Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεEpeius Papadopoulos Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Κανάλια Διανομής
2
Διακίνηση προϊόντων χωρίς ενδιάμεσους = Customer = Manufacturer A. Number of contacts without a distributor M x C = 3 X 3 = 9 13 2 4 5 6 7 8 9
3
Ενδιάμεσοι = Distributor = Customer = Manufacturer B. Number of contacts with a distributor M x C = 3 + 3 = 6 Store12 3 4 5 6
4
Ενδιάμεσοι Βελτιώνουν την αποδοτικότητα της διαδικασίας συναλλαγής Προσαρμόζουν την διαφορά στην ποικιλία των ειδών μέσω της διαδικασίας ταξινόμησης Διευκολύνουν την διαδικασία αναζήτησης
5
ΈξοδαΜΚΤ Επίπεδο πωλήσεων Στόχοι καναλιού διανομήςΔυναμικόΠωλήσεωνεπιχείρησης Μ ΔΙΑΝΟΜΕΑΣ
6
Λειτουργίες καναλιών διανομής Αποθήκευση αγαθών Δημιουργία ζήτησης ή πώλησης Φυσική διανομή Εξυπηρέτηση μετά την πώληση Πίστωση στους πελάτες τους
7
Wholesaler Jobber Retailer Consumer Retailer Consumer Manufacturer 0-level channel Wholesaler Retailer Consumer Mfg 2-level channel Mfg 3-level channel 1-level channel Manufacturer
8
Δομές καναλιών διανομής Κάθετο Manufacturer Retailer Consumer Manufacturer ConsumerRetailer Wholesaler Παραδοσιακό
9
Δομές καναλιών διανομής Σκληρή καθετοποιημένη ολοκλήρωση Outsourcing Μαλακή καθετοποιημένη ολοκλήρωση
10
Ροές καναλιών Προς τα εμπρός –Φυσική κατοχή, ιδιοκτησία, προβολή Αμφίδρομη –Διαπραγμάτευση, χρηματοδότηση ανάληψη κινδύνου Προς τα πίσω –Παραγγελίες, πληρωμή
11
Εκροές εξυπηρέτησης Ευκολία χώρου ή τοποθεσίας (spatial convenience) Μέγεθος παρτίδας (lot size) Χρόνος αναμονής ή παράδοσης (waiting or delivery time) Ποικιλία προϊόντων (product variety)
12
Επιλογές έντασης διανομής Εντατική διανομή Εκλεκτική διανομή Αποκλειστική διανομή
13
Αποφάσεις δικτύου διανομής Επιλογή FEEDBACK Κίνητρα Εκπαίδευση Αξιολόγηση
14
Integrated Retail Logistics and Information Systems
15
How do merchandise and information flow from vendor to retailer to consumer and back? How can logistic systems help retailers achieve a sustainable competitive advantage? What are Quick Response Delivery Systems? How are retailers using databases to develop a one-on-one relationship with their customers?
16
Strategic Advantages through logistics and information systems Improved product availability Improved assortment Improved Return on Investment
17
Physical flow of merchandise - logistics The distribution center –Management of inbound transportation –Receiving and checking –Storing and cross-docking –Ticketing and marking –Filling orders –Outbound transportation
18
Outsourcing –Floor ready merchandise –Third party logistics companies Store vs distribution centre delivery Pull vs push logistics strategies The flow of information –EDI Physical flow of merchandise - logistics
19
Information and Merchandise Flows - - - - Merchandise flow Information flow Buyer Vendor Stores Distribution center Customer Quick response systems Sales info
20
Database retailing Build and manage dialogues with customers Integrate marketing campaigns Improve inventory management Improve marketing productivity Calculate a value of a customer or prospect Difficulties
21
Quick Response Delivery Systems Reduces lead time Increases product availability, lowers inventory investment Reduces logistic expenses
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.