Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΛΕΤΣΙΟΥ ΜΑΡΚΕΛΛΑ

2 5 Η Π ΕΡΊΠΤΩΣΗ : Κ ΟΛΎΜΠΙ Ο 16χρονος Λευτέρης κολυμπά από μικρός και είναι σήμερα από τους καλύτερους κολυμβητές της ομάδας του. Στους τελευταίους αγώνες που συμμετείχε (πρόσθιο και πεταλούδα), οι επιδόσεις του ήταν ικανοποιητικές αλλά είχε πρόβλημα με την τεχνική εκκίνησης του. Συζήτησε με τον προπονητή του και αποφάσισαν από την καινούργια περίοδο προετοιμασίας να διορθώσουν το πρόβλημα ώστε στους αγώνες της επόμενης αγωνιστικής περιόδου να μην υπάρχει αυτό το πρόβλημα

3 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ  Παρ’όλο που ο Λευτέρης είναι από τους καλύτερους κολυμβητές υστερεί στην εκκίνηση – η είσοδος στο νερό γίνεται με λυγισμένα πόδια-  Αποφάσισε με τον προπονητή του να δουλέψουν περισσότερο στην τεχνική της εκκίνησης με σκοπό στους αγώνες της επόμενης αγωνιστικής περιόδου ( σε 4 μήνες) να παρουσιαστεί βελτιωμένος.

4  Μέχρι τώρα ο αθλητής μας έκανε την απλή- παραδοσιακή εκκίνηση με λαβή - grab start -  Μετά από τη συζήτηση με τον προπονητή του, αποφάσισαν να δοκιμάσει την «εκκίνηση στίβου» - track start-.  Η κύρια διαφορά ανάμεσα σε αυτή την εκκίνηση και την παραδοσιακή εστιάζεται στην προπαρασκευαστική θέση στο βατήρα εκκίνησης

5  Μεταφορά μάθησης  θα υπάρχει σε μεγάλο βαθμό.  Αρνητική μεταφορά  με την πάροδο του χρόνου και τονίζοντας τα διαφορετικά σημεία, θα σταματήσει χωρίς να μας δημιουργήσει πρόβλημα.

6 ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ  Ο αθλητής μας, αν και μικρός στην ηλικία, έχει αρκετές εμπειρίες που του δίνουν την δυνατότητα να συγκρατεί και να επεξεργάζεται περισσότερες πληροφορίες  ΠΡΟΣΟΧΗ στον όγκο και στον ρυθμό παροχής καινούργιων πληροφοριών.

7 Τ Α ΚΊΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΉ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΉΣ ΕΊΝΑΙ ΥΨΗΛΆ.  Βελτίωση της επίδοσης του  Πιο ανταγωνιστικός  Η αλλαγή της τεχνικής θα είναι χρήσιμη τόσο τώρα, όσο και μελλοντικά.

8 Η ΔΕΞΙΌΤΗΤΑ  Διαδοχική  Κινητική  Κλειστή  Δεν υπάρχει φόβος τραυματισμού  Δεν έχουμε χειρισμό αντικειμένου.

9 Ο αθλητής μας βρίσκεται στο αυτόνομο-τελικό στάδιο, αλλά για να γίνει η διόρθωση της τεχνικής, θα χρειαστεί να επιστρέψει και να δουλέψουμε τόσο στο γνωστικό όσο και στο κινητικό στάδιο.

10 Γ ΝΩΣΤΙΚΌ ΣΤΆΔΙΟ Στόχος είναι ο αθλητής να κατανοήσει την αλλαγή στην δεξιότητα 2-3 προπονήσεις, γιατί η δεξιότητα είναι γνωστή στον ασκούμενο. Προβολή video με εκκινήσεις δικών του και συναθλητών του Προβολή video της καινούργιας εκκίνησης από αθλητές υψηλού επιπέδου Τονίζουμε τα λάθη και τις διορθώσεις που πρέπει να γίνουν. Σύντομη αναφορά σε όλη την τεχνική της εκκίνησης Εστιάζουμε την προσοχή του αθλητή στη θέση του πίσω ποδιού- το γόνατο δείχνει προς το βατήρα- και στο τέντωμα των ποδιών στην φάση πτήσης. Ανάλυση της κίνηση με λίγα λόγια και κατανοητά

11 Κ ΙΝΗΤΙΚΌ ΣΤΆΔΙΟ 3 προπονήσεις την εβδομάδα και συνολικά προπονήσεις κατά την διάρκεια της φάσης Σύντομη ανάλυση της δεξιότητας και επίδειξη από συναθλητή του. Εκτέλεση ασκήσεων έξω από το νερό, που έχουν ομοιότητα με την δεξιότητά μας Σταδιακή προσαρμογή τους στο νερό. Τονίζουμε συνεχώς ότι τα “σημεία κλειδιά ”

12 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΝΕΡΟΥ ( 2-3 ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ) Επιτόπια άλματα από όρθια θέση. Στόχος μας, στην εκλάκτηση τα πόδια να είναι τεντωμένα και ενωμένα.  Επιτόπια άλματα από θέση συσπείρωσης. Ο αθλητής, εκτελεί μόνο την εκλάκτηση  Επιτόπια άλματα από θέση συσπείρωσης με τα χέρια τεντωμένα δίπλα από τα αυτιά.  Επιτόπια άλματα από θέση συσπείρωσης με τα χέρια τεντωμένα δίπλα από τα αυτιά, το ένα πόδι να είναι πίσω από το άλλο και το γόνατο του πίσω ποδιού δείχνει προς το έδαφος.

13 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΕΡΟ (4-8 ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ )  Aλματάκια από τον βατήρα και κάθετη είσοδος στο νερό, με τεντωμένα πόδια για να αποκτήσει ο αθλητής αίσθηση του σώματος  Εκτέλεση της εκκίνησης από το ύψος της υπερχείλισης, με το ένα πόδι πίσω  Εκτέλεση της εκκίνησης από τον βατήρα χωρίς την φάση τραβήγματος, τα χέρια του είναι ελεύθερα  Ακριβής εκτέλεση της άσκησης

14 Σε όλη την διάρκεια της κινητικής φάσης, υπάρχει λεκτική περιγραφή της κίνησης και διόρθωση των λαθών.  Ενθάρρυνση και επιβράβευση της βελτίωσής του.  Επιμένουμε στα σημεία κλειδιά.

15 Υπάρχει επαυξημένη ανατροφοδότηση (κινητική και καθοδηγητική ) Δεν την παρέχουμε μετά από κάθε προσπάθεια Μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος μας, μετά θα είναι περιττή διότι ο ασκούμενος στο τέλος κάθε εκτέλεσης θα μπορεί να ανακαλύπτει μόνος του τις διαθέσιμες πληροφορίες.

16 Οι οδηγίες θα δίνονται πριν την εκτέλεση της δεξιότητας. Η απόδοσή του θα είναι πιο σταθερή και θα μεταβάλλεται. Δεν θα υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος αντίδρασης του αθλητή, ούτε εμφάνιση κάποιου ερεθίσματος.

17 Α ΥΤΌΝΟΜΟ ΣΤΆΔΙΟ  Ελέγχει την κίνηση του.  Συνέχεια της προσπάθειας και μετά την εκκίνηση.  Εντοπίζει και διορθώνει τα λάθη μόνος του.  Μειωμένη λεκτική καθοδήγηση.  Προσαρμογή προγράμματος σε συνθήκες αγώνα.  Εκτέλεση κίνησης σε συγκεκριμένο χρόνο(με την εμφάνιση του ερεθίσματος, ήχος σφυρίχτρας ) όπως ακριβώς γίνεται στους αγώνες.

18 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΣΗΣ  Συνεχώς καλύτερη απόδοση  Βελτίωση με σταθερό ρυθμό και διατήρησή της με την εξάσκηση και την επανάληψη.  Το περιβάλλον εξάσκησης ευνοεί την απόδοση αφού είναι ίδιο και στους αγώνες και στην προπόνηση

19 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!!!


Κατέβασμα ppt "ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google