Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Παιδαγωγική Σχολή Πάτρας της ΣΕΛΕΤΕ
Δημήτρης Αλιμήσης Παιδαγωγική Σχολή Πάτρας της ΣΕΛΕΤΕ Τηλ ,
2
ΠΑΤΕΣ Πάτρας / Δ. Αλιμήσης / οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
ο υπολογιστής ως «νoητικό εργαλείο» (mind tool) ανάπτυξης νοητικών δεξιοτήτων… π.χ. Logo (Papert). ενεργός εποικοδομητική μάθηση (Piaget) όχι προβλήματα προκαθορισμένης απάντησης («σωστό-λάθος») ενασχόληση με ανοιχτά προβλήματα εξερεύνηση, ανακάλυψη διάγνωση λαθών ΠΑΤΕΣ Πάτρας / Δ. Αλιμήσης / οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
3
ΠΑΤΕΣ Πάτρας / Δ. Αλιμήσης / οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσης του προβλήματος… στόχος: η ίδια η εμπειρία ανάπτυξης στρατηγικών επίλυσης προβλημάτων μεταφορά των δεξιοτήτων στην επίλυση νέων προβλημάτων από τη γνώση του «τι» στη μάθηση του «πώς» ο μαθητής μαθαίνει πώς να μαθαίνει προχωράει σε επόμενα νοητικά στάδια (Piaget) ή συστήματα σκέψης (Bruner) ΠΑΤΕΣ Πάτρας / Δ. Αλιμήσης / οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
4
ΠΑΤΕΣ Πάτρας / Δ. Αλιμήσης / οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
...ο υπολογιστής ως «νoητικό εργαλείο» (mind tool) προγραμματίζοντας τον η.υ. μαθαίνει τη μηχανή να σκέφτεται ανακαλύπτει πώς το ίδιο σκέφτεται η χρήση του η. υ. δεν είναι αυτονόητα εποικοδομητική (constructivist) η αξιοποίησή του ως «νoητικού εργαλείου» προϋποθέτει την κατάλληλη παιδαγωγική παρέμβαση του δάσκαλου: να μετατρέψει ένα άψυχο μηχάνημα σε εργαλείο νοητικής ανάπτυξης ΠΑΤΕΣ Πάτρας / Δ. Αλιμήσης / οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
5
Βασικές Παραδοχές … Papert (Mindstorms: Children, Computers and Powerful Ideas, 1980) Τα παιδιά είναι ικανά να μάθουν να χειρίζονται τον υπολογιστή Ο υπολογιστής μπορεί να επηρεάσει θετικά τους τρόπους μάθησης οποιουδήποτε γνωστικού αντικειμένου (αξία μεταφοράς δεξιοτήτων του υπολογιστή) Τα μαθηματικά συνιστούν προνομιακό χώρο εφαρμογής της εποικοδομητικής μάθησης με χρήση υπολογιστή ΠΑΤΕΣ Πάτρας / Δ. Αλιμήσης / οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
6
ΠΑΤΕΣ Πάτρας / Δ. Αλιμήσης / οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Logo (=Λόγος) Papert (Mindstorms: Children, Computers and Powerful Ideas, 1980) Η χελώνα-ρομπότ: Εδάφους οθόνης θαλάσσης Ένα χειροπιαστό αντικείμενο με το οποίο μπορεί ο μαθητής να σκέφτεται Μια μαθηματική οντότητα ΠΑΤΕΣ Πάτρας / Δ. Αλιμήσης / οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
7
δουλεύοντας με τη Logo…
πρόβλημα ο μαθητής διδάσκει τη χελώνα πώς να δράσει ο μαθητής βλέπει πώς αντιδρά η χελώνα κατανοεί τον τρόπο «σκέψης» της χελώνας κατανοεί το δικό του τρόπο σκέψης λύση προβλήματος ΠΑΤΕΣ Πάτρας / Δ. Αλιμήσης / οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.