Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας

2 Στο προηγουμενο μάθημα  Χωρισμός τμημάτων (κάποιες αλλαγές σήμερα)  Αναφερθήκαμε στις συνήθεις χρήσεις των ΤΠΕ (οπτικοποιηση, αναπαραστασεις, νεα πληροφορία, πληροφορία στην οποια αλλοιώς δεν θα είχαμε πρόσβαση)  Όμως Ο σχεδιασμός μας θα πρέπει να είναι διαφορετικός (και καλύτερος) από ό,τι ήδη μπορουμε να κάνουμε  Ήδη σκεφτήκαμε κάποιες ιδέες (ποιος θα μας τις αναφέρει;)  Αναφερθήκαμε στο eclass και στο πλουσιο υλικο που μπορει να βρεθεί εκει  Πρακτική συμβουλή: Να ψάξετε σε διάφορες πηγές (βιβλια σας, βιβλια βιβλιοθηκης, διαδίκτυο) τρόπους χρησης των ΤΠΕ που σας «ξενίζουν».

3 Σε αυτό το μάθημα  Θα κάνουμε μια πρώτη ταξινόμηση των εκπαιδευτικών χρήσεων των ΤΠΕ  Θα μας απασχολήσει το ζητημα της κινητοποίησης στο περιβάλλον που θα σχεδιάσουμε  Θα μας απασχολήσει η αποτελεσματικότητα της οπτικοποίησης ως εργαλείου

4 Μια ταξινομηση των εκπαιδευτικών χρήσεων των ΤΠΕ 1. Ο υπολογιστής ως δάσκαλος 2. Ο υπολογιστής ως βοηθος 3. Ο υπολογιστής ως μαθητής Μιλαω για χρησεις του υπολογιστή αλλά ουσιαστικά μεσω του cloud computing και της συνδεσης των υπολογιστών στο δικτυο η διαφοροποιηση λογισμικου σε υπολογιστή/ λογισμικου μέσω διαδικτύου, από τη σκοπιά του χρήση τεινει να εξαλειφθεί

5 Ο υπολογιστής ως δάσκαλος (1/2) Εχει συνδεθει με τους ορους: Computer Assisted Instruction Computer Based Instruction Computer Assisted Learning  Προγράμματα πρακτικής εξάσκησης (πχ η Πολη των Αριθμών) Αλληλεπιδραστικοτητα/Διαδραστικοτητα Αμεση ανατροφοδότιση Απεριοριστη υπομονή Ποικιλία επιπέδων δυσκολίας Κινητοποιηση με προκλητικά και παιγνιώδη στοιχεια  Φροντιστηριακη διδασκαλια (πχ Λογομάθεια) Ενσωματωμένες ερωτήσεις Διακλαδωτή Οργάνωση Χρηση Πολυμεσικών στοιχειων Φακελοι και στοιχεια των μαθητών Ας δουμε το

6 Ο υπολογιστής ως δάσκαλος (2/2)  Προσομοιωση (http://www.sciences.univ- nantes.fr/sites/genevieve_tulloue/optiqueGeo/instruments/ correction.html) Ελεγχος πολλαπλών παραμέτρων Χρηση πολυμεσων Ελεγχος της πορείας  Εκπαιδευτικά παιγνιδια (Where in the World is Carmen Sandiego) Κινητοποιηση ???  Λυση προβλήματος (εμπειρια κάποιου στο Zoombinis Island Odyssey (http://www.youtube.com/watch?v=tF_KYJz5uSQ)

7 O υπολογιστής ως βοηθός Γενικης χρησης λογισμικά:  Επεξεργαστες κειμένου  Εργαλεια σχεδιασης  Λογισμικό Δημιουργίας Παρουσιάσεων  Βασεις Δεδομένων  Λογιστικά Φυλλα Εξειδικευμένα λογισμικά  Stochasmos  Synergeia  Blogs, Glogs, Wiki

8 Ο υπολογιστης ως μαθητής (ο μαθητής ως δάσκαλος) Ο υπολογιστής προγραμματιζεται να κάνει πράγματα για το μαθητή  Scratch (tutorial 92yVI) 92yVI  Interactive Physics (http://www.youtube.com/watch?v=jiWR wzQ7WSw)http://www.youtube.com/watch?v=jiWR wzQ7WSw

9 Για την Εργασία  ΔΕΝ μας ενδιαφέρουν σχεδιασμοι ΜΟΝΟ με ΤΠΕ (αλλα ΠΡΕΠΕΙ να έχουν τις ΤΠΕ με «καλο» τρόπο)!  Διάφοροι τρόποι χρήσης των ΤΠΕ στην τάξη: για ενίσχυση και εμπλουτισμό αυτου που ήδη κάνουμε για να κάνουμε εφικτό κάτι που λογιστικά θα ήταν πολύ δύσκολο να γινει διαφορετικά για να κάνουμε ένα πραγματικά διαφορετικο σχεδιασμό με καινουργιους και σπουδαιους στοχους

10 Η μάθηση των ονείρων μας: Μαθηση με νοημα  Ενεργητική (παρατηρουμε τι γινεται και προσπαθουμε να βγάλουμε νοημα, επεμβαινουμε επιρεάζοντας την πορεια των πραγμάτων)  Σε αρμονία με επιθυμίες μας (οι στοχοι «είναι δικοι μας και δεν μας επιβλήθηκαν», εχουμε λογο στην πορεια της μάθησης: τι και πώς μαθαινουμε)  Αυθεντική (μας επιτρέπει να φέρουμε αρκετή γνώση και δεξιότητες που ήδη έχουμε, γιατι είναι αρκετά συνθετη ώστε να επιτρέπει πολλές «εισόδους» και με αρκετές επικαλύψεις με καταστάσεις στις οποιες έχουμε προηγουμενη εμπειρία και έχουν νοημα στη ζωη μας)  Δημιουργική και αναστοχαστική (δινει ευκαιριες να αναπαραστήσουμε, να εκφρασουμε αυτό που καταλάβαμε ή δεν καταλαβαμε, να φτιάξουμε αναλογίες και ακομα να το δουμε ως κομμάτι της δικής μας προσωπικής ιστορίας)  Συνεργατική (με συνδιασμο της δικής μας δουλειάς με τη δουλειά άλλων και με έντονη εμπλοκη σε συζητήσεις. Ακομα και αν μας αρέσει πολύ να δουλευουμε μονοι μας η ανατροφοδότηση των άλλων, η επιβίωση της δουλειάς μας σε κριτική, ο συνδιασμος της με τη δουλειά άλλων είναι που της δινει αντικειμενική υπόσταση)

11 Meaningful learning  

12 ΤΠΕ και μάθηση/ Κινητοποίση  Θα ξεκινήσουμε από το «ενδιαφέρον»  Θα συνεχίσουμε με κάτι πιο δομημένο

13 Μαθηση και ενδιαφέρον! Μια ιδανική περιπτωση «ενδιαφέροντος» Ενας φιλος ξέρει γαλλικα. Θελω και εγω να μάθω. Πιθανοτητα να πάω στη Γαλλία που με ενθουσιάζει κλπ 

14 Όταν κάποιος «εχει ενδιαφέρον» 1. Εχει στοχους 2. Ψάχνει να βρει εφαρμογές σε ό,τι έμαθε 3. Βιάζεται να το εφαρμόσει και να δει «πώς παει» 4. Προσέχει περισσοτερο (διευκολυνση μνήμης) 5. Σε δυσκολα σημεία θυμάται τι κέρδη θα έχει αν ξεπεράσει τις δυσκολίες 6. Μαθαινει περισσοτερα γρηγορότερα (αφου και η δασκάλα κινητοποιειται ποικιλοτροπα να δωσει νεες ευκαιρίες) και άρα περνάει γρηγοροτερα τη δυσκολη αρχική περιοδο 7. Μαθαινει σε ένα ενθουσιώδες περιβάλλον αφου η δασκάλα ενθουσιάζεται και δραστηριοποιείται αντιστοιχα αναγνωρίζοντας ότι βρίσκεται στο «σωστο μηκος κυματος» 8. Δέχεται μηνύματα εκτιμησης από τη δασκαλα που ενθουσιάζεται για την επιδειξη ενδιαφέροντος και προόδου 9. Ελέγχει το ποσο σχετικά είναι όσα νέα μαθαίνει με τους στοχους που επιδιώκει (άρα επεξεργάζεται επιπλέον τα όσα μαθαίνει) 10. Καθως μαθαινει περισσοτερα καταλαβαίνει και περισσοτερα που εντυπωσιάζουν ή που ανοιγουν ενθουσιώδεις δυνατότητες που δεν μπορουσε να βιώσει/αντιληφθεί πριν 11. Η επιτυχια και η θετική ανατροφοδότιση ενισχυουν την αυτοπεποιθηση και οδηγουν σε «θετική» προσέγγιση νέων σχετικών προκλησεων. Μια τέτοια σταση είναι συνδεδεμένη με έντονη δημιουργικοτητα Ενας έμπειρος στο να μαθαίνει θα ειχε και άλλα οφέλη;

15 Και κατι πιο δομημένο  ans/launch_gms_deathrome.shtml ans/launch_gms_deathrome.shtml

16 To μοντελο ARCS Attention (προσοχή, εστιαση) «αιχμαλωτιζω» την προσοχή, εξιτάρω την περιέργεια για μάθηση Πώς μπορω να κάνω αυτή την εμπειρια μάθησης ενδιαφέρουσα; Διεγερτική; Relevance (σχεση με τον κοσμο του μαθητή) Ειμαι σε συμφωνία με τις ανάγκες/στοχους των μαθητών για να πετυχω θετική στάση Πώς θα πετυχω να αξιολογησουν οι μαθητές αυτή την μαθησιακη εμπειρια ως αξιολογη; Confidence (ασφάλεια επιτυχίας) Οι μαθητες μου πιστευουν/νοιωθουν ότι θα πετυχουν και μάλιστα «με την αξια τους» Πως θα πετυχω μέσω της διδασκαλιας να βιώσουν επιτυχίες που μάλιστα θα αποδιδουν στον εαυτό τους; Satisfaction (ικανοποιηση) Ενισχυση της επιτυχίας με ανταμοιβές (εσωτερικες και εξωτερικές) Πως θα πετυχω να αισθάνονται καλα οι μαθητές με αυτό που βιωσαν στην τάξη και να θελουν να συνεχισουν να μαθαίνουν;

17 Προσοχη Πως διεγειρω το ενδιαφέρον; Πως ενεργοποιω μια σταση διερεύνησης; Πώς διατηρώ την προσοχή τους;

18 Προσοχη Πως διεγειρω το ενδιαφέρον; Καινουργιες προσεγγισεις, υλικο με προσωπικο ή συναισθηματικο περιεχόμενο (πχ συγκεκριμένα παραδειγματα), αφηρημενες εννοιες μέσα από συγκεκριμένα παραδειγματα, χρηση οπτικών βοηθημάτων, ενδιαφέρον διδάσκοντα Πως ενεργοποιω μια σταση διερεύνησης; Ερωτησεις, παραδοξα, συγκρουση με προηγουμενη εμπειρία, καλεσμα σε διερευνήσεις, σταθερη υποστήριξη γνωστικών προκλήσεων, πολυμεσικο υλικο για να δημιουργήσουμε αισθηση μυστηρίου Πώς διατηρώ την προσοχή τους; Ποικιλια στην παρουσίαση και το υλικο, κατανοητες αναλογιες, παραδειγματα που είναι γενικα ενδιαφέροντα, απροσδοκητα συμβάντα, οι φασεις του μαθήματος να ενισχυουν το ενδιαφέρον,να δημιουργουν αισθηση ποικιλίας

19 Σχεση με τον κοσμο του μαθητή Πως μπορω να «καλυψω» καλυτερα τις ανάγκες των μαθητών; (γνωριζω αυτές τις «ανάγκες»;) Με ποιο τροπο και ποια είναι η κατάλληλη στιγμή να συνδέσω τη διδασκαλία μου με τα μαθησιακά στυλ και τα ενδιαφέροντα των μαθητών; Πώς μπορώ να «δέσω» τη διδασκαλία με τις εμπειρίες των μαθητών

20 Σχεση με τον κοσμο του μαθητή Πως μπορω να «καλυψω» καλυτερα τις ανάγκες των μαθητών; (γνωριζω αυτές τις «ανάγκες»;) Εκθέστε τη χρησιμοτητα της διδασκαλιας ή δώστε παραδείγματα που πειθουν και ή παρουσιάστε τους στοχους ή υποστηρίξτε τους να τους διατυπώσουν Συνδεστε αυτό που κάνουν τώρα με αυτό που θα χρειαστει να κάνουν στο μέλλον ή με κάτι που εκτιμουν αυτοβουλα να κάνουν Με ποιο τροπο και ποια είναι η κατάλληλη στιγμή να συνδέσω τη διδασκαλία μου με τα μαθησιακά στυλ και τα ενδιαφέροντα των μαθητών; Θελετε να πετύχετε συντονισμο ανάμεσα στη διδασκαλία σας και τα κινητρα και τις αξιες τους. Δωστε ευκαιρίες για:  Να νοιωσουν ότι το μαθημα αφορα σε αυτους προσωπικά  παραδειγματα άλλων που πετυχαν και πως ένοιωσαν, οπτικοποιηση επιτυχίας  Προσωπική ανάδειξη μέσω επιτυχίας,  Συνεργασία  Αναληψη αρμοδιοτήτων ηγεσίας  βιωση θετικών role models Πώς μπορώ να «δέσω» τη διδασκαλία με τις εμπειρίες των μαθητών Μεσω συγκεκριμένων παραδειγμάτων και αναλογιών συνδέστε τη διδασκαλία με τις εμπειρίες ζωης των μαθητών

21 Ασφαλεια για την επιτυχία Πως θα συμβάλω στο να νοιώθουν ασφαλεις ότι θα πετύχουν; Πως μεσα από τη μαθησιακή εμπειρία θα σταθεροποιηθεί ή και θα ενισχυθεί η πιστη τους στην αποτελεσματικοτητά τους; Πως θα είναι ξεκάθαρο στους μαθητές ότι η επιτυχία τους στηριζεται αποκλειστικά στις δικές τους ικανοτητες και προσπάθειες;

22 Ασφαλεια για την επιτυχία Πως θα συμβάλω στο να νοιώθουν ασφαλεις ότι θα πετύχουν; Εξηγοντας το τι θα τους χρειαστει για να πετυχουν και το πώς θα αξιολογηθουν χτιζετε εμπιστοσύνη και θετικές προσδοκίες ( η συμφωνια του τι κάνετε με το τι έχετε διατυπώσει ως στοχο βοηθαει επισης) Πως μεσα από τη μαθησιακή εμπειρία θα σταθεροποιηθεί ή και θα ενισχυθεί η πιστη τους στην αποτελεσματικοτητά τους; Αποφυγετε το extraneous mental load Τα έργα που δινετε θα πρέπει να συνιστουν προκλήσεις και να είναι ποικίλα και πολλά Χρειαζονται ανάδραση για το αν πάνε καλά Πως θα είναι ξεκάθαρο στους μαθητές ότι η επιτυχία τους στηριζεται αποκλειστικά στις δικές τους ικανοτητες και προσπάθειες; Δωστε ελευθερίες για επιλογές στο πώς μαθαίνουν Δωστε επιλογές «ισοδυναμης αξιολογησης» Δωστε δυνατοτητα να προτεινουν αλλαγές στη διδασκαλία

23 Ικανοποίηση Πώς μπορώ να ενισχυσω την αυτοβουλη ικανοποίησή τους από τη μαθησιακή εμπειρία; Τι ειδους συνέπειες θα είναι πραγματικά ικανοποιητικές για τους μαθητές; Πως θα πιστουν ότι ολοι αντιμετωπίζονται με δικαιο τροπο;

24 Ικανοποίηση Πώς μπορώ να ενισχυσω την αυτοβουλη ικανοποίησή τους από τη μαθησιακή εμπειρία; Ευκαιρίες για άμεση εφαρμογή μιας νέας δεξιότητας σε ρεαλιστικο πλαίσιο Αναγνωριστε λεκτικά τη σημασία μιας δυσκολης επιτυχίας (τοσο ως επιτευξη δυσκολου στοχου οσο και για το στοχο τον ιδιο και για τις λεπτομέρειες των δυσκολιών) Ευκαιριες οσοι πετυχαν να δρασουν ως δασκαλοι στους αλλους Υποδειξτε ευκαιριες που ανοιγονται τωρα και συζητειστε μαζι τους για το πώς θα μπορουσαν να τις εκμεταλευτουν Τι ειδους συνέπειες θα είναι πραγματικά ικανοποιητικές για τους μαθητές; Παιγνιδια με ποντους για βαρετες διαδικασίες; Προσωπική προσοχή; Επαινος; (δασκαλου; Συμμαθητών;) Βραβεια; Συχνη ενισχυση σε νέες δεξιότητες που μετα ελατώνεται; Αποφυγη απειλών; Πως θα πιστουν ότι ολοι αντιμετωπίζονται με δικαιο τροπο; Συμφωνια της διαδικασίας αξιολογησης με γνώσεις και δεξιοτητες που είναι λογικο να έχουν αποκτήσει Συμφωνια του βαθμου δυσκολίας της τελικής αξιολόγησης με γνώσεις και δεξιοτητες που είναι λογικο να έχουν αποκτήσει

25 Ερωτηματα  Μπορουν οι ΤΠΕ να υποστηριξουν ΤΕΤΟΙΟΥ ειδους μαθηση;  Μονο τέτοια μάθηση είναι «πραγματική» μάθηση;  Θα μπορουσαμε να έχουμε στο σχολειο μονο ΤΕΤΟΙΟΥ ειδους μάθηση;  Υπάρχει θέση στο σχολειο για άλλες μαθήσεις; (πόσες τέτοιες υπάρχουν;)  Υπάρχει θέση στις ΤΠΕ για τις άλλες μαθησεις; Μπορουν να συμβάλλουν με μοναδικο τρόπο σε αυτές;

26 Αν η μάθηση μπορει να έχει διαφορετικους μηχανισμούς τότε… Πώς θα διαφοροποιήσουμε τη μάθηση;  (Περσινο παράδειγμα) διαφοροποίησης της μάθησης. Είναι καλο;  Επιρεάζει το πώς θα «τρέξει» η μάθηση αξιολογήσεις που κάνουν οι μαθητές συνειδητά ή ασυνείδητα για: Τι γίνεται εδώ; Σε τι περισταση ειμαστε; Προς τα πού πάμε; Είναι καν σαφες; Νοιώθω ενδιαφέρον; Νοιώθει ενδιαφέρον η τάξη; Με σέβονται; Με εκτιμουν; Ποια είναι η θέση μου στην ιεραρχία της τάξης; Ποιος έχει τον έλεγχο του τι συμβαίνει εδώ μέσα; Εχω εγω επιροή για το τι συμβαίνει εδώ μέσα; Πόσο ατεγκτα ή διαπραγματεύσιμα είναι τα όρια στα οποια μπορω να κινηθώ; Έχω έρθει εδώ με μια αντζέντα; Εχουν κάποιοι άλλοι αντζέντα; Υπάρχουν άλλες πρωτεραιότητες που με στρέφουν αλλού; Έχει η τάξη άλλες πρωτεραιότητες; Λαμβάνω και στέλνω μηνύματα «ευμενους και φιλικής στάσης»; Υπάρχει διάθεση διαπραγμάτευσης και αποδοχής επιροής;

27 Ποσο καλη πηγή είναι η ενδοσκόπισή μας όσο αφορά στη θεωρία για τη μαθηση; Κατ αρχην είναι η by default θεωρια μας!!!  Επισης ολη η διαδικασία «κατασκευής θεωρίας» οποιοασδήποτε θεωρητικής ομάδας συνοδεύεται από τη συνείδηση  Οσο αφορά σε μάθηση που δεν είναι συνειδητή η ενδοσκόπηση δεν μπορει να μας πει τιποτε  Οσο αφορά σε μάθηση που δεν είναι συνειδητή ακόμα και οι «κοινοι τόποι» έχουν αξια μόνο για τη φάση της ιδεοθύελλας στη διατυπωση επιστημονικών υποθέσεων  Ποιες μορφές μάθησης μάλλον δεν είναι δυνατό να υλοποιηθούν χωρίς να συνοδεύονται από συνείδηση;

28 Designs!!!!! ????????

29 H απαντηση

30 Τι λένε οι designers(1/4) Our job is to give the client…not what he wants, but what he never dreamed he wanted; and when he gets it, he recognizes it as something he wanted all the time (Denis Lasdum, Architect) What you need to know about the problem only becomes apparent as you’re trying to solve it (Richard MacCormac)

31 Τι λένε οι designers(2/4) «The early design concept has to be developed and explored through the “dialogue” of sketching, through a related visual and cognitive process of criticism and sidcovery” Nigel Cross “Although we tend to admire designers for their solutions, it is often the ability to find the right problems which distinguishes good from adequate, from poor design” Lawson

32 Τι λένε οι designers(3/4) «The problem for the designer is when the attempt should be made to reconcile all the ideas, or lines of thought which are developing. If this is attempted to early, ideas which are still poorly understood may get lost, while if this is left too late they may become fossilized and too rigid. There is no formula or easy answer to this conundrum…a degree of bravery is required to allow these lines of thought to remain parallel rather long…” Nigel Cross

33 Τι λένε οι designers(4/4) «A solution concept cannot be derived directly from the problem statement; the designer has to bring something to it… some bring to the problem a personal set of guiding principles” Nigel Cross


Κατέβασμα ppt "Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google