Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΡΟΥΧΑ ΕΠΙΒΟΛΗ Ή ΕΠΙΛΟΓΗ;
Τι είναι τα ρούχα μας; Μια έκφραση της προσωπικότητάς μας, του ψυχισμού και της διάθεσης μας ή η υπακοή σε κανόνες που ορίζονται από την κοινωνία ή άλλους θεσμούς; Τι συμβαίνει όταν μας επιβάλλουν ενδυματολογικά πρότυπα μέσω της διαφήμισης και των Μέσων Ενημέρωσης; Πώς αντιμετωπίζονται οι άνθρωποι που επιλέγουν ρούχα τα οποία θεωρούνται από την κοινωνία ως εκκεντρικά ή ιδιαίτερα; Ποια η επίδραση της μόδας στις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων; Ποια τα προβλήματα υγείας που ανακύπτουν; Ποια η επιλογή των ρούχων μέσα στους κόλπους της εκκλησίας; Είναι τα άμφια ρούχα; Ποια η συμβολή της ελληνικής παράδοσης στις ενδυματολογικές επιλογές μας; Ποια η επίδραση της οικονομικής κρίσης στην αγορά ενδυμάτων; Γνωρίζουμε τις συνέπειες τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές της παραγωγής ενδυμάτων;
2
ΌΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΡΩΤΗΣΑΜΕ. ΣΕ ΦΙΛΟΥΣ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ,ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ.
ΕΛΑΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΚΑΙ …… ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ!!!!!!!
3
Ρωτήσαμε συμμαθητές και φίλους από τα 3 λύκεια της Θήβας:
ΤΟ ΔΕΙΓΜΑ ΜΑΣ
4
1. Αν ακολουθούν τις τάσεις τις μόδας, 2
1. Αν ακολουθούν τις τάσεις τις μόδας, 2. Αν ξοδεύουν πολλά χρήματα στην αγορά ρούχων, 3. Αν αγοράζουν επώνυμα ρούχα, 4. Αν πιστεύουν ότι η μόδα επηρεάζει την προσωπικότητά των εφήβων 5. Αν πιστεύουν ότι τα μοντέλα τρέφονται σωστά, και 6. Αν έχουν εκθέσει ποτέ την υγεία τους σε κίνδυνο, χάνοντας κιλά, προκειμένου να ακολουθήσουν κάποιο πρότυπό τους.
5
Μας απάντησαν: ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ
6
Μας απάντησαν: ΤΑ ΑΓΟΡΙΑ
7
ΣΥΜΠΕΡΑΝΑΜΕ ΌΤΙ Τα κορίτσια ακολουθούν περισσότερο από τα αγόρια τις τάσεις της μόδας, Ξοδεύουν περισσότερα χρήματα απ’ ότι τα αγόρια στην αγορά ρούχων, Αγοράζουν περισσότερα επώνυμα ρούχα Στο μεγαλύτερο ποσοστό τους δεν υποστηρίζουν, όπως και τα αγόρια επίσης, ότι η μόδα επηρεάζει την προσωπικότητά τους, Θεωρούν και τα αγόρια και τα κορίτσια ότι τα μοντέλα δεν τρέφονται σωστά Και ευτυχώς……… είναι λίγοι αυτοί και αυτές που έχουν θέσει σε κίνδυνο την υγεία τους χάνοντας πολλά κιλά.
8
ΠΟΣΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ; ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΚΙΛΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΥΤΙΣΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΜΕ ΠΡΟΤΥΠΑ ΟΠΩΣ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ SHOWBIZ;
9
ΝΕΥΡΙΚΗ ΑΝΟΡΕΞΙΑ Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μόδας στο Μιλάνο, έκανε την εμφάνιση της σε πρωτοσέλιδα εφημερίδων και σε μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες η φωτογραφία μιας γυμνής ανορεξικής γυναίκας. Η φωτογράφιση αυτή είναι η διαφημιστική καμπάνια μιας γυναικείας εταιρίας ρούχων (nolita) με κεντρικό τίτλο της καμπάνιας "No Anorexia". μεταφραση απο το
10
Η ψυχογενής ανορεξία Είναι μια σοβαρή και σε μερικές περιπτώσεις επικίνδυνη για τη ζωή ασθένεια, η οποία χαρακτηρίζεται από σημαντική μείωση της πρόσληψης τροφής. Οι πάσχοντες ασχολούνται υπερβολικά με το τι τρώνε, με τη μέτρηση των θερμίδων και αποστρέφονται καθετί παχυντικό. Έχουν διαταραγμένη εικόνα του σχήματος και βάρους του σώματος τους και έστω και αν είναι σημαντικά ελλιποβαρείς επιμένουν ότι πρέπει να χάσουν ακόμα « κάποια λίγα κιλά » για να δείχνουν εντάξει. Η όλη κατάσταση οδηγεί σε επικίνδυνη απώλεια βάρους (περίπου κάτω από το 15% του φυσιολογικού).
11
Ψυχογενής Βουλιμία Τα χαρακτηριστικά στοιχεία στη συμπεριφορά του ασθενούς με ψυχογενή βουλιμία είναι τα επανειλημμένα επεισόδια υπερφαγίας και η απώλεια αυτοελέγχου κατά την κατανάλωση της τροφής. Μεγάλη ποσότητα τροφής καταναλώνεται γρήγορα και το άτομο αισθάνεται ότι δεν μπορεί να σταματήσει να τρώει ή να ελέγξει τι και πόσο τρώει. Προκειμένου να αποτραπεί η αύξηση του βάρους ο ασθενής καταλήγει σε πρόκληση εμετού, λήψη καθαρτικών, διουρητικών ή άλλων φαρμακευτικών σκευασμάτων, νηστεία ή υπερβολική άσκηση. ΠΗΓΗ:
12
ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΌΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΣ ΠΛΕΥΡΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΟΣΑ ΟΡΙΖΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΌ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΙ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥΣ ΘΕΤΟΥΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ . ΑΣ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ…
13
rockabilly To rockabilly είναι ένα από τα νεότερα είδη της rock ‘n’ roll μουσικής και εμφανίστηκε στις αρχές του 1950,κυρίως στις Νότιες Η.Π.Α. Η επιρροή και η εξάπλωση του στυλ της μουσικής rockabilly έσβησαν το 1960. Οι άνδρες υιοθέτησαν κοκοράκια, στα οποία έβαζαν μεγάλη ποσότητα πομάδας, μακριές φαβορίτες, μαύρα κολλητά ή τζιν γυριστά παντελόνια, παπούτσια creepers(=αλήτης) με χοντρές σόλες, γραβάτες με κορδόνια στυλ Τέξας καθώς επίσης έδειχναν ιδιαίτερη συμπάθεια για συνδυασμούς του ροζ και του μαύρου χρώματος στα ρούχα με τόνους λεοπαρδαλέ. Η γυναικεία μόδα στην rockabilly κοινωνία δεν αναβίωσε ποτέ το γνήσιο στυλ του 1950, που αποτελούνταν από γυαλιά με κοκάλινο σκελετό, δικτυωτά καλσόν, στενά, συνήθως μαύρα δερμάτινα ή τζιν κάπρι , παντελόνια και κοντά μπλουζάκια. Τέλος, τα τατουάζ είναι κοινά και στα δύο φύλα.
14
punk Το πανκ στυλ από όταν ξεκίνησε (δεκαετία του 70) στόχο είχε να προκαλεί την κοινή γνώμη. Τ-shirt με προσβλητικές στάμπες όπως ανάποδοι σταυροί, σβάστικες κτλ. ήταν πολύ διάσημα στα αρχικά κύματα του πανκ. Τα μαλλιά ήταν φτιαγμένα για να φαίνονται ατημέλητα, σε αντίθεση με τις προηγούμενες εποχές όπου ήταν κυρίως μακριά. Ήταν βαμμένα σε αφύσικα χρώματα (πράσινο, έντονο κόκκινο, μωβ). Επίσης, αρκετά γνωστά ήταν τα δικτυωτά καλσόν (πολλές φορές σχισμένα) και τα περικάρπια με καρφιά και άλλα αντικείμενα με καρφιά, οι παραμάνες (πάνω στα ρούχα ή σαν σκουλαρίκια). Στα πρώτα χρόνια του πανκ, οι άντρες και οι γυναίκες φορούσαν βαρύ και πολύ eyeliner.
15
gothic Το Goth είναι μία «υποκουλτούρα». Εμφανίστηκε στα τέλη του 1970, συγχρόνως και στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, έ ξ ω από τον χώρο της μουσικής σκηνής. Συνηθίζουν να εμφανίζονται με: Οτιδήποτε μαύρο Μαύρο και άσπρο μακιγιάζ – άσπρη πούδρα, μαύρες σκιές και μαύρο κραγιόν Ρούχα από βελούδο ή από δέρμα, κορσέδες ή ρούχα από δαντέλα και τούλι Ασημένια κοσμήματα Βαμμένα μαλλιά ,λεπτά φρύδια Περιλαίμια –συνήθως με καρφιά Το αιγυπτιακό ankh Το μάτι του Ρα Σταυρός, Αλυσίδες Tattoos και body Παπούτσια με ψιλό και μονοκόμματο τακούνι, μπότες στρατιωτικές ή Doc Martens
16
Emo Στα μέσα της δεκαετίας του 2000, το Ίμο έγινε στυλ ζωής. Συνήθως, οι Ίμο, ταυτίζονται με την έννοια της εφηβικής αυτοκαταστροφής: μελοδραματικοί στίχοι, βόλτες σε νεκροταφεία, κομμένες φλέβες, βλέμματα προσηλωμένα στο κενό και χαρακωμένα χέρια. Οι Ίμο έχουν ίσια, ξασμένα μαύρα μαλλιά με μία φράντζα στο πλάι που καλύπτει το ένα ή και τα δύο μάτια, επειδή μισούν την ζωή και όπως λένε, την βλέπουν με μισό μάτι'.
17
Αγόρια και κορίτσια, φοράνε κολλητά τζιν, κολλητές μπλούζες που γράφουν συνήθως ονόματα διάφορων ροκ συγκροτημάτων, διάστικτες (με καρφιά ή ανάλογα αντικείμενα) ζώνες, σκέιτ παπούτσια. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της ραγδαίας διάδοσης του Ίμο στιλ πολλές εταιρίες ενδυμάτων και αξεσουάρ εκμεταλλεύθηκαν το γεγονός λανσάροντας-συνήθως μέσω του Διαδικτύου- μια καθολική γκάμα ρούχων που απευθύνονται στους Ίμο. ΠΗΓΗ:
18
ΕΠΙΣΗΣ Πολλά διάσημα πρόσωπα επιλέγουν ρούχα που τους κάνουν ιδιαίτερους προκειμένου να τραβήξουν τα βλέμματα και να αποκτήσουν ακόμα περισσότερους θαυμαστές. ΕΤΣΙ οι φωτογραφίες με τις παράξενες εμφανίσεις τους φιγουράρουν στα περιοδικά μόδας και ….κοινωνικής κριτικής!
19
LADY GAGA.
20
ΛΑΚΗΣ ΓΑΒΑΛΑΣ
21
ΚΑΙ ΑΝΤΡΕΣ ΜΕ…..ΦΟΥΣΤΕΣ
22
ΠΟΙΟΙ ΌΜΩΣ ΟΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΦΟΡΕΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ; ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΡΟΥΧΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ; ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΟΔΙΣΤΡΟΙ -Μάκης Τσέλιος -Βίκυ Κουλιανού -Βασίλειος Κωστέτσος: -Άννα Μπεκίρη -Νίκος – Τάκης -Αφροδίτη Χατζηρακλέους -Γιάννης Ντεσσές -Χριστόφορος Κοτέντος -Δούκας Χατζιδούλας ΠΗ
23
ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΥΡΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΓΝΩΣΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΩΤΙΕΣ ΤΗΣ
Μόνο το όνομά της είναι αρκετό για να οριστεί ένα ζευγάρι παπούτσια, ένα ταγέρ, μία ατζέντα, ένα άρωμα, ένα κόσμημα, ένα ολόκληρο look. Μια γυναίκα μπροστά από την εποχή της, στην πραγματικότητα, ίσως η πρώτη γυναίκα στο κίνημα απελευθέρωσης των γυναικών…….
24
COCO CHANEL Ήταν η πρώτη σχεδιάστρια που φόρεσε παντελόνι στη γυναίκα.
Έραψε φορέματα από ύφασμα jersey, που μέχρι τότε χρησιμοποιούνταν για ανδρικά εσώρουχα. Το μικρό μαύρο φόρεμα, απαραίτητο σε κάθε γυναικεία γκαρνταρόμπα, ήταν δική της ιδέα. Η Chanel αντικατέστησε τον κορσέ με την άνεση και την καθημερινή κομψότητα.
25
«Σε λατρεύω, είχε πει στον Dior, αλλά ντύνεις τις γυναίκες σαν πολυθρόνες».
ΠΗΓΗ:
26
Το ύφασμα jersey είναι ένα μόνο από τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή ρούχων. Αναρωτηθήκατε ποτέ από τι άλλο μπορεί να είναι φτιαγμένο ένα ρούχο και που είναι φτιαγμένο; Εμείς ανοίξαμε ντουλάπες, συρτάρια, είδαμε ετικέτες ρούχων και ανακαλύψαμε…..
27
ΕΙΔΟΣ ΧΩΡΕΣ ΥΛΙΚΑ 17 1 9 5 2 4 10 3 6 44 23 7 ΕΥΡΩΠΗ ΚΙΝΑ ΙΝΔΙΑ
ΜΠΑΚΛΑΝΤΕΣ ΒΑΜΒΑΚΙ ΜΑΛΛΙ ΤΖΙΝ ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΑΣ ΒΙΣΚΟΖΙ ΜΠΛΟΥΖΕΣ 17 1 9 5 2 4 ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ 10 3 6 ΦΟΥΣΤΕΣ ΖΑΚΕΤΕΣ ΠΟΥΚΑΜΙΣΑ ΣΥΝΟΛΑ 44 23 7
28
ΧΩΡΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΡΟΥΧΩΝ ΠΟΥ …….ΣΟΚΑΡΟΥΝ
ΙΝΔΙΑ -Η εταιρία έτοιμου ενδύματος Gap και άλλες εταιρίες ενδυμάτων απέσυραν στο παρελθόν ρουχισμό τους από τα καταστήματά τους όταν έγινε γνωστό ότι κατασκευάζονται σε εργοστασιακές μονάδες στην Ινδία όπου απασχολούνται παιδιά. ΗΜΕΡΗΣΙΑ 29/9/10
29
-Η σημαντική συνεισφορά της Ινδίας στην παγκόσμια οικονομία είναι τα εξαιρετικά φθηνά εργατικά χέρια. -Στο Δελχί εργοστάσια ρούχων λειτουργούν κάτω από ανεπαρκείς κανονισμούς, μερικά από τα οποία είναι τα χειρότερα κάτεργα που θα μπορούσε να ανεχθεί η ανθρώπινη συνείδηση.
30
-Πάνω από το 20% της Ινδικής οικονομίας στηρίζεται στην παιδική εργασία.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ OBSERVER 28/10/07
31
ΛΕΣΟΤΟ παιδιά στη χωματερή των μπλουτζήν
Το Λεσότο είναι μια μικρή φτωχή χώρα στη Μαύρη Ήπειρο. Οι πολυεθνικές εταιρείες ρούχων GAP και LEVI έχουν εγκαταστήσει εκεί τις βιομηχανικές μονάδες τους. Ένα από τα εργοστάσια έχει κατηγορηθεί για ρίψη τοξικών αποβλήτων, ακόμα και καυστικής σόδας σε κατοικημένη περιοχή.
32
Το νερό των ποταμών έχει ασυνήθιστο μπλε χρώμα από τη βαφή των ρούχων.
Οι κάτοικοι για να πλυθούν και να μαγειρέψουν αναγκάζονται να αντλούν νερό από τους παραπόταμους.
33
Τα παιδιά του Λεσότο δεν θα πρωταγωνιστήσουν ποτέ σε διαφημίσεις της GAP ή της LEVI.
Όμως εν ώρα εργασίας με φόντο τους απέραντους σκουπιδότοπους τα αποθανάτισε ο φωτογραφικός φακός του Ρόμπιν Χάμοντ.
34
Μία από αυτές του χάρισε και βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό.
Όταν δημοσιοποιήθηκαν οι εικόνες των παιδιών , οι δύο πολυεθνικές έδωσαν εντολή να διενεργηθούν έλεγχοι στους προμηθευτές τους στο Λεσότο και δεσμεύθηκαν να καθαρίσουν την περιοχή. ΠΗΓΗ:Μάρω Βακαλοπούλου Τα Νέα Σάββατο
35
ΗΠΑ: παιδιά στις πασαρέλες
Η νέα μόδα που έχει δημιουργηθεί στην Αμερική με τα παιδικά καλλιστεία έχει προκαλέσει την οργή ψυχολόγων και θεατών. Μόλις πριν από λίγες μέρες το ριάλιτι πρόγραμμα «Toddlers and Tiaras» έκανε πρεμιέρα για τέταρτη σεζόν στην αμερικανική τηλεόραση, πυροδοτώντας εκ νέου αντιδράσεις.
36
Το προκλητικό σόου δείχνει την καθημερινότητα μικρών κοριτσιών που συμμετέχουν σε επιδείξεις μόδας και διαγωνισμούς, ακόμη και αν δεν έχουν αρχίσει να περπατάνε. Μερικά κοριτσάκια που υποβάλλονται σε αυτή τη διαδικασία είναι κάτω από δύο ετών!
37
Την ίδια στιγμή, οι μαμάδες των μικρών κοριτσιών που θα συμμετάσχουν στα ετήσια παιδικά καλλιστεία «Miss America», τα οποία διοργανώνονται για τα μέσα Ιανουαρίου, ετοιμάζονται πυρετωδώς για τον διαγωνισμό ομορφιάς. Οι κόρες τους είναι συνήθως πέντε με εννιά ετών και υποβάλλονται σε αποτριχώσεις, ενώ δεν αποκλείεται να φορέσουν και τεχνητή οδοντοστοιχία.
38
Κοριτσάκια που θυμίζουν ανατριχιαστικές Μπάρμπι-μινιατούρες, με τη βοήθεια των «ειδικών» που φλερτάρουν με το χρήμα, βγάζουν τα φρύδια τους και βάφουν τα νύχια τους. Στην πασαρέλα, το μακιγιάζ και τα ρούχα τους θυμίζουν -θα έλεγαν πολλοί- εκείνα της Τζούλια Ρόμπερτς στο «Pretty Woman»! ΠΗΓΗ: tsekouratoi. Blogspot.com
39
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑ;
Σύμφωνα με μια έρευνα της ΚΑΠΑ RESEARCH: Το 2001 στο Λεκανοπέδιο της Αττικής και με δείγμα 1004 νοικοκυριά, Σε ερωτηματολόγιο στο οποίο απάντησαν άνδρες και γυναίκες άνω των 18 ετών, Προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα :
40
ΓΕΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟ 7% των Ελλήνων έχει υπόψη τους τα παιδιά που έχουν πέσει θύματα εκμετάλλευσης. Τα μισά αφορούν παιδική εργασία, περίπου 34% σε πορνεία και 15% σε άλλη μορφή. Πιο ευάλωτα θεωρούνται τα παιδιά μεταναστών, τα παιδιά διαλυμένων οικογενειών , τα παιδιά τσιγγάνων. Εξαναγκασμός από τους γονείς και ύπαρξη κυκλωμάτων είναι οι δύο βασικοί λόγοι. Οι Έλληνες πιστεύουν ότι η παιδική εκμετάλλευση στη χώρα μας είναι μεγαλύτερη σε σχέση με αύτη των υπόλοιπων χωρών της Ευρώπης.
41
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ: Τα παιδιά των μεταναστών είναι πιο εύκολα θύματα εκμετάλλευσης. Κυριότερες μορφές είναι κατά 1ον η παιδική εργασία και 2ον η παιδική πορνεία . Τα χρήματα προορίζονται για ενίσχυση των οικογενειών. Περίπου 4/10 παιδιά δεν πηγαίνουν σχολείο.
42
ΤΣΙΓΓΑΝΟΙ: Περισσότεροι από 60% τους μισούς τσιγγάνους θεωρούν ότι τα παιδιά τους πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης κυρίως με τη μορφή παράνομης απασχόλησης. Κίνδυνοι που συχνά αντιμετωπίζουν, αυτοί είναι :συλλήψεις, τραυματισμούς, ασθένειες, κακοποίηση ακόμα και θάνατος. Προβλήματα που οδηγούν στην εκμετάλλευση αυτή είναι κυρίως η ανεπαρκής φοίτηση και η διακριτική συμπεριφορά εις βάρος των τσιγγανόπαιδων.
43
Οργανώσεις που ασχολούνται με τα προβλήματα των παιδιών όπως η παιδική εκμετάλλευση και η παιδική εργασία είναι: 1) UNICEF= Ξενίας 1, Αθήνα 11527 Τηλ. (210) Fax (210) Ηλεκτρονική Διεύθυνση 2) actionaid Ελλάς=Αμύντα 1, Παγκράτι Τηλ Fax Ηλεκτρονική Διεύθυνση
44
3) Το χαμόγελο του παιδιού= Στουρνάρη 16 Αθήνα 10683
Τηλ Ηλεκτρονική Διεύθυνση Χρήσιμες συνδέσεις - Τηλεφωνική γραμμή για παιδιά και εφήβους στην Ελλάδα Τηλ - Τηλεφωνική γραμμή άμεσης κοινωνικής βοήθειας197
45
ΠΟΙΑ ΕΊΝΑΙ ΌΜΩΣ Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΥΣΗΣ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΜΑΣ;
Πότε ξεκίνησε η ανάγκη της ένδυσης; Είναι τα άμφια ρούχα; Τι συμβολίζουν τα ρούχα στα μυστήρια;
46
ΟΙ ΔΕΡΜΑΤΙΝΟΙ ΧΙΤΩΝΕΣ Για την εκκλησιαστική ερμηνευτική οι δερμάτινοι χιτώνες με τους οποίους ντύνει ο Θεός τους πρωτόπλαστους, συμβολίζουν τη βιολογική υπόσταση πού επικαλύπτει την προσωπική ετερότητα του ανθρώπου. Ο άνθρωπος δεν παύει να είναι πρόσωπο, εικόνα του Θεού, μόνο που αυτή η εικόνα ντύνεται τώρα τον «δερμάτινο χιτώνα» της αλογίας, της φθοράς και της θνητότητας.
47
Αλλά αυτή η ένδυση με τη φθορά και το θάνατο αποδεικνύεται μέγιστη φιλανθρωπία του Θεού και πρόνοια της αγάπης Του. Ντύνοντας το ανθρώπινο πρόσωπο με βιολογική υπόσταση ανέχεται ο Θεός τη συνέπεια της πτώσης. Η ένδυσή μας με δερμάτινους χιτώνες φανερώνει τη φθαρτή φύση μας.
48
-Στον Διάκονο αντιστοιχούν 1) Στιχάριο, 2) Οράριο, 3) Επιμάνικα
-Στον ιερέα αντιστοιχούν 1) Στιχάριο, 2) Επιτραχήλιο, 3) Επιμάνικα, 4) Ζώνη, 5)Φελώνιο -Στον Επίσκοπο αντίστοιχουν 1) Στιχάριο, 2) Οράριο, 3) Επιμάνικα, 4) Ζώνη, 5) Αρχιερατικό σάκο, 6) Επιγονάτιο, 7)Ωμοφόριο.
49
ΑΜΦΙΑ ΙΕΡΕΩΝ Τα άμφια είναι τα ενδύματα που χρησιμοποιούνται από τους κληρικούς κατά τη Θεία Λειτουργιά και άλλες ακολουθίες της Ορθόδοξης Εκκλησίας και συμβολίζουν τη δόξα του ανθρώπου στην αιωνιότητα. Υπάρχουν τρεις βαθμοί ιεροσύνης με ένα συγκεκριμένο ενδυματολογικό σύνολο που αντιστοιχεί στο βαθμό του διακόνου, του ιερέα και του επισκόπου.
51
ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΩΝ ΡΑΣΩΝ Το μαύρο χρώμα των ράσων είναι μια ένδειξη πένθους για τις αμαρτίες μας που οδήγησαν στο να χάσουμε την Σωτηρία άρα και την αιωνιότητα. Αντίθετα οι καθολικοί φορούν άσπρα για να δείχνουν ότι είναι χαρούμενοι κοντά στο Θεό και ότι γιορτάζουν που γνώρισαν την Αλήθεια.
53
ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΩΝ ΑΜΦΙΩΝ ΜΩΒ: ένδειξη πένθους και το φορούν συνήθως την Μεγάλη Εβδομάδα. ΛΕΥΚΟ: ένδειξη χαράς, γαλήνης και ευτυχίας και το φορούν συνήθως την Ανάσταση. ΜΠΛΕ: συμβολίζει την θάλασσα και την νύχτα και το φορούν συνήθως τα Θεοφάνεια και τα Χριστούγεννα. ΚΟΚΚΙΝΟ: συμβολίζει την χαρά και το φορούν συνήθως τα Χριστούγεννα.
55
ΛΕΥΚΟ ΝΥΦΙΚΟ Η νύφη κατά την παράδοση εμφανίζεται στην εκκλησία με λευκό νυφικό καθώς το λευκό χρώμα συμβολίζει την αγνότητα και την αθωότητα της αλλά και το λευκό φως που εκπέμπει το Άγιο Πνεύμα και κατ’ επέκταση η Αγία Τριάδα.
57
ΑΠΟ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΌΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΣΚΟΤΙΖΟΤΑΝ ΤΙ ΘΑ ΦΟΡΕΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ Ή ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΦΟΡΕΘΕΙ ΣΤΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ Ή ΤΗΝ ΘΕΡΙΝΗ ΚΟΛΕΞΙΟΝ.
58
ΒΛΑΧΟΙ Κάθε μία από τις παραδοσιακές Βλάχικες φορεσιές, έχει τη δική της ιστορία, που συμπλέει βέβαια με τις τοπικές παραδόσεις αλλά και ποικίλα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα.
59
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΣΤΟΛΗ ΒΛΑΧΑΣ
Οι φορεσιές των Ελληνόβλαχων, δεν είναι στατικές, με την έννοια ότι παρουσιάζουν μία έστω και αργή εξέλιξη.
60
Με το πέρασμα του χρόνου τα υφαντά μάλλινα ρούχα αντικαθίστανται από υφάσματα που έρχονται από την Δύση ή την Ανατολή μέσω των Βλάχων πραματευτάδων και κυρατζήδων. Τα κεντητά μοτίβα εμπλουτίζονται από άλλα εισαγόμενα, δείγμα και αυτό της οικονομικής ευμάρειας και κοινωνικής ανύψωσης των Βλάχων.
61
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της γυναικείας φορεσιές είναι η ποδιά
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της γυναικείας φορεσιές είναι η ποδιά. Η σημασία της διπλή : η μεγάλη της επιφάνεια προσφέρεται για διακόσμηση ενώ συμβολικά καλύπτει την πιο ευαίσθητη περιοχή του γυναικείου σώματος .
62
Τα περίπλοκα και πολύχρωμα κεφαλοκαλύμματα ,διαφορετικά κατά περιοχή είναι απαραίτητα ,και τονίζονται με συνδυασμούς χρυσών και ασημένιων κοσμημάτων.
63
Ένα ιδιαίτερο επίσης χαρακτηριστικό της γυναικείας ομορφιάς φορεσιάς είναι
το σιγκούνι που συναντιέται σε παραλλαγές κατά περιοχή, αλλά και κατά κοινωνική ομάδα, ως προς την έκταση και τον πλούτο των κεντημάτων του.
64
ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΑΙΟΙ Σύμφωνα με την παράδοση πήραν το όνομά τους από τους Τούρκους. Όταν έγινε η άλωση της Κων/ πολης , οι Σαρακατσαναίοι φόρεσαν μαύρα ρούχα, ως ένδειξη πένθους, και δεν υποτάχθηκαν στον κατακτητή. Οι Τούρκοι τους έβλεπαν στα μαύρα και ανυπότακτους να μετακινούνται συνεχώς.
65
Γι’ αυτό τους ονόμασαν «Καρακατσάν» (καρά =μαύρος και κατσάν=φυγάς, ανυπότακτος ), δηλ. «μαύροι φυγάδες». Από το Καρακατσάν με παραφθορά προήλθε η λέξη «Σαρακατσάνος».
66
Η ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ
Τα ρούχα της Σαρακατσάνας γυναίκας ήταν βαριά και συνάμα πρακτικά. Τα ρούχα της υφαίνονταν στον αργαλειό και τα κεντούσε η ίδια. Τα σχέδια και τα χρώματα, τα οποία συμπεριλαμβάνονταν για τη δημιουργία της φορεσιάς της υπεδείκνυαν και κάποια στοιχεία της γυναίκα όπως την ηλικία της, την οικογενειακή της κατάστασης κ.τ.λ.
67
Επίσης, τα σχέδια και τα χρώματα της φορεσιάς της αποτελούσαν ένα «είδος τέχνης».
Για να «αρματωθεί» η Σαρακατσάνα, να φορέσει δηλαδή όλη της τη στολή, ακολουθούσε μια ορισμένη διαδικασία.
68
ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΜΙΚΑ Fronti nulla fides.
Μτφρ : καμιά εμπιστοσύνη στην εξωτερική όψη (στη βιτρίνα) Κάθε άντρας είναι δημιούργημα της στολής του. Ναπολέων Βοναπάρτης, , Γάλλος στρατηλάτης & αυτοκράτορας Με την όψιν καλλωπίζου, αλλ’ εν τοις επιτηδεύμασιν ίσθι καλός. Πιττακός ο Μυτιληναίος, π.Χ., εκ των 7 σοφών της Αρχαίας Ελλάδας μτφρ: να φροντίζεις την εμφάνισή σου, αλλά [προπαντός] να είσαι καλός στη δουλειά σου
69
Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τη σκούφια του αλλιώς.
Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς. Αλλού ο παπάς κι αλλού τα ράσα του. Μην κρίνεις έναν άντρα από τα ρούχα του, αλλά από τα ρούχα της γυναίκας του. Thomas Dewar, , Βρετανός επιχειρηματίας Είματα ανήρ. μτφρ: Ο άνθρωπος είναι τα ρούχα του. Αρχαιοελληνική παροιμία
70
ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΑ ΡΟΥΧΑΤΟΥ;
Πόσο έχει επηρεάσει τις επιλογές μας η οικονομική κρίση; Ποια στοιχεία της προσωπικότητάς μας έχουν πάψει να βρίσκουν έκφραση λόγω της έλλειψης βασικών αγαθών; Είναι τα είδη ρουχισμού αγαθά πρώτης ανάγκης ή είναι από τα είδη που εύκολα δανειζόμαστε ή ξαναφοράμε; Είναι η τιμή ενός ρούχου κριτήριο επιλογής του;
71
ΡΩΤΗΣΑΜΕ ΑΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ :
Πιστεύετε ότι τα ρούχα δείχνουν κάτι για τον εαυτό σας; Επιλέγετε φίρμες ; Δανείζεστε και ανταλλάσετε ρούχα ή αξεσουάρ με φίλους; Φοράτε ρούχα από δεύτερο χέρι; Ποιό το βασικό κριτήριο για να αγοράσετε ένα ρούχο; Γιατί αγοράζετε συνήθως ρούχα;
72
ΤΟ ΔΕΙΓΜΑ ΜΑΣ
73
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ
74
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΓΟΡΙΩΝ
75
Ποιό το βασικό κριτήριο για να αγοράσετε ένα ρούχο;
ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΑΓΟΡΙΑ
76
ΓΙΑΤΙ ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ ΣΥΝΗΘΩΣ ΡΟΥΧΑ;
ΓΙΑΤΙ ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ ΣΥΝΗΘΩΣ ΡΟΥΧΑ; ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΑΓΟΡΙΑ
77
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Και τα δύο φύλα θεωρούν ότι τα ρούχα δείχνουν στοιχεία του χαρακτήρα τους, Επιλέγουν περισσότερο τα κορίτσια ρούχα φίρμας και λιγότερο τα αγόρια, Μόνο οι κοπέλες ανταλλάσουν ρούχα και αξεσουάρ με τις φίλες τους, Σχεδόν κανένας δεν επιθυμεί να φορά ρούχα από δεύτερο χέρι (αδερφών κλπ.), Βασικό κριτήριο αγοράς ρούχων είναι και για τα δύο φύλα η μόδα, Τα κορίτσια είναι αυτά που αγοράζουν ρούχα για ψυχολογικούς λόγους.
78
ΚΑΙ ΑΝ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΕ -ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ -ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ -ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΑΣ… ΣΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: ΡΟΥΧΑ ΑΠΟ ΛΑΧΑΝΙΚΑ & ΦΡΟΥΤΑ, ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΣΤΕ ΤΑ & ΝΤΥΘΕΙΤΕ ΤΑ
79
NTOMATA ΜΠΑΝΑΝΑ ΜΕΛΙΤΖΑΝA
80
ΡΙΖΑ ΛΩΤΟΥ ΨΩΜΙ ΛΑΧΑΝΟ
81
ΛΕΥΚΟ ΡΕΠΑΝΙ ΚΡΕΜΜΥΔΙΑ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.