Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ερευνητικές Εργασίες Α΄ Λυκείου Ιανουάριος 2012

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ερευνητικές Εργασίες Α΄ Λυκείου Ιανουάριος 2012"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ερευνητικές Εργασίες Α΄ Λυκείου Ιανουάριος 2012
Το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα Ραδιοκύματα, χρήσεις τους (έρευνα στο Γυμνάσιο της Ελληνογερμανικής) Xρίστος Παπαδόπουλος Μαρία Σταυρακάκη Παναγιώτης Τσεμπερούλης Σοφία Χρυσίνα

2 To ηλεκτρομαγνητικό φάσμα
Τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα μηκών κύματος και συχνοτήτων. Παρά τις τεράστιες διαφορές στις εφαρμογές και στην παραγωγή τους όλα τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα έχουν ίδια γενικά χαρακτηριστικά. (δεν υπάρχει σαφής διαχωρισμός του κάθε τμήματος του φάσματος της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας από τα υπόλοιπα).

3 To ηλεκτρομαγνητικό φάσμα
Το φάσμα χωρίζεται στις εξής περιοχές: Ραδιοκύματα Μικροκύματα Υπέρυθρο Ορατό Υπεριώδες Ακτίνες Χ Ακτίνες γ

4 Ηλεκτρομαγνητική Ακτινοβολία
Η Η/Μ ακτινοβολία αποτελεί τη μορφή ενέργειας που εκπέμπεται από τα διάφορα αντικείμενα, μόρια ή άτομα και η οποία μεταφέρεται με την μορφή Η/Μ κυμάτων Όλα τα είδη της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας «ταξιδεύουν» στο χώρο με τη μορφή κυμάτων

5 ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΦΑΣΜΑ
ΜΗ ΟΡΑΤΟ ΦΑΣΜΑ ΡΑΔΙΟΚΥΜΑΤΑ Μεγαλύτερο μήκος κύματος και μικρότερη συχνότητα. Εφαρμογές-ράδιο και τηλεόρασης. Δημιουργούνται από ηλεκτριικά κυκλώματα. © 2000 Microsoft Clip Gallery

6 Μετάδοση με ραδιοκύματα
ιονόσφαιρα Τα ραδιοκύματα παράγονται εύκολα, μπορούν να ταξιδέψουν σε όλες τις κατευθύνσεις και σε μεγάλες αποστάσεις, και μπορούν να διαπερνούν τα κτίρια εύκολα. => ο πομπός και ο δέκτης δεν χρειάζεται να είναι πολύ προσεκτικά τοποθετημένοι προς κάποια κατεύθυνση -- AM radio uses MF, which at night can reflect off the ionosphere, hence the reduction of station power usually at night. No need to put antenna high up. Waves follow ground. -- FM radio and some TV stations use VHF which is mainly line-of-sight communication. Hence need antennas high on mountains -- Low-freq. waves (e.g. VLF, LF, and MF) follow the ground but their attenuation is proportional to the frequency. (Also, related how damp/conductive the soil is.)

7 Δορυφορική Επικοινωνία
Επικοινωνία μεταξύ επίγειων σταθμών και δορυφόρων που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από την γη Οι επίγειοι σταθμοί χρησιμοποιούν μεγάλες δισκοειδή ή παραβολικές κεραίες για να επικοινωνούν με τους δορυφόρους Οι δορυφόροι βρίσκονται σε οπτική επαφή με τους επίγειους σταθμούς εκπομπής από τους οποίους λαμβάνουν σήματα Οι δορυφόροι ενισχύουν τα σήματα και τα μεταδίδουν πίσω στην γη με την κεραία τους

8 Χρήσεις δορυφόρων Μετεωρολογία Επιστήμη Αστρονομία
Στρατιωτικούς σκοπούς Τηλεπικοινωνίες Δορυφορική τηλεόραση Δορυφορικό σύστημα εντοπισμού (Global Positioning System – GPS)

9 Δορυφορικό σύστημα εντοπισμού GPS
γεωγραφικό πλάτος (latitude), γεωγραφικό μήκος (longitude) και υψόμετρο (elevation) από την επιφάνεια της γης Χρησιμοποιεί πολλές τεχνολογίες Δορυφορική επικοινωνία Ηλεκτρονικούς υπολογιστές Δέκτες μικροκυμάτων ακρίβειας Βάσεις δεδομένων με γεωγραφικές λεπτομέρειες Ατομικά ρολόγια ψηλής ακρίβειας

10 ΜΙΚΡΟ ΜΗΚΟΣ ΚΥΜΑΤΟΣ ΜΙΚΡΟΚΥΜΑΤΑ
ΜΗ ΟΡΑΤΟ ΦΑΣΜΑ. ΥΠΕΡΥΘΡΕΣ ΑΚΤΙΝΕΣ Το φως τρέχει με μεγαλύτερο μήκος κύματος απ’ότι το κόκκινο φως. Εφαρμογές : μαγειρική, ιατρική, control τηλεόρασης.

11 ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΦΑΣΜΑ
ΜΗ ΟΡΑΤΟ ΦΑΣΜΑ ΥΠΕΡΙΩΔΕΙΣ ΑΚΤΙΝΕΣ. Ηλεκτρομαγνητικό φάσμα με συχνότητες ελαφρώς μεγαλύτερες από το ορατό φάσμα. Εφαρμογές: επεξεργασία φαγητού & χρήση για την εξάλειψη νοσοκομειακών βακτηρίων. Βοηθάει το σώμα στη πρόσληψη και αξιοποίηση της βιταμίνης D.

12 ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΦΑΣΜΑ
ΜΗ ΟΡΑΤΟ ΦΑΣΜΑ ΑΚΤΙΝΕΣ Χ EM κύματα που είναι μικρότερα από UV ακτίνες. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ: ιατρική-τα κόκαλα αποροφούν ακτίνες; Απαλοί ιστοί δεν αποροφούν. Lead absorbs X-rays.

13 ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΦΑΣΜΑ
ΜΗ ΟΡΑΤΟ ΦΑΣΜΑ. ΑΚΤΙΝΕΣ γ Η μεγαλύτερη συχνότητα των ΕΜ κυμάτων; Τα μικρότερα μήκοι των κυμάτων έρχονται από το διάστημα. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ: θεραπεία καρκίνου.

14 Ερωτηματολόγιο Μοιράστηκε σε 236 μαθητές Γυμνασίου του σχολείου
Στόχος ήταν να διαπιστώσουμε με ποιον τρόπο οι μαθητές κάνουν χρήση του κινητού καθώς επίσης να δούμε κατά πόσον γνωρίζουν τις ενδεχόμενες επιπτώσεις από τη χρήση τους. Επιμέρους στόχος ήταν να ελέγξουμε κατά πόσον οι μαθητές γνωρίζουν τι είναι ο δείκτης SAR.

15 Ποιο είναι το κύριο μέσο επικοινωνίας των μαθητών:
Οι μαθητές επικοινωνούν κυρίως με: SMS 32% γυναίκες 16% άντρες

16 Πόσα μηνύματα στέλνουν οι μαθητές καθημερινά:
Κάτω απο 5 μηνύματα γυναίκες 24% άντρες 23% 5-10 μηνύματα γυναίκες 33% άντρες 33% Πάνω απο 20 μηνύματα γυναίκες 24% άντρες 12%

17 Πόσοι μαθητές χρησιμοποιούν κλήσεις:
Κλήσεις - 8% γυναίκες - 26% άντρες

18 Πόσα λεπτά μιλούν οι μαθητές ανά ημέρα:
Κάτω από 5 λεπτά γυναίκες 12% άντρες 31% 5’-15’ γυναίκες 19% άντρες 24%

19 Πόσα λεπτά μιλούν οι μαθητές ανά ημέρα:
15’-30’ γυναίκες 11% άντρες 16% 30’-60’ γυναίκες 12% άντρες 3% Περισσότερο απο 60 λεπτά γυναίκες 4% άντρες 3%

20 Πόσοι μαθητές χρησιμοποιούν και κλήσεις και μηνύματα:
Και τα δύο - 50% γυναίκες - 44% άντρες

21 Πόσοι έχουν πρόσθετο εξοπλισμό:
Πρόσθετος εξοπλισμός: -γυναίκες 56% - άντρες 40%

22 Πόσοι γνωρίζουν τι είναι ο δείκτης SAR:
Το ποσοστό των μαθητών που έχουν ακούσει για το συγκεκριμένο δείκτη είναι πολύ μικρό: της τάξης του 5 %. Αυτό το μικρό ποσοστό μοιράζεται μεταξύ των 2 φύλων ως εξής: - γυναίκες 56% - άντρες %

23 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "Ερευνητικές Εργασίες Α΄ Λυκείου Ιανουάριος 2012"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google