Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ Άννα Ζαρκάδα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ Άννα Ζαρκάδα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ Άννα Ζαρκάδα

2 ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Επισκόπηση Της Λειτουργίας Ε&Α στη Μεταπολεμική Ιαπωνική Οικονομία Φιλοσοφία του Συστήματος Ε&Α στη σύγχρονη Ιαπωνία Δομή και Οργάνωση της Ε&Α στη σύγχρονη Ιαπωνία Στόχοι της Ε&Α στη σύγχρονη Ιαπωνία Μελέτες Περιπτώσεων 1. Η περίπτωση της Shiseido: Η Φιλοσοφία της δημιουργικής ενσωμάτωσης 2.Η περίπτωση της Canon: Παγκόσμια Οργανωτική Δομή με γνώμονα την τεχνολογία 3.Η περίπτωση του Κατασκευαστικού Κλάδου – Στόχοι της Ε&Α που διενεργεί η βιομηχανία

3 ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Ε&Α ΣΤΗ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ «Don't be fooled by a cheap Japanese imitation» But what you learn in school only becomes useful when you add something to it that is yours, and you do it yourself “I believe the reason Japan’s industry has advanced as far as it has is that the companies thought they were behind and so, in effect, they went to school, learning up-to-date techniques, paying ‘tuition’ for imported technology. But what you learn in school only becomes useful when you add something to it that is yours, and you do it yourself”

4 ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΟΧΥΡΩΘΗΚΑΝ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΑΠΟ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ UNITED STATES PATENTS AND TRADEMARKS OFFICE, 2009)

5 ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΩΝ / ΙΑΠΩΝΙΚΩΝ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΟΧΥΡΩΘΗΚΑΝ ΣΤΙΣ Η.Π.Α. ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ

6 ΙΑΠΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΕΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ

7 Ε ΡΜΗΝΕΙΕΣ Ι - ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ nihonjiron: (Άμπεγκλεν, Ντόι, Νακάνε, Οίτσι) διαφορετικότητα της Ιαπωνικής κουλτούρας γεοκλιματική, φυλετική και παραγωγική βάση σύνδρομο μικρής χώρας, όμαιμον, ρύζι κοινωνική βάση ομαδικότητα, ιεραρχικές δομές, κουλτούρα της ντροπής, giri, amae πολιτισμική βάση ματερναλισμός, αρμονία, πολυθεϊσμός, πνευματικότητα διανοητικό στυλ συναισθηματισμός, σχετικότητα, υποκειμενισμός, ανεκτικότητα, σιωπή αυτόχθονη άνθηση - κλειστή, απομονωμένη και ομογενής κοινωνία) συνομωσιολογία: (Βαν Γολφερεν, Τασκερ)

8 Ε ΡΜΗΝΕΙΕΣ ΙΙ - ΜΟΝΤΕΛΑ βιομηχανικό (Αόκι) η επιτυχία προέρχεται από το συνδυασμό της διαχείρισης της πληροφορίας διαπραγμάτευσης ισχύος συστεμικό (Κοντάμα) βάση: κουλτούρα και ολιστική φιλοσοφική προσέγγιση της Ανατολής μεθοδολογία: οικονομικοί και τεχνικοί όροι της Δύσης Μετατόπιση του Τεχνο-Παραδείγματος συμπέρασμα: η Ιαπωνία είχε την κατάλληλη κοινωνικοοικονομική υποδομή για να εκμεταλλευτεί τη Μετατόπιση του Τεχνο-Παραδείγματος (Techno-paradigm shift) συνεισφορά : (α) η καινοτομία δεν αποτελεί μια υπόθεση εφευρέσεων που τις εκμεταλλεύεται μονομερώς μια οικονομική μονάδα αλλά είναι μια διαδικασία κοινωνικοοικονομικής αλλαγής μέσα στην οποία η βιομηχανία παίζει ταυτόχρονα το ρόλο του κατασκευαστή προϊόντων και του δημιουργού γνώσης συνεισφορά : (β) η επιτυχία στην παραγωγή και τις πωλήσεις είναι η πρακτική έκφραση μιας μοναδικής τεχνολογικής ιδέας που καθοδηγείται από την επιχειρηματικότητα. τεχνολογικό (Μορίτα) η διαχείριση της τεχνολογίας είναι το κλειδί της μελλοντικής επιτυχίας κάθε οργανισμού σε κάθε μέρος του κόσμου

9 ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Ε&Α - Ι Mottanai – η κουλτούρα του ‘τίποτα δεν πάει χαμένο’ ιερή παρακαταθήκη – δάνειο - ο καθένας είναι υπεύθυνος πραγματική και ψυχολογική ανάγκη για οικονομία kaizen - συνεχής οριακή βελτίωση κατάλογοι σχεδίων προϊόντων και εξαρτημάτων επαναχρησιμοποίηση εμμονή στη λεπτομέρεια πολυσχιδής διάσταση των υλικών

10 ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Ε&Α - ΙΙ Kata – ο τρόπος και ο άνθρωπος βιομηχανοποίηση τυποποίηση σεβασμός στον άνθρωπο προσήλωση στη διαδικασία

11 ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Ε&Α ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΟΜΑΔΩΝ - Προσήλωση στη δια βίου μάθηση και την ανάπτυξη των ανθρώπων συλλογική ευθύνη, πολυεπίπεδος μηχανισμός λήψης αποφάσεων, ίσες ευκαιρίες εξέλιξης, απεξάρτηση των θέσεων εργασίας από τα άτομα που τις κατέχουν αποσβέσεις των επενδύσεων στην εκπαίδευση του προσωπικού μέσα Προσανατολισμός προς τα μέσα έξω Προσανατολισμός προς τα έξω Προσήλωση στον πελάτη και τις αγορές «Αν συνεχίσουμε να λέμε πώς η έρευνα κάνει τη διαφορά οι άνθρωποί μας μπορεί να αρχίσουν να πιστεύουν πως η έρευνα είναι αρκετή για να συνεχίσει η επιχείρησή μας να ευημερεί. Δεν είναι.»

12 ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ Ε&Α Ρόλος της Κυβέρνησης Πανεπιστήμια και Βιομηχανία Διεπιχειρησιακός Συντονισμός Ενδοεπιχειρησιακός συντονισμός

13 Σ ΤΟΧΟΙ ΤΗΣ Ε&Α Παραγωγή VS αξιοποίηση της γνώσης Venture capitalist VS Ιδρυτής – εφευρέτης Κάλυψη κόστους – κέρδος VS οφέλη [οι Ιάπωνες] «σχεδιάζουν σα δαιμονισμένοι, εκτελούν έξοχα και ακόμα αναρωτιούνται πώς μπορούν να το κάνουν ακόμα καλύτερα»

14 SHISEIDO: Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ

15 C ANON : ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μερικά από τα Ερευνητικά Κέντρα στην Ιαπωνία. ΤόριντεΗλεκτροφωτογραφία και χημικά προιόντα ΟυτσουνομίγιαΕυθυγραμμιστές κατόπτρων, εξοπλισμοί αναμετάδοσης Ερευνητικό Πάρκο Φούτζι-ΣουσόνοΗλεκτροφωτογραφία ΚοσούγκιΛογισμικό για μηχανές γραφείου ΚαγουασάκιΜηχανισμοί παραγωγής καλούπια, συσκευές κατασκευής ημιαγωγών ΓιάκοΤεχνολογίες inkjet Γραφεία ΚαμισάτοΑνάπτυξη ιατρικών συσκευών ΆμιΣυσκευές έκθεσης και εξαρτήματα ημιαγωγών Ερευνητικά Κέντρα στον κόσμο ΗΠΑ Γαλλία Αυστραλία Κίνα Φιλιππίνες

16 ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ – ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Ε&Α ΠΟΥ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Δραστηριότητα καθόλου (1) % απαντήσεων σημαντικό μέρος του ρόλου τους (4) % απαντήσεων βασική δραστηριότητα (5) % απαντήσεων απάντηση που έδωσαν οι περισσότεροι ΠΚΒΠΚΒΠΚΒΠΚΒ Βασική έρευνα Προϊόντα Διαδικασίες Κοινωνική Σημειώσεις: 1) Π= Πανεπιστήμια, Κ= Κατασκευαστές, Β= Βιομηχανίες 2) Τα σκιασμένα πεδία δείχνουν περιπτώσεις όπου οι απαντήσεις 4 & 5 αθροίζουν στο 100% 3) Η κλίμακα οριζόταν ως εξής: 1=καθόλου, 2= περιορισμένης έκτασης, 3= μερική, 4= σημαντικό μέρος του ρόλου τους έως το 5=είναι βασική του δραστηριότητα (core business). Ποιός έχει την ευθύνη;


Κατέβασμα ppt "ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ Άννα Ζαρκάδα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google