Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεMuriel Lillis Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ Υποβληθείσα στον Καθηγητή Κωνσταντινούδη Κλεάνθη Σπουδαστής Εμμανουηλίδης Δημήτριος
2
Η βασική ιδέα της θεωρίας οικονομικής ανάπτυξης των κλασικών έχει ήδη αναπτυχθεί στα προηγούμενα, με αφορμή την παρουσίαση της μαλθουσιανής θεωρίας για τον πληθυσμό. Η βασική ιδέα της θεωρίας οικονομικής ανάπτυξης των κλασικών έχει ήδη αναπτυχθεί στα προηγούμενα, με αφορμή την παρουσίαση της μαλθουσιανής θεωρίας για τον πληθυσμό. Οι κλασικοί πίστευαν ότι το συνολικό προϊόν εξαρτάται από το μέγεθος της εργατικής δύναμης, το απόθεμα κεφαλαίου, την ποσότητα της διαθέσιμης γης και το επίπεδο της τεχνολογίας. Οι κλασικοί πίστευαν ότι το συνολικό προϊόν εξαρτάται από το μέγεθος της εργατικής δύναμης, το απόθεμα κεφαλαίου, την ποσότητα της διαθέσιμης γης και το επίπεδο της τεχνολογίας.
3
ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ PORTER ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ PORTER Σύμφωνα με τα λεγόμενα του οι επιχειρήσεις που καινοτομούν είναι νέες επιχειρήσεις που εισέρχονται σε μια νέα βιομηχανική δραστηριότητα, έχοντας ήδη εδραιωθεί σε μια άλλη Σύμφωνα με τα λεγόμενα του οι επιχειρήσεις που καινοτομούν είναι νέες επιχειρήσεις που εισέρχονται σε μια νέα βιομηχανική δραστηριότητα, έχοντας ήδη εδραιωθεί σε μια άλλη «Η καινοτομία είναι ο τρόπος με τον οποίο μια επιχείρηση κερδίζει και διατηρεί ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα » αναφέρει χαρακτηριστικά «Η καινοτομία είναι ο τρόπος με τον οποίο μια επιχείρηση κερδίζει και διατηρεί ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα » αναφέρει χαρακτηριστικά ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ KIRTON ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ KIRTON υποστήριζε ότι κάποιοι άνθρωποι από την φύση τους με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας τους προσαρμόζονται, ενώ κάποιοι άλλοι καινοτομούν. υποστήριζε ότι κάποιοι άνθρωποι από την φύση τους με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας τους προσαρμόζονται, ενώ κάποιοι άλλοι καινοτομούν. Πολλοί μετέπειτα ερευνητές αμφισβήτησαν τη θεωρία του Kirton θεωρώντας ότι στους εργαζόμενους επιδρούν και διάφορα στοιχεία του οργανωσιακού περιβάλλοντος σε μια επιχείρηση. Όπως επίσης η συμμετοχικότητα και η επιβράβευση ενός εργαζομένου για τις ιδέες του, έστω και με ένα συμβολικό δώρο επιδρούν θετικά στην ανάπτυξη της καινοτομίας στην επιχείρηση. Πολλοί μετέπειτα ερευνητές αμφισβήτησαν τη θεωρία του Kirton θεωρώντας ότι στους εργαζόμενους επιδρούν και διάφορα στοιχεία του οργανωσιακού περιβάλλοντος σε μια επιχείρηση. Όπως επίσης η συμμετοχικότητα και η επιβράβευση ενός εργαζομένου για τις ιδέες του, έστω και με ένα συμβολικό δώρο επιδρούν θετικά στην ανάπτυξη της καινοτομίας στην επιχείρηση.
4
ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ SCHUMPETER ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ SCHUMPETER Ο Schumpeter υποστήριζε ότι οι καινοτομίες εμφανίζονται κατά κύματα. Κάθε κύμα καινοτομιών επιτρέπει στους επιχειρηματίες - καινοτόμους να πραγματοποιήσουν σημαντικά κέρδη και να αναλάβουν νέες επενδυτικές πρωτοβουλίες. Έτσι. η οικονομία εισέρχεται σε μία φάση ανόδου του οικονομικού κύκλου. Ο Schumpeter υποστήριζε ότι οι καινοτομίες εμφανίζονται κατά κύματα. Κάθε κύμα καινοτομιών επιτρέπει στους επιχειρηματίες - καινοτόμους να πραγματοποιήσουν σημαντικά κέρδη και να αναλάβουν νέες επενδυτικές πρωτοβουλίες. Έτσι. η οικονομία εισέρχεται σε μία φάση ανόδου του οικονομικού κύκλου. ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ DRUCKER ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ DRUCKER Ο Drucker (1985) στην εργασία του "καινοτομία και επιχειρηματικότητα" αναφέρει ότι υπάρχουν επτά πηγές καινοτομίας στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης. Το απρόσμενο ή απροσδόκητο γεγονός μπορεί να οδηγήσει σε μια παραγωγική πηγή ευκαιρίας. Η δυσαρμονία στις ποιοτικές εκτιμήσεις και στις οικονομικές εκθέσεις αποτελεί σύμπτωμα κάποιας αλλαγής και συνεπώς μιας καινοτόμου ευκαιρίας. Ο Drucker (1985) στην εργασία του "καινοτομία και επιχειρηματικότητα" αναφέρει ότι υπάρχουν επτά πηγές καινοτομίας στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης. Το απρόσμενο ή απροσδόκητο γεγονός μπορεί να οδηγήσει σε μια παραγωγική πηγή ευκαιρίας. Η δυσαρμονία στις ποιοτικές εκτιμήσεις και στις οικονομικές εκθέσεις αποτελεί σύμπτωμα κάποιας αλλαγής και συνεπώς μιας καινοτόμου ευκαιρίας. ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ EDQUIST ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ EDQUIST Ο Edquist (1997) υποστηρίζει ότι δεν μπορούμε να ορίσουμε ένα ιδανικό "σύστημα καινοτομίας", διότι η καινοτομία ακολουθεί μια εξελικτική διαδικασία και συνεχώς μεταβάλλεται. Οι εταιρείες όταν καινοτομούν συνεργάζονται λίγο πολύ με άλλες οργανώσεις όπως πανεπιστήμια, σχολεία, ιδρύματα κατάρτισης και εξειδίκευσης, κυβερνητικά εργαστήρια, δημόσια και ιδιωτικά ερευνητικά ιδρύματα. Ο Edquist (1997) υποστηρίζει ότι δεν μπορούμε να ορίσουμε ένα ιδανικό "σύστημα καινοτομίας", διότι η καινοτομία ακολουθεί μια εξελικτική διαδικασία και συνεχώς μεταβάλλεται. Οι εταιρείες όταν καινοτομούν συνεργάζονται λίγο πολύ με άλλες οργανώσεις όπως πανεπιστήμια, σχολεία, ιδρύματα κατάρτισης και εξειδίκευσης, κυβερνητικά εργαστήρια, δημόσια και ιδιωτικά ερευνητικά ιδρύματα.
5
Καινοτομία είναι η διαδικασία μετατροπή μιας νέας ιδέας σε προϊόν ή υπηρεσία που θα διατεθεί στην αγορά ή σε ανάπτυξη νέων ή βελτιωμένων διαδικασιών. Καινοτομία είναι η διαδικασία μετατροπή μιας νέας ιδέας σε προϊόν ή υπηρεσία που θα διατεθεί στην αγορά ή σε ανάπτυξη νέων ή βελτιωμένων διαδικασιών. Η συνταγή της καινοτομίας
6
Αποτελεί διαδικασία εφαρμογής και διαχείρισης μιας νέας ιδέας ή εφεύρεσης. Για το λόγο αυτό, δεν πρέπει να ταυτίζεται με τη νέα ιδέα ή εφεύρεση. Αποτελεί διαδικασία εφαρμογής και διαχείρισης μιας νέας ιδέας ή εφεύρεσης. Για το λόγο αυτό, δεν πρέπει να ταυτίζεται με τη νέα ιδέα ή εφεύρεση. Αποτελεί μια συνολική διαδικασία που περιλαμβάνει τη γένεση, την αξιολόγηση, την εφαρμογή, και τη διαχείριση μιας νέας ιδέας. Αποτελεί μια συνολική διαδικασία που περιλαμβάνει τη γένεση, την αξιολόγηση, την εφαρμογή, και τη διαχείριση μιας νέας ιδέας. Δεν ταυτίζεται απαραίτητα με κάποιο τεχνολογικό επίτευγμα. Μπορεί, όμως κάποιες φορές να προϋποθέτει τη χρησιμοποίηση τεχνολογίας για να αναπτυχθεί και να υλοποιηθεί. Δεν ταυτίζεται απαραίτητα με κάποιο τεχνολογικό επίτευγμα. Μπορεί, όμως κάποιες φορές να προϋποθέτει τη χρησιμοποίηση τεχνολογίας για να αναπτυχθεί και να υλοποιηθεί.
7
Καινοτομία προϊόντος ή υπηρεσίας: Αφορά νέα ή βελτιωμένα προϊόντα ή υπηρεσίες. Καινοτομία προϊόντος ή υπηρεσίας: Αφορά νέα ή βελτιωμένα προϊόντα ή υπηρεσίες. Διαχειριστική καινοτομία: Αφορά σε νέες ή βελτιωμένες διαδικασίες της επιχείρησης που συνδέονται με αλλαγές στη παραγωγικές της διαδικασίες, δηλαδή στις διαδικασίες παραγωγής και διάθεσης του προϊόντος ή υπηρεσίας. Διαχειριστική καινοτομία: Αφορά σε νέες ή βελτιωμένες διαδικασίες της επιχείρησης που συνδέονται με αλλαγές στη παραγωγικές της διαδικασίες, δηλαδή στις διαδικασίες παραγωγής και διάθεσης του προϊόντος ή υπηρεσίας.
8
Οριακή (ή βηματική ή σταδιακή): Αφορά στη βελτίωση των τεχνικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των υπαρχόντων προϊόντων / υπηρεσιών ή διαδικασιών. Οι βελτιώσει αυτές στηρίζονται σε υπάρχουσα γνώση. Οριακή (ή βηματική ή σταδιακή): Αφορά στη βελτίωση των τεχνικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των υπαρχόντων προϊόντων / υπηρεσιών ή διαδικασιών. Οι βελτιώσει αυτές στηρίζονται σε υπάρχουσα γνώση. Ριζική: Αφορά σε νέα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά προϊόντων/υπηρεσιών ή νέες διαδικασίες. Για την επίτευξή τους απαιτείται νέα γνώση Ριζική: Αφορά σε νέα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά προϊόντων/υπηρεσιών ή νέες διαδικασίες. Για την επίτευξή τους απαιτείται νέα γνώση
10
ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΥ ΙΔΕΩΝ ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΥ ΙΔΕΩΝ ΜΕΘΟΔΟΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΝΑΙΡΕΣΗΣ ΚΑΝΟΝΩΝ ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΝΑΙΡΕΣΗΣ ΚΑΝΟΝΩΝ
11
Η στρατηγική σκέψη Η στρατηγική σκέψη Η διαφορετική σκέψη Η διαφορετική σκέψη Η σκέψη για το όφελος του πελάτη Η σκέψη για το όφελος του πελάτη Προσοχή στη λεπτομέρεια Προσοχή στη λεπτομέρεια Τα εσωτερικά θέματα Τα εσωτερικά θέματα Η γνώση Η γνώση Οι άνθρωποι Οι άνθρωποι Τα μέγεθος Τα μέγεθος
12
Η καινοτομία σαν αποτέλεσμα ερευνητικής δραστηριότητας και μεταφοράς τεχνογνωσίας οδηγεί στην παραγωγή νέων προϊόντων ή στην βελτίωση άλλων και δίκαια θεωρείται το απαραίτητο υπόβαθρο πάνω στο οποίο οι εθνικές οικονομίες στηρίζουν την αύξηση της παραγωγικότητας και την βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους. Η καινοτομία σαν αποτέλεσμα ερευνητικής δραστηριότητας και μεταφοράς τεχνογνωσίας οδηγεί στην παραγωγή νέων προϊόντων ή στην βελτίωση άλλων και δίκαια θεωρείται το απαραίτητο υπόβαθρο πάνω στο οποίο οι εθνικές οικονομίες στηρίζουν την αύξηση της παραγωγικότητας και την βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους. Σειρά από μελέτες βασισμένες σε εμπειρικά δεδομένα συνέδεσαν σε διάφορα επίπεδα ανάλυσης (επιχείρηση, κλάδο, οικονομία) την καινοτομία με την ανάπτυξη. Σειρά από μελέτες βασισμένες σε εμπειρικά δεδομένα συνέδεσαν σε διάφορα επίπεδα ανάλυσης (επιχείρηση, κλάδο, οικονομία) την καινοτομία με την ανάπτυξη. Ένα άλλο σημαντικό συμπέρασμα πολλών μελετών είναι ότι η καινοτομία σπάνια αποτελεί προϊόν της προσπάθειας μιας μεμονωμένης επιχείρησης. Αντίθετα, τις περισσότερες φορές είναι αποτέλεσμα συνεργασίας όπου κάθε εταίρος μαθαίνει τόσο από τον άλλο όσο και από την μεταξύ τους αλληλεπίδραση. Ένα άλλο σημαντικό συμπέρασμα πολλών μελετών είναι ότι η καινοτομία σπάνια αποτελεί προϊόν της προσπάθειας μιας μεμονωμένης επιχείρησης. Αντίθετα, τις περισσότερες φορές είναι αποτέλεσμα συνεργασίας όπου κάθε εταίρος μαθαίνει τόσο από τον άλλο όσο και από την μεταξύ τους αλληλεπίδραση.
13
Επιχειρηματικό κλίμα Επιχειρηματικό κλίμα Οργανωσιακή κουλτούρα Οργανωσιακή κουλτούρα Οργανωτή Δομές Οργανωτή Δομές Διανοητικό Κεφάλαιο και Διανοητικό Κεφάλαιο και Έρευνα & Ανάπτυξη Έρευνα & Ανάπτυξη
14
Δεδομένων των χαρακτηριστικών του σύγχρονου οικονομικού περιβάλλοντος, όπως το άνοιγμα των αγορών, τη διεύρυνση των συναλλαγών και την ανάπτυξη της τεχνολογίας, η καινοτομία προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις επιχειρήσει, καθώς: Δεδομένων των χαρακτηριστικών του σύγχρονου οικονομικού περιβάλλοντος, όπως το άνοιγμα των αγορών, τη διεύρυνση των συναλλαγών και την ανάπτυξη της τεχνολογίας, η καινοτομία προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις επιχειρήσει, καθώς: Συμβάλλει στην προσαρμοστικότητά τους στο μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Συμβάλλει στην προσαρμοστικότητά τους στο μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Αυξάνει την παραγωγικότητά τους Αυξάνει την παραγωγικότητά τους Αυξάνει την κερδοφορία τους Αυξάνει την κερδοφορία τους Αυξάνει την ευελιξία της παραγωγικής διαδικασίας Αυξάνει την ευελιξία της παραγωγικής διαδικασίας Αυξάνει την ποιότητα των προσφερόμενων προϊόντων/υπηρεσιών Αυξάνει την ποιότητα των προσφερόμενων προϊόντων/υπηρεσιών Συμβάλλει στην αύξηση της ικανοποίησης των πελατών Συμβάλλει στην αύξηση της ικανοποίησης των πελατών Συμβάλλει στη διατήρηση ή αύξηση του μεριδίου αγοράς και Συμβάλλει στη διατήρηση ή αύξηση του μεριδίου αγοράς και Μπορεί να δημιουργήσει νέες αγορές Μπορεί να δημιουργήσει νέες αγορές
15
Σχεδιασμός της Έρευνας Σχεδιασμός της Έρευνας Η εξακρίβωση της εμπειρίας των Ελληνικών επιχειρήσεων με το όρο της καινοτομίας και της δημιουργίας μιας καινοτομικής διαδικασίας. Η εξακρίβωση της εμπειρίας των Ελληνικών επιχειρήσεων με το όρο της καινοτομίας και της δημιουργίας μιας καινοτομικής διαδικασίας. Η καταγραφή το πόσο θεωρούν σημαντική την καινοτομία οι Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ποιες οι κινήσεις των επιχειρήσεων για ανάπτυξη ή εισαγωγή καινοτομίας στο περιβάλλον τους. Η καταγραφή το πόσο θεωρούν σημαντική την καινοτομία οι Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ποιες οι κινήσεις των επιχειρήσεων για ανάπτυξη ή εισαγωγή καινοτομίας στο περιβάλλον τους. Η διερεύνηση των παραγόντων που συντελούν στην δημιουργία ή ανάπτυξη καινοτομίας στις Ελληνικές επιχειρήσεις. Η διερεύνηση των παραγόντων που συντελούν στην δημιουργία ή ανάπτυξη καινοτομίας στις Ελληνικές επιχειρήσεις. Η καταγραφή το αν οι Ελληνικές επιχειρήσεις λόγω της βαθιάς οικονομικής κρίσης έχουν την επιθυμητή πληροφόρηση με το χαμηλότερο δυνατό κόστος για τυχόν επιδοτούμενα προγράμματα καινοτομίας και εάν είδη χρησιμοποιούν κάποια από αυτά. Η καταγραφή το αν οι Ελληνικές επιχειρήσεις λόγω της βαθιάς οικονομικής κρίσης έχουν την επιθυμητή πληροφόρηση με το χαμηλότερο δυνατό κόστος για τυχόν επιδοτούμενα προγράμματα καινοτομίας και εάν είδη χρησιμοποιούν κάποια από αυτά.
16
Σχεδιασμός και περιγραφή του ερωτηματολογίου Σχεδιασμός και περιγραφή του ερωτηματολογίου 1η ΕΝΟΤΗΤΑ : ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΡΙΜΗ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΗ 1η ΕΝΟΤΗΤΑ : ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΡΙΜΗ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΗ 2η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ 2η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ 3η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΟΙΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΑΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΓΕΝΕΣΗ Ή ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ 3η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΟΙΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΑΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΓΕΝΕΣΗ Ή ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ 4η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΡΟΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ - ΕΥΡΕΣΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ ΣΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΣΤΕΛΕΧΟΙ 4η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΡΟΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ - ΕΥΡΕΣΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ ΣΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΣΤΕΛΕΧΟΙ 5η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ 5η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
17
Επιλογή του δείγματος Επιλογή του δείγματος Το δείγμα της έρευνας επιλέχθηκε με την μέθοδο της μη τυχαίας δειγματοληψίας. Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της δειγματοληψίας ευκολίας (ο ερευνητής περιλαμβάνει στο δείγμα επιχειρήσεις με τις οποίες είναι εύκολο να έρθει σε επαφή). Συνολικά, συλλέχθηκαν ερωτηματολόγια από 50 επιχειρήσεις, ενώ κανένα από αυτά δεν κρίθηκε ακατάλληλο για τη στατιστική ανάλυση. Έγιναν προσπάθειες για μια αντιπροσωπευτική κατανομή του δείγματος με βάση τον πληθυσμό της έρευνας. Δεδομένου, όμως, του γεγονότος ότι ο πληθυσμός της έρευνας είναι δύσκολο να προσδιοριστεί με ακρίβεια, η διανομή των ερωτηματολογίων έγινε με κριτήριο την αντιπροσώπευση όλων των τομέων των επιχειρήσεων (παραγωγικός, εμπορικός, μεταποιητικός, τουριστικός, παροχή υπηρεσιών). Ο προσδιορισμός του μεγέθους του δείγματος (50 ερωτηματολόγια) έγινε με βάση την μέθοδο του εφικτού (η επιλογή του μεγέθους του δείγματος γίνεται με βάση τον διαθέσιμο χρόνο και τα χρηματικά διαθέσιμα), την μέθοδο βάσει παρόμοιων μελετών
18
Μέθοδοι ανάλυσης δεδομένων Μέθοδοι ανάλυσης δεδομένων Αφού συγκεντρώθηκαν τα ερευνητικά δεδομένα, προχωρήσαμε στην ανάλυση τους με τη βοήθεια του στατιστικού τεστ S.P.S.S. 19.0 (Statistical Package for Social Sciences), το οποίο μας παρείχε τη δυνατότητα εκτέλεσης των στατιστικών αναλύσεων που επιλέχθηκαν.
22
Συμπερασματικά θα λέγαμε λοιπόν ότι η έννοια της καινοτομίας είναι γνώριμη στις Ελληνικές επιχειρήσεις, είναι εφαρμόσιμη και αυτό αποδεικνύει, πως οι Ελληνικές επιχειρήσεις έχουν την τάση να δημιουργήσουν κατάλληλες συνθήκες και υποδομές για μια νέα προοπτική στις επιχειρήσεις τους εντάσσοντας την καινοτομία ως ένα κομμάτι αξιόλογο και εργαλείο για βελτίωση - ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους.
25
Συμπερασματικά λοιπόν έχουμε πως οι Ελληνικές επιχειρήσεις κατά ποσοστό 44% είδη συμπεριλαμβάνουν την καινοτομία στον προϋπολογισμό τους και αυτό μεν είναι ένα θετικό βήμα, αλλά δυστυχώς βλέπουμε πως ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των Ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν επενδύουν καθόλου στην καινοτομία με αποτέλεσμα η δημιουργία μιας γενικής κουλτούρας αλλά και φιλοσοφίας από τις Ελληνικές επιχειρήσεις ως προς την καινοτομία στο σύνολό της να είναι ακόμη δύσκολός στόχος
29
Συμπερασματικά οι Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις χρειάζονται βοήθεια στον τομέα εύρεσης προγραμμάτων καινοτομίας και ειδικά στην σημερινή εποχή όπου βιώνουν μια βαθιά οικονομική κρίση, μη έχοντας τους ανάλογους πόρους που χρειάζεται μια υποτυπώδες έρευνα για ένταξη σε κάποιο πρόγραμμα καινοτομίας. Βλέπουμε πως τον σημαντικότερο ρόλο για μια στρατηγική για γένεση – ανάπτυξη της καινοτομίας παίζει όλο το προσωπικό, με αποτέλεσμα οι Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να έχουν διόραση ως προς την δημιουργία κουλτούρα εντός της επιχείρησης και αυτό φέρει θετικά αποτελέσματα όσον αφορά το ξεκίνημα μιας πιο εμπεριστατωμένης οπτικής στο θέμα της καινοτομίας γενικώς και ειδικότερα στην καινοτομία ως αναπόσπαστο κομμάτι της ανάπτυξης μιας επιχείρησης αλλά και της βιωσιμότητάς της. Επίσης διακρίνουμε πως το μεγαλύτερο κομμάτι των Ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων αφορά μικρές σε εύρος τμημάτων επιχειρήσεις, οπότε συνετό θα ήταν το μεγαλύτερο κομμάτι των προγραμμάτων να αφορά το συγκεκριμένο είδος επιχειρήσεων χωρίς πολλούς περιοριστικούς όρος.
32
Συμπερασματικά θα λέγαμε πως οι Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει να βοηθηθούν αρκετά ώστε να ξεπεράσουν το εμπόδιο της εύρεσης οικονομικών πόρων για γένεση – ανάπτυξη της καινοτομίας μέσα στις επιχειρήσεις τους, αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί με μια πιο οργανωμένη ενημέρωση και με μια πιο ουσιαστική βοήθεια στην υλοποίηση επιδοτούμενων προγραμμάτων από τους αρμόδιους μη κερδοσκοπικούς πάντα φορείς, όπου δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα. Βέβαια από την πλευρά των Ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων θα πρέπει να γίνουν σημαντικά βήματα ως προς την υλική αμοιβή ευφυών ιδεών και προτάσεων και όχι μόνο σε ανταμοιβές όπως έπαινος και προσωπική αναγνώριση διότι με αυτόν τον τρόπο δεν δημιουργούν περιβάλλον ευγενούς συναγωνισμού και άμυλα μεταξύ των υπαλλήλων αλλά και των στελεχών των επιχειρήσεών τους στο βασικό τομέα της γένεσης καινοτομίας όπου αυτό επιτυγχάνεται με την δημιουργία ευφυών ιδεών και προτάσεων. Στην συγκεκριμένη περίπτωση λόγω του ότι θα πρέπει ο κύριος γνώμονάς μας να είναι το λιγότερο δυνατό κόστος θα προτείναμε υλικές αμοιβές όπως ευνοϊκότερες συνθήκες εργασίας, κάποιες έξτρα ημέρες αδείας ή διαλλείματος αλλά και γενικώς πρακτικές με μικρό κόστος προς την επιχείρηση, χωρίς όμως να μην είναι μη υλικές.
36
Συμπερασματικά θα λέγαμε πως οι Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις επιζητούν ικανοποιητικότερη πληροφόρηση από τους αρμόδιος φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Βέβαια ως μια λύση στο πρόβλημά τους είναι να ανατρέχουν στα κατά τόπους επιμελητήρια και Σωματεία- Ενώσεις – Συλλόγους, διότι βάση των δικών τους εμπειριών είναι τα πλέον αρμόδια για να βοηθηθούν με ελάχιστο κόστος στην πρόσβαση των επιδοτούμενων προγραμμάτων, στην πληροφόρηση και στην προσπάθεια για μια επαφή ως την έννοια της καινοτομίας γενικώς. Το γεγονός ότι η τάση των Ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων κλίνει ως προς την πιο ουσιαστική προσέγγιση του θέματος της ανάπτυξης της καινοτομίας είναι πολύ θετικό στοιχείο, εφόσον βέβαια δημιουργηθούν καταλληλότερες συνθήκες και πιο ευνοϊκές για την αποφυγή των εμποδίων. Αρκεί μόνο να δούμε πως το 76% του δείγματος των επιχειρήσεων επιζητούν αυτή τη προσέγγιση.
37
ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Ευχαριστώ για τον πολύτιμο χρόνο που μου αφιερώσατε
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.