Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεLizandra Malia Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
2
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ (ΠΠΑ) 2009-2010
ΗΜΕΡΙΔΑ Σκοπιμότητα Υλοποίησης ΠΠΑ Χίος, 22 Ioυνίου 2010
3
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΔ ΕΠΕΔΒΜ ΥΠΕΠΘ - ΕΕ
4
Επιστημονικός Υπεύθυνος ΠΠΑ:
Γεώργιος Δούνιας Αναπλ. Καθηγητής ΤΜΟΔ Υπεύθυνος Υλοποίησης & Παρακολούθησης ΠΠΑ: Σπύρος Γκολφινόπουλος Επίκουρος Καθηγητής ΤΜΟΔ Υπεύθυνος Γραμματείας ΠΠΑ: Γεώργιος Βαρδάκης
5
Τι Είναι η Πρακτική Άσκηση
Είναι η ευκαιρία, που δίνεται για την ενίσχυση των ακαδημαϊκών γνώσεων και της επαγγελματική ανάπτυξης, στηρίζοντας τον προσωπικό σχεδιασμό κάθε φοιτητή, για ένταξη του στην αγορά εργασίας. Ο όρος Πρακτική Άσκηση χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια περίοδο εργασίας κατά την οποία, κάποιος ασχολείται σε ένα φορέα με σκοπό την απόκτηση εμπειρίας στον εργασιακό χώρο σε συγκεκριμένη δραστηριότητα που σχετίζεται με τις ακαδημαϊκές σπουδές του και τους προσωπικούς στόχους του.
6
Συμβάλει στη σύνδεση θεωρητικών και εργαστηριακών σπουδών με την πρακτική εφαρμογή στο χώρο εργασίας. Αποτελεί φυσική συνέχεια της θεωρητικής κατάρτισης με την οποία αλληλοσυνδέεται άμεσα. Προάγει την ενημέρωση των φοιτητών/ριών για τις τάσεις της αγοράς εργασίας και τις δεξιότητες που απαιτούνται. Δημιουργεί ένα σταθερό δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ του Πανεπιστημίου και του φοιτητικού δυναμικού του, με την παραγωγή, ενισχύοντας κατ’ αυτό τον τρόπο την προσπάθεια για την απορρόφηση και επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων. Τελικός σκοπός είναι η ποιοτική εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού που θα μπορεί με επιτυχία να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της συνεχώς μεταβαλλόμενης, απαιτητικής αγοράς εργασίας.
7
Τελικός σκοπός είναι η ποιοτική εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού που θα μπορεί με επιτυχία να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της συνεχώς μεταβαλλόμενης, απαιτητικής αγοράς εργασίας.
8
Αποτέλεσμα της συμμετοχής στην ΠΑ είναι:
· Να λειτουργεί ο κάθε φοιτητής/τρια ως μέλος ομάδας εργασίας, μέσα σε πνεύμα συνεργασίας αλληλοκατανόησης και ομαδικότητας. · Να γνωρίσουν οι φοιτητές/τριες τις διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου, τον τρόπο λήψης των αποφάσεων για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αυτές, και την ιεραρχία των εμπλεκομένων στη λήψη των αποφάσεων.
9
· Να κατανοήσουν τον ρόλο τους στην ομάδα εργασίας, και λειτουργώντας υπεύθυνα να φέρνουν σε πέρας το μέρος της εργασίας που αναλογεί σε αυτούς, έχοντας επίγνωση ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας ομάδας με κοινό στόχο την επίτευξη ενός συγκεκριμένου αποτελέσματος. Να αναπτύξουν τα χαρακτηριστικά της πρωτοβουλίας και της αυτενέργειας. Να επέμβουν για να δώσουν λύση σε αιφνίδια προβλήματα και σε έκτακτες περιπτώσεις ανάγκης.
10
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ/Α ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ;
Όση περισσότερη εμπειρία έχει, τόσο ισχυρότερο είναι το Βιογραφικό του/της. Μαθαίνει να αναπτύσσει πολύτιμες εργασιακές ικανότητες, ενώ παράλληλα ανακαλύπτει το εργασιακό περιβάλλον. Η αγορά εργασίας προτιμά ανθρώπους που μπορούν να εργαστούν αποτελεσματικά από την πρώτη κιόλας ημέρα που σημαίνει, όση περισσότερη εμπειρία, τόσο καλύτερα.
11
Εάν δεν έχει σαφή εικόνα για την σταδιοδρομία του/της μετά το Πανεπιστήμιο η Πρακτική είναι ένας τρόπος να μάθει περισσότερα για ένα συγκεκριμένο τομέα χωρίς να υπάρχει μακροχρόνια δέσμευση. Για να αποκτήσει ένα προβάδισμα, ιδιαίτερα σε ορισμένες θέσεις εργασίας, που οι εργοδότες θεωρούν προϋπόθεση την Πρακτική Άσκηση. Η εμπειρία που κερδίζεται κατά την Πρακτική άσκηση, λειτουργεί καταλυτικά αναπτύσσοντας επαφές και σχέσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην επαγγελματική του/της ένταξη μετά την ολοκλήρωση των σπουδών.
12
ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΈΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Πρέπει να αποφασίσει: Ποια είναι η επαγγελματική σταδιοδρομία, που θέλει να ακολουθήσει. Μακροπρόθεσμα του στόχους που θα ήθελε να επιτύχει. Σε κάποιες επαγγελματικές δραστηριότητες η πρακτική άσκηση θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την εργασία στον χώρο.
13
Όταν καθοριστούν τα παραπάνω ο φοιτητής ή η φοιτήτρια:
Αναζητά πληροφορίες για τον τομέα που θα ασχοληθεί και μαθαίνει πως λειτουργεί. Διαβάζει σχετικά δημοσιεύματα που αφορούν τον κλάδο και χρησιμοποιεί το Internet για την συλλογή πληροφοριών. Καταγράφει τι θα ήθελε να αποκομίσει από την εμπειρία αυτή ώστε να αξιοποιήσει στο μέγιστο κάθε ευκαιρία που θα υπάρξει. Αποφασίζει για τον ρόλο που θα ήθελε να έχει στον χώρο που θα κάνει την πρακτική άσκηση, επισημαίνοντας τις ικανότητες που ο φορέας προσδοκά να έχει ο ασκούμενος στην θέση αυτή.
14
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Πριν ξεκινήσει οφείλει να γνωρίζει:
Την ημερομηνία έναρξης και λήξης της ΠΑ. Τις ώρες εργασίας που θα απασχολείται. Τι πρέπει να φορά. Ποιος θα είναι ο επόπτης του/της κατά την διάρκεια της πρακτικής.
15
Κατά τη διάρκεια: Ο φοιτητής/τρια εκφράζει τι προσδοκεί να κερδίσει από την πρακτική και ποιος τομέας θα τον/την ενδιέφερε ιδιαίτερα. Βρίσκει κάποιον μέσα στον φορέα που θα τον/την βοηθάει και θα τον/την συμβουλεύει σε οτιδήποτε χρειαστεί. Εάν δεν τον/την ικανοποιεί η πρακτική όπως πραγματοποιείται συζητάει με τον επόπτη ώστε να βρεθεί τρόπος να βελτιωθεί.
16
Σέβεται τους συναδέλφους.
Ακούει προσεκτικά και ρωτά πάντα όταν δεν καταλαβαίνει κάτι.
17
Χρήσιμο είναι ο Φοιτητής/τρια κατά την διάρκεια της ΠΑ:
Να κρατά ημερολόγιο της Πρακτικής σε όλη την διάρκεια. Να διατηρεί στοιχεία επαφών που έχει δημιουργήσει. Να καταγράφει τι έμαθε επικοινωνώντας με εργαζόμενους και μη από την επιχείρηση και εκτός. Να γνωρίζει ποιοι πόροι και πως χρησιμοποιούνται για να διεκπεραιωθούν οι εργασίες και εάν υπάρχει κάποια καινοτομία στην χρήση τους.
18
Να έχει γνώση πώς οργανώνεται ο χρόνος εργασίας και ο φόρτος εργασίας.
Να γνωρίζει πώς ξεπεράστηκαν προβλήματα ή συγκρούσεις που παρουσιάστηκαν. Να κατανοεί τι δεν πήγε καλά ώστε να μην επαναληφθεί και να αντιμετωπιστεί καλύτερα στο μέλλον.
19
Στο τέλος της Πρακτικής ο φοιτητής/τρια:
Συζητά με τον επόπτη, την εντύπωση που δημιούργησε και ζητά να συμπληρωθεί το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης. Χρησιμοποιεί τις επαφές του/της, ζητά συστατικές για το βιογραφικό του/της, και παραμένει σε επικοινωνία για ευκαιρίες απασχόλησης που ίσως δημιουργηθούν στο μέλλον. Συμπληρώνει το βιογραφικό του/της και συμβουλεύεται το Γραφείο Διασύνδεσης για την καλύτερη παρουσίαση και πληρότητα των πληροφοριών.
20
Ο Κανονισμός της Πρακτικής Άσκησης:
Οι συμμετέχοντες στην ΠΑ επιδοτούνται για τη συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι φοιτητές/τριες όλων των ετών.
21
Κατά την διάρκεια του Εαρινού Εξαμήνου εκδίδεται Πρόγραμμα ΠΑ στο οποίο αναφέρεται το Περιεχόμενο του Προγράμματος. Εκδίδεται Κανονισμός Πρακτικής Άσκησης. Δημοσιοποιείται πίνακας με τους φορείς απασχόλησης φοιτητών/τριών για το τρέχον εξάμηνο και για τον αριθμό των θέσεων που κάθε φορέας προβλέπει να απασχολήσει. Οι φοιτητές/τριες εκδηλώνουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στο Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης και την πρώτη τους προτίμηση για τον κλάδο ή το φορέα απασχόλησης.
22
Γίνεται επιλογή των φοιτητών/ριών με διαδικασία η οποία προβλέπεται στον κανονισμό και δημοσιοποιείται από τη Γραμματεία ο κατάλογος των φοιτητών/τριών καθώς και ο φορέας απασχόλησης του/της κάθε φοιτητή/ρια. Η επιλογή των φοιτητών/τριών γίνεται με τα ακόλουθα κριτήρια: Προηγούνται οι φοιτητές/τριες του 5ου έτους και ακολουθούν αυτοί του 4ου, στη συνέχεια του 3ου, ακολουθούν του 2ου και τέλος οι φοιτητές/τριες του 1ου έτους. Αν οι δηλώσεις είναι περισσότερες από τον αριθμό που προβλέπει το Πρόγραμμα τότε η επιλογή γίνεται με βάση τις επιδόσεις των φοιτητών/τριών.
23
Με την λήξη του χρόνου απασχόλησης ο φορέας απασχόλησης δίνει βεβαίωση απασχόλησης στον συμμετέχοντα και αυτός την κοινοποιεί στο ΤΜΟΔ.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.