Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεIasion Mellis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Ανατροφοδότηση /Μαρία Κωνσταντινίδου)
2
Ανατροφοδότηση στην Εκπαίδευση Πως οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την ανατροφοδότηση στην εκπαιδευτική διαδικασία; Σχολιάστε τη φράση «Οι δάσκαλοι ξέρουν καλά μόνο να κρίνουν…» Προβληματισμός/ Συζήτηση μέσω παραδειγμάτων κι εμπειριών
3
Τι είναι η Ανατροφοδότηση; Το πλήθος των πληροφοριών που δίνονται κατά τη διάρκεια ή μετά την εκτέλεση μιας οποιασδήποτε μαθησιακής δράσης. Έχει επιβεβαιωτικό ή/ και διορθωτικό ρόλο Επηρεάζει τη μάθηση
4
Ανατροφοδότηση Κατεύθυνση (ατομική, ομαδική) Σκοπό (αξιολογική, διορθωτική) Περιεχόμενο (ειδική, γενική) Τύπο (θετική, αρνητική ) Πλαίσιο (δεξιότητα, συμπεριφορά, γνώση)
5
Ανατροφοδότηση στη Βιωματική Εκπαίδευση Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί; ( Γιατί; ) ωθεί την κατανόηση της μαθησιακής πορείας συμβάλλει στην οικοδόμηση της γνώσης ενισχύει την «απελευθερωτική» συμπεριφορά επαναπροσδιορίζει τους παράγοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας
6
Ποιος ανατροφοδοτεί ποιον; Ανατροφοδότηση Εκπαιδευτικός Μαθητής Συμμαθητής
7
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ανατροφοδότηση…. Παρατηρεί & Καταγράφει Ενθαρρυντικός Υποστηρικτικός Φιλικός Διακριτικός Αφουγκράζεται Επικροτεί Τονίζει το θετικό
8
Ο ρόλος των μαθητών στην ανατροφοδότηση… Καθοριστικός για την εξέλιξη της διδακτικής διαδικασίας Διακριτικός Δίνουν την «πληροφορία» μόνο εφόσον θελήσουν Εκφράζονται με ειλικρίνεια, αμεσότητα κι αυθορμητισμό
9
Στη Βιωματική Εκπαίδευση σκοπός είναι να μπορούν οι μαθητές να εκτεθούν και να εκφραστούν ώστε να εξερευνήσουν νέες ικανότητες και να αποκτήσουν νέες δεξιότητες Επομένως, κατά την ανατροφοδότηση… Ο εκπαιδευτικός δεν αναζητά το «λάθος» για να το διορθώσει Αναγνωρίζει τις «εσωτερικές» δυνάμεις των μαθητών του και τις ενισχύει Δεν κρίνει Επιβραβεύει κι επαινεί
10
Πότε γίνεται η ανατροφοδότηση; Στο τέλος του μαθήματος…. Στο τέλος της δραστηριότητας…. Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας…. Προβληματισμός των εκπαιδευτικών... Συζήτηση και τεκμηρίωση απόψεων ???
11
Με ποιους τρόπους γίνεται η ανατροφοδότηση (Πως;) Λεκτικοί και μη λεκτικοί Δομημένοι ή μη δομημένοι Με χρήση Τεχνών (χορός, ζωγραφική, πηλός, αυτόματη/δημιουργική γραφή) Με χρήση συμβόλων ή/και συμβολισμών Ποικίλοι τρόποι
12
Δραστηριότητες Ανατροφοδότησης… «Ζωγραφίζω το συναίσθημά μου!» «Το κρυφό μου ημερολόγιο!» «Γράμμα σ΄ ένα αγαπημένο μου πρόσωπο...» «Σου δίνω ένα δώρο!» «Αν ήσουν …τι θα ήσουν;»
13
Ενδεικτική Βιβλιογραφία Bilodeau, I. (1966). The effects of an instructional strategy with two schedules οf augmented KP feedback upon skill acquisition of a selected shooting task. Journal of Teaching in Physical Education, 11:47-58 Stuart, R., & Ratliffe, T. (2000). Keeping kids on task with crossgroup feedback. Strategies, 13(6): 34-35 Pintrich P. R. & Schunk, D. H. (1996) Motivation in education: Theory, research, and applications, Merrill (Englewood Cliffs, N.J.) Jennings Sue (1998) Creative Drama in Groupwork, Winslow Press Ltd, UK Payne Helen (1995) Creative Movement & Dance in Groupwork, Winslow Press Ltd, UK Αρχοντάκη Ζ. & Φιλίππου Δ. (2003) «205 Βιωματικές Ασκήσεις για εμψύχωση ομάδων», εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα. Μπακιρτζής, Κ. (2005) Βιωματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην ψυχοπαιδαγωγική της επικοινωνίας, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 28, σελ. 101-120. Ματσαγγούρας Η. (2002) "Στρατηγικές Διδασκαλίας: Η Κριτική Σκέψη στη Διδακτική Πράξη", Gutenberg, Αθήνα
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.