Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Η μουσική στη ζωή μας
2
Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Μπίρτζιου Δάφνη
Ερευνητική εργασία ΓΕΛ ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ 1Ο ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2014 – 2015 ΤΑΞΗ Α3 Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Μπίρτζιου Δάφνη
3
Συμμετέχοντες : Νάνος Νεκτάριος Μαλιτσένκος Μιχάλης Νικολαϊδου Μαρία
Μάλλη Ελευθερία Ματσιώζης Αλέξανδρος Μερτζεμέκη Άννα Μηλιάδου Αναστασία Μηλούση Αικατερίνη Μιχαλέρης Ιωάννης Μουζενίδης Παύλος Μπαναμπάκης Πέτρος Μπουγάς Αθανάσιος Νάνος Νεκτάριος Νικολαϊδου Μαρία Νικολαϊδου Παυλίνα Ξανθόπουλος Κωνσταντίνος Ξηρού Δέσποινα Παζιώνη Ιωάννα Παναγιωτίδου Σαββίνα Παπαδόπουλος Λεόντιος Παπαθανασίου Άννα Παρίση Έυα Πιριντζή Αναστασία
4
Ιστορική Εξέλιξη της μουσικής
5
Γέννηση της Μουσικής Η μουσική γεννήθηκε μαζί με τον άνθρωπο, ο οποίος νωρίς άρχισε να ξεχωρίζει αρμονικούς φυσικούς ήχους που τον βοηθούσαν στην παραγωγή και τη ζωή του. Σιγά-σιγά άρχισε να τον αναπαράγει, να τους ανασυνθέτει δημιουργικά. Τα μουσικά του δημιουργήματα ο άνθρωπος τα χρησιμοποίησε για να επικοινωνήσει με τους συνανθρώπους του, να εξορκίσει το φόβο, να επικαλεστεί τους προγόνους, να εξευμενίσει τους θεούς του, και να εκφράσει το θαυμασμό, την αφοσίωση και την αγάπη.
6
Η μουσική στην αρχαιότητα
Κατά την αρχαϊκή και κλασική εποχή, ο όρος μουσική εννοούσε τον μουσικά προκαθορισμένο στίχο, όπως εμφανιζόταν στα διάφορα ποιητικά είδη και κυρίως στη λυρική ποίηση. Η μουσική της Αρχαίας Ελλάδας ήταν ένα μείζον κομμάτι του αρχαιοελληνικού θεάτρου - μεικτές χορωδίες τραγουδούσαν για διασκεδαστικά, εορταστικά και πνευματικά δρώμενα. Χρησιμοποιούνταν μουσικά όργανα όπως, μεταξύ άλλων, ο αυλός, η λύρα, και ιδιαίτερα η κιθάρα.
7
Η μουσική σε άλλους αρχαίους πολιτισμούς
Η αρχαιοελληνική μουσική θεωρία περιελάμβανε τους τρόπους, οι οποίοι αποτέλεσαν βάση για τη δυτική θρησκευτική και κλασσική μουσική, κι επίσης χρησιμοποιούνται εκτενώς στη τζαζ. Αργότερα, η αρχαιοελληνική μουσική δέχτηκε επιρροές από τη Ρωμαϊκή και Βυζαντινή αυτοκρατορία, καθώς και από τη μουσική της ανατολικής Ευρώπης . Η μουσική σε άλλους αρχαίους πολιτισμούς Η Ινδική κλασσική μουσική είναι μια από τις παλαιότερες μουσικές παραδόσεις του κόσμου. Από τον πολιτισμό της κοιλάδας Ίντους (Indus) έχουν διασωθεί γλυπτά που αναδεικνύουν χορευτικές δραστηριότητες, καθώς και μουσικά όργανα όπως το φλάουτο με επτά τρύπες. Διαφόρων ειδών έγχορδα όργανα και τύμπανα έχουν βρεθεί σε ανασκαφές που έχουν γίνει στα Harrapa και Mohenjo Daro από τον Μόρτιμερ Ουίλερ. Η Κινέζικη κλασσική μουσική - η παραδοσιακή τέχνη ή αλλιώς αυλική μουσική της Κίνας - έχει ιστορία με εύρος περίπου τριών χιλιάδων χρόνων. Περιλαμβάνει αυτούσια συστήματα μουσικής σημειογραφίας, μουσικές τονικότητες και τονικά ύψη, όργανα, μουσικά είδη και στυλ. Η κινέζικη μουσική είναι πεντατονική-διατονική και έχει κλίμακες με δώδεκα φθόγγους, όπως οι αντίστοιχες του δυτικοευρωπαϊκού συστήματος.
8
Μεσαιωνική μουσική (400-1400)
Μεσαιωνική μουσική ( ) Με τον όρο μεσαιωνική μουσική αναφερόμαστε στη μουσική δημιουργία την εποχή του Μεσαίωνα. Αν και ο ακριβής προσδιορισμός των χρονικών της ορίων είναι δύσκολος, μπορεί να θεωρηθεί πως καλύπτει την περίοδο από το τέλος της εποχής του Γρηγοριανού μέλους μέχρι περίπου το και την αρχή της Αναγεννησιακής μουσικής.
9
Γρηγοριανό Μέλος Έτσι ονομάστηκε η λειτουργική μουσική της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, που πήρε το όνομα της από τον Γρηγόριο τον Α', ο οποίος υπήρξε επίσκοπος Ρώμης από το 590 έως το 604. Του Γρηγοριανού Μέλους είχε προηγηθεί το Αμβροσιανό Μέλος (4ος αιώνας). Ο Αμβρόσιος, επίσκοπος Μιλάνου, προσπαθώντας να βάλει τάξη στην αναρχία των ύμνων που χρησιμοποιούσε η Δυτική Εκκλησία, καθόρισε τη χρήση τεσσάρων τρόπων (κλιμάκων) καθώς και τους ύμνους που θα έπρεπε να ψάλλονται. Από το όνομα του, το σύνολο των ύμνων που θεωρήθηκαν κατάλληλοι για τη λειτουργική μουσική της Δυτικής Εκκλησίας ονομάστηκε Γρηγοριανό Μέλος και την εξάπλωση του ανέλαβαν οι Βενεδικτίνοι μοναχοί. Η μουσική του «Γρηγοριανού Μέλους» είναι μονοφωνική, χωρίς κανονικό μέτρο, αλλά ακολουθεί το ρυθμό των λέξεων, οι οποίες πολύ συχνά είναι από τη Βίβλο και ιδίως από τους Ψαλμούς. Το Γρηγοριανό Μέλος τραγουδιέται από χορωδία και από σολίστες, με εναλλαγή σολίστ και χορωδίας ή και με εναλλαγή ημιχορίων. Στη Μονοφωνία, κυριαρχεί βασικά μία μελωδική γραμμή (Μία μελωδία = Μια «φωνή» = Μονοφωνία). Στη μονοφωνία η ίδια ακριβώς μελωδία τραγουδιέται από έναν ή περισσότερους εκτελεστές ταυτόχρονα. Όλη αυτή η περίοδος της Μονοφωνίας, συνοδεύεται από τον πόλεμο της Εκκλησίας ενάντια στα μουσικά όργανα τα οποία οι ιερείς θεωρούν απαράδεκτα για την υμνωδία, ενώ η απλή ανθρώπινη φωνή θεωρείται ως η πιο κατάλληλη. Τον 9ο αιώνα όμως, καταφέρνει να εισαχθεί το Εκκλησιαστικό όργανο στους ναούς των Ρωμαιοκαθολικών.
10
Αναγεννησιακή Μουσική (1400-1600)
Αναγεννησιακή Μουσική ( ) Με τον όρο Αναγεννησιακή μουσική αναφερόμαστε στην μουσική της εποχής της Αναγέννησης, που εκτείνεται περίπου από το και χαρακτηρίζεται από έντονο ανθρωπισμό, τάσεις φιλοσοφικές και επιστροφή στα αρχαία Ελληνικά γράμματα καθώς και έντονη προσκόλληση πάνω στην αρχαία μετρική της ποίησης, η οποία οδηγούσε τη σύνθεση της μουσικής επάνω στα πρότυπά της. Η μουσική δείχνει να ξεφεύγει από τα δεσμά της πολυπλοκότητας του προηγούμενου αιώνα και παρουσιάζεται πιο ελεύθερη, λιγότερο φορτωμένη και το κείμενο συνοδεύει πιο ζωηρό και πιτσικάτο. Η μουσική ήταν όμως συχνά αντικείμενο διαμάχης καθώς οι λαϊκές μελωδίες και η πολύπλοκη πολυφωνία που χρησιμοποιήθηκε στα ιερά μουσικά κομμάτια έκανε πολύ δύσκολη την κατανόηση των ιερών κειμένων από τους πιστούς. Κάτι που παρατηρείται έντονα στην Αναγέννηση, είναι πως οι καινούριες κατακτήσεις, ενώ στην αρχή εξαπλώνονται αρκετά σε όλες τις μουσικές χώρες κυρίως της κεντρικής Ευρώπης, έτσι όπως είχαν ξεκινήσει από τους Γάλλους μουσικούς, μετά από λίγο καιρό υπερνικά η εθνική μουσική ταυτότητα των λαών και οι μουσικοί της κάθε χώρας επεξεργάζονται τις καινούριες μουσικές μορφές με τον τρόπο που επιβάλλει η εθνική μουσική τους συνείδηση.
11
Μπαρόκ ( ) Με τον όρο Μπαρόκ (Baroque) αναφερόμαστε είτε στην ιστορική περίοδο που ακολούθησε την Αναγέννηση (ειδικότερα τον Μανιερισμό), είτε στο συγκεκριμένο καλλιτεχνικό ύφος που διαμορφώθηκε την περίοδο αυτή. Το ύφος του Μπαρόκ αποτέλεσε ένα νέο τρόπο έκφρασης που γεννήθηκε στη Ρώμη της Ιταλίας, απ' όπου εξαπλώθηκε σχεδόν σε ολόκληρη την Ευρώπη. Χαρακτηρίστηκε από ένα έντονο δραματικό και συναισθηματικό στοιχείο, ενώ εφαρμόστηκε κυρίως στην αρχιτεκτονική, τη γλυπτική και τη μουσική, αλλά συναντάται παράλληλα και στη λογοτεχνία ή τη ζωγραφική.
12
Σκοπός του μπαρόκ είναι πρωτίστως να εντυπωσιάσει καθώς και να εξυψώσει τον άνθρωπο μέσα από τα πάθη και τα συναισθήματά του. Σε αντίθεση με τις ιδεολογικές αρχές του ρομαντικού κινήματος, ο άνθρωπος δεν εκλαμβάνεται ως μονάδα αλλά ως μέρος ενός συνόλου. Στο μπαρόκ ύφος, σε συμφωνία με το φιλοσοφικό ρεύμα της εποχής, υπάρχουν έντονα τα στοιχεία του ορθολογισμού χωρίς όμως να αποκλείονται και οι συμβολισμοί. Ο όρος μπαρόκ προέρχεται πιθανότατα από την πορτογαλική λέξη barocco, που σημαίνει το ακανόνιστο μαργαριτάρι και ως επίθετο δηλώνει γενικά την έννοια του ασυνήθιστου ή παράδοξου. Η επιτυχία του Μπαρόκ οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό και στην στήριξη της Καθολικής εκκλησίας, η οποία χρησιμοποίησε την τεχνοτροπία του και το δραματικό του ύφος για την αναπαράσταση πολλών θρησκευτικών θεμάτων που προκαλούσαν την συναισθηματική συμμετοχή του θεατή. Βασικά χαρακτηριστικά της μπαρόκ μουσικής είναι: οι μείζονες και ελάσσονες κλίμακες που αντικαθιστούν τους εκκλησιαστικούς τρόπους η σταδιακή μετάβαση από την πολυφωνία του μεσαίωνα και της Αναγέννησης στην ομοφωνική γραφή, η οποία ολοκληρώνεται την εποχή του κλασικισμού η εμφάνιση νέων μουσικών μορφών, όπως η όπερα και το ορατόριο, η μπαρόκ σουίτα, η τριο-σονάτα και τα κοντσέρτα γκρόσο ή σόλο (concerto grosso, concerto solo) η εξέλιξη αρκετών μουσικών οργάνων και η εγκατάλειψη άλλων το basso continuo (συνεχές μπάσο ή βάσιμο).
13
Κλασική Εποχή ( ) Με τον όρο κλασική μουσική αναφέρεται ευρύτερα η Δυτικοευρωπαϊκή μουσική παραγωγή που εκτείνεται σε μία αρκετά μεγάλη χρονική περίοδο, περίπου από το έτος 470 μέχρι και την σύγχρονη εποχή. Το επίθετο "κλασικός" προέρχεται από τη λατινική λέξη -classicus, σηματοδοτεί δηλαδή κάτι εξαιρετικό. Διάφοροι ορισμοί συνδέουν τον όρο με την ελληνική και λατινική αρχαιότητα, ως συμμόρφωση του ύφους ή της σύνθεσης με τα πρότυπα της ελληνικής και λατινικής αρχαιότητας. Οι ορισμοί αυτοί μεταφέρθηκαν στην μουσική για να δηλώσουν περισσότερο την διάκριση μεταξύ της "έντεχνης" μουσικής από την λαϊκή ή παραδοσιακή. Η έννοια της κλασικής μουσικής, παρέπεμπε επομένως σε μία "ανώτερη" μορφή μουσικής σύνθεσης, με "σοβαρούς" σκοπούς και πέρα από τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Ο όρος "Κλασική Σχολή" χρησιμοποιήθηκε αργότερα στη Γερμανία το 1830 για το έργο των Χάυντν, Μότσαρτ και Μπετόβεν.
14
Ρομαντική Μουσική ( ) Ρομαντική ονομάζεται η μουσική που ανήκει στο ευρύτερο πνευματικό κίνημα που εμφανίστηκε στο τέλος του 18ου αιώνα στη Γερμανία και διαδόθηκε κατά τις πρώτες δεκαετίες του 19ου στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από έντονες αναφορές σχετικά με την ελευθερία του ανθρώπου, την παιδεία του, την σχέση του με τη φύση αλλά και τον άνθρωπο. Κυριαρχεί μία τάση απελευθέρωσης των συναισθημάτων που δεν υπήρχε στις προηγούμενες εποχές και οι καλλιτέχνες εκφράζουν τον πόνο, την αγάπη, την χαρά χωρίς να αισθάνονται την ανάγκη να τα καλύψουν.
15
Αυτές όλες οι τάσεις ήταν φυσικό να επηρεάσουν την τέχνη στο σύνολό της και φυσικά και τη μουσική που από την πλευρά της εκφράζει όλες αυτές τις επιθυμίες και τα αισθήματα με νέες τεχνικές όπως: Συνεχείς μετατροπίες (αλλαγές τονικών κέντρων - κλιμάκων) Πληθωρικότητα στη μελωδική έκφραση Πλούσιες σε ηχοχρώματα ενορχηστρώσεις και πολυπληθείς ορχήστρες Αλλοιωμένες συγχορδίες Οι παρτιτούρες των ρομαντικών είναι γεμάτες σημειώσεις σχετικά με την εκτέλεση του έργου έτσι ώστε να μην αφήνουν μεγάλο περιθώριο αυτοσχεδιασμού ενώ ένα είδος που αναπτύσσεται έντονα στην περίοδο αυτή είναι η "Προγραμματική Μουσική". Σε αντίθεση με την "Απόλυτη Μουσική" που στηρίζεται στην καθαρή έμπνευση, η προγραμματική μουσική προσπαθεί να απεικονίσει παραστάσεις ή συναισθήματα χρησιμοποιώντας τα εκφραστικά μέσα που προσφέρουν τα μουσικά όργανα, όπως αντίστοιχα χρησιμοποιούν οι ζωγράφοι τα χρώματα. Σημαντικά γεγονότα της εποχής είναι και η ανάπτυξη της τεχνικής της ενορχήστρωσης και οι βελτιώσεις και αλλαγές στην όπερα. Η ρομαντική μουσική στοχεύει να προκαλέσει τη συγκίνηση και μια περισσότερο ονειρική ατμόσφαιρα.
16
Σύγχρονη Μουσική (1910-σήμερα)
Σύγχρονη Μουσική (1910-σήμερα) Με τον όρο σύγχρονη κλασική μουσική ονομάζουμε ευρύτερα τη μουσική εξέλιξη της ύστερης Ρομαντικής εποχής του 20ου αιώνα που συνοδεύτηκε από έντονες αναζητήσεις και αμφισβητήσεις των συμβατικών ακουσμάτων των προηγούμενων αιώνων. Δεν είναι φυσικά δυνατόν να ορισθεί ακριβώς η ημερομηνία μετάβασης από τη ρομαντική εποχή στη σύγχρονη. Τα στοιχεία συνυπήρχαν όπως συνήθως γίνεται για κάποιο διάστημα μέχρι να γίνουν ξεκάθαρες οι τάσεις που θα επικρατήσουν, όπως: Η εισαγωγή εξωτικών κλιμάκων, πέρα των Ευρωπαικών Η συχνή χρήση των διαφωνιών Τα μεγάλα μελωδικά πηδήματα (μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα στις γειτονικές νότες) Η ιδιόρυθμη και μη συμβατική χρήση των οργάνων Οι εντονότατες μεταβολές τις δυναμικής Η προσπάθεια κατάργησης κάθε έννοιας της τονικότητας.
17
Αυτά είναι κάποια από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την νέα αυτή πορεία της μουσικής. Ατονικότητα, Δωδεκαφθογγισμός, Σειραϊσμός είναι τα ονόματα που προσδιορίζουν ένα τρόπο γραφής που απέχει πολύ από τον καθιερωμένο. Αφού η κλίμακα διαιρεθεί σε 12 ημιτόνια που το κάθε ένα από αυτά είναι το ίδιο σημαντικό με τα άλλα 11 για να μην υπάρχει η αίσθηση του τονικού κέντρου, αφηνόμαστε σε μία μουσική αριθμητική να οδηγήσει μία κατασκευή, που στηρίζεται αρκετά στη ρυθμική διαφοροποίηση ώστε να δώσει ένα νέο ορισμό στο νόημα της λέξης "Μουσική". Παράλληλα, αναπτύσονται αρκετά τα ηλεκτρονικά μηχανήματα τα οποία ανοίγουν νέους ορίζοντες στην έρευνα των ανήσυχων ανθρώπων. Μερικά από τα είδη μουσικής που αναπτύχθηκαν με χρήση ηλεκτρικών μηχανημάτων είναι η Συγκεκριμένη Μουσική, η Ηλεκτρονική Μουσική, η Μουσική του Τυχαίου κ.ά.
18
Είδη μουσικής
19
Παραδοσιακή 1. ΚΛΕΦΤΙΚΑ 2. ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ 3. ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Χωρίζεται σε : 1. ΚΛΕΦΤΙΚΑ 2. ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ 3. ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ 4.ΤΗΣ ΤΑΒΛΑΣ ή ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ 5. ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ 6. ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ 7.ΜΟΙΡΟΛΟΓΙΑ 8. ΠΑΤΙΝΑΔΕΣ
20
Κλασική Με τον όρο κλασική μουσική αναφέρεται ευρύτερα η Δυτικοευρωπαϊκή μουσική παραγωγή που εκτείνεται σε μία αρκετά μεγάλη χρονική περίοδο, περίπου από το έτος 470 μέχρι και την σύγχρονη εποχή.
21
Ρεμπέτικη Ρεμπέτικο τραγούδι (ή γενικά στον πληθυντικό Ρεμπέτικα) ονομάζεται το ελληνικό αστικό λαϊκό τραγούδι που εμφανίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και απέκτησε τη γνώριμη μορφή του, περίπου μέχρι την τρίτη δεκαετία του 20ού αιώνα.
22
Τζαζ Η τζαζ είναι ένα μουσικό είδος που αποτέλεσε εξέλιξη της λαϊκής αμερικανικής μουσικής κατά τον 19ο αιώνα, με αφρικανικές καταβολές. Περιλαμβάνει αρκετά μουσικά είδη που στηρίχτηκαν σε ένα κοινό σκεπτικό κατασκευής, τον μερικό ή και ολικό αυτοσχεδιασμό. Γνώρισε σημαντική ανάπτυξη και διεθνή αναγνωρισιμότητα κατά τη δεκαετία του 1920
23
Latin Κρίνοντας απ΄το βαθμό ευρύτερης επιρροής της, η latin είναι μία από τις σημαντικότερες μουσικές του πλανήτη που παράχθηκε στην Κούβα τον 19ο αιώνα.
24
Rock Ο όρος ροκ στη μουσική, χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα είδη που προέκυψαν από την εξέλιξη του είδους του rock and roll. Η μουσική ροκ (rock) [1] στο σύνολό της, αποτελεί ένα είδος δημοφιλούς μουσικής που χαρακτηρίζεται συνήθως από έντονο ρυθμό και από ευδιάκριτη, χαρακτηριστική μελωδία φωνητικών η οποία συνοδεύεται συνήθως από ηλεκτρικές κιθάρες, ηλεκτρικό μπάσο και ντραμς
25
Ντίσκο Τα πάντα για τη Disco μουσική ξεκίνησαν το 1969 στο club “ Stonewall ” της Νέας Υόρκης. Το playlist του εν λόγω club ήταν pure Funk and Soul και αν σήμερα θεωρούμε το club αυτό ως την απαρχή της Disco είναι γιατί εκεί συναντήσαμε για πρώτη φορά όλα τα lifestyle στοιχεία που θα χαρακτήριζαν αργότερα τη μουσική αυτή
26
Σύγχρονη Χωρίζεται σε 1. Χιπ-Χοπ 2. Rap 3. Beatbox 4. Dubstep
27
Διάσημοι καλλιτέχνες
28
ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Μεγαλύτεροι εκπρόσωποι της κλασσικής μουσικής:
Ο Αντόνιο Βιβάλντι ήταν Ιταλός συνθέτης, μουσουργός, δεξιοτέχνης βιολιστής και ιερέας της εποχής Μπαρόκ. Θεωρείται από τους σημαντικότερους συνθέτες της εποχής του και ο δημοφιλέστερος του κλασσικού μπαρόκ, καθώς με τη μουσική του επηρέασε πλήθος συνθετών τόσο της γενιάς του όσο και τους μετέπειτα. Ο Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ είναι ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες κλασσικής μουσικής. Ήταν ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του λεγόμενου βιεννέζικου κλασσικισμού, του κλασσικισμού και τη λεγόμενη «Πρώτη Σχολή της Βιέννης». Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ Ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ ήταν Γερμανός συνθέτης, διευθυντής ορχήστρας, εκπαιδευτικός και εκτελεστής (οργανίστας, κλειδοκυμβαλίστας, βιολιστής και βιολονίστας) της περιόδου Μπαρόκ. Υπήρξε αναμφισβήτητα ο μεγαλύτερος συνθέτης αυτής της περιόδου, καθώς και ένας από τους σπουδαιότερους στην ιστορία της έντεχνης Δυτικής μουσικής.
29
Ο Φραντς Σούμπερτ ήταν Αυστριακός συνθέτης
Ο Φραντς Σούμπερτ ήταν Αυστριακός συνθέτης. Ήταν εξαιρετικά παραγωγικός σε όλη τη διάρκεια της σύντομης ζωής του. Συνέθεσε περισσότερα από 600 Λήντερ (ρομαντικά τραγούδια) καθώς και πολλές συμφωνίες, σονάτες έργα μουσικής δωματίου, θρησκευτικά έργα, μερικές όπερες και πολλά άλλα έργα. Ο Πιότρ Ιλίτς Τσαϊκόφσκι ήταν Ρώσος συνθέτης της ρομαντικής εποχής. Όσο το ύφος του διευρυνόταν, ο Τσαϊκόφσκι έγραψε μουσική σε ένα μεγάλο φάσμα ειδών, συμπεριλαμβανομένων συμφωνίας, όπερας, μπαλέτου, οργανικής μουσικής, μουσικής δωματίου και τραγουδιού. Ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν ήταν Γερμανός συνθέτης και πιανίστας. Αποτέλεσε μία από τις κεντρικότερες μορφές της κλασικής μουσικής και συγκαταλέγεται σήμερα ανάμεσα στους ευρύτερα αποδεκτούς συνθέτες όλων των μουσικών περιόδων και τους πλέον γνωστούς όλων των εποχών.
30
Ο Γιόχαν Στράους ο νεότερος (γιος) ήταν Αυστριακός συνθέτης, γιος του Γιόχαν Στράους. . Ο Γιόχαν Στράους ο πρεσβύτερος ήταν βιολονίστας και διηύθυνε μια ορχήστρα, που απέκτησε μεγάλη φήμη παίζοντας τα βαλς του. Ο Βιντσέντζο Μπελίνι ήταν Ιταλός συνθέτης. Σπούδασε μουσική στο Ωδείο της Νεάπολης, υπό τον Νικολό Τσινγκαρέλλι και πριν περατώσει τις σπουδές του άρχισε να συνθέτει με μεγάλη επιτυχία όπως την όπερα Άντελσον και Σαλβίνι και κάποια έργα εκκλησιαστικής μουσικής. Ο Τζουζέπε Βέρντι ήταν Ιταλός μουσικός συνθέτης, από τους διασημότερους στο είδος της όπερας. Ανάμεσα στα δημοφιλέστερα έργα του ανήκουν οι όπερες Ριγκολέττο, Ναμπούκο, Τραβιάτα και Αΐντα. Το 1887 παρουσιάστηκε ο Οθέλλος και τέλος το 1893 ο Φάλσταφ και τα δύο σε λιμπρέτα του Μπόιτο βασισμένα σε έργα του Σαίξπηρ. Τζουζεπε βερντι Ο Γιόχαν Στράους ο νεότερος (γιος) ήταν Αυστριακός συνθέτης, γιος του Γιόχαν Στράους. Ο Βιντσέντζο Μπελίνι ήταν Ιταλός συνθέτης Ο Τζουζέπε Βέρντι ήταν Ιταλός μουσικός συνθέτης, από τους διασημότερους στο είδος της όπερας
31
Παραδοσιακή Μουσική : •Χρόνης Αηδονίδης •Αντώνης Κυρίτσης Γωγώ Τσάμπα Αλέκος Κιτσάκης Αγραφιώτης Βασίλης Σιάτρας Σάββας Τσαούσης Ανδρέας Μαρίκα Παπαγκίκα Κώστας Μουντάκης Στέλλα Κονιτοπούλου Ο Χρόνης Αηδονίδης είναι Έλληνας μουσικός και τραγουδιστής Ελληνικών Δημοτικών τραγουδιών. Γεννήθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1928, στην Καρωτή, ένα χωριό κοντά στο Διδυμότειχο. Το 1953 γνώρισε τον λαογράφο Πολύδωρο Παπαχριστοδούλου, ο οποίος του πρότεινε να συμμετέχει στην εκπομπή του «Θρακικοί Αντίλαλοι», στο κρατικό ραδιόφωνο. Διστακτικός στην αρχή ο Χρόνης Αηδονίδης εντέλει θα αποφασίσει να λάβει μέρος στην προσπάθεια διάσωσης της ελληνικής μουσικής παράδοσης. Από τότε και με τη βοήθεια του Πολύδωρου Παπαχριστοδούλου, παίρνει μέρος στις εκπομπές του, συμμετέχοντας πολύ σύντομα ως μονωδός στη Χορωδία του Παντελή Καββακόπουλου. Αργότερα συμμετέχει και στη χορωδία του Σίμωνα Καρά ενώ από το 1957,αναλαμβάνει τακτική εβδομαδιαία εκπομπή στο ραδιόφωνο, προβάλλοντας το μουσικό θησαυρό της πατρίδας του, της Θράκης. Ήταν η πρώτη φορά που τα Θρακιώτικα τραγούδια ακούγονταν σε όλες τις περιοχές Ο Αντώνης Κυρίτσης γεννήθηκε και μεγάλωσε στον χωριό Κοσκινάς του νομού Καρδίτσας, όπου μαζί με τα δύο του αδέρφια Κώστα και Νίκο αποτελούσαν τα μέλη μιας αγροτικής οικογένειας Τις πρώτες του εμφανίσεις ο Αντώνης Κυρίτσης τις έκανε με το τοπικό συγκρότημα του συγχωριανού του Θανάση Κορομπούλα με τον οποίο πήγαινε σε γάμους και πανηγύρια της περιοχής. Μια από τις πιο σημαντικές συνεργασίες του Αντώνη Κυρίτση ήταν με Ινδούς και Αφρικανούς μουσικούς και τον Ρόουζ Ντέιλι, τον Ιρλανδό δεξιοτέχνη της λύρας όπου κατάφεραν να παντρέψουν την Ηπειρώτικη με την Ινδική και Αφρικανική μουσική. Οι παραστάσεις που έγιναν στον Λυκαβηττό και στο Θέατρο Πέτρας σημείωσαν τεράστια επιτυχία και έδωσαν μια άλλη διάσταση στο Ηπειρώτικο τραγούδι. Επίσης, παραστάσεις έγιναν και στην επαρχία όπως στα Γιάννενα, στα Γρεβενά και στην Λάρισα. Ο Αντώνης Κυρίτσης έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους συνθέτες και έχει αφήσει μια σπουδαία παράδοση και ένα σπουδαίο έργο για το οποίο θα πρέπει να είμαστε περήφανοι.
32
Ρεμπέτικα Μάρκος Βαμβακάρης, Βασίλης Τσιτσάνης , Σωτηρία Μπέλλου Απόστολος Χατζήχρηστος Μάρκος Βαμβακάρης συμμετείχε μαζί με τον Γιώργο Μπάτη, τον Στράτο Παγιουμτζή και τον Ανέστη Δελιά στο πρωτοποριακό για την εποχή μουσικό σχήμα «Η Τετράς η ξακουστή του Πειραιώς». Το 1933, έπειτα από την πιεστική παρότρυνση του Σπύρου Περιστέρη, ο Μάρκος φωνογράφησε το πρώτο εμπορικά επιτυχημένο τραγούδι με μπουζούκι στην Ελλάδα, το «Καραντουζένι» (ή «Έπρεπε να 'ρχόσουνα ρε μάγκα μου») ερμηνεύοντάς το ο ίδιος, παρόλες τις επιφυλάξεις που είχε για την ποιότητα της φωνής του.Η περίοδος λίγο πριν τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο είναι ίσως η παραγωγικότερή του. Μεταξύ άλλων, το 1935 έγραψε και φωνογράφησε τη «Φραγκοσυριανή» (το γνωστότερο ίσως τραγούδι του), το οποίο όμως έγινε πολύ μεγάλη επιτυχία 25 χρόνια αργότερα με τη φωνή του Γρηγόρη Μπιθικώτση. Ο ίδιος αφηγείται για τη δημιουργία του τραγουδιού Ο Τσιτσάνης γεννήθηκε στα Τρίκαλα στις 18 Ιανουαρίου 1915 από Ηπειρώτες γονείς και απεβίωσε στις 18 Ιανουαρίου 1984. Κατά τον μουσικολόγο Λάμπρο Λιάβα, ο Τσιτσάνης, «έβγαλε το λαϊκό τραγούδι από τα όρια του περιθωρίου, όπου το είχαν τάξει τα αντικοινωνικά και ανατολίτικα στοιχεία του, για να το εντάξει στην καινούργια κοινωνική πραγματικότητα της μεταπολεμικής Ελλάδος. Καθιέρωσε νέο ύφος παιξίματος και τραγουδιού με τον εξευρωπαϊσμό- συγκερασμό των κλιμάκων, αρμονίες με δεύτερες και τρίτες φωνές, εμπλουτισμένη ενορχήστρωση και καινοτομίες στην ποιητική δομή, όπου για πρώτη φορά το λαϊκό τραγούδι απoμακρύνθηκε από τις παραδοσιακές φόρμες του δίστιχου επισημοποιώντας το ρόλο του ρεφρέν»
33
Ο Απόστολος Χατζήχρηστος (1904 - 1959) ήταν ένας μικρασιάτης ρεμπέτης που έγραψε τους στίχους και τη μουσική πολλών γνωστών ρεμπέτικων τραγουδιών και τα οποία τα ερμήνευσε ο ίδιος. Εκτός από τα δικά του τραγούδια ερμήνευσε και ρεμπέτικα τραγούδια άλλων συνθετών.Γεννήθηκε το 1904 στο Κοκαριαλί, ένα πρόαστειο της Σμύρνης, και καταγόταν από πλούσια οικογένεια. Από μικρός ασχολήθηκε με την μουσική μαθαίνοντας πιάνο, κιθάρα και ακορντεόν. Όταν το 1919 ο ελληνικός στρατός αποβιβάστηκε στη Σμύρνη ο Χατζηχρήστος κατετάγει εθελοντής. Η Σωτηρία Μπέλλου (29 Αυγούστου 1921, Δροσιά Εύβοιας - 27 Αυγούστου1997, Αθήνα) ήταν μια από τις κορυφαίες τραγουδίστριες του λαϊκού καιρεμπέτικου ελληνικού τραγουδιού. Γεννήθηκε στο χωριό Δροσιά (παλ. ονομ. Χάλια) [1] κοντά στη Χαλκίδα στις 29 Αυγούστου 1921. Ορισμένες από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της είναι τα "Συννεφιασμένη Κυριακή", "Τα Καβουράκια" και "Όταν πίνεις στην ταβέρνα" του Βασίλη Τσιτσάνη, με τις οποίες καθιερώθηκε ως κορυφαία λαϊκή τραγουδίστρια. Πέραν του Τσιτσάνη συνεργάστηκε και με πολλούς άλλους κορυφαίους συνθέτες, όπως με τον Γιάννη Παπαϊωάννου ("Άνοιξε, άνοιξε") [2] και τον Απόστολο Καλδάρα ("Είπα να σβήσω τα παλιά"). Η καριέρα της γνώρισε μια κάμψη στις αρχές της δεκαετίας του '60, όμως από το 1966 κέρδισε ξανά τη θέση της κορυφαίας ερμηνεύτριας του είδους έπειτα από συνεργασίες της με σύγχρονους έντεχνους συνθέτες όπως ο Διονύσης Σαββόπουλος("Ζεϊμπέκικο"), ο Ηλίας Ανδριόπουλος ("Μην κλαις") [3] και ο Δήμος Μούτσης («Δε λες κουβέντα»). [4] .
34
Μεγάλοι Έλληνες καλλιτέχνες
O Μίκης Θεοδωράκης αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες μουσικοσυνθέτες.Έχει ασχοληθεί με όλα τα είδη της μουσικής, ενώ έχει συνθέσει τον ίσως πιο αναγνωρισμένο ρυθμό διεθνώς, το συρτάκι (Ζορμπάς 1964) βασισμένο σε παραδοσιακή κρητική μουσική. Η Σοφία Βέμπο ήταν η κορυφαία Ελληνίδα ερμηνεύτρια και ηθοποιός της οποίας η καλλιτεχνική πορεία εκτείνεται απο το Μεσοπόλεμο έως τη δεκαετία του 50.Χαρακτηρίστηκε "Τραγουδίστρια της Νίκης εξαιτίας των εθνικών τραγουδιών που ερμήνευσε κατά τη διάρκεια του Ελληνοιταλικού πολέμου το 40. Ο Νίκος Ξυλούρης γεννήθηκε στα Ανώγεια της Κρήτης.Σε νεαρή ηλικία άρχισε να παίζει λύρα σε γάμους και πανηγύρια. Η ανάδειξη του Ξυλούρη οφείλεται στο τραγούδι του "Αννφαντού" και το πρόσωπο που τον ανακάλυψε και τον ανέδειξε ήταν ο διεθνής της Κολούππια Τάκης Λαμπρόπουλος.
35
60’s 80’s Οι Beatles ήταν ένα παγκοσμίου φήμης αγγλικό ροκ συγκρότημα απο το Λίβερπουλ αποτελούμενο από τον τραγουδιστή και κιθαρίστα Jοhn Lennon, τον τραγουδιστή και μπασίστα Paul McCartney, τον κιθαρίστα George Harrison και τον ντράμερ Ringo Starr. Ένας διεθνής αστέρας της ποπ, ένας από τους πιο επιτυχημένους καλλιτέχνες όλων των εποχών ήταν ο Michael Jackson. Με την χαρακτηριστική φωνή του και το απαράμιλλο ταλέντο στο χορό, κατάφερε να κερδίσει 13 βραβεία Γκράμι, ενώ υπολογίζεται ότι πούλησε συνολικά 750 εκατομμύρια δίσκους. Η Madonna Louise Ciccone (16 Αυγούστου 1958) είναι μία Αμερικανίδα τραγουδίστρια, στιχουργός, μουσικός παραγωγός, χορεύτρια, ηθοποιός και συγγραφέας.Συνήθως αναφέρεται ως η "Βασίλισσα της Ποπ", Madge,Material Girl, καθώς πάνω από 30 χρόνια πρωταγωνιστεί στη δισκογραφία με μεγάλη επιτυχία, έχοντας στο ενεργητικό της 12 άλμπουμ και 26 Singles, ενώ έχει από το μέχρι και σήμερα εννιά περιοδείες σε όλο τον κόσμο συμπεριλαμβανομένης και μια περιοδείας στην Αθήνα Oι Scorpions είναι ένα ροκ συγκρότημα από το Αννόβερ της Γερμανίας.Σχηματίστηκε το 1965.Έγινε γνωστό τη δεκαετία του 1980, έπειτα από τη μεγάλη μουσική επιτυχία κυρίως μέσα από τα τραγούδια "Rock you like a hurricane","No one like you", "Send me an angel", "Still loving you" και "Wild of change". To 1967 ξεκίνησε η καριέρα και οι επιτυχίες των αδερφών Bee Gees μαζί με άλλα δύο μέλη τον Βίνς και τον Κόλιν.Τη δεκαετία του 70 μεταναστεύουν στις ΗΠΑ και φτάνουν στο απώγειο της καριέρας τους ενώ η ντίσκο μεσουράνει.
36
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Pierre David Guetta (γεννήθηκε έβδομης Νοεμβρίου 1967) είναι ένας Γάλλος DJ και παραγωγός της electro μουσικής. Αρχικά ήταν DJ σε νυχτερινά κέντρα κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του και του 1990, ίδρυσε Παραγωγές ούλων και κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ, λίγο περισσότερο την αγάπη , το Αργότερα, κυκλοφόρησε Guetta Blaster (2004) και Pop Life (2007). Ο Marshall Bruce Mathers ΙΙΙ καλύτερα γνωστός από του σταδίου όνομα Eminem , είναι ένας Αμερικανός ράπερ , τραγουδοποιός, παραγωγός αρχείων, και ηθοποιός. Εκτός από τις σόλο καριέρα του, Eminem είναι ένα μέλος της ομάδας D12 , καθώς και το ήμισυ του το δίδυμο χιπ χοπ Bad Meets Evil, παράλληλα Royce da 5'9 " . Η Robyn Rihanna Fenty (γεννημένος 20, Φεβρουαρίου, 1988), γνωστός από το σκηνικό όνομά της Rihanna είναι ένας Μπαρμπάντος τραγουδιστής, ηθοποιός και σχεδιάστρια μόδας . Ηχογράφησε demo κασέτες με την καθοδήγησή του Evan Rogers. ). Έχει επιτευχθεί δεκατρία νούμερο ένα singles στο Billboard Hot 100 chart , έγινε ο νεότερος και πιο γρήγορα σόλο καλλιτέχνη για να ολοκληρώσει αυτό το ρεκόρ. Billboard την ονόμασε το ψηφιακό Τραγούδια καλλιτέχνη της δεκαετίας του 2000 δεκαετία και πάνω Hot 100 καλλιτέχνες της δεκαετίας του 2010 δεκαετία.
37
ΛΑΤΙΝ Η Τζένιφερ Λόπεζ είναι Αμερικανίδα ηθοποιός, τραγουδίστρια, στιχουργός, συνθέτρια, σχεδιάστρια μόδας και χορεύτρια. Η Τζένιφερ χρειάστηκε οκτώ μήνες για να ηχογραφήσει το ντεμπούτο άλμπουμ της On the 6, που η ίδια περιέγραφε λάτιν σόουλ. Ο Ρίκι Μάρτιν (Enrique Martín Morales) είναι Πορτορικανός τραγουδιστής της ποπ, ο οποίος έκανε δημοφιλή τη Latin ποπ στο ευρύ κοινό, πουλώντας πάνω από 70 εκατομμύρια δίσκους παγκοσμίως. Το 1990 υπέγραψε συμβόλαιο με τη δισκογραφική εταιρεία Sony Discos και το 1991 κυκλοφόρησε το πρώτο σόλο album με τίτλο “Ricky Martin”, το οποίο έγινε χρυσό σε Μεξικό, Αργεντινή, Χιλή, Πουέρτο Ρίκο και ΗΠΑ. Η Σακίρα Ισαμπέλ Μεμπαράκ Ριπόλ είναι γεννημένη στις 2 Φεβρουαρίου, 1977, γνωστή επαγγελματικά ως Σακίρα είναι Κολομβιανή τραγουδίστρια λιβανέζικης καταγωγής, συνθέτρια και στιχουργός που έκανε την εμφάνισή της στη μουσική σκηνή της Κολομβίας και της Λατινικής Αμερικής στις αρχές του 1990. Ο Ρόμπερτ "Μπομπ" Νέστα Μάρλεϊ OM ήταν Τζαμαϊκανός τραγουδιστής, συνθέτης, κιθαρίστας και ακτιβιστής. Είναι ευρέως ο πιο γνωστός ρέγκε καλλιτέχνης.
38
Ο Justin Drew Bieber είναι ένας Καναδός τραγουδίστής και τραγουδοποιός
Ο Justin Drew Bieber είναι ένας Καναδός τραγουδίστής και τραγουδοποιός. Τρέχοντας διαχειριστής του Bieber, είναι ο Scooter Braun τον όποιο ανακάλυψε για πρώτη φορά μέσω του YouTube βίντεο για το 2007. Ο Martijn Garritsen (γεννημένες 14 Μαΐου 1996), κοινώς γνωστή με το στάδιο όνομα του Martin Garrix , είναι ένας Ολλανδός DJ / παραγωγός υπέγραψε με Αρχεία spinnin » . Είναι ο πιό γνωστός για το κομμάτι « Ζώα », το οποίο ήταν ένα από τα Top 10 hit σε περισσότερες από 10 χώρες το τραγούδι έχει επίσης φτάσει στο νούμερο 1 στο Βέλγιο και το Ηνωμένο Βασίλειο, και τον αριθμό 3 στην Ιρλανδία. Οι One Direction (κοινώς συντομογραφία 1Δ ) είναι μια βρετανική μπάντα αγόρι με έδρα το Λονδίνο, που περιλαμβάνει Niall Horan , Zayn Malik, Liam Payne, Harry Styles και Louis Tomlinson. Υπέγραψαν με τον Simon Cowell's δισκογραφική Syco Records μετά τον σχηματισμό και τερμάτισε τρίτος στην έβδομη σειρά της βρετανικής τηλεοπτικής διαγωνισμό τραγουδιούThe X Factor το 2010. Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης (γεννημένος 5 του Νοεμβρίου του 1979 σε Λευκωσία , Κύπρος ) είναι μια δημοφιλής ελληνική κυπριακή καλλιτέχνης καταγραφής
39
Ροκ Έλβις Πρίσλεϊ ξεκίνησε τραγουδώντας μουσική rockabilly για την εταιρεία Sun Studios, με πολλά κομμάτια ρυθμικής μπλουζ, γκόσπελ (gospel) και Κάντρι, ενώ ο συνδυασμός όλων αυτών των οδήγησε προς την καθαρή μουσική Ροκ εν ρολ. Επιτυχία γνώρισε όμως και με μπαλάντες αλλά και με κομμάτια κάντρι, μπλουζ, ποπ, φολκ, αγγίζοντας κάποιες στιγμές ακόμη και τη τζαζ. Μπορούσε να ερμηνεύσει πολλά είδη μουσικής, πάντα με την ίδια επιτυχία, χάρη στην ευέλικτη φωνή του Rolling Stones (Ρόλινγκ Στόουνς - Κυλιόμενες Πέτρες) είναι ένα από τα σημαντικότερα βρετανικά ροκ συγκροτήματα που έγινε δημοφιλές κατά τη διάρκεια της "βρετανικής εισβολής" στις αρχές της δεκαετίας του '60. Το ύφος τους βασίζεται στο ροκ εντ ρολ. Το συγκρότημα δημιουργήθηκε στο Λονδίνο το 1962 από τον αρχικό ηγέτη Μπράιαν Τζόουνς, αλλά τελικά επικράτησε η συνεργασία του τραγουδιστή Μικ Τζάγκερ και του κιθαρίστα Κιθ Ρίτσαρντς, οι οποίοι συνέθεταν στίχους και τραγούδια. Ο πιανίστας Ίαν Στιούαρτ, ο ντράμερ Τσάρλι Γουάτς και ο μπασίστας Μπιλ Γουάιμαν συμπλήρωσαν την σύνθεση του συγκροτήματος. Ο Ίαν Στιούαρτ απομακρύνθηκε ως επίσημο μέλος του συγκροτήματος το 1963, αλλά συνέχισε να συνεργάζεται με το συγκρότημα ως οδικός διευθυντής και πιανίστας μέχρι το θάνατό του, το 1985. Jerry Lee Lewis Jimmy Hendrix The Doors Alice Cooper, Aerosmith Ramones, Sex Pistols, Dead Kennedys Led Zeppelin Pink Floyd Motorhead AC DC, Iron Maiden, Metallica, Slayer, Megadeth, Kiss Queen Rolling Stones Τζίμι Χέντριξ Beatles Έλβις Πρίσλεϊ Ο Τζίμι Χέντριξ ήταν κιθαρίστας, τραγουδιστής και συνθέτης. Θεωρείται από πολλούς ως ο κορυφαίος κιθαρίστας στην ιστορία της ροκ μουσικής. Ξεκίνησε το 1961 να παίζει διάφορους ρυθμούς μπλουζ της εποχής. Το 1966, μετέβη στο Λονδίνο όπου και δημιούργησε ως Τζίμι Χέντριξ, μαζί με τους Μιτς Μίτσελ στα τύμπανα και τον Νόελ Ρέντινγκ στομπάσο, το φημισμένο συγκρότημά του, The Jimi Hendrix Experience, που γνώρισε τεράστια επιτυχία ξεκινώντας τις μεγάλες του εμφανίσεις από τη Γαλλία συνεχίζοντας σε άλλες πόλεις της Ευρώπης, με μεγάλες επιτυχίες τα τραγούδια "Hey, Joe'", "Purple Haze" και "The Wind Cries Mary'". Το 1968, το συγκρότημα διαλύθηκε και τον αμέσως επόμενο χρόνο, ο Χέντριξ συνέχισε με το συγκρότημα Band of Gypsys. Μια από τις πιο γνωστές του εμφανίσεις ήταν αυτή στο φεστιβάλ του Γούντστοκ στις 18 Αυγούστου του 1969, όπου, μεταξύ άλλων, παρουσίασε μια διασκευή τουΕθνικού ύμνου των Ηνωμένων Πολιτειών
40
Οι Κουίν (αγγλ. Queen) είναι βρετανικό συγκρότημα της ροκ, που δημιουργήθηκε στο Λονδίνο το 1971, με αρχικά μέλη τους Φρέντι Μέρκιουρι(Freddie Mercury – φωνητικά, πλήκτρα) , Μπράιαν Μέι (Brian May – ηλεκτρική κιθάρα, φωνητικά), Ρότζερ Τέιλορ (Roger Taylor – ντραμς, φωνητικά) και Τζον Ντίκον (John Deacon – μπάσο). Τα πρώτα τραγούδια των Queen ήταν εμπνευσμένα κυρίως από την γκλαμ ροκ[3], την Heavy metal και την Progressive rock, με τον καιρό όμως το συγκρότημα πρόσθεσε στη μουσική του διάφορα και καινοτόμα στοιχεία, διερευνώντας τηνvaudeville, την ηλεκτρονική μουσική και την φανκ. Στα μέσα του οι Queen απέφυγαν την progressive μουσική, δημιουργώντας κομμάτια πιο συμβατικά, τα οποία θα παιχτούν στο περισσότερο ραδιόφωνο, δίνοντας τους μεγαλύτερη επιτυχία[4]. Καθ’όλη την δεκαετία του 1970, οι Queenδεν χρησιμοποίησαν καθόλου συνθεσάιζερ (synthesisers) στα album τους, με το μουσικό τους στιλ όμως να εξελίσσεται. Εν τέλει άρχισαν να χρησιμοποιούν συνθεσάιζερ την δεκαετία του 1980, κάτι που αντικατοπτρίζει την πειραματική τους προσέγγιση στη μουσική. Οι Kiss είναι αμερικάνικο ροκ συγκρότημα, το οποίο σχηματίστηκε στη Νέα Υόρκη το 1973. Έχουν κυκλοφορήσει είκοσι στούντιο άλμπουμ και οι πωλήσεις των δίσκων τους ξεπερνούν τα εκατό εκατομμύρια αντίτυπα, παγκοσμίως. Το συγκρότημα είναι γνωστό για την εικόνα του επί σκηνής, όπου φορούν make-up δημιουργώντας μία διαφορετική εικόνα για το κάθε μέλος, για την οποία έχουν αναφέρει ότι η επιλογή της έγινε από τους οπαδούς τους και σύμφωνα με χαρακτηρισμούς που είχαν γίνει για την προσωπικότητα του καθ' ενός.
41
Τζαζ Η Νίνα Σιμόν (πραγματικό όνομα Γιουνίς Κάθλην Γουέημον, (21 Φεβρουαρίου1933 - 21 Απριλίου 2003) ήταν τραγουδίστρια, στιχουργός και πιανίστρια. Αν και οι ειδικοί την κατατάσσουν στους καλλιτέχνες της τζαζ μουσικής, η ίδια δεν αποδέχτηκε ποτέ αυτήν την τυποποίηση. Από γενική άποψη το έργο της καλύπτει ένα ευρύ φάσμα, από τη μπλουζ, τη ρυδμ΄εν΄μπλουζ έως τη σόουλμουσική. Η φωνή της χαρακτηρίζεται από πάθος, μεγάλες αναπνοές και τρέμουλο. Η Σιμόν γεννήθηκε στην πόλη Τράιον της Νότιας Καρολίνας, ήταν το έκτο από τα οκτώ παιδιά πολυμελούς οικογένειας. Όπως πολλoί άλλοι Μαύροι τραγουδιστές, επηρεάστηκε όταν ήταν παιδί από την περίφημη μεσόφωνο του λυρικού ρεπερτορίου Μάριαν Άντερσον και άρχισε να τραγουδάει στην τοπική της εκκλησία, φανερώνοντας παράλληλα πλούσιο ταλέντο και ως πιανίστρια. Ένα περιστατικό εκείνης της περιόδου, συνέβαλε στη μετέπειτα ανάμειξή της στο κίνημα για τα Πολιτικά Δικαιώματα: στην πρώτη της δημόσια εμφάνιση στο πιάνο, σε ηλικία δέκα ετών, οι γονείς της, οι οποίοι είχαν πιάσει θέσεις στην πρώτη σειρά, υποχρεώθηκαν με τη βία να μετακινηθούν, για να καθίσουν Λευκοί. Ο Λούις Ντάνιελ Άρμστρονγκ (4 Αυγούστου 1901[1] – 6 Ιουλίου 1971) (γνωστός και με τα προσωνύμια Satchmo ή Pops) ήταν Αμερικανός μουσικός της τζαζ. Υπήρξε μία χαρισματική προσωπικότητα και καινοτόμος ερμηνευτής, με πλούσια μουσικά προσόντα και σημαντική συνεισφορά στο είδος. Αποτελεί σήμερα έναν από τους δημοφιλέστερους τζαζ μουσικούς του20ού αιώνα. Διακρίθηκε αρχικά ως τρομπετίστας και αργότερα ως τραγουδιστής. Στα πρώτα στάδια της εξέλιξής του, ο Άρμστρονγκ διακρίθηκε ως βιρτουόζος του κορνέτου και της τρομπέτας. Οι πιο σημαντικές από τις πρώτες του ηχογραφήσεις αναδείχθηκαν μέσα από τα μουσικά σχήματα των Hot Five και Hot Seven και οι αυτοσχεδιασμοί του Άρμστρονγκ σε αυτές, αποτελούν μέχρι σήμερα σημείο αναφοράς για την μελωδικότητά, τις καινοτομίες και τον εκλεπτυσμό τους. Είχε επίσης σημαντική συνεισφορά στην ανάδειξη του ρόλου τού σολίστα, συμβάλλοντας στην μετατροπή του είδους της τζαζ, από μία συλλογική κατά βάση μουσική, σε μία μορφή τέχνης με μεγάλα περιθώρια αυτόνομης έκφρασης του μουσικού. Τσάρλι Πάρκερ Λούις Ντάνιελ Άρμστρονγκ Νίνα Σιμόν Jaga Jazzist Ο Τσάρλι Πάρκερ Τζούνιορ γεννήθηκε το 1920, στην πόλη του Κάνσας, που αποτελούσε την εποχή εκείνη σημαντικό κέντρο της αφροαμερικανικής μουσικής. Ήταν γιος του Τσαρλς Πάρκερ και της Άντι Μπέιλι. Για τον πατέρα του γνωρίζουμε πως εργάστηκε κατά διαστήματα ως σερβιτόρος σε ξενοδοχεία και τραίνα, ενώ θεωρείται πιθανό πως είχε στοιχειώδεις γνώσεις μουσικής. Κατά τα δέκα πρώτα χρόνια της ζωής του, ο Πάρκερ δεν έδειξε να διαθέτει κάποια ιδιαίτερη κλίση στη μουσική, πάνω στην οποία έλαβε τα πρώτα μαθήματα κατά τη φοίτησή του στο δημόσιο σχολείο. Ξεκίνησε να μαθαίνει σαξόφωνο, σε ηλικία έντεκα ετών, ενώ αργότερα, αποτέλεσε μέλος της σχολικής ορχήστρας, πριν εγκαταλείψει το σχολείο, το 1935. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, κατάφερε να εξελιχθεί σε επιδέξιο σαξοφωνίστα, και να μετατραπεί σε επαγγελματία μουσικό
42
Οι Jaga Jazzist (Γιάγκα Γιάζιστ) είναι ένα πειραματικό τζαζ συγκρότημα το οποίο αναδείχθηκε όταν το BBC ονόμασε τον τρίτο δίσκο τους, The Stix (Ninja Tune/Smalltown Supersound), τον καλύτερο τζαζ δίσκο του 2002. Στην πατρίδα τους τηΝορβηγία, οι Jaga Jazzist έγιναν γνωστοί το 2001 όταν η τρίτη κυκλοφορία τους, A Livingroom Hush (Warner Music), πούλησε απρόσμενα καλά. Ο πυρήνας του συγκροτήματος είναι οι αδερφοί και κύριοι συνθέτες Lars και Martin Horntveth, οι οποίοι έφτιαξαν τους Jaga Jazzist στα εφηβικά τους χρόνια, το 1994. Επίσης, είναι εξέχουσες παρουσίες του νορβηγικού σχήματος The National Bank. Στο συγκρότημα υπάρχουν τρομπέτες, ένα τρομπόνι, ένα ηλεκτρική κιθάρα, ένα μπάσο, μία τούμπα, ένα κλαρίνο μπάσο, έναFender Rhodes, ένα μεταλλόφωνο και μία βάση ηλεκτρονικών ήχων, μελωδιών και ρυθμών. Οι Jaga Jazzist θεωρούνται από τους κύριους εκπροσώπους του γνωστού nu-jazz κινήματος στη Σκανδιναβία. Ακόμη, οι The Mars Volta παρουσιάζουν τους Jaga Jazzist ως ένα από τα αγαπημένα τους σχήματα. Πρόσφατα, ένα επεισόδιο του ανίμε IGPX, περιείχε το τραγούδι For All You Happy People ως μουσική συνοδεία σε μία σκηνή. Πηγή όλης της εργασίας : Wikipaidia
43
Μουσική παραγωγή
44
Παραγωγή Μουσικής Η μουσική παράγεται συνήθως στα μουσικά στούντιο με την βοήθεια των καλλιτεχνών και κάποιον προγραμμάτων.Στα στούντιο υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός για την ηχοληψία και την επεξεργασία της μουσικής
45
Fl-Studio Reason MagiX
Χρησιμοποιώντας διαφορετικά προγράμματα ο παραγωγός επεξεργάζεται και διορθώνει όποιο μέρος του τραγουδιού δεν του αρέσει προσπαθώντας να το κάνει καλύτερο.Το Fl-Studio,το MagiX και το Reason είναι τα πιο γνωστά προγράμματα και χρησιμοποιούνται απο πολλούς παραγωγούς. Fl-Studio Reason MagiX
46
Ο στιχουργός είναι αυτός που ολοκληρώνει ένα μουσικό κομμάτι.
Όταν έχει ολοκληρωθεί το τραγούδι ο στιχουργός ακούει το κομμάτι πολλές φορές και γράφει στίχους, ανάλογους με την μελωδία του τραγουδιού.
47
Μουσικά Φεστιβάλ Τα μουσικά φεστιβάλ είναι ο τρόπος με τον οποιο τα τραγούδια γίνονται γνωστά σε ολόκληρο τον κόσμο.Γνωστά Μουσικά Φεστιβάλ είναι το Rockwave Festival, το Tomorrowland, το Shockwave Festival και το Mysteryland.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.