Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεTriton Condos Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν.Πέλλας
2
Προϋποθέσεις για την επιτυχία του μαθήματος: η ελεύθερη προβληματική των μαθητών σε συνεργασία με τον καθηγητή η γνώση της πολιτικο-κοινωνικής και πολιτιστικής πραγματικότητας της εποχής στην οποία ανήκει το έργο η σύνδεση της διδακτικής πράξης με τη σύγχρονη πραγματικότητα
3
Επισημάνσεις Η διδακτική μέθοδος διαφοροποιείται ανάλογα με το γραμματειακό είδος, το συγγραφέα και το κειμενικό είδος. Το κείμενο αποτελεί οργανικό σύνολο, του οποίου τα μέρη φωτίζονται και ερμηνεύονται αμοιβαία.
4
Απαιτείται συνεξέταση μορφής και περιεχομένου. Βασική ερμηνευτική αρχή η ένταξη του κειμένου στο κοινωνικό, πολιτισμικό πλαίσιο δημιουργίας του Η ενδοκειμενική ερμηνεία συμπληρώνεται εξωκειμενικές και διακειμενικές αναφορές, με διεπιστημονική σύνδεση, εφόσον υπάρχουν οι δείκτες στο κείμενο.
5
Χρήση εποπτικού υλικού
6
Πολλά στοιχεία της μορφής διατηρούν την αξία τους στα μεταφρασμένα κείμενα: η φυσικότητα των σκηνών η παραστατικότητα της παρομοίωσης η δυναμική της αντίθεσης Ρητορικά σχήματα Αφηγηματικότητα του στίχου Λειτουργία του επιθέτου
7
Διδακτικοί άξονες: Οι θεματικοί πυρήνες ή θεματικοί άξονες Οι ιδεολογικοί άξονες Υφολογικοί πυρήνες Επιχειρείται πολυεπίπεδη ανάγνωση
8
Η διδασκαλία του μαθήματος πρέπει να οργανώνεται με τέτοιο τρόπο ώστε: Να εξασφαλίζεται η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών Να ασκείται η ικανότητα για κριτική αφομοίωση Να ασκηθούν οι μαθητές στο πώς να ερμηνεύουν το κείμενο μέσα στο κοινωνικο- πολιτικό και πολιτισμικό πλαίσιο της εποχής του και να επιχειρείται διαχρονική εκτίμησή του. Να ασκηθούν οι μαθητές στη σύζευξη του ‘τι’ και ‘πώς’ του κειμένου.
9
Απώτερος κεντρικός σκοπός: Ο κριτικός γραμματισμός Κριτική στάση των μαθητών απέναντι στη νέα πραγματικότητα όσο και στα μέσα που την κατασκευάζουν
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.