Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία Πέτρος Βούβαρης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία Πέτρος Βούβαρης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία Πέτρος Βούβαρης vouvaris@uom.gr

2 Θεωρία – Εκτέλεση: Δύο μονωμένα πεδία Θεωρία:Top-down διδακτικές πρακτικές Εκτέλεση:Bottom-up διδακτικές πρακτικές Συνέπειες στην εκπαίδευση των μαθητών: Αποσπασματική γνώση Τυχαίοι και ανεξέλεγκτοι συσχετισμοί Υπονόμευση ερμηνευτικής ανεξαρτησίας Υπονόμευση ανθρωπιστικού παλμού Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

3 Θεωρία – Εκτέλεση: Δύο μονωμένα πεδία Ανάγκη αμοιβαίας κατανόησης της βαρύτητας του ζητήματος Ανάγκη αναθεώρησης ρόλων και διδακτικών πρακτικών Προς αναθεώρηση ρόλων: Καθηγητές θεωρίας που μουσικοτροπούν Καθηγητές εκτέλεσης που μουσικολογούν Αίτημα για απο-μόνωση των δύο πεδίων: Προς αναθεώρηση διδακτικών πρακτικών: Καθηγητές θεωρίας: Υιοθέτηση bottom-up πρακτικών Καθηγητές εκτέλεσης: Υιοθέτηση top-down πρακτικών Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

4 Περί τονικότητας και άλλων δαιμονίων Τονικότητα vs κλίμακα Κλίμακα ως φθογγικό σύνολο αναφοράς Φθογγικό κέντρο αναφοράς vs τονικό κέντρο Σχέση λειτουργικής αρμονίας και τονικής αντίστιξης Πτωτικά φαινόμενα ως φορείς αρμονικής άρθρωσης της δομής Τονικότητα ως τονική αίσθηση Τονική αίσθηση ως μακρο-δομική αφήγηση Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

5 Τονική αίσθηση και μουσική εκπαίδευση Συστηματικότερη διαχείριση της τονικής αίσθησης στο μάθημα της θεωρίας τόσο ως γνώση όσο και ως εμπειρία Συστηματικότερη διαχείριση της τονικής αίσθησης στο μάθημα της εκτέλεσης τόσο ως εμπειρία όσο και ως γνώση Προσέγγιση των ίδιων ζητημάτων αλλά με άλλους όρους: ΕκτέλεσηΘεωρία ΣχήμαΔομή Οριοθέτηση φράσεωνΠροσδιορισμός υπερ-μετρικής δομής Αναγνώριση «ενδιάμεσων σταθμών» Εντοπισμός και αξιολόγηση πτωτικών φαινομένων Κατεύθυνση και φραζάρισμαΑναγνώριση τονικών έλξεων Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

6 Εισαγωγή στη διδασκαλία της τονικής αίσθησης Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

7 Εισαγωγή στη διδασκαλία της τονικής αίσθησης Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

8 Αρμονική σύνδεση με λειτουργικό μπάσο Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

9 Πτωτικές αρμονικές συνδέσεις Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

10 Δίφωνα αντιστικτικά πτωτικά σχήματα Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

11 Δίφωνα αντιστικτικά πτωτικά σχήματα Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

12 Δίφωνα αντιστικτικά πτωτικά σχήματα Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

13 Celebration Series, 2 nd edition, Piano Repertoire Album 7 (Ontario: Frederick Harris Music, 1994), 14-15.

14

15

16

17 !!

18 Celebration Series, 2 nd edition, Piano Repertoire Album 7 (Ontario: Frederick Harris Music, 1994), 14-15. !!

19 Firnkees, Gertrud. Entdeckungen. 14 kleine Stücke zur Einführung in moderne Klaviermusik. (Mainz: Schott Musik, 1995), 7.

20 Συμπεράσματα ερμηνεύουν κι όχι απλά εκτελούν τη μουσική που παίζουν αναλαμβάνουν την ευθύνη της ερμηνευτικής πράξης και δεν την αποποιούνται εκχωρώντας την σε τρίτους Προσβλέπουμε σε μαθητές που: μπορούν να υποστηρίζουν τις ερμηνευτικές τους αποφάσεις τόσο μέσα από τη μουσική εκτέλεση, όσο και μέσα από τη γλωσσική Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

21 Συμπεράσματα Προσβλέπουμε σε εκπαιδευτικούς που: παρέχουν επαρκές κανονιστικό πλαίσιο στον τρόπο διδασκαλίας τους, ικανό να εκλεπτύνεται και αναπτύσσεται διαρκώς προκειμένου να μπορεί να δώσει επιμελημένη και μεθοδική δίοδο στις αυξανόμενες γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών υιοθετούν ευέλικτες διδακτικές πρακτικές, ικανές να προσαρμοστούν στις ανάγκες, στις ικανότητες και στις ιδιοσυγκρασιακές ιδιαιτερότητες των μαθητών παρωθούν τους μαθητές να αναλάβουν την ευθύνη της ερμηνευτικής πράξης και να μεγιστοποιήσουν την αυτογνωσία και την αυταξία τους ενθαρρύνουν τους μαθητές να μην απαξιώνουν τη μουσική πράξη και τον μουσικό λόγο ως «πάρεργο», «χόμπι» ή «υποχρέωση» και να κατανοήσουν/βιώσουν το προνόμιο που τους παρέχεται να εξασκούν σαν σε συνθήκες προσομοίωσης στο «ασφαλές» αν και ρευστό περιβάλλον της μουσικής την ικανότητά τους να ερμηνεύουν τον κόσμο γύρω τους και, ερμηνεύοντάς τον, να τον δημιουργούν Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013

22 Βιβλιογραφία Aldwell, Edward & Carl Schachter. Harmony and Voice Leading, 4 th ed. New York: Schirmer, 2010. Cadwallader, Allen & David Gagné. Analysis of Tonal Music: A Schenkerian Approach. 2 nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2007. Caplin, William E. Classical Form: A Theory of Formal Functions for the Instrumental Music of Haydn, Mozart, and Beethoven. New York: Oxford University Press, 1998. Cone, Edward T. “The Pianist as Critic.” In The Practice of Performance, ed. J. Rink, Cambridge: Cambridge University Press (1995), 241-253. Cook, Nicholas. "Analysing Performance and Performing Analysis," in Rethinking Music, ed. Nicholas Cook and Mark Everist (Oxford: Oxford University Press, 1999), 239-61. Cook, Nicholas. "Between Process and Product: Music and/as Performance." Music Theory Online 7, no. 2 (April 2001). Cook, Nicholas. “Performance analysis and Chopin's mazurkas.” Musicæ scientiæ: The Journal of the European Society for the Cognitive Sciences of Music 11, no. 2(Fall 2007): 183-207. Huron, David. Sweet Anticipation: Music and the Psychology of Expectation (Cambridge, MA: MIT Press, 2006). Laitz, Steven G. The Complete Musician, 2 nd ed. New York: Oxford University Press, 2008. Lester, Joel. "How Theorists Relate to Musicians." Music Theory Online 4, no. 2 (1998). Lester, Joel. "Performance and Analysis: Interaction and Interpretation," in The Practice of Performance: Studies in Musical Interpretation, ed. John Rink (Cambridge: Cambridge University Press, 1995), 197-216. Riemann, Hugo. Handbuch der Harmonielehre. Leipzig: Breitkopf und Härtel, 1887; 3 rd ed. 1898; 5 th ed. Leipzig: Max Hesse, 1913? Rink, John. "Analysis and (or?) Performance," in Musical Performance: A Guide to Understanding. Cambridge: Cambridge University Press, 2002, 35-58. Schenker, Heinrich. Neue musikalische Theorien und Phantasien. Vol. III: Der freie Satz. Vienna: Universal Edition, 1935. Ed. And trans. Ernst Oster as Free Composition. New York: Longman, 1979. Swanwick, Keith. A Basis for Music Education (London: Routledge, 1979). Swanwick, Keith. Teaching Music Musically (London: Routledge, 1999). Πέτρος Βούβαρης. Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία. Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, 30/3/2013


Κατέβασμα ppt "Η θεωρία στο πιάνο, το πιάνο στη θεωρία Πέτρος Βούβαρης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google