Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Έρευνας Μάρκετινγκ Διδάσκων: Γρηγόριος Παινέσης Ακαδημαϊκό Έτος:

2 Δημοσκόπηση & Αρχές Σύνταξης Ερωτηματολογίου
Διαδικασία & Βασικές Έννοιες Ακαδημαϊκό Έτος:

3 Ορισμός Ερωτηματολόγιο 1
Δημοσκόπηση είναι η συστηματική συλλογή πληροφοριών από ερωτώμενους με σκοπό την κατανόηση ή την πρόβλεψη της συμπεριφοράς του τμήματος του πληθυσμού που μας ενδιαφέρει Ερωτηματολόγιο 1

4 Σφάλμα Άρνησης Απάντησης
Όταν τα άτομα που δέχονται να απαντήσουν στην έρευνα διαφέρουν σημαντικά από αυτούς που δεν απαντούν, η διαφορά αυτή ονομάζεται σφάλμα άρνησης απάντησης Όσο μικρότερο το ποσοστό απαντήσεων τόσο μεγαλύτερη και η πιθανότητα του σφάλματος άρνησης απάντησης Τρόποι Μείωσης Κλείσιμο ραντεβού Γνωστοποίηση αντικειμένου Εξασφάλιση ανωνυμίας Παροχή Κινήτρου Τεχνική “άνοιγμα πόρτας” Τονισμός σημασίας συμμετοχής 2

5 Διαδικασία Σχεδιασμού Ερωτηματολογίου
7) Αποφάσεις για τον προέλεγχο και την αναθεώρηση του ερωτηματολογίου Επιστήμη & τέχνη 6) Αποφάσεις για τη διάταξη και εμφάνιση του ερωτηματολογίου 5) Αποφάσεις για τη σειρά των ερωτήσεων 4) Αποφάσεις για τον τύπο των ερωτήσεων 3) Αποφάσεις για τη διατύπωση των ερωτήσεων 2) Αποφάσεις για το περιεχόμενο κάθε ερώτησης 1) Προκαταρκτικές Αποφάσεις 3

6 Προκαταρκτικές Αποφάσεις
Τι πληροφορίες θα συλλέξουμε; Ορισμός Προβλήματος & Ερευνητικές υποθέσεις Από ποιους θα συλλέξουμε τις πληροφορίες; Εξέταση Ανομοιογένειας Ερωτώμενων Με ποια μέθοδο θα γίνει η συλλογή; 4

7 Περιεχόμενο Ερωτήσεων
Η πληροφορίες θα μας χρειαστούν στην ανάλυση και στην εξαγωγή συμπερασμάτων; Είναι η ερώτηση απαραίτητη; Μετράει αυτό που θέλουμε; Είναι η ερώτηση επαρκής; Δεν είναι διπλή Δεν είναι χρήστης Ο ερωτώμενος γνωρίζει την απάντηση; Δεν είναι αποφασίζων Χρήση ερωτήσεων φίλτρου Ο ερωτώμενος θυμάται τις πληροφορίες που ζητάμε; Ο ερωτώμενος θέλει να απαντήσει; Ηλικία, Εισόδημα, Φύλο, Ναρκωτικά, Σεξουαλική Συμπεριφορά Αποφυγή επηρεασμού από συγκυρίες; 5

8 Αναφορά όλων των εναλλακτικών Μη καθοδηγούμενες ερωτήσεις
Διατύπωση Ερωτήσεων Απλές Λέξεις Αποφυγή γενικεύσεων Αναφορά των συνεπειών Μη ασαφείς έννοιες Αναφορά όλων των εναλλακτικών Μη καθοδηγούμενες ερωτήσεις 6

9 Τύποι & Σειρά Ερωτήσεων
Ερωτήσεις Ανοιχτές Κλειστές Διχοτομικές Πολλαπλής επιλογής Οι εύκολες και ενδιαφέρουσες στην αρχή Με λογική και θεματική συνάφεια Με τη σωστή σχέση αλληλεξάρτησης Οι δύσκολες ερωτήσεις στο τέλος 7

10 Μορφή & Διάταξη Ερωτηματολογίου
Να μοιάζει με βιβλίο Επαγγελματική Εμφάνιση Καλής ποιότητας χαρτί Μικρό Χωρίς συνωστισμό ερωτήσεων Εύκολο να απαντηθεί Εύκολο να απαντηθεί Οι ερωτήσεις αριθμημένες Παροχή οδηγιών για τη συμπλήρωση στην αρχή ή σε κάθε ειδική ερώτηση 8

11 Προέλεγχος Ερωτηματολογίου
Σε μικρό δείγμα από τον ίδιο πληθυσμό Απαλοιφή Ερωτήσεων Αναδιατύπωση Ερωτήσεων Αλλαγή στη σειρά Τροποποίηση στις κλίμακες (floor, ceiling effects) 9

12 ΤΥΧΟΝ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ;

13 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΕΡΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ !!!


Κατέβασμα ppt "Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google