Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μόνιμη και Βιώσιμη Λύση για την Ολυμπιακή Σχέδιο Αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής 17 Σεπτεμβρίου 2008.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μόνιμη και Βιώσιμη Λύση για την Ολυμπιακή Σχέδιο Αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής 17 Σεπτεμβρίου 2008."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μόνιμη και Βιώσιμη Λύση για την Ολυμπιακή Σχέδιο Αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής 17 Σεπτεμβρίου 2008

2 Περιεχόμενα Α. Το Δομικό Πρόβλημα της Ολυμπιακής Β. Μύθοι και Πραγματικότητα για την Ολυμπιακή Γ. Το Αύριο της Ολυμπιακής: Σχέδιο Μετάβασης σε μια νέα, υγιή, ανταγωνιστική και ασφαλή εταιρία Δ. Το Μέλλον των Εργαζομένων της Ολυμπιακής: Σχέδιο Κοινωνικής Ενίσχυσης Εργαζομένων

3 Α. Το Δομικό Πρόβλημα της Ολυμπιακής Τα χαρακτηριστικά της εταιρίας: o Η μόνη αεροπορική εταιρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση που ανήκει 100% στο κράτος o Η μόνη αεροπορική εταιρία που αντιμετωπίζει τόσο πολλά προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή o Η μόνη αεροπορική εταιρία που είναι τόσο ζημιογόνα σε σχέση με το μέγεθός της

4 Ολυμπιακή : 100% κρατική Σήμερα δεν υπάρχει άλλη αεροπορική εταιρία στην Ευρώπη που να είναι 100% κρατική Lufthansa Ευρεία διασπορά μετοχών 100% Σημαντικότεροι Μέτοχοι AXA Group 10,6% Barclays Global Investors 5,1% Dr. Lutz Helmig 3,1% Air France - KLM Eυρεία διασπορά μετοχών 82,5% Γαλλικό Κράτος 15,7% Αγορά ιδίων μετοχών 1,80% Iberia Σημαντικότεροι Μέτοχοι Caja Madrid 23% British Airways Holdings 13,2% SEPI 5,20% El Corte Ingles 3,4% British Airways Eυρεία διασπορά μετοχών 100% Σημαντικότεροι Μέτοχοι (>3%) Barclays 10% Franklin Associates 6% Merill 5% Alitalia Χρηματιστήριο 50,6% Υπουργείο Οικονομίας Ιταλίας 49,4% Austrian Airlines Ευρεία διασπορά μετοχών 46,45% Σημαντικότεροι Μέτοχοι Αυστριακοί θεσμικοί επενδυτές 7,25% Αγορά ιδίων μετοχών 3,55% OIAG 42,75% SAS Σημαντικότεροι Μέτοχοι Σουηδική Κυβέρνηση 21,4% Δανική Κυβέρνηση 14,3% Νορβηγική Κυβέρνηση 14,3% K&A Wallenberg’s foundation 7,4% Πηγή: Annual Reports εταιριών

5 Τα προβλήματα με τις Βρυξέλλες ξεκινούν το 1994… o 1994: Ρύθμιση «one time, last time» για όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες. Οι Έλληνες φορολογούμενοι επωμίστηκαν πάνω από €2 δισ. για να εξυγιανθεί η Ολυμπιακή Αεροπορία o 2002: Η Ολυμπιακή Αεροπορία καλείται να επιστρέψει παράνομες κρατικές ενισχύσεις ύψους €160 εκατ. για το διάστημα 1994-2002

6 …και συνεχίζονται… o 2005: «Διάδοχο» το νέο σχήμα του 2003 o Επιβαρύνεται τα βάρη της παλιάς Ολυμπιακής [€360 εκατ.] o Φορτώνεται με νέα βάρη €540 εκατ. για την περίοδο 2002-2004 o 2007: Με διαιτησίες μειώνονται οι οφειλές της Ολυμπιακής προς το ελληνικό Δημόσιο, όμως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τις αμφισβητεί. Αρχίζει έλεγχο για διαιτησίες και για παράνομες κρατικές ενισχύσεις μετά το 2005

7 …μέχρι σήμερα o 17-9-2008: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοινώνει επίσημα ότι η Ολυμπιακή έχει λάβει παράνομες κρατικές ενισχύσεις για την περίοδο 2005 έως σήμερα  Η Ολυμπιακή πρέπει να επιστρέψει για την περίοδο αυτή τουλάχιστον €850 εκατ.

8 Ολυμπιακή : Υπέρογκες ζημίες σε σχέση με το μέγεθός της o2,5 φορές το μετρό Θεσσαλονίκης o2.000 εξαθέσια σχολεία o50 μεγάλα Νομαρχιακά Νοσοκομεία oΤριπλάσιο από τα κονδύλια κονδυλίων που δόθηκαν το 2008 (€950 εκατ.) για να καλυφθεί η αύξηση των συντάξεων του ΟΓΑ, του ΕΚΑΣ, του Επιδόματος Ανεργίας και η χρηματοδότηση του Ταμείου Κοινωνικής Συνοχής!!! Ολυμπιακές Αερογραμμές € 645 εκατ. Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες € 1.750 εκατ. Ολυμπιακή Αεροπλοΐα € 260 εκατ. ΣΥΝΟΛΟ€ 2.655 εκατ. Συσσωρευμένη ζημία Ολυμπιακής (ως 2008) Πηγή: ΟΑ, ΟΑΥ

9 Ενώ άλλες εταιρίες είτε κερδοφορούν είτε προχωρούν σε αποκρατικοποίηση για αύξηση κερδών Εταιρία / Έτος200520062007 LUFTHANSA Έσοδα18.065.000.00019.849.000.00022.420.000.000 Καθαρά Κέρδη453.000.000803.000.0001.655.000.000 Επιβάτες51.255.00053.432.00062.894.000 IBERIA Έσοδα4.946.000.0005.464.000.0005.536.000.000 Καθαρά Κέρδη369.000.00057.000.000327.000.000 Επιβάτες27.675.00027.799.00026.856.000 SAS Έσοδα5.916.000.0005.346.000.0005.570.000.000 Καθαρά Κέρδη27.000.000505.000.00068.000.000 Επιβάτες36.312.00030.294.00031.179.000 AUSTRIAN Έσοδα2.486.000.0002.663.000.0002.551.000.000 Καθαρά Κέρδη-129.000.000-130.000.0003.000.000 Επιβάτες10.119.77310.834.66810.832.305 ALITALIA Έσοδα4.217.000.0004.373.000.0004.356.000.000 Καθαρά Κέρδη-168.000.000-605.000.000-364.000.000 Επιβάτες23.200.00024.089.74424.427.000 ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ Έσοδα715.100.000750.000.000757.000.000 Καθαρά Κέρδη-123.700.000-142.400.000-132.600.000 Επιβάτες5.900.0015.642.1525.934.827 Ποσά σε € Πηγή:Ετήσιες εκθέσεις εταιριών

10 Β. Μύθοι και Πραγματικότητα για την Ολυμπιακή Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, οι περιπέτειες της Ολυμπιακής διανθίζονται με πληθώρα μύθων. Καιρός να κοιτάξουμε την αλήθεια κατάματα.

11 1ος Μύθος: Το Δημόσιο χρωστάει στην Ολυμπιακή κι όχι η Ολυμπιακή στο Δημόσιο  Η εταιρία λειτουργεί με την ανοχή του κράτους και την στήριξη των Ελλήνων φορολογουμένων Ολυμπιακές Αερογραμμές Ληξιπρόθεσμες οφειλές €358.322.798 Ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις €10.388.376 Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες & Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Ληξιπρόθεσμες οφειλές > €1 δισ. Ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις €35.000.000

12 2ος Μύθος: Να επενδύσει το κράτος στην Ολυμπιακή Συνθήκη Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων: Άρθρο 87 §1  Η περαιτέρω ενίσχυση της Ολυμπιακής από το κράτος συνιστά παρανομία σε σχέση με το κοινοτικό δίκαιο «Ενισχύσεις που χορηγούνται υπό οποιαδήποτε μορφή από τα κράτη ή με κρατικούς πόρους και που νοθεύουν ή απειλούν να νοθεύσουν τον ανταγωνισμό δια ευνοϊκής μεταχειρίσεως ορισμένων επιχειρήσεων ή ορισμένων κλάδων παραγωγής είναι ασυμβίβαστες με την κοινή αγορά, κατά το μέτρο που επηρεάζουν τις μεταξύ κρατών μελών συναλλαγές»

13 3ος Μύθος: Η εταιρία χάνει χρυσοφόρα δρομολόγια και slots 36 από τα 40 δρομολόγια εξωτερικού είναι ζημιογόνα ΠΤΗΣΗΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΖΗΜΙΑ (€) ATH-YUL-YYZ-YUL-ATHΑθήνα-Μόντρεαλ-Τορόντο185-12.870.811 ATH-JFK-ATHΝέα Υόρκη351-12.411.952 ATH-LHR-ATHΛονδίνο (Χήθροου)985-5.987.278 ATH-FRA-SKG-ATH Αθήνα- Φρακφούρτη- Θεσ/κη- Αθήνα 348-5.034.243 ATH-JNB-ATHΓιοχάνεσμπουργκ155-4.978.191 ATH-CDG-ATHΠαρίσι (Ντε Γκωλ)836-4.927.144 ΑΤΗ-SKG-FRA-ATH Αθήνα- Θεσ/κη- Φρανκφούρτη- Αθήνα 354-4.550.305 ATH-MXP-ATHΜιλάνο (Μαλπένσα)359-3.769.123 SKG-LGW-SKG Θεσ/κη-Λονδίνο (Γκάτγουικ)- Θεσ/κη 258-3.621.690 ATH-BRU-ATHΒρυξέλλες643-3.503.028 ATH-MUC-ATHΜόναχο245-3.505.075 ATH-MAD-ATHΜαδρίτη345-3.230.211 Πηγή: Ολυμπιακές Αερογραμμές - 2007

14 …αλλά και τα δρομολόγια εσωτερικού είναι ζημιογόνα 18 από τα 28 μη επιδοτούμενα δρομολόγια εσωτερικού είναι ζημιογόνα ΠΤΗΣΗΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΖΗΜΙΑ (€) ATH-SKG-ATHΑθήνα-Θεσσαλονίκη1853-1.838.360 ATH-CFU-ATHΑθήνα-Κέρκυρα715-1.745.339 ATH-KGS-ATHΑθήνα-Κώς1054-637.406 ATH-ZTH-ATHΑθήνα-Ζάκυνθος466-622.711 ATH-RHO-ATHΑθήνα-Ρόδος1824-500.418 SKG-HER-SKGΘεσ/κη-Ηράκλειο407-456.924 SKG-RHO-SKGΘεσ/κη-Ρόδος82-308.748 ATH-PVK-ATHΑθήνα-Πρέβεζα176-233.012 ATH-SMI-ATΗΑθήνα-Σάμος1296-161.492 RHO-HER-RHOΡόδος-Ηράκλειο515-146.618 ATH-AXD-ATHΑθήνα-Αλεξανδρούπολη809-126.962 ATH-CHQ-ATHΑθήνα-Χανιά1509-88.217 Πηγή: Ολυμπιακές Αερογραμμές - 2007

15 Κερδοφόρες είναι οι άγονες γραμμές oΚερδοφόρα μόνο τα 34 επιδοτούμενα δρομολόγια εσωτερικού για κάλυψη άγονων γραμμών («καθολική υπηρεσία») oΣυνεπώς, όσα δρομολόγια περικόπτονται, περικόπτονται για να περιορισθούν οι ζημίες της εταιρίας.  Η όποια κερδοφορία των Ολυμπιακών Αερογραμμών είναι επιδοτούμενη

16 4ος Μύθος: Ο τουρισμός μας στηρίζεται στην Ολυμπιακή oΤο μερίδιο της Ολυμπιακής ως προς την κίνηση εξωτερικού μειώνεται συνεχώς παρόλο που οι επιβάτες που έρχονται στη χώρα μας αυξάνονται χρόνο με το χρόνο oΖημιογόνα τα δρομολόγια ΟΑ: oπρος χώρες με ελληνική ομογένεια oπρος «κοντινούς» προορισμούς (Βαλκάνια) oπρος χώρες με τουριστική κίνηση προς Ελλάδα (Μεγ. Βρετανία, Γερμανία, Ολλανδία, Ιταλία)  Η Ολυμπιακή έχει δυστυχώς σταματήσει εδώ και χρόνια να είναι στυλοβάτης του ελληνικού τουρισμού Έτος199820032007 % ελληνικών εταιριών14%16%17% % ΟΑ14%12%10%

17 5ος Μύθος: Η εταιρία όπως είναι σήμερα μπορεί να γίνει κερδοφόρα Το πρόβλημα της Ολυμπιακής είναι δομικό, διαχρονικό και συνεχώς επιδεινούμενο: oΔεν μπορεί να αυξήσει τα έσοδά της, λόγω της απαγόρευσης περαιτέρω κρατικών ενισχύσεων (και αδυναμία αύξησης τιμών) oΤα σταθερά λειτουργικά της έξοδα δεν μπορούν να μειωθούν, καθώς έχει εξαιρετικά υψηλές ανελαστικές δαπάνες (μισθοδοσία, συντήρηση αεροσκαφών, κόστος καυσίμων κλπ) oΤο δομικό της πρόβλημα την κάνει μη ανταγωνιστική

18 Αδιέξοδο για την Ολυμπιακή ως προς την αύξηση εσόδων… oΑύξηση στην τιμή των εισιτηρίων σημαίνει στροφή επιβατών σε ανταγωνίστριες εταιρίες oΑπαγορεύεται η κρατική επιδότηση για επενδύσεις σε νέα αεροσκάφη και νέες τεχνολογίες

19 …αδιέξοδο και ως προς τη μείωση λειτουργικού κόστους… oΥψηλό κόστος πωλήσεων για Ολυμπιακές Αερογραμμές αφού αγοράζει τις υπηρεσίες αυτές ακριβά από την Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες oΠανάκριβη η συντήρηση των αεροσκαφών Αεροπορική εταιρία Ετήσιο κόστος ανά αεροσκάφος (εκατ.€) % συγκριτικά με κόστος ΟΑ (100%) Austrian Airlines1,9059% Aegean2,0864% Lufthansa2,8287% Iberia3,0895% Olympic3,24100%

20 …υψηλό και το κόστος καυσίμων και επίγειας εξυπηρέτησης… oΑκριβότερα τα καύσιμα για ΟΑ (35% των συνολικών δαπανών) διότι οι ζημίες δεν επιτρέπουν αγορά καυσίμων στην αρχή του έτους και σε καλύτερες τιμές oΜεγάλο το κόστος επίγειας εξυπηρέτησης (17% των συνολικών δαπανών) λόγω αεροσταθμών εξωτερικού Στοιχεία 2007

21 …υψηλή η μισθοδοσία σε σχέση με την παραγωγικότητα oΥψηλές οι αποδοχές των τακτικών εργαζομένων oΣυνοδεύονται από μειωμένες ώρες απασχόλησης oΜειωμένη παραγωγικότητα και στην Τεχνική Βάση (1/3 της Τεχνικής Βάσης Lufthansa) oΥψηλά και τα επιδόματα των εργαζομένων

22 Τα σταθερά έξοδα - κόστος συντήρησης αεροσκαφών, καύσιμα, επίγεια εξυπηρέτηση, μισθοδοσία - είναι τόσο υψηλά που ξεπερνούν κατά πολύ τα έσοδα Το πρόβλημα είναι δομικό

23 6ος Μύθος: Η Κυβέρνηση περιορίζει το πτητικό έργο Αντιθέτως, η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί ως ένα βαθμό μετά το 2003, παρόλο που η εταιρία συνεχίζει να εμφανίζει ζημίες. Πηγή: ΙΑΤΑ, ΑΕΑ, ΑΙΑ Έτος1998199920002001200220032004200520062007 Επιβατική Κίνηση Εσωτερικού (σε χιλιάδες επιβάτες) ΟΑ3.8013.6663.6353.2392.7952.3833.0492.9042.9793.238 Επιβατική Κίνηση Εξωτερικού (σε χιλιάδες επιβάτες) ΟΑ2.6592.6943.0563.0112.8932.8352.8012.9962.6632.697

24 7ος Μύθος: Η Κυβέρνηση απαξιώνει την Ολυμπιακή εις όφελος των ανταγωνιστών της oΚι όμως, οι ανταγωνιστές επωφελούνται από μία αδύναμη Ολυμπιακή, όπως η σημερινή  Αυτό που απαξιώνει την Ολυμπιακή είναι η ανοχή που επέδειξαν οι Κυβερνήσεις στο αναχρονιστικό καθεστώς λειτουργίας της εταιρίας Πηγή: ΙΑΤΑ, ΑΕΑ, ΑΙΑ

25 8ος Μύθος: Αν ιδιωτικοποιηθεί η Ολυμπιακή θα χάσουμε τον εθνικό μας αερομεταφορέα oΤο αντίθετο ακριβώς συμβαίνει. Όλη η προσπάθεια επικεντρώνεται στο oνα διασωθεί η Ολυμπιακή oως υγιής και βιώσιμη επιχείρηση oαπαλλαγμένη από τα χρέη oμε προτεραιότητα την εξυπηρέτηση του πολίτη oΜέχρι στιγμής με αυτό το άλλοθι επιδοτείται χωρίς αποτέλεσμα μια άρρωστη κατάσταση

26 9ος Μύθος: Αν ιδιωτικοποιηθεί η Ολυμπιακή θα μείνουν τα νησιά μας χωρίς αεροπορική σύνδεση oΕίναι υποχρέωση της Ελλάδας να καλύπτονται και να επιδοτούνται οι άγονες γραμμές με βάση το κοινοτικό δίκαιο («καθολική υπηρεσία») oΑυτή η υποχρέωση του κράτους παραμένει ανεξαρτήτως του ιδιοκτησιακού καθεστώτος μιας αεροπορικής εταιρίας

27 10ος Μύθος: Η Κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να ξεπουλήσει την Ολυμπιακή o3 αποτυχημένες εξυγιάνσεις (1994, 1998, 2003) o4 αποτυχημένες αποκρατικοποιήσεις (1999, 2002, 2003, 2005)  Η Κυβέρνηση κλείνει τις εκκρεμότητες με την ΕΕ και διαμορφώνει ένα σχέδιο μετάβασης σε μια νέα, υγιή, χωρίς χρέη Ολυμπιακή, που θα προσελκύσει πραγματικό επενδυτικό ενδιαφέρον

28 « Περιφερόμενη από σχέδιο εξυγίανσης σε σχέδιο αναδιάρθρωσης και από τη μία διοίκηση στην άλλη, η Ολυμπιακή Αεροπορία έφθασε εκεί όπου ήταν μοιραίο να φθάσει: στα αζήτητα. Το 1994 ως Υπουργός Μεταφορών είχα προτείνει την άμεση κήρυξή της σε πτώχευση, την απόλυση όλου του προσωπικού και τη δημιουργία άλλης εταιρίας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια η οποία θα επαναπροσλάμβανε μόνο όσους θα ήθελαν να δουλέψουν σοβαρά και αφοσιωμένα. Εκεί θα φθάσουμε ούτως ή άλως 25 χρόνια αργότερα. Οι καθυστερήσεις και οι αναβολές απλώς επιδεινώνουν την κατάσταση και προσθέτουν άλλα στα εκατοντάδες δισεκατομμύρια του ελληνικού λαού που σπαταλήθηκαν. Στο μεταξύ, ωραία εικόνα να μην αγοράζει κανείς την αεροπορική εταιρία μιας χώρας. Ούτε αυτοί που αγόρασαν τη MALEV, τη LOT ή την Air Uzbekistan». Θ. Πάγκαλος, 2002

29 11ος Μύθος: Η Κυβέρνηση της ΝΔ υπεύθυνη που οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θεωρήθηκαν διάδοχο σχήμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας από την ΕΕ o2003: ο «νέος» όμιλος κληρονομεί παλιά χρέη Ολυμπιακής Αεροπορίας διότι η διάσπαση έγινε χωρίς την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής oΚανένας επενδυτής για μια καταχρεωμένη εταιρία «κάθε ενέργεια ιδιωτικοποίησης μέσω της οποίας τα βιώσιμα περιουσιακά στοιχεία πρόκειται να μεταβιβαστούν σε ένα νέο φορέα, ενώ η ΟΑ θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με το υπόλοιπο των στοιχείων του ενεργητικού της, δεν μπορεί να γίνει δεκτή» Επίτροπος Loyola de Palacio, 19-5-2003 «ανάκτηση της παράνομης κρατικής ενίσχυσης που έχει λάβει η ΟΑ θα ζητηθεί από όποιο φορέα που συνεχίζει την οικονομική δραστηριότητα της ΟΑ» Επίτροπος Loyola de Palacio, 18-6-2003

30 Γ. Το Αύριο της Ολυμπιακής Στόχος: Η μετάβαση σε μια νέα υγιή ανταγωνιστική και ασφαλή Ολυμπιακή χωρίς χρέη Η λύση αποτελείται από 2 σκέλη: oΣχέδιο αποκρατικοποίησης με «πράσινο φως» από Κομισιόν oΣχέδιο εξασφάλισης όλων των εργαζομένων στην Ολυμπιακή

31 Τα πέντε στάδια του σχεδίου αποκρατικοποίησης 1 ο ΣΤΑΔΙΟ Αρχική προετοιμασία : Δημιουργού- νται 3 εταιρίες «κέλυφος» 2 ο ΣΤΑΔΙΟ Επιλογή ιδιωτών Επενδυτών – Διαγωνισμός από Επιτροπή Αποκρα- τικοποίησης 5 ο ΣΤΑΔΙΟ Επενδυτές αποκτούν πλήρως εταιρίες - Εκκαθάριση Ολυμπιακής 4 ο ΣΤΑΔΙΟ Μεταβατική περίοδος - Πλήρης λειτουργία νέων εταιριών 3 ο ΣΤΑΔΙΟ Από κοινού απόκτηση μετοχών των εταιριών από Ολυμπιακή και επενδυτές άμεσα στους επόμενους μήνες Δεκέμβριος 2008άνοιξη 2009

32 1. Στάδιο αρχικής προετοιμασίας oΜεταβίβαση διαφόρων στοιχείων ενεργητικών των Ολυμπιακών Αερογραμμών (ΟΑ) και της Ολυμπιακής Αεροπορίας – Υπηρεσίες (ΟΑ-Υ) σε 3 εταιρίες που έχουν ήδη ιδρυθεί ή πρόκειται να ιδρυθούν: oΠάνθεον – αποκτά περιουσιακά στοιχεία ΟΑ, όνομα «Ολυμπιακή» και σήμα, σημαντικά slots oΝέα εταιρία Επίγειας Εξυπηρέτησης – αποκτά περιουσιακά στοιχεία των κλάδων επίγειας εξυπηρέτησης και εμπορευματικών μεταφορών της ΟΑ-Υ oΝέα εταιρία Τεχνικής Βάσης – αποκτά περιουσιακά στοιχεία κλάδων συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών της ΟΑ-Υ

33 Επίσης: Η Πάνθεον oαποκτά αρχικό πιστοποιητικό λειτουργίας αερομεταφορέα (AOC) oΑποκτά αρχική άδεια εκμετάλλευσης για το πρώτο αεροσκάφος που θα μισθώσει oΣυνάπτει απαραίτητες συμβάσεις για έναρξη λειτουργίας της oΟλοκληρώνει πρόσληψη ελάχιστου προσωπικού, σύμφωνα με εφαρμοστέους κανονισμούς Μπαίνουν οι βάσεις για την διαδικασία αποκρατικοποίησης

34 2. Στάδιο επιλογής των ιδιωτών επενδυτών (α) oΧρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι διοργανώνουν, εκ μέρους της Ελληνικής Δημοκρατίας, 3 χωριστές, παράλληλες διαδικασίες επιλογής ιδιωτών επενδυτών oΜεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων στη νέα πτητική εταιρία (συμπεριλαμβανομένων slots)

35 2. Στάδιο επιλογής των ιδιωτών επενδυτών (β) oΝέα πτητική εταιρία ξεκινά με 65% των διαθέσιμων - βάση του θερινού προγράμματος 2008 – επιβατοχιλιομέτρων oΟι νέες εταιρίες Επίγειας Εξυπηρέτησης και Τεχνικής Βάσης ξεκινούν με αριθμό εργαζομένων που δεν ξεπερνά σημερινό αριθμό εργαζομένων σε αντίστοιχες δραστηριότητες της ΟΑΥ σήμερα oΟι επενδυτές θα μπορούν την επόμενη μέρα κιόλας να προχωρήσουν σε αύξηση του μεγέθους (συμπεριλαμβανομένου του αριθμού των εργαζομένων) και σε ανάπτυξη των εταιριών Πρόκειται για μεγάλη επιτυχία αν σκεφτεί κανείς ότι η Sabena ξεκίνησε με μέγεθος 38% του προηγούμενου, με σημαντικά προβλήματα, χωρίς να διατηρήσει το όνομα

36 Επίσης: oΌροι πώλησης: oΗ Πάνθεον να συμμετάσχει στους διαγωνισμούς για κάλυψη άγονων γραμμών, ώστε να μην υπάρξει κενό στις πτήσεις oΗ νέα εταιρία Επίγειας Εξυπηρέτησης να συμμετάσχει στο διαγωνισμό για κάλυψη επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά αεροδρόμια μετά τον Οκτ.2009 (το υφιστάμενο μονοπώλιο της Ολυμπιακής θα παραταθεί στα περιφερειακά αεροδρόμια ως τον Οκτ. 2009) oΗ Κομισιόν θα παρακολουθεί τη διαδικασία πώλησης – σε τιμές αγοράς – μέσω εξωτερικού ανεξάρτητου οίκου (Monitoring Trustee)

37 Στόχος η εξεύρεση ενός σοβαρού και αξιόπιστου επενδυτή, ο οποίος θα μπορέσει να επιδιώξει και να επιτύχει τη μεγέθυνση και την ανάπτυξη της εταιρίας στα επόμενα χρόνια Διασφαλίζεται η συνεχής εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών και η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας

38 3. Από κοινού απόκτηση μετοχών, για περιορισμένη περίοδο, από επενδυτές και ΟΑ/ΟΑ-Υ oΚοινή απόκτηση μετοχών, για περιορισμένη περίοδο: oτης ΟΑ από την Πάνθεον (51%) και τον επενδυτή (49%) oτης ΟΑ-Υ από τις νέες εταιρίες Επίγειας Εξυπηρέτησης και Τεχνικής Βάσης (51%) και τους επενδυτές (49%) oΔημιουργείται σχέση ομίλου μεταξύ ΟΑ και Πάνθεον και ΟΑ-Υ και νέας εταιρίας Επίγειας Εξυπηρέτησης και νέας εταιρίας Τεχνικής Βάσης Έτσι, η σταδιακή μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων εντός ομίλου γίνεται με τον πλέον αποτελεσματικό και ομαλό τρόπο, χωρίς καθυστέρηση, και σύμφωνα με αεροπορικούς κανονισμούς

39 Συγκεκριμένα, τα περιουσιακά στοιχεία που θα αποκτηθούν oΑπό ΟΑ: oδικαίωμα αποκλειστικής άδειας χρήσης σήματος «Ολυμπιακή» oσημαντικότερα slots (Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Παρίσι, Μιλάνο, Βρυξέλλες κλπ) oκάποια αεροσκάφη και εξοπλισμός oΑπό ΟΑ-Υ: oΣυμβάσεις παροχής υπηρεσιών εδάφους oΣυμβάσεις για την εκμετάλλευση εγκαταστάσεων των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης oΑπό κλάδο συντήρησης ΟΑ-Υ: oΔικαιώματα εκμετάλλευσης εγκαταστάσεων συντήρησης και επισκευών αεροσκαφών στα Σπάτα

40 Διατηρείται το όνομα «Ολυμπιακή» Οι έξι κύκλοι συνεχίζουν να πετούν Τα σημαντικότερα περιουσιακά στοιχεία της ΟΑ και ΟΑ-Υ αξιοποιούνται

41 4. Μεταβατική περίοδος προετοιμασίας πλήρους λειτουργίας των νέων εταιριών oΟι εταιρίες προχωρούν σε απαραίτητες ενέργειες για να ξεκινήσουν την πλήρη δραστηριότητά τους το ταχύτερο δυνατόν, π.χ.: oΚατάθεση αιτήσεων απόκτησης/επέκτασης απαραίτητων αδειών oΔιαδικασίες πρόσληψης προσωπικού oΣύναψη συμβάσεων υποστήριξης oΑπόκτηση όσων περιουσιακών στοιχείων απαιτούνται για την πλήρη δραστηριοποίησή τους, σε τιμές αγοράς

42 Δε θα υπάρξει κενό στην παροχή πτητικού έργου Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου για την προετοιμασία της πλήρους λειτουργίας των νέων εταιριών, η ΟΑ και η ΟΑ-Υ θα συνεχίζουν κανονικά τη δραστηριότητά τους

43 5. Στάδιο ολοκλήρωσης αποκρατικοποίησης και εκκαθάρισης παλιών εταιριών oΟι ιδιώτες επενδυτές προχωρούν – σύμφωνα με σύμβαση που έχουν υπογράψει – στην απόκτηση του υπόλοιπου 51% των εταιριών που ως τότε ανήκε στην ΟΑ και στην ΟΑ-Υ oΕν τω μεταξύ έχουν υλοποιηθεί οι όροι πώλησης (π.χ. διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές) oΜόνο τότε τίθενται σε εκκαθάριση οι ΟΑ και ΟΑ-Υ oΤο Ελληνικό Δημόσιο θέτει σε εφαρμογή τα μέτρα για την πλήρη κάλυψη των εργαζομένων της Ολυμπιακής

44 Η Κυβέρνηση μετά από επίμονες και σκληρές διαπραγματεύσεις με την Ε. Επιτροπή κατάφερε να πετύχει: oΓια πρώτη φορά έγκριση της ΕΕ - κρίσιμη για τους επενδυτές oΣυνέχιση της χρήσης του ονόματος «Ολυμπιακή» και των Ολυμπιακών κύκλων oΑξιοποίηση των σημαντικών περιουσιακών στοιχείων των ΟΑ και ΟΑ-Υ μέσα από τις νέες εταιρίες oΑπρόσκοπτη συνέχεια των πτήσεων στις άγονες γραμμές

45 oΑδιάκοπη συνέχεια του πτητικού έργου μέχρι την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης oΑδιάκοπη εξυπηρέτηση των καταναλωτών oΤη λειτουργία της νέας εταιρίας αρχικά στο 65% των διαθεσίμων - βάσει θερινού προγράμματος 2008 - επιβατοχιλιομέτρων. oΑπό την επόμενη κιόλας μέρα ο νέος επενδυτής έχει τη δυνατότητα άμεσης ανάπτυξης της εταιρίας.

46 Δ. Το Μέλλον των Εργαζομένων της Ολυμπιακής oΗ διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Σχεδίου για το αύριο της Ολυμπιακής. oΠακέτο μέτρων με στόχο την ενίσχυση, την υποστήριξη και την αποκατάσταση των εργαζομένων. Κανείς δε μένει απ’ έξω. oΌλοι οι εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα και την ευκαιρία να περάσουν στην «επόμενη» μέρα με αξιοπρέπεια, αυτοπεποίθηση και ασφάλεια.

47 Μέτρα για τους 4.593 τακτικούς υπαλλήλους 3 βασικοί άξονες: Τα μέτρα ενεργοποιούνται μόλις οι εταιρίες ΟΑ και ΟΑ-Υ τεθούν σε εκκαθάριση Ενίσχυση του ασφαλιστικού Συνέχιση της απασχόλησης Εφάπαξ ποσό Κοινωνικής Ενίσχυσης

48 Ενίσχυση του ασφαλιστικού oΓια τους εργαζόμενους που έχουν προσληφθεί πριν από την 1-1-1993, ανεξαρτήτως ειδικότητας, εφαρμόζεται αναλογικά το καθεστώς του ν. 1759/88 (άρθρο 5, παρ. 4) oΤο μέτρο αυτό αφορά 2.745 εργαζόμενους (2.103 πλήρη σύνταξη, οι υπόλοιποι αύξηση ενσήμων κατά 50%) oΌσοι συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση μπορούν να καταθέσουν σχετική αίτηση

49 Συνέχιση της απασχόλησης Πολλαπλές επιλογές για όσους επιθυμούν να συνεχίσουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία: oΔυνατότητα μεταφοράς στο Δημόσιο και τις ΔΕΚΟ oΣτήριξη εισοδήματος μέχρι την εργασιακή αποκατάσταση oΕφάπαξ ποσό Κοινωνικής Ενίσχυσης oΔυνατότητα πρόσληψης στις νέες εταιρίες

50 i. Δυνατότητα μεταφοράς στο Δημόσιο και στις ΔΕΚΟ oΈχουν εντοπιστεί πάνω από 14.317 θέσεις: o3.862 θέσεις στο ΥΜΕ ή σε φορείς που εποπτεύονται από το ΥΜΕ o10.455 θέσεις σε άλλα Υπουργεία και φορείς του δημοσίου oΣε πολλές από αυτές τις θέσεις οι τακτικές αποδοχές είναι στην ίδια τάξη μεγέθους με τις σημερινές στη Ολυμπιακή oΑκόμα κι εκεί που υπάρχουν μισθολογικές διαφορές, θα υπάρχει μηνιαίο συμπλήρωμα μισθού μέχρι €500 oΔιαδικασία θα διεκπεραιωθεί από Ειδική Επιτροπή, με εκπροσώπηση εργαζομένων

51 3.680 θέσεις στο ΥΜΕ και τους εποπτευόμενους οργανισμούς του ΠΕ ΤΕ ΔΕ ΥΕ ΣΥΝΟΛΟ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΔΙΟΙΚ/ΚΟΙΠΛΗΡ/Κ ΟΙ ΤΕΧΝΟ- ΛΟΓΟΙ ΔΙΟΙΚ/ ΚΟΙ ΟΔΓ/ΠΛΦ/ΕΡΓΑΤΕΣ/ ΤΕΧΝΗΤΕΣΟΔΓ/ΗΣΑΠ ΕΘΕΛ-44--2889211751176 ΟΑΣΑ41---473-8126 ΕΕΤΤ-2-7-2--11 ΥΠΑ1908-15956026588775 ΥΜΕ5128438122--135 ΗΛΠΑΠ9--16-9125519390 ΕΛΤΑ454---336393-787 ΗΣΑΠ------42339462

52 άλλες 10.455 θέσεις στο δημόσιο τομέα ΠΕΤΕΔΕΥΕ ΣΥΝΟΛΟ ΔΙΟΙΚ.ΠΛΗΡ. ΤΕΧΝ./ ΜΗΧ.ΔΙΟΙΚ.ΠΛΗΡ.ΜΗΧ.ΔΙΟΙΚ.ΟΔΓΠΛΗΡ.ΤΕΧΝ.ΕΠΙΜ.ΕΡΓ. ΟΔΓ ΥΠΕΠΘ και Φορείς179371948443106113797-473 ΝΟΣΟΚΟ- ΜΕΙΑ---6--22--12---40 ΥΠΠΟ2617-8317-782325360-8-637 ΥΠΕΣ158----19-222---66 ΥΠΕΘΑ190164604734-1522468593581-5734287126 EAB-----60---50---110 Υ. ΑΓ. ΑΝ150475712486771-201358--615 ΥΠΕΞ398---37-----141--576 ΥΕΝΑΝΠ102443- -118--1062 ΥΠΟΙΟ93-----57-17-8-1176 ΥΠΑΝ37324-6943--305916182 ΓΓΕΕ92----6---4-223 ΦΟΡΕΙΣ ΥΠΤΟ9245-3----721850 ΥΠ.ΔΙΚ (ΚΥ και ΦΟΡΕΙΣ)16572---33-9-17-3236 ΣΥΝΟΛΟ13012891843211491461980492156410324960248310455

53 ii. Στήριξη εισοδήματος μέχρι την εργασιακή αποκατάσταση oΑμέσως μετά τη λύση της σχέσης εργασίας με την Ολυμπιακή, κάθε εργαζόμενος δικαιούται ειδικό επίδομα για διάστημα 12 μηνών κι έως την εύρεση νέας εργασίας, βάση κλίμακας: 1 ος ως και 4 ος μήνας 100% των καθαρών τακτικών αποδοχών 5 ος ως και 8 ος μήνας 70% των καθαρών τακτικών αποδοχών 9 ος ως και 10 ος μήνας 60% των καθαρών τακτικών αποδοχών 11 ος ως και 12 ος μήνας 50% των καθαρών τακτικών αποδοχών

54 iii. Εφάπαξ ποσό Κοινωνικής Ενίσχυσης Μέσω ΟΑΕΔ, όλοι οι εργαζόμενοι θα λάβουν εφάπαξ ποσό Κοινωνικής Ενίσχυσης αντίστοιχο με το ποσό που θα έπαιρναν από τον εργοδότη τους τη στιγμή που λύεται η σύμβασή τους

55 iv. Δυνατότητα πρόσληψης στις νέες εταιρίες Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να προσληφθούν, εφόσον συμφωνήσουν με τους επενδυτές στις νέες εταιρίες Ειδικά: oΠιλότοι και Τεχνικοί, εξαιτίας των ειδικών γνώσεών τους oΕποχικοί, λόγω της εμπειρίας και των ανταγωνιστικότερων αποδοχών τους

56 Ειδικά για τους πιλότους oΘα λάβουν εφάπαξ ποσό της Κοινωνικής Ενίσχυσης oΘα έχουν ευνοϊκή μεταχείριση σε σχέση με το ασφαλιστικό τους, βάσει ν. 1759/88 και νομολογίας Αρείου Πάγου oΕιδική συμφωνία για πρόσθετα μέτρα μετάβασης

57 Μέτρα για τους εποχικούς υπαλλήλους o Θα ισχύσει και για την Ολυμπιακή η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας σε ποσοστό 50% που προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 3051/2002 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει o Ειδικότερα για τους φορείς που εποπτεύονται από το ΥΜΕ, η εμπειρία των εποχικών υπαλλήλων της Ολυμπιακής θα ληφθεί υπόψη με ειδική βαρύτητα για συμμετοχή σε διαγωνισμούς o Ειδικό πρόγραμμα ΟΑΕΔ για επανένταξή τους στην αγορά εργασίας oΕνίσχυση σε εργοδότες (€25 ημερησίως για 3 χρόνια) oΔιατήρηση εργαζόμενου για 1 ακόμη έτος

58 Προϋπολογισμός κόστους σχεδίου κοινωνικής ενίσχυσης (€1,2 δισ σε βάθος 25ετίας) Μέτρα σχεδίου κοινωνικής ενίσχυσηςΣυνολικό κόστοςΕκ των οποίων άμεσα καταβληθέντα Ενίσχυση του Ασφαλιστικού Συνολική Παρούσα Αξία πακέτου που εκτείνεται σε 25 έτη€ 801,2 εκατ. Μέσο κόστος ετησίως€ 32,0 εκατ. Ειδικό επίδομα Στήριξης Εισοδήματος Στους 12 μήνες από την εκκαθάριση, μέγιστο δυνατό ποσό€ 83,4 εκατ. Ρεαλιστική εκτίμηση με βάση στατιστική αξιοποίηση (70%)€ 58,4 εκατ. Επιδότηση θέσεων για τους εποχικούς υπαλλήλους Στους 36 μήνες από την εκκαθάριση€ 54,3 εκατ. Μέγιστο δυνατό ποσό ετησίως€ 18,1 εκατ. Εφάπαξ ποσό Κοινωνικής Ενίσχυσης€ 227,8 εκατ.

59 Το Σχέδιο Κοινωνικής Ενίσχυσης των εργαζομένων διασφαλίζει ένα δίχτυ προστασίας για όλους: Αφορά όλους ανεξαιρέτως τους εργαζομένους, ανεξάρτητα από ηλικία, ειδικότητα και έτη προϋπηρεσίας Εξασφαλίζει ότι ακόμα και ο τελευταίος εργαζόμενος θα έχει την ευκαιρία να αποκατασταθεί εργασιακά και εισοδηματικά Δίνει το δικαίωμα σε κάθε εργαζόμενο να κάνει τις προσωπικές του επιλογές για τη συνέχιση της σταδιοδρομίας του Παρέχει σε κάθε εργαζόμενο εξασφαλισμένο εισόδημα για ικανό διάστημα, ώστε να μεταβεί ομαλά στο νέο εργασιακό καθεστώς που θα επιλέξει

60 Διαπραγματευτήκαμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να δημιουργηθεί μία νέα Ολυμπιακή, ελκυστική για αξιόπιστους επενδυτές. Μία εταιρεία που θα κρατήσει το όνομα και το σήμα της σημερινής, με απαλλαγή των φορολογουμένων από τα χρέη που δημιουργεί η τωρινή Ολυμπιακή και με πλήρη κάλυψη των εργαζομένων. Αφού λοιπόν εξασφαλίζονται όλες αυτές τις προϋποθέσεις, γιατί άραγε να θέλουμε να διατηρηθεί η σημερινή άρρωστη κατάσταση;

61 Προχωράμε μπροστά για μια μόνιμη και βιώσιμη λύση Με λογική και ευαισθησία


Κατέβασμα ppt "Μόνιμη και Βιώσιμη Λύση για την Ολυμπιακή Σχέδιο Αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής 17 Σεπτεμβρίου 2008."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google