Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών Της Προσχολικής Αγωγής Και Του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών Της Προσχολικής Αγωγής Και Του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών Της Προσχολικής Αγωγής Και Του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΕΠΑΕΣ- ΕΣΠΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Τίτλος Ημερίδας :«Πρακτική Άσκηση Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών: Ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο σου». «Εμπειρία Πρακτικής Άσκησης: Πρακτική Άσκηση στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Ροδίων Παιδεία». Αιμιλία Δαλάρη. Απόφοιτη του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Ρόδος,

2 1. Γενικά για το Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης φοιτητών/τριών. Εργασία για 1,5 μήνα. Επιδότηση. Ασφάλιση. Συμμετοχή στις συναντήσεις στα πλαίσια του μαθήματος. Πρωτόκολλο. Αξιολόγηση μαθήματος. Βεβαίωση προϋπηρεσίας. Αξιολόγηση του προγράμματος.

3 2. Στόχοι του προγράμματος.  Πραγματοποιείται μια διαδικασία ένταξης και ενσωμάτωσης στο περιβάλλον εργασίας.  Οι φοιτητές γίνονται αποτελεσματικά επιχειρηματικά στελέχη μέσω της εξοικείωσης με τις σύγχρονες προκλήσεις που απασχολούν επιχειρήσεις και οργανισμούς.  Επιδιώκεται η απόκτηση ποικίλων εμπειριών που είναι εξαιρετικά χρήσιμες για την μετέπειτα επαγγελματική πορεία των φοιτητών.

4 3. Φορέας, χώρος και χρόνος υλοποίησης Πρακτικής Άσκησης. Φορέας και χώρος. Ιδιωτικά εκπαιδευτήρια «Ροδίων Παιδεία», στη περιοχή Ηλιούπολη της Ρόδου. Χρόνος. 1,5 μήνας. (18/11/ /12/2014 και από 8/1/ /1/2015).

5 4. Το νηπιαγωγείο. Το Νηπιαγωγείο αποτελεί ξεχωριστό μέρος των Εκπαιδευτηρίων «Ροδίων Παιδεία». Υπάρχουν τέσσερα τμήματα.  2 τμήματα νηπίων.  1 προνηπίων και  1 τμήμα παιδικού σταθμού. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος εντάχθηκα στο ένα εκ των δύο τμημάτων, των νηπίων.

6 5. Αρμοδιότητες που είχα αναλάβει κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης.  Συνδιδασκαλία.  Δημιουργική απασχόληση των νηπίων σε περιπτώσεις που η εκπαιδευτικός απουσίαζε από την αίθουσα διδασκαλίας.  Καθοδήγηση και παροχή βοήθειας κατά τη διδακτική πράξη, όταν τα νήπια εργάζονταν σε ομάδες ή ατομικά.  Συνεργασία με την υπεύθυνη νηπιαγωγό στην προετοιμασία υλικού και φύλλων εργασίας που θα έκαναν τα παιδιά εκείνη τη μέρα.

7 5. Αρμοδιότητες που είχα αναλάβει κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης.  Βοήθεια σε κατασκευές που σχετίζονταν με τα καλλιτεχνικά.  Εξατομικευμένος υποστηρικτικός ρόλος στα νήπια για την ανάπτυξη των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους στoν ύψιστο βαθμό.  Συμμετοχή στις ελεύθερες δραστηριότητες ζωγραφίζοντας, παίζοντας επιτραπέζιο ή και διαβάζοντας παραμύθια μαζί με τα παιδιά.

8 5. Αρμοδιότητες που είχα αναλάβει κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης.  Φροντίδα για την ασφάλεια των μαθητών στα διαλείμματα, μέσω της ιδιαίτερης προσοχής και παρακολούθησης των νηπίων κατά το ελεύθερο παιχνίδι.  Συμμετοχή στα παιχνίδια των παιδιών, ώστε να χτιστεί κλίμα συναισθηματικής ασφάλειας και εμπιστοσύνης.  Παρότρυνση εσωστρεφών και συνεσταλμένων μαθητών για συμμετοχή σε ομαδικά παιχνίδια με σκοπό να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.

9 5. Αρμοδιότητες που είχα αναλάβει κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης.  Παρουσία και επίβλεψη των μαθητών κατά τη διάρκεια του πρωινού και του μεσημεριανού γεύματος.  Συμπλήρωση του βιβλίου δραστηριοτήτων κάθε μαθητή.  Συνοδός στις εκπαιδευτικές εκδρομές που διεξάγονταν κάθε εβδομάδα.

10 5. Αρμοδιότητες που είχα αναλάβει κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης.  Επίβλεψη της εισόδου των γονέων στο χώρο και επιτήρηση της εξόδου των μαθητών από αυτόν.  Συμμετοχή στη σχολική γιορτή των Χριστουγέννων.

11 6. Συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό.  Κλίμα χαρούμενο και φιλικό.  Βοήθεια και στήριξη από τις νηπιαγωγούς.  Αρμονική συνεργασία.  Αμείωτο ενδιαφέρον για τα παιδιά και από τις δύο πλευρές.  Συμβουλές και παροτρύνσεις.  Ανάληψη πρωτοβουλιών.

12 7. Συμπεράσματα. Ενσωμάτωση στη τάξη σε μικρό χρονικό διάστημα. Ανάπτυξη υγιούς σχέσης τόσο με τη νηπιαγωγό όσο και με τα παιδιά. Διαπίστωση δυσκολιών που καθημερινά αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στη τάξη. Ανάγκη ένταξης των παιδιών στο σύνολο λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα του κάθε παιδιού. Είσπραξη αγάπης από τα παιδιά. Κλίμα εμπιστοσύνης. Εξυπνάδα και εφευρετικότητα των παιδιών παρόλο το μικρό της ηλικίας τους.

13 8. Προτάσεις. 1) Απαραίτητο πρόγραμμα για τους προπτυχιακούς φοιτητές καθώς μειώνει το μέγεθος του αισθήματος ανασφάλειας, που εμφανίζεται λόγω της απειρίας και του αγνώστου (ελλιπείς πρακτικές). 2) Μεγέθυνση της διάρκειας του. 3) Ταυτόχρονη συμμετοχή στον ίδιο φορέα περισσότερων φοιτητών. 4) Συμμετοχή περισσότερων φορέων. 5) Μεγαλύτερη πληροφόρηση για το πρόγραμμα τόσο στους φοιτητές /τριες όσο και στους φορείς (π.χ. περισσότερες ημερίδες όπως η παρούσα). 6) Κατάθεση εμπειριών και καλών πρακτικών από παλιότερους φοιτητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. 7) Επαναπροσδιορισμός της αμοιβής των φοιτητών/τριών ειδικά όταν οι ασκούμενοι εντάσσονται σε ένα πλήρες πρόγραμμα λειτουργίας του φορέα υποδοχής φοιτητών/τριών.

14 9. Φωτογραφίες από το σχολικό χώρο.

15 10.Φωτογραφίες από τις εκπαιδευτικές εκδρομές.

16 11.Φωτογραφίες από τις σχολικές εκδηλώσεις.

17 Ευχαριστώ για την προσοχή σας!!

18 Ερωτήσεις.


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών Της Προσχολικής Αγωγής Και Του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google