Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεPhyllis Manikas Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
2 ος ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2008-09 Η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας
2
Τα φιλολογικά μαθήματα παρόλο το θεωρητικό υπόβαθρο παρέχουν ευρύ πεδίο για δημιουργικότητα και καινοτομία. Όσον αφορά στη διδακτική πράξη οι φιλόλογοι εδώ και χρόνια πειραματίζονται και εφαρμόζουν καινοτομίες ή εναλλακτικές μεθόδους (π.χ. ιδεοθύελλα, λύση προβλήματος, μέθοδος ανακάλυψης, εργασίες τύπου project, χρήση πολυμέσων και Τ.Π.Ε.) που προωθούν τη δημιουργικότητα των μαθητών. Αναλαμβάνουν δειγματικές διδασκαλίες τις οποίες παρακολουθούν άλλοι καθηγητές Ανταλλάζουν επισκέψεις στην τάξη Αναθέτουν εργασίες στην τάξη και κατ’ οίκον που καλλιεργούν τη φαντασία, πρωτοτυπία και δημιουργικότητα
3
ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ 1.Σεπτέμβρης-Οκτώβρης: Θεατρικά εργαστήρια για εκπαιδευτικούς σε Λευκωσία, Λεμεσό, Λάρνακα, Παραλίμνι, Πάφο με συνδιοργανωτές την Αμερικανική Πρεσβεία, το ΘΟΚ και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και με εισηγητή τον Αμερικανό Σκηνοθέτη και Καθηγητή Θεάτρου κ. James. 2.24 Οκτωβρίου 2008: Διοργάνωση Παγκύπριου Μαθητικού Συνεδρίου με θέμα: «Διαπολιτισμικός Διάλογος: Από το σχολείο στην κοινωνία». -Θεατρικό δρώμενο από το Γυμνάσιο Φανερωμένης με τίτλο : «Με την καρδιά» -Βιωματικό θεατρικό εργαστήριο για όλους τους συμμετέχοντες στο συνέδριο με θέμα : «Εγώ- Εμείς» -Βιωματικό εργαστήριο με θέμα: «Ο διαπολιτισμικός διάλογος μέσα από την ποίηση και την τέχνη»
4
3. 27-28 Νοεμβρίου 2008: «Ανάπτυξη δημιουργικότητας»: - Βιωματικά εργαστήρια στη Λεμεσό και Λευκωσία για εκπαιδευτικούς με θέμα : «Θέατρο και Δημιουργικότητα». 4.Παραγωγή πρωτότυπου υλικού για εκπαιδευτικούς με δημιουργικές πρωτότυπες διδακτικές προσεγγίσεις στα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας, της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και του Θεάτρου οι οποίες υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ΥΠΠ. 5.Διοργάνωση 20 ων Παγκύπριων Σχολικών Αγώνων Σύγχρονου Θεάτρου και Αρχαίου Δράματος. Συμμετέχουν 60 σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης. 6. Σεμινάριο του Προγράμματος Pestalozzi με γενικό θέμα: «Η καινοτομία και η δημιουργικότητα ως στοιχείο ανάπτυξης του αρχαίου Ελληνικού κόσμου. Σύγχρονες προεκτάσεις». Απρίλιος 2009.
5
Ημέρα δημιουργικότητας στα σχολεία Στα πλαίσια της «Ημέρας δημιουργικότητας» που προγραμματίζεται στις 26 Φεβρουαρίου μπορούν να πραγματοποιηθούν οι ακόλουθες δημιουργικές δραστηριότητες: Επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, εκθέσεις, βιβλιοθήκες, ιδρύματα, εργαστήρια με τρόπο ώστε να δίδεται έμφαση σε δημιουργικούς στόχους. Επισκέψεις δημιουργών στα σχολεία ή ειδικών που θα μιλήσουν σχετικά. Εργασίες δραστηριότητες που μπορούν να ανατεθούν σε μαθητές:
6
Δραματοποίηση ενός κειμένου ή παρουσίαση μιας σκηνής/ χορικού από αρχαία τραγωδία που διδάσκονται (Ελένη- Οιδίποδας Τύραννος), δημιουργία μιας χορογραφίας, μουσική επένδυση Υπόδυση ρόλων Συνεντεύξεις από πρόσωπα του πνευματικού, πολιτικού και επιστημονικού, κόσμου Δημιουργία μικρής ταινίας ή power point με θέματα συναφή με τα φιλολογικά μαθήματα Συλλογή υλικού για να εκδώσουν ένα έντυπο / εφημερίδα Διοργάνωση συνεδρίου / εκδήλωσης / ποιητικής βραδιάς Κατασκευή αφισών, σκίτσων, σχεδίων εμπνευσμένων από τα φιλολογικά μαθήματα
7
Συγγραφή ποιημάτων, παραμυθιών, διαλόγων χρονογραφημάτων εμπνευσμένων από κείμενα / μαθήματα, επέκταση / διασκευή κειμένων ( π.χ. να δώσουν ένα διαφορετικό τέλος σε συγκεκριμένο διήγημα / μυθιστόρημα) Υιοθέτηση ενός μνημείου (γλυπτού αρχαιολογικού χώρου, εκκλησίας, κατοικίας κ.α.) Επικοινωνία μέσω τεχνολογίας (τηλεδιάσκεψη) με άλλα σχολεία της Κύπρου ή του εξωτερικού Όλες οι πιο πάνω δραστηριότητες καθώς και άλλες μπορούν να γίνουν καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους όχι μόνο την Ημέρα της Δημιουργικότητας Επιθεωρητές Φιλολογικών Μαθημάτων
8
Α΄- Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΗΡΟΥ, ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΙΛΙΑΔΑ Ζητείται από τους μαθητές: να εικονογραφήσουν τις ραψωδίες των ομηρικών επών και να γράψουν σύντομα σχόλια για την καθεμιά. να σχεδιάσουν ή να φτιάξουν με ξύλο τη σχεδία του Οδυσσέα ή το Δούρειο Ίππο, σύμφωνα με τις περιγραφές του Ομήρου.
9
να συγκροτήσουν μια θεατρική ομάδα από μαθητές/τριες του τμήματός τους και να αναλάβουν να γράψουν με βάση το ομηρικό κείμενο ένα θεατρικό κείμενο για ένα επεισόδιο της Οδύσσειας ή της Ιλιάδας. π.χ. Η ιστορία με τον Κύκλωπα Η συνάντηση Έκτορα - Ανδρομάχης
10
Γ΄ Γυμνασίου – Β΄ Λυκείου Ευριπίδη, Ελένη – Σοφοκλή, Οιδίπους Τύραννος Ζητείται από τους μαθητές να συνεργαστούν σε ομάδες και να συμμετέχουν σε ένα σχέδιο δράσης (project): να υποθέσουν ότι η τάξη τους έχει αναλάβει να ανεβάσει στο τέλος της χρονιάς μια σκηνή από την τραγωδία που διδάχθηκαν. Να αναζητήσουν λύσεις ή πιθανά ευρήματα, για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες της «όψης».
11
να επιλέξουν αποσπάσματα από τα παράλληλα κείμενα που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο και αναφέρονται στην Ελένη, καθώς και άλλα σχετικά ποιητικά κείμενα και να δημιουργήσουν μια διακειμενική σύνθεση, που θα παρουσιάζει τις ποικίλες μορφές που έδωσαν στην Ελένη ή στον Οιδίποδα διάφοροι δημιουργοί από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.