Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

στο ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ MARKETING

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "στο ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ MARKETING"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 στο ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ MARKETING
ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ όπως : Έρευνα αγοράς Προβολή – Προώθηση Πωλήσεις και Εξυπηρέτηση πελατών (Customer Service) Δρ. Γ.Μαλινδρέτος

2 To ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ Marketing προϋποθέτει :
αλλά και … ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ άλλων τμημάτων (λογιστήριο, Logistics, παραγωγή, κτλ.) με το τμήμα marketing… Δρ. Γ.Μαλινδρέτος

3 ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ Αφορά στην αναζήτηση πληροφοριών  Η καλύτερη προετοιμασία μειώνει το ρίσκο αποτυχίας Πληροφορίες σε σχέση με Ανταγωνισμό Ανάγκες πελατών (υφιστάμενες και τάσεις) Εξωτερικό περιβάλλον (που επηρεάζει τα 2 προηγούμενα)

4 ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΜΑΣ ? 4 επίπεδα ανταγωνισμού... Ανταγωνισμός Μάρκας π.χ. Volkswagen και Honda (παρόμοια είδη σε παραπλήσιες τιμές) Ανταγωνισμός Κλάδου π.χ. Volkswagen με όλες τις αυτοκ/νίες Ανταγωνισμός είδους : όλες οι εταιρίες που παράγουν είδη που παρέχουν την ίδια υπηρεσία (π.χ. Εταιρίες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα, μηχανές, ποδήλατα, φορτηγά) Γενικός Ανταγωνισμός : αυτοκινητοβιομηχανίες με εταιρίες ταξιδιών, με κατασκευαστικές εταιρίες 4

5 ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Οι αναλύσεις συνήθως γίνονται σε επίπεδο κλάδου : ηλεκτρικών, αρτοποιών, super market , αυτοκινήτων, κτλ… Η ΚΛΑΔΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΧΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΛΟΓΩ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΤΕΡΟΓΕΝΕΙΑΣ Π.χ. με την επέκταση των δραστηριοτήτων των super-markets και σε άλλα είδη, σήμερα πουλάνε ηλεκτρικά είδη  ανταγωνίζονται ουσιαστικά τις εταιρίες ηλεκτρικών (σε μικρό βαθμό, αλλά όχι και ασήμαντο) Γραφεία παροχής συμβουλών διατροφής  ανταγωνιστές ή συνεργάτες τα γυμναστήρια ? Επίσης, μία επιχείρηση που πρόκειται να δραστηριοποιηθεί τοπικά πιθανόν να την ενδιαφέρει περισσότερο ο τοπικός ανταγωνισμός παρά οι κινήσεις πολυεθνικών στον κλάδο… 5

6 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ : ΑΝΤΑΓΩΝΙΜΟΣ
ΑΝΑΓΚΗ ΧΡΗΣΗΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΣΕ ‘ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ’ = Ομάδες επιχειρήσεων με κοινά χαρακτηριστικά, που ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Κριτήρια ταξινόμησης : γεωγραφική κάλυψη (πολυεθνικές-εγχώριες), επενδύσεις σε marketing – μέγεθος επιχείρησης, αριθμός προϊόντων, είδος υπηρεσιών, είδος τεχνολογίας , κτλ. Η ανάλυση με βάση τις στρατηγικές ομάδες προσδιορίζει : τις ευκαιρίες που εμφανίζονται στις επιχειρήσεις με τον προσδιορισμό των κενών που υπάρχουν στον κλάδο (μετακίνηση σε άλλη στρατηγική ομάδα) τα πιθανά προβλήματα από κινήσεις ανταγωνιστών στον στρατηγικό χάρτη τα εμπόδια εισόδου σε μία στρατηγική ομάδα (π.χ. οικονομίες κλίμακας από τις υπάρχουσες επιχειρήσεις που μειώνουν τα κόστη σημαντικά σε αυτές και μειώνουν τις δυνατότητες εισόδου άλλων νέων επιχειρήσεων)

7 Η πολύ μεγάλη σημασία των ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ – ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ
“ Get bigger or get out ” ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΕΣ ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΙΑ Συγκρότηση πλέγματος συνεργασιών με άλλες επιχειρήσεις. Στόχευση αποκόμισης αμοιβαίων “συνεργικών αποτελεσμάτων”…. (win-win πρωτοβουλίες) 7

8 ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ΑΝΑΓΚΕΣ ΠΕΛΑΤΩΝ Το marketing προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει βασικά τη συμπεριφορά των πελατών (π.χ. καταναλωτών) ώστε να την κατευθύνει στοχευμένα … σε συγκεκριμένα προϊόντα/υπηρεσίες (για την ικανοποίηση των αναγκών τους) χρησιμοποιώντας 2. κατάλληλα επικοινωνιακά μηνύματα (σχεδιασμός/περιεχόμενο μηνύματος και μέσο επικοινωνίας – ανάλογα με το τμήμα-στόχο) Δρ. Γ.Μαλινδρέτος

9 Καταναλωτική Συμπεριφορά
Αφορά βασικά το επιστημονικό πεδίο του MARKETING! Βασική επιδίωξη του Marketing είναι η αύξηση της ζήτησης, που προϋποθέτει τη διερεύνηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς που θα οδηγήσει σε αυτή. Συμβάλλει στην κατανόηση των στάσεων και των αποφάσεων που λαμβάνουν εκείνοι που δημιουργούν την τελική ζήτηση των προϊόντων και υπηρεσιών (καταναλωτές). Ουσιαστικά στην κατανόηση του πώς αντιλαμβάνεται, επεξεργάζεται και αντιδρά σε ερεθίσματα που δέχεται και που εγείρουν μία ανάγκη του στην οποία ανταποκρίνονται μέσα από μία αγοραστική διαδικασία (κατανάλωση προϊόντων ή υπηρεσιών). Eπίσης σχετίζεται και με άλλα επιστημονικά πεδία όπως η Ψυχολογία , Κοινωνιολογία, Oικονομία , Εφοδιαστική (Logistics) (που βασικό στόχο έχει την ικανοποίηση της ζήτησης)

10

11 (Social Corporate Responsibility)
ΑΝΑΓΚΕΣ ΠΕΛΑΤΩΝ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΙΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΚΕ Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (Social Corporate Responsibility) Οι επιχειρήσεις υιοθετούν τη φιλοσοφία της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (Social Corporate Responsibility), σύμφωνα με την οποία ενσωματώνουν σε εθελοντική βάση κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και στις επαφές τους με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη. Σίγουρα η εταιρική κοινωνική ευθύνη παρέχει όφελος στην κοινωνία αλλά και ενισχύει την εικόνα της επιχείρησης ή οργανισμού στους καταναλωτές…

12 Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (Social Corporate Responsibility)
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΠΑΠ Πολιτισμός σημαίνει Ήθος. Αξίες. Πνεύμα. Ο Πολιτισμός είναι Ταυτότητα». Έλεγε διαφημιστική καταχώρηση του ΟΠΑΠ με φόντο μία πραγματική και μία ψηφιακή Καρυάτιδα. «Στηρίζουμε τον Πολιτισμό με συνέπεια και διαφάνεια» μας πληροφορεί η καταχώρηση, από την οποία απουσιάζει κάθε αναφορά στο πραγματικό περιεχόμενο του «αγαθού» που εμπορεύεται ο Οργανισμός Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου...

13 ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
PEST –DG ανάλυση Political Economic Social Technological Demographic Global 13

14 PEST –DG ανάλυση Political : κυβερνητικές αποφάσεις (π.χ. σχετικά με την απελευθέρωση στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, απαγόρευση συστατικών στα καλλυντικά). Εconomic : οικονομικές εξελίξεις  επενδύσεις . Ανάγκη για εξέταση στον κλάδο που κινείται η επιχείρηση. Sοcial : θέση της γυναίκας στην εργασία, τρόπος ζωής, καταναλωτισμός, επίπεδο μόρφωσης, κτλ. Τechnological: ευκαιρία και απειλή, νέα ή αναβάθμιση παλαιάς ?, προσαρμογή με εκπαίδευση (π.χ. ΟΤΕ). Demographic: μέγεθος (αύξηση στις χώρες 3ου κόσμου), καταγωγή και κατανομή πληθυσμού, ηλικιακή δομή, διανομή εισοδήματος (π.χ Β. και Ν. Ιταλία). Global: νέες αγορές, αλλαγές στις υπάρχουσες αγορές 14

15 KΛΙΜΑΤΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

16 KΛΙΜΑΤΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

17 ΕΠΙΡΡΟΗ ΜΑΚΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Εξελίξεις στο εξωτερικό μάκρο περιβάλλον φέρουν αλλαγές στο ανταγωνιστικό πεδίο μάχης (π.χ απελευθέρωση αερομεταφορών). Οι εξελίξεις δεν έχουν τις ίδιες επιπτώσεις σε όλες τις επιχειρήσεις (π.χ. ευαισθησία για τη διατροφή  εταιρίες εμπορίας κρέατος – εταιρίες κατασκευής αθλητικών οργάνων ή γραφεία συμβουλών διατροφής). Οι εξελίξεις δεν έχουν τις ίδιες επιπτώσεις σε όλες τις επιχειρήσεις του ίδιου κλάδου. Π.χ. κλάδο καταναλωτικών : παντοπωλεία – super market. Διαφοροποίηση σε τοπικό επίπεδο – προσαρμογή στρατηγικών στην κουλτούρα της χώρας. Π.χ. Ford σε USA-Eυρώπη, Goodys


Κατέβασμα ppt "στο ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ MARKETING"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google