Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεKatharyn Tripoli Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΑΡΧΑΙΟ ΙΔΑΛΙΟ Τοπική Ιστορία και Ευρώπη: Αξίες και Θεσμοί του Αρχαίου Ιδαλίου στις Σύγχρονες Ευρωπαϊκές Κοινωνίες
2
Σκοπός: Η δημιουργική εμπλοκή των μαθητών μέσα σε διαθεματικές μαθησιακές διαδικασίες, οι οποίες προάγουν την ανάπτυξη ιστορικής σκέψης και την καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης, με απώτερο σκοπό την ανάδειξη της διαχρονικής αξίας και σημαντικότητας του βασιλείου του Αρχαίου Ιδαλίου στον Ευρωπαϊκό χώρο.
3
Στόχοι: Η αξιοποίηση συγκεκριμένων αρχαιολογικών ευρημάτων σε μια διαδικασία έρευνας και μελέτης, και κατάληξης σε συμπεράσματα Η αξιοποίηση πηγών στην προώθηση της ερευνητικής και ανακαλυπτικής μάθησης σε θέματα που σχετίζονται με την ιστορία, τον πολιτισμό, την κοινωνία, τις συνήθειες κλπ των πολιτών του Ιδαλίου
4
Στόχοι: Η προώθηση της δημιουργικής, συνεργατικής και ενεργητικής μάθησης H δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας μεταξύ σχολείων της περιοχής μας, οργανωμένων πολιτιστικών φορέων και του Δήμου Ιδαλίου
5
Στόχοι: Η παρουσίαση των ερευνών-μελετών-κατασκευών και μετάδοση των οποιονδήποτε συμπερασμάτων σε Τοπικό, Εθνικό, Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο, με απώτερο σκοπό τον προβληματισμό των πολιτών σχετικά με την προστασία του Αρχαίου Ιδαλίου, την ελεύθερη πρόσβαση σε αρχεία, τον επαναπατρισμό κλεμμένων αρχαιοτήτων και την ανάδειξη του αρχαιολογικού θησαυρού του Αρχαίου Ιδαλίου
6
Δημιουργικές Ερευνητικές Εργασίες - Δραστηριότητες
7
Χάλκινη επιγραφή Ιδαλίου, 500π.χ.
Είναι μοναδικό αρχαιολογικό εύρημα λόγω του σημαντικού ιστορικού και κοινωνικού του περιεχομένου Αποτελεί το μεγαλύτερο σε έκταση και αρτιότερο κυπροσυλλαβικό κείμενο Η επιγραφή αυτή παρουσιάζει την αρχαιότερη μορφή κοινωνικής ασφάλισης 4. Παρουσιάζεται η σημαντικότητα του ιατρικού επαγγέλματος 5. Σημαντικός ρόλος της θρησκείας στην αρχαία αυτή κοινωνία.
8
Χάλκινη επιγραφή Ιδαλίου, 500 π.χ.
Αποτελεί ένα γραπτό κτηματολόγιο από το οποίο πηγάζουν οι αρμοδιότητες ενός σύγχρονου κτηματολογίου 1. Ατομική ιδιοκτησία Ιδιοκτησία του βασιλιά Ιδιοκτησία της Πόλης 4. Κληρονομική διαδοχή 5. Φορολογία των εισοδημάτων από τη γη Προστασία του τίτλου ιδιοκτησίας με εγγυητές το βασιλιά, την πόλη, και την θεά Αθηνά, ιέρεια προστάτιδα της πόλης
9
Α. Αξιοποίηση της χάλκινης επιγραφής του Ιδαλίου στο μάθημα της Ιστορίας
Από το περιεχόμενο του κειμένου, οι μαθητές να διερευνήσουν θέματα σχετικά με το πολίτευμα στο βασίλειο την τότε εποχή, την κοινωνία, τη θρησκεία, τη διαχείριση της γης, την κοινωνική ασφάλιση κλπ. Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονίζουν: Α. Γεωργιάδου, Α. Βασιλείου, Φιλόλογοι
10
Β. Μελέτη/έρευνα σχετικά με την γνώση της Ιατρικής στην Αρχαία Κύπρο:
Β. Μελέτη/έρευνα σχετικά με την γνώση της Ιατρικής στην Αρχαία Κύπρο: Χάλκινη επιγραφή Ιδαλίου Συμφωνία μεταξύ του βασιλιά του Ιδαλίου, Στασίκυπρου, και του ιατρού Ονάσιλου (και των αδελφών του), στην οποία αναφέρονται οι τρόποι πληρωμής για την θεραπεία των πληγωμένων στρατιωτών κατά την πολιορκία του Ιδαλίου από τους Πέρσες και του Κιτιείς το 479 π.Χ. Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστής: Α. Κλεάνθους, Ε. Κωνσταντίνου, Χ. Ολύμπιος, Βιολόγοι
11
Γ. Έρευνα/μελέτη: Ιατρική Τεχνολογία / Τεχνικές παραγωγής φαρμάκων στην αρχαία Κύπρο
Χάλκινη επιγραφή Ιδαλίου Η ευρεία χρήση των Κυπριακών ορυκτών φαρμάκων Η αυξημένη αποτελεσματικότητά τους, τα κατέστησε περιζήτητα σε ολόκληρο τον Αρχαίο Κόσμο. Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστής: Α. Κλεάνθους, Ε. Κωνσταντίνου, Χ. Ολύμπιος, Βιολόγοι
12
Δ. Μετάφραση γραπτών κειμένων
Δ Μετάφραση γραπτών κειμένων Η αναζήτηση πηγών (διαδίκτυο, βιβλία, άρθρα κλπ) σε ξένη γλώσσα, η μετάφραση τους: πληροφορίες συμπεράσματα. Επίσκεψη στο Μουσείο. Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστές: Στ.Παύλου, Π. Στεργίδου, Β. Ιωσηφίδου , Αγγλικά Συντονίστρια: Μ. Λοίζου, Γαλλικά
13
Ε. Δημιουργικές Ερευνητικές Δραστηριότητες - Ιστορία
Ε Δημιουργικές Ερευνητικές Δραστηριότητες - Ιστορία 1. Νεολιθικά κατάλοιπα της ευρύτερης περιοχής Ιδαλίου 2. Τι συνέβη στην Κύπρο μετά το τέλος της Ύστερης Εποχής του Χαλκού και πριν το τέλος του 8ου π.χ. που οδήγησε στη δημιουργία των Κυπριακών Βασιλείων – Βασίλειο Αρχαίου Ιδαλίου Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστής: Ι. Σωρός, Βιολόγος
14
Στ. Δημιουργικές Ερευνητικές Δραστηριότητες – Διατροφή
Στ Δημιουργικές Ερευνητικές Δραστηριότητες – Διατροφή Η διατροφή στα Αρχαίων κατοίκων του Αρχαίου Ιδαλίου και η σημασία της για την υγεία τους Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονίστρια: Ρ. Ταρουνά, Οικιακής Οικονομίας
15
Ζ. Δημιουργικές Ερευνητικές Δραστηριότητες – Διατροφή
Ζ Δημιουργικές Ερευνητικές Δραστηριότητες – Διατροφή Ο ελαιόμυλος με τριπλό πιεστήριο και η σημασία του για την Αρχαία Πόλη του Ιδαλίου (Διατροφή) Αναπαράσταση του ελαιόμυλου Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονίστρια: Ρούλα Ταρουνά, Οικιακής Οικονομίας Συντονιστές: Κ. Παναγή, Π. Παουλλής, Σ. ΜΑκρυνικόλας, Σχεδ./ Τεχν.
16
Η Αναπαράσταση αρχαιολογικών ευρημάτων του Αρχαίου Ιδαλίου στα Μουσεία της Κύπρου και του Εξωτερικού με κατασκευές ή σχέδιο Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστής: Βασίλης Βασιλειάδης, Τέχνη
17
Θ Δημιουργία ενός σύντομου video με θέμα τον Luis Palma di Cesnola και τα αντικείμενα που έκλεψε από το Αρχαίο Ιδάλιο Έρευνα μέσα από τη βιβλιογραφία, τις αρχαιολογικές δημοσιεύσεις και τους κατάλογους των αρχαιολογικών εκθεμάτων για τα αντικείμενα από το αρχαίο Ιδάλιο που βρίσκονται σε μουσεία του εξωτερικού. Φωτογραφική ή και εικαστική αποτύπωση των αντικειμένων αυτών και η παρουσίασή τους σε μορφή Video σε συνδυασμό με λόγο, κείμενο και μουσική. Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστής: Σάββας Γεωργίου, Φιλόλογος Βασίλης, Τέχνη
18
Ι. Βυζαντινή-Μεσαιωνική περίοδος
Ι Βυζαντινή-Μεσαιωνική περίοδος Αρχαιολογικές ανασκαφές στην Ποταμιά, κυρίως στο εξοχικό βασιλικό κατάλυμα της Αικατερίνης Κορνάρου. Συλλογή πληροφοριών, εικαστική αναπαράσταση του μνημείου/ δημιουργία φανταστικού σεναρίου με μυθιστορηματικό χαρακτήρα που να ανάγεται και να εκτυλίσσεται στην Ποταμιά των μεσαιωνικών χρόνων. Ομάδα μαθητών του σχολείου Συντονιστής: Έ. Κακουλλή, Φιλόλογος
19
Κ. Διεκδίκηση – Επιστροφή κλεμμένων αρχαιοτήτων του Αρχαίου Ιδαλίου
Κ Διεκδίκηση – Επιστροφή κλεμμένων αρχαιοτήτων του Αρχαίου Ιδαλίου Η μαθητική κοινότητα του Λυκείου Ιδαλίου αξιοποιώντας την ανάληψη της Ευρωπαϊκής Προεδρίας από την Κυπριακή Δημοκρατία θα προβεί σε διάφορες ενέργειες προς διάφορους φορείς (πρεσβείες, ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, διάφορες ευρωπαϊκές επιτροπές κλπ.) για τη διεκδίκηση/επιστροφή των κλεμμένων θησαυρών
20
Νόμισμα του Αρχαίου Βασιλείου του Ιδαλίου (460-450 π.χ.)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.