Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεAlyssa Stathakis Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Λέσχες ανάγνωσης στις μεγάλες εκδοτικές αγορές και η επίδρασή τους στην εκδοτική βιομηχανία. Η περίπτωση της Ελλάδας.
2
Ορισμός: Λέσχες ανάγνωσης Ονομάζεται μια ομάδα ανθρώπων, που συναντάται σε τακτά χρονικά διαστήματα, συνήθως μια φορά το μήνα, και μοιράζονται τη χαρά και τις συγκινήσεις της ανάγνωσης με τα άλλα μέλη, διευρύνοντας έτσι το κοινωνικό τους κύκλο και επεκτείνοντας την ατομική εμπειρία της ανάγνωσης σε συλλογική.
3
Η λειτουργία της Λέσχης ανάγνωσης Αποτελείται συνήθως από 8-12 άτομα Τηρείται η ώρα προέλευσης και η αποφυγή συζητήσεων για θέματα που δεν αφορούν το βιβλίο. Λέσχες δημιουργούνται παντού (σε βιβλιοθήκες, εκδοτικούς οίκους, σε βιβλιοπωλεία, σε σπίτια, στο διαδίκτυο) Ο ρόλος του συντονιστή Οι συναντήσεις συνήθως μια φορά το μήνα και δεν διαρκούν λιγότερο από δύο ώρες. Σημείο συνάντησης των μελών. Η επιλογή των βιβλίων. Δραστηριότητες (παρουσιάσεις βιβλίων, θέατρο)
4
« Book of the Month Club» Η πρώτη Λέσχη Ανάγνωσης στην Αμερική δημιουργήθηκε:το 1926. Ιδρυτής της Λέσχης:ο Harry Scherman. Στόχος του: ήταν να προσπεράσει τα παραδοσιακά βιβλιοπωλεία που ήταν συγκεντρωμένα σε αστικές περιοχές στην Ανατολική Ακτή, ώστε να πουλήσει περισσότερα βιβλία σε περισσότερους ανθρώπους. Η πρόκληση που αυτός αντιμετώπισε το 1925-26 δεν ήταν απλά να βρει πελάτες για ταχυδρομικές παραγγελίες αλλά το θέμα ήταν να πείσει τους μελλοντικούς αναγνώστες να αγοράσουν ταχυδρομικά περισσότερους από τους λίγους τόμους που διαφημίζονταν. Γι ‘αυτό πρότεινε στην αγορά όχι απλά νέα βιβλία αλλά τα καλύτερα νέα βιβλία που εκδίδονταν κάθε μήνα.
5
« Book of the Month Club» Η Λέσχη ως συνδρομητική λειτουργία Επιτροπή επιλογής: από διακεκριμένους ειδικούς. Οι ίδιοι οι εκδότες, εξαιτίας της έντονης δημοτικότητας της Λέσχης επιζήτησαν την εύνοια του Scherman. «Literary Guild»:Ένα μιμητικό σχήμα για ταχυδρομικές πωλήσεις βιβλίων στη Νέα Υόρκη το 1926. Διαφορές: το Literary Guild πρότεινε να πουλάει βιβλία κάτω από τη λιανική τιμή ενώ το «Book of the Month Club» διατηρεί την τιμή που έχει από την εμπορική έκδοση.
6
Η σημερινή πραγματικότητα των Λεσχών Ανάγνωσης της Αμερικής και της Μεγάλης Βρετανίας Αμερική: 500.000 Λέσχες Μεγάλη Βρετανία:50.000 Λέσχες Οι Λέσχες Ανάγνωσης έχουν προκαλέσει μεγαλύτερη αγορά και ανάγνωση βιβλίων. Το περιοδικό Time:1.000.000 κανονικοί αγοραστές βιβλίων στις ΗΠΑ και ότι το 1946 υπήρξαν 3.000.000 μέλη μόνο στις Λέσχες Ανάγνωσης. Αποτέλεσμα:οι πωλήσεις των βιβλίων αυξάνονται
7
Oprah Winfrey «Ήθελε να κάνει τη χώρα να διαβάσει ξανά» Ξεκίνησε το 1996 και η ανάγνωση είχε γίνει ξανά δημοφιλής στις ΗΠΑ. Η δύναμη της Λέσχης της Oprah Winfrey μπορεί να κάνει βιβλία να εκτιναχθούν στην κορυφή των καταλόγων best seller από τη στιγμή που θα παρουσιαστούν στην εκπομπή της. American Library Association: υποστηρικτής αυτής της πρωτοβουλίας. Η Oprah δεν πέτυχε τίποτα λιγότερο από το να συμβάλλει ώστε να συζητιούνται η λογοτεχνία και τα βιβλία καθημερινά στην τηλεόραση και συνεπώς και στα Αμερικάνικα σπίτια καθώς μέσα από τη καθημερινή της εκπομπή προωθούσε την ανάγνωση και τη γνώση.
8
Πως λειτουργούσε η Λέσχη της Oprah Κάθε έξι εβδομάδες ανακοίνωνε on-air την επιλογή ενός νέου τίτλου, συνήθως επέλεγε ένα πρόσφατο μυθιστόρημα και ζητούσε τα γράμματα των αναγνωστών ως αντίδραση στο βιβλίο. Συνάντηση της Oprah και του συγγραφέα. Μαγνητοσκοπημένα αποσπάσματα αυτής της συζήτησης, ένα μοντάζ των σκέψεων του συγγραφέα για το δημιούργημα του, σχόλια του κοινού στο στούντιο αποτελούσαν τη Λέσχη Ανάγνωσης on-air. Συμπεράσματα της Λέσχης: οι λιανικές πωλήσεις και τα αρχεία στις βιβλιοθήκες δείχνουν ότι ο αριθμός έφτανε στα εκατομμύρια. Ισχυροποίησε και ενδυνάμωσε τους αναγνώστες.
9
Ο πιο δυνατός παίκτης στην εκδοτική βιομηχανία Amanda Ross μαζί με τον Simon Ross κάνουν την παραγωγή του ημερήσιου chat show «Richard&Judy», το οποίο, διαμέσου της δημοφιλούς Λέσχης Ανάγνωσης καθορίζει λίγο πολύ το τι εμφανίζεται στους καταλόγους των bestsellers. Ιδέα της Λέσχης: Amanda Ross 2004: Η Λέσχη ευθύνεται για την πώληση περισσότερων από 10 εκατομμύρια βιβλίων και έχει ενεργοποιήσει περισσότερα από €60 εκατομμύρια για τους εκδότες. Σημαίνει ότι οι πωλήσεις του 1/4 βιβλία που γίνονται στη χώρα βασίζονται στις προτάσεις της Amanda Ross και ότι σχεδόν από μόνη της έκανε τουλάχιστον 10 συγγραφείς εκατομμυριούχους.
10
Γνωρίσματα της ελληνικής εκδοτικής βιομηχανίας (1) Συγχωνεύσεις και εξαγορές των παραδοσιακών και φημισμένων εκδοτικών επιχειρήσεων. Οικογενειακοί εκδοτικοί οίκοι ως προς την οργάνωση. Διαδοχή στη διοίκηση. Αύξηση της βιβλιοπαραγωγής (8.093 νέοι τίτλοι το 2003 ενώ το 2007 εκδόθηκαν 9.934 νέοι τίτλοι. Αύξηση κατά 20,6% σε σύγκριση με το έτος 2003). Αλλαγές στο τρόπο που τα βιβλία προβάλλονται, προωθούνται, πωλούνται. Αλυσίδες-βιβλιοπωλεία (διαθεσιμότητα και πληρότητα των τίτλων, συνδυασμός δραστηριοτήτων, ειδικά τμήματα, καλύτερες τιμές, προσφερόμενες υπηρεσίες για παραγγελίες) Ο ρόλος των μεγάλων εκδοτικών οίκων (εκδίδουν πάνω από 80 τίτλους ετησίως) Ο ρόλος των μεσαίων εκδοτικών οίκων (εκδίδουν από 10 έως 79 τίτλους ετησίως)
11
Γνωρίσματα της ελληνικής εκδοτικής βιομηχανίας (2) Η εκδοτική δραστηριότητα των συγκροτημάτων ημερησίου Τύπου. Τμήματα των εκδοτικών οίκων( το εκδοτικό τμήμα, το νομικό, η παραγωγή, το δημιουργικό-γραφικές τέχνες, τμήμα πωλήσεων και άλλα) Ο ρόλος των ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων (για προβολή και διαφήμιση των τίτλων) Ο ρόλος των παραδοσιακών ανεξάρτητων βιβλιοπωλείων ( συνεργασία με την τοπική κοινωνία, σχέσεις με τους αναγνώστες) Ο ρόλος των τεχνολογιών της πληροφόρησης στην παραγωγή και προώθηση του βιβλίου.
12
Λέσχες ανάγνωσης και οι δημιουργοί τους Λέσχες ανάγνωσης των βιβλιοθηκών υπηρεσιών πληροφόρησης (Δημόσια βιβλιοθήκη της Λιβαδειάς) Λέσχες ανάγνωσης των εκδοτών (εκδόσεις: Ψυχογιός, Μεταίχμιο) Λέσχες ανάγνωσης των βιβλιοπωλείων (Ιανός) Λέσχες ανάγνωσης των αναγνωστών Λέσχες ανάγνωσης των συγγραφέων (Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας) Λέσχες ανάγνωσης παιδιών και εφήβων και η περίπτωση «ΘΑΛΗΣ+ΦΙΛΟΙ»
13
Book blogs (βιβλιοφιλικά ιστολόγια) Αποτελούν ένα καινούριο μέσο διαδικτυακής επικοινωνίας μεταξύ των αναγνωστών και γενικότερα εμπλεκομένων στην εκδοτική δραστηριότητα καθώς και ανταλλαγής πληροφοριών και απόψεων για τη προβολή και τη προώθηση των βιβλίων. Ενημέρωση των νέων τίτλων Ανταλλαγή απόψεων, κριτικών Συζήτηση με συγγραφείς, αναγνώστες, βιβλιοθηκονόμους Υποστήριξη Λεσχών Ανάγνωσης (π.χ. Μεταίχμιο, Δημόσια Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς)
14
Συμπεράσματα Ο αναγνώστης από την ατομική συζήτηση-> μεταφέρεται στη συλλογική. Λέσχες: αποτελούν ένα καινούριο μέσο άσκησης της αναγνωστικής πολιτικής και νέα δεδομένα στην προώθηση της ανάγνωσης και του βιβλίου. Ιστολόγια αποτελούν ένα νέο μέσο έκφρασης της γνώμης και των απόψεων του αναγνώστη, το οποίο προωθεί την ανάγνωση, τον διάλογο και την επικοινωνία. Λέσχες ανάγνωσης διαμορφώνουν το κατάλογο των best-seller Προωθούν την φιλαναγνωσία και την προώθηση βιβλίου. Οι εκδότες συνεργάζονται με τις Λέσχες Ανάγνωσης. Οι Λέσχες παροτρύνουν νέους αναγνώστες στην ανάγνωση. Ομάδες ανάγνωσης και στα σχολεία (καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας από μικρή παιδική ηλικία)
15
Σας ευχαριστώ!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.