-8521-1215

26 * PS/2: συνδέουμε σε αυτή το πληκτρολόγιο ή το ποντίκι. * USB * Σειριακή θύρα: * Παράλληλη θύρα: * Θύρα VGA: * Υποδοχές της κάρτας ήχου (midi, microphone, line in, line out):

27

28 * Σύνδεση περιφερειακών συσκευών: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/616 * Σταυρόλεξο: http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photo dentro-lor-8521-3437

29 * Κεφ. 3 Πολυμέσα

30 Εφαρμογή πολυμέσων Εφαρμογή πολυμέσων έχουμε, όταν: * Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας (κείμενο, εικόνα, ήχο, κινούμενη εικόνα, βίντεο). * Συνδέει ποικίλες πληροφορίες μεταξύ τους με μη γραμμικό τρόπο (π.χ. Παγκόσμιο Ιστό * Η μη γραμμική οργάνωση των εφαρμογών πολυμέσων μας δίνει την δυνατότητα να αλληλεπιδρούμε με τον υπολογιστή και να επιλέγουμε τις πληροφορίες που θέλουμε. Η ιδιότητα αυτή ονομάζεται αλληλεπιδραστικότητα χρήστη-υπολογιστή.

31

32 Οι ζωγραφιές που σχεδιάζουμε στο πρόγραμμα «Ζωγραφική» είναι χωρισμένες σε ψηφίδες, από τις οποίες η καθεμία έχει ένα συγκεκριμένο χρώμα.

33 * Ανάλυση της εικόνας: εκφράζει τον αριθμό των εικονοστοιχείων μιας εικόνας σε κάθε διάστασή της (pixel) π.χ. 800x600 * Χρώμα: κάθε εικονοστοιχείο έχει ένα μοναδικό χρώμα που παράγεται τα χρώματα: του κόκκινου (Red), του πράσινου (Green) και του μπλε (Blue).

34 * Βάθος Χρώματος: Το πλήθος των διαφορετικών χρωμάτων που χρωματίζουμε τα εικονοστοιχεία της οθόνης, ονομάζεται βάθος χρώματος. Π.χ. βάθος χρώματος 24 bit: * 8 bit για το κόκκινο χρώμα * 8 bit για το μπλε χρώμα * 8 bit για το πράσινο χρώμα. Δηλαδή έχουμε 224 διαφορετικά χρώματα. * Δημιουργείστε εικόνες… http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photode ntro-lor-8521-973

35 * Το μέγεθος μιας εικόνας υπολογίζεται από τον τύπο: * * Μέγεθος εικόνας (σε Byte) = (Οριζόντιος αριθμός εικονοστοιχείων x Κάθετος αριθμός εικονοστοιχείων x Βάθος χρώματος): 8 * Βρείτε το μέγεθος των εικόνων… http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photode ntro-lor-8521-2413

36

37 * Επεξεργασία εικόνας με το Gimp http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photo dentro-lor-8521-8420 * Βίντεο σχετικά με την επεξεργασία εικόνας http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photo dentro-educationalvideo-8522-178

38 * Βίντεο - Κινούμενο σχέδιο

39 * Ένα βίντεο αποτελείται από μια διαδοχική σειρά φωτογραφιών που εναλλάσσονται γρήγορα.

40 * Επεξεργαζόμαστε ξεχωριστά όλες τις «φωτογραφίες» (τα καρέ) που το αποτελούν και ξεχωριστά το συνοδευτικό ήχο με ειδικό πρόγραμμα Επεξεργασίας Βίντεο

41 * Δείτε το βίντεο: http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photo dentro-educationalvideo-8522-176

42 * Η διαδικασία της μετατροπής του ήχου σε ψηφιακή μορφή γίνεται από την κάρτα ήχου. Τα ηχητικά σήματα είναι τις περισσότερες φορές αναλογικά. Η μετατροπή ενός αναλογικού ηχητικού σήματος σε ψηφιακή μορφή, προϋποθέτει τη μέτρηση της τιμής έντασης του σήματος σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται δειγματοληψία

43 * Αποθήκευση του ήχου: Η ψηφιακή αναπαράσταση του ήχου καταλαμβάνει συνήθως μεγάλο χώρο. Έχουμε ένα πρότυπο συμπίεσης με το οποίο χρειαζόμαστε μόνο το 1/10 περίπου του αρχικού αποθηκευτικού χώρου. Η μορφή αυτή ονομάζεται mp3 και υποβαθμίζει σε μικρό βαθμό την ποιότητα του αρχικού ψηφιακού ήχου. * Επεξεργασία Ήχου: Με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού μπορούμε να επεξεργαστούμε τους ήχους που έχουμε αποθηκεύσει στον υπολογιστή.

44 * Εκπαίδευση * Ψυχαγωγία * Τουρισμός-Πληροφόρηση Πολιτών * Διαφήμιση-Πωλήσεις Προϊόντων

45 ΑΣΚΗΣΗ


Κατέβασμα ppt "ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google