Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Οινοτουρισμός
2
Εννοιολογική προσέγγιση
Ο οινοτουρισμός είναι το είδος του τουρισμού που σκοπό έχει τη γεύση, την κατανάλωση ή την αγορά του κρασιού από το μέρος παραγωγής του, ακόμη και τη δυνατότητα να πάρει κανείς μέρος στη συγκομιδή των σταφυλιών.
3
Δραστηριότητες Οι επισκέπτες μαθαίνουν συνήθως την ιστορία του οινοποιείου, βλέπουν πώς φτιάχνεται το κρασί και στη συνέχεια δοκιμάζουν τα κρασιά. Σε ορισμένες περιοχές, διαμένουν σε ένα μικρό ξενώνα που διαθέτει το οινοποιείο. Οι επισκέπτες αγοράζουν τα κρασιά από τις εγκαταστάσεις του οινοποιείου και έτσι συνεισφέρουν έως και στο 33% των ετήσιων πωλήσεών τους.
4
Οινοτουρισμός ως διεθνής δραστηριότητα
Οινοτουρισμός ως διεθνής δραστηριότητα Αν και πρόκειται για μια σχετικά καινούργια τουριστική δραστηριότητα, ο οινοτουρισμός αναπτύσσεται γοργά. Δημοφιλείς προορισμοί η κοιλάδα Νάπα στην Καλιφόρνια, το Μπορντό και η Αλσατία στη Γαλλία και η Τοσκάνη στην Ιταλία.
5
Οικονομικά στοιχεία Περισσότεροι από πέντε εκατομμύρια άνθρωποι επισκέπτονται κάθε χρόνο την κοιλάδα Νάπα, με τα έσοδα της περιοχής να φτάνουν το 1 δισ. δολάρια. Άλλα πέντε εκατομμύρια άνθρωποι επισκέπτονται την Ιταλία, με τα έσοδα για τη χώρα να ανέρχονται στα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Κατά μέσο όρο, κάθε τουρίστας ξοδεύει 141 ευρώ στα οινοποιεία της Τοσκάνης και 131 ευρώ στα οινοποιεία της κοιλάδας Νάπα.
6
Οινοτουρισμός στην Ελλάδα
Συνιστά ανερχόμενη τάση στην Τουριστική αγορά. Έλλειμμα εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού. Μικρή αναγνωρισιμότητα του ελληνικού κρασιού στις διεθνής αγορές. Απουσία αξιόπιστου συστήματος ελέγχου και πιστοποίησης. Περιορισμένες οινοτουριστικές εμπειρίες σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Χαμηλού επιπέδου οινική εμπειρία.
7
Οινοτουρισμός στην Ελλάδα
Ο οινοτουρισμός μπορεί να συμβάλλει : Στην ενίσχυση του τουριστικού εισοδήματος μέσω ανάπτυξης πρότυπων δραστηριοτήτων με βάση το τρίπτυχο ποιότητα – παράδοση – καινοτομία. Στην άνοδο του οικονομικού επιπέδου της περιοχής με αποτέλεσμα τη συγκράτηση του τοπικού πληθυσμού στις περιοχές του. Στην αξιοποίηση αλλά και διαφύλαξη της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Στη διάδοση των τοπικών προϊόντων και πέρα από τα όρια του τόπου.
8
Λόγοι για επίσκεψη σε οινοποιείο
Λόγοι για επίσκεψη σε οινοποιείο να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας για το κρασί. να ανακαλύψουμε τον πλούτο των γεύσεων και των αρωμάτων να διερευνήσουμε με τον πολιτισμό και την κουλτούρα του τόπου. να συνδυάσουμε φαγητό και κρασί σε μία αναζήτησης γεύσεων. να απολαύσουμε το περιβάλλον (οικοσύστημα). να περιεργαστούμε την αρχιτεκτονική και την παραδοσιακή τέχνη. να διασκεδάσουμε μακριά από τη μονοτονία και τους ασφυκτικούς ρυθμούς των αστικών κέντρων, κ.ά.
9
Τ Ο Κ Ρ Α Σ Ι
10
ΑΜΠΕΛΩΝΕΣ Το αμπέλι είναι πολυετές φυτό, ο βιολογικός κύκλος του όμως είναι ετήσιος. Η ποιότητα του καρπού του, του σταφυλιού, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, απ' τους οποίους άλλους μπορούμε να επηρεάσουμε και άλλους όχι. Γι' αυτό και το κρασί που φτιάχνουμε κάθε χρονιά διαφέρει από το προηγούμενο.
11
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΡΥΓΟΥ Η πιο σημαντική στιγμή του χρόνου για τη δουλειά των αμπελουργών και των οινοποιών είναι αναμφισβήτητα η ωρίμαση και ο τρύγος του σταφυλιού. Τα σταφύλια συλλέγονται προσεκτικά, και μεταφέρονται στο οινοποιείο χωρίς χρονοτριβή. Πρέπει να φθάσουν όσο το δυνατό συντομότερα και ακαταπόνητα στον τόπο παραλαβής τους, αφού έτσι διασφαλίζεται η ποιότητα του κρασιού που θα παραχθεί.
12
ΖΥΜΩΣΗ Ο μούστος, ο χυμός που παράγεται από την σύνθλιψη (πάτημα) των σταφυλιών, παίρνει το χρώμα του από τις χρωστικές ουσίες του φλοιού των σταφυλιών, οπότε μπορεί να είναι λευκός έως ερυθρός, με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα. Οι ζυμομύκητες που βρίσκονται στο φλοιό των σταφυλιών έρχονται σε επαφή με το μούστο, εκεί πολλαπλασιάζονται και επιτελούν τη ζύμωση, κατά την οποία εκτός από αιθυλική αλκοόλη παράγεται διοξείδιο του άνθρακα και θερμότητα. Για το λόγο αυτό κατά τη διάρκεια της ζύμωσης ο μούστος είναι ζεστός και "κοχλάζει". Η ζύμωση διαρκεί από 8-9 έως και 25 ημέρες.
13
Εμφιάλωση η εμφιάλωση του κρασιού είναι μια σχετικά απλή, μηχανική διαδικασία. Στις σύγχρονες γραμμές εμφιάλωσης υπάρχουν συνήθως τα εξής στοιχεία: • αυτόματο πλυντήριο φιαλών, • σύστημα γεμίσματος φιαλών με κρασί, • πωματιστικό μηχάνημα, • σύστημα ετικετοκόλλησης και • σύστημα εγκιβωτισμού.
14
Πώληση-Προώθηση Η εγχώρια ζήτηση, αν και χαμηλή φαίνεται να έχει περιθώρια ανάκαμψης. Από πλευράς εξαγωγών σημαντικό είναι το γεγονός οτι ορισμένες ποικιλίες ελληνικών κρασιών είναι παγκόσμιας κλάσης, μπορούν να βρεθούν μόνο στην Ελλάδα.
15
Ωρίμανση και Παλαίωση Τα λευκά και τα ροζέ κρασιά, συνήθως καταναλώνονται νωρίς, χωρίς να περάσουν από βαρέλι, προκειμένου να απολαύσουμε την φρεσκάδα των πρωτογενών αρωμάτων και της γεύσης της ποικιλίας. Αντίθετα τα περισσότερα ερυθρά απαιτούν παλαίωση προκειμένου να απαλύνει η πολύ τονισμένη οξύτητα τους και να εξευγενιστούν οι επιθετικές τανίνες τους αντίστοιχα.
16
Αποθήκευση Εκτός από τη διατήρηση στην κατάλληλη θερμοκρασία, η σωστή αποθήκευση κρασιού προϋποθέτει πολύ μικρή διακύμανση από την ιδανική θερμοκρασία των 14 βαθμών. Το ιδανικό επίπεδο υγρασίας για την αποθήκευση κρασιού στο σπίτι είναι μεταξύ 60% - 70%. Το κρασί αγαπάει το σκοτάδι. Τα μπουκάλια κρασιού πρέπει πάντα να αποθηκεύονται οριζόντια, σε γωνία 45 ° με το φελλό προς τα κάτω ή κάπου στο ενδιάμεσο.
17
Συμπεράσματα Ο ελληνικός τουρισμός θα πρέπει να ξεφύγει από το παραδοσιακό μοντέλο «ήλιος, θάλασσα και αρχαία», και παράλληλα να ενδυναμώσει και να εμπλουτίσει το τουριστικό της προϊόν με νέες μορφές.
18
Συμπεράσματα Μια τέτοια ευκαιρία, αποτελεί η ανάπτυξη του οινοτουρισμού, που εμφανίζει αυξημένη ζήτηση διεθνώς αλλά και επιβαρύνει ελάχιστα το περιβάλλον, ενώ παράλληλα η χώρα μας διαθέτει πλούσια παράδοση στην παραγωγή οίνου, παράγοντας υψηλής ποιότητας κρασιά
19
Συμπεράσματα Μάλιστα η ανάπτυξη του οινοτουρισμού παράλληλα με άλλες μορφές εναλλακτικού τουρισμού, αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία στην κατεύθυνση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και την αντιμετώπιση της εποχικότητας του τουριστικού φαινομένου.
20
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας. Η μαθητές του ΓΤ2 ( )
21
Πηγές ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Τμήμα Γεωπονίας ,Μελέτη Δράσεων Οινοτουρισμού στην Κεντρική Μακεδονία. Γαστρονομικός τουρισμός και οινοτουρισμός Δρόμοι του Κρασιού - Οινοτουρισμός στην Ελλάδα. 7412/Sfakianaki_Fanouraki.2013.pdf Ο οινοτουρισμός ως μοχλός ανάπτυξης του εναλλακτικού τουρισμού στο Νομού Ηρακλείου. Οινοτουρισμός: Δυναμικό τουριστικό προϊόν και προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.