Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεHomer Hatzis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Η πορεία της κυπριακής οικονομίας: οικονομική και κοινωνική πρόοδος κατά την τελευταία πενταετία 16 Νοεμβρίου 2007
2
2 Η Κυβέρνηση Παπαδόπουλου έθεσε ψηλούς στόχους και τους πέτυχε:Η Κυβέρνηση Παπαδόπουλου έθεσε ψηλούς στόχους και τους πέτυχε: – Σύγκλιση της οικονομίας με την Ε.Ε. – Ένταξη στην ζώνη του ευρώ. – Ενίσχυση κοινωνικού κράτους. – Νοικοκυρεμένα δημόσια οικονομικά. – Δεσμευτήκαμε ότι δεν θα αυξήσουμε τη φορολογία και το πράξαμε. Αντίθετα, μειώσαμε τους φόρους. Τη βελτίωση της οικονομίας την επωφελήθηκε έμπρακτα ο Κύπριος πολίτης.Τη βελτίωση της οικονομίας την επωφελήθηκε έμπρακτα ο Κύπριος πολίτης. Αυτές οι επιδόσεις της οικονομίας επιβεβαιώθηκαν και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου που έδωσε ο Επίτροπος Almunia.Αυτές οι επιδόσεις της οικονομίας επιβεβαιώθηκαν και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου που έδωσε ο Επίτροπος Almunia. Εισαγωγή
3
3 «ανταγωνιστική οικονομία για την ευημερία του πολίτη» Όραμα
4
4 Συνεχής άνοδος βιοτικού επιπέδου στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης – υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και ποιοτική απασχόληση.Συνεχής άνοδος βιοτικού επιπέδου στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης – υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και ποιοτική απασχόληση. Ενίσχυση χαμηλών εισοδηματικών στρωμάτων και εμπέδωση του κοινωνικού κράτους.Ενίσχυση χαμηλών εισοδηματικών στρωμάτων και εμπέδωση του κοινωνικού κράτους. Ολοκλήρωση της δημοσιονομικής εξυγίανσης και επιτυχής συμμετοχή της Κύπρου στην Ευρωζώνη.Ολοκλήρωση της δημοσιονομικής εξυγίανσης και επιτυχής συμμετοχή της Κύπρου στην Ευρωζώνη. Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και βελτίωση της αποδοτικότητας του φορολογικού συστήματος.Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και βελτίωση της αποδοτικότητας του φορολογικού συστήματος. Αναδιάρθρωση της παραγωγικής βάσης για σκοπούς ενδυνάμωσης της ανταγωνιστικότητας.Αναδιάρθρωση της παραγωγικής βάσης για σκοπούς ενδυνάμωσης της ανταγωνιστικότητας. Αξιοποίηση κονδυλίων Ε.Ε.Αξιοποίηση κονδυλίων Ε.Ε. Βελτίωση της αποδοτικότητας της δημόσιας υπηρεσίας.Βελτίωση της αποδοτικότητας της δημόσιας υπηρεσίας. Εξυπηρέτηση του πολίτη.Εξυπηρέτηση του πολίτη. Στρατηγικές Επιδιώξεις
5
5 Αντικατοπτρίζεται στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης του Προέδρου και υλοποιείται μέσω δύο αξόνων που ο ένας συμπληρώνει τον άλλο:Αντικατοπτρίζεται στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης του Προέδρου και υλοποιείται μέσω δύο αξόνων που ο ένας συμπληρώνει τον άλλο: – Πρόγραμμα Σύγκλισης/ Σταθερότητας. – Εθνικό Μεταρρυθμιστικό Πρόγραμμα για τη Στρατηγική της Λισσαβόνας. Πρωταρχικός στόχος η επιτυχής συμμετοχή της Κύπρου την 1.1.2008 στη ζώνη του ευρώ, με παράλληλη ενίσχυση του κοινωνικού κράτους.Πρωταρχικός στόχος η επιτυχής συμμετοχή της Κύπρου την 1.1.2008 στη ζώνη του ευρώ, με παράλληλη ενίσχυση του κοινωνικού κράτους. Πλαίσιο Οικονομικής Πολιτικής
6
6 Τα βασικά μακροοικονομικά μεγέθη παρουσιάζουν συνεχή βελτίωση. Αντανακλούν την πορεία σύγκλισης με την οικονομία της ΕΕ. Τα βασικά μακροοικονομικά μεγέθη παρουσιάζουν συνεχή βελτίωση. Αντανακλούν την πορεία σύγκλισης με την οικονομία της ΕΕ. Διατήρηση ψηλών ρυθμών ανάπτυξης της οικονομίας, γύρω στο 4%. Διατήρηση ψηλών ρυθμών ανάπτυξης της οικονομίας, γύρω στο 4%. Άνοδος Βιοτικού Επιπέδου
7
7 Δημιουργία 48,000 νέων θέσεων εργασίας (15% του εργατικού δυναμικού) από το 2002. Πτωτική τάση του ποσοστού ανεργίας - 1 ο εξάμηνο 2007 στο 4,1%. Δημιουργία 48,000 νέων θέσεων εργασίας (15% του εργατικού δυναμικού) από το 2002. Πτωτική τάση του ποσοστού ανεργίας - 1 ο εξάμηνο 2007 στο 4,1%. Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή το 2007 γύρω στο 2,1%. Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή το 2007 γύρω στο 2,1%. Καμία επιβολή νέων φορολογιών. Καμία επιβολή νέων φορολογιών. Το κατά κεφαλή ΑΕΠ ανήλθε στο 93,7% του μέσου όρου της ΕΕ27 το 2007, σε σύγκριση με 89,3% του μέσου όρου της ΕΕ27 το 2003. Το κατά κεφαλή ΑΕΠ ανήλθε στο 93,7% του μέσου όρου της ΕΕ27 το 2007, σε σύγκριση με 89,3% του μέσου όρου της ΕΕ27 το 2003. Άνοδος Βιοτικού Επιπέδου (2)
8
8 Άνοδος Βιοτικού Επιπέδου (3) 2003200420052006 2007* 2008* ΡΥΘΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 1,84,23,93,84,2 4,1 ΑΝΕΡΓΙΑ (ΕΡΕΥΝΑ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ) 4,1 4,1 4,7 4,7 5,3 5,3 4,5 4,5 3,93,6 ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΜΕΝΟΣ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ 4,01,92,02,2 2,1 2,5 ΚΑΤΑ ΚΕΦΑΛΗ ΑΕΠ ΣΕ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ (ΕΕ27=100) 89,391,593,893,493,792,6 Σημείωση: * πρόβλεψη
9
9 «Στοχευμένη κοινωνική πολιτική και αυξημένες κοινωνικές παροχές» Η αρχή της στοχευμένης κοινωνικής πολιτικής έχει εφαρμοστεί με σειρά μέτρων κοινωνικού χαρακτήρα όπως: Η αρχή της στοχευμένης κοινωνικής πολιτικής έχει εφαρμοστεί με σειρά μέτρων κοινωνικού χαρακτήρα όπως: – Αύξηση στις παροχές σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες πληθυσμού όπως οι λήπτες δημόσιου βοηθήματος, νοικοκυριά συνταξιούχων που βρίσκονται κοντά στο όριο της φτώχειας, μονογονεικές οικογένειες και στους κατοίκους ορεινών περιοχών. – Επιστροφή ΦΠΑ για την απόκτηση 1 ης κατοικίας. – Ρύθμιση αγροτικών χρεών και ενίσχυση του ΣΑΑ 2004- 2006. – Το 4 ο πακέτο κοινωνικών παροχών ανήλθε στα 125 εκ. ΛΚ και ήταν στοχευμένο (ευάλωτες ομάδες, μέτρα για συνταξιούχους, φορολογικά και περιβαλλοντικά μέτρα). Κοινωνική Πολιτική
10
10 Κοινωνικές Παροχές, 2002-2008 Κοινωνική Πολιτική (2)
11
11 Κοινωνικές Δαπάνες εξαιρουμένων των απολαβών, 2002-2008 Κοινωνική Πολιτική (3)
12
12 Σταδιακή εξάλειψη του δημοσιονομικού ελλείμματος. Το έλλειμμα από 6,3% του ΑΕΠ το 2003 αναμένεται να μετατραπεί σε πλεόνασμα 1,5% το 2007. Σταδιακή εξάλειψη του δημοσιονομικού ελλείμματος. Το έλλειμμα από 6,3% του ΑΕΠ το 2003 αναμένεται να μετατραπεί σε πλεόνασμα 1,5% το 2007. Δημοσιονομική Εξυγίανση
13
13 Παράλληλα πτωτική πορεία του δημόσιου χρέους. Από 69% το 2003 εκτιμάται γύρω στο 60% το 2007. Παράλληλα πτωτική πορεία του δημόσιου χρέους. Από 69% το 2003 εκτιμάται γύρω στο 60% το 2007. Οι πολύ καλές επιδόσεις οφείλονται σε παράγοντες διαρθρωτικού χαρακτήρα (βελτίωση της αποδοτικότητας των φορολογικών τμημάτων/επιτάχυνση οικονομικής δραστηριότητας). Οφείλεται και σε παράγοντες προσωρινού χαρακτήρα (πολύ μεγάλη αύξηση του τομέα των ακινήτων). Οι πολύ καλές επιδόσεις οφείλονται σε παράγοντες διαρθρωτικού χαρακτήρα (βελτίωση της αποδοτικότητας των φορολογικών τμημάτων/επιτάχυνση οικονομικής δραστηριότητας). Οφείλεται και σε παράγοντες προσωρινού χαρακτήρα (πολύ μεγάλη αύξηση του τομέα των ακινήτων). Κανένας εφησυχασμός – προσήλωση στη συνετή και υπεύθυνη δημοσιονομική πολιτική. Κανένας εφησυχασμός – προσήλωση στη συνετή και υπεύθυνη δημοσιονομική πολιτική. Δημοσιονομική Εξυγίανση (2)
14
14 Προώθηση Μεσοπρόθεσμου Δημοσιονομικού Πλαισίου (ΜΔΠ), αναγκαίο εργαλείο για καλύτερο προγραμματισμό, κατανομή και έλεγχο των δημόσιων δαπανών. Προώθηση Μεσοπρόθεσμου Δημοσιονομικού Πλαισίου (ΜΔΠ), αναγκαίο εργαλείο για καλύτερο προγραμματισμό, κατανομή και έλεγχο των δημόσιων δαπανών. Μέσω του ΜΔΠ προωθείται η ανακατανομή των κρατικών δαπανών προς όφελος των αναπτυξιακών και κοινωνικών δαπανών. Μέσω του ΜΔΠ προωθείται η ανακατανομή των κρατικών δαπανών προς όφελος των αναπτυξιακών και κοινωνικών δαπανών. Περιορισμός υποβολής Συμπληρωματικών Προϋπολογισμών. Το 2003 κατατέθηκαν 14. Το 2007 κατατέθηκε μόνο 1 Συμπληρωματικός Προϋπολογισμός. Περιορισμός υποβολής Συμπληρωματικών Προϋπολογισμών. Το 2003 κατατέθηκαν 14. Το 2007 κατατέθηκε μόνο 1 Συμπληρωματικός Προϋπολογισμός. Δημοσιονομική Εξυγίανση (3)
15
15 Ως συνέχεια της ένταξης μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, άλλος σημαντικός σταθμός στην πορεία της Κύπρου ήταν η ένταξη της κυπριακής λίρας στο ΜΣΙ II στις 2 Μαΐου 2005. Ως συνέχεια της ένταξης μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, άλλος σημαντικός σταθμός στην πορεία της Κύπρου ήταν η ένταξη της κυπριακής λίρας στο ΜΣΙ II στις 2 Μαΐου 2005. Στις 21-22 Ιουνίου 2007, απόφαση του εαρινού Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, η οποία άνοιξε οριστικά το δρόμο για εισδοχή στην ΟΝΕ. Στις 21-22 Ιουνίου 2007, απόφαση του εαρινού Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, η οποία άνοιξε οριστικά το δρόμο για εισδοχή στην ΟΝΕ. Στις 10 Ιουλίου 2007 στα πλαίσια του «ECOFIN», το Συμβούλιο καθόρισε την αμετάκλητη ισοτιμία για την μετατροπή της κυπριακής λίρας σε ευρώ. Στις 10 Ιουλίου 2007 στα πλαίσια του «ECOFIN», το Συμβούλιο καθόρισε την αμετάκλητη ισοτιμία για την μετατροπή της κυπριακής λίρας σε ευρώ. Υιοθέτηση του Ευρώ
16
16 Το Υπουργείο Οικονομικών σε στενή συνεργασία με την Κεντρική Τράπεζα άρχισε έγκαιρα την προετοιμασία για την ένταξη της Κύπρου στην ΟΝΕ. Το Υπουργείο Οικονομικών σε στενή συνεργασία με την Κεντρική Τράπεζα άρχισε έγκαιρα την προετοιμασία για την ένταξη της Κύπρου στην ΟΝΕ. Εφαρμόζεται το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης από τη λίρα στο ευρώ: Εφαρμόζεται το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης από τη λίρα στο ευρώ: ενημερωτική εκστρατεία για το ευρώ προετοιμασία του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα ετοιμασία του νομοθετικού πλαισίου υιοθέτηση μέτρων προστασίας των καταναλωτών από ενδεχόμενες αδικαιολόγητες αυξήσεις στις τιμές (διπλή αναγραφή των τιμών πριν και μετά την εισαγωγή του ευρώ, Ευρωπαρατηρητήρια, Κώδικας Δίκαιης Τιμολόγησης, Price Watch). Η εκστρατεία ενημέρωσης του πολίτη προχωρεί με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Είμαστε στη φάση εντατικοποίησης και διοχέτευσης πρακτικών μηνυμάτων. Η εκστρατεία ενημέρωσης του πολίτη προχωρεί με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Είμαστε στη φάση εντατικοποίησης και διοχέτευσης πρακτικών μηνυμάτων. Ιδιαίτερη έμφαση στις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού (πολίτες στην ύπαιθρο, συνταξιούχοι, χαμηλά αμειβόμενοι κλπ). Ιδιαίτερη έμφαση στις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού (πολίτες στην ύπαιθρο, συνταξιούχοι, χαμηλά αμειβόμενοι κλπ). Υιοθέτηση του Ευρώ (2)
17
17 Η πρόσφατη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου (Σεπτέμβριος 2007) καταδεικνύει θετικά αποτελέσματα από τις μέχρι τώρα έρευνες. Συγκεκριμένα: Όσον αφορά το επίπεδο ενημέρωσης για το ευρώ, θετικά απάντησαν το 67% (53% στην προηγούμενη έρευνα). Όσον αφορά το επίπεδο ενημέρωσης για το ευρώ, θετικά απάντησαν το 67% (53% στην προηγούμενη έρευνα). Το 44% δήλωσε ευχαριστημένο από την αντικατάσταση της λίρας με το ευρώ ( 40% στην προηγούμενη έρευνα). Το 44% δήλωσε ευχαριστημένο από την αντικατάσταση της λίρας με το ευρώ ( 40% στην προηγούμενη έρευνα). Το 74% πιστεύει ότι το ευρώ θα αυξήσει τις τιμές (83% στην προηγούμενη έρευνα). Ταυτόχρονα όμως στην ερώτηση αν το ευρώ θα επιφέρει ή όχι σταθερότητα τιμών μεσοπρόθεσμα, το 50% απάντησε θετικά και το 30% αρνητικά. Το 74% πιστεύει ότι το ευρώ θα αυξήσει τις τιμές (83% στην προηγούμενη έρευνα). Ταυτόχρονα όμως στην ερώτηση αν το ευρώ θα επιφέρει ή όχι σταθερότητα τιμών μεσοπρόθεσμα, το 50% απάντησε θετικά και το 30% αρνητικά. Η μεγάλη πλειοψηφία των κυπριακών επιχειρήσεων θεωρεί ότι είναι καλά ενημερωμένη για το ευρώ και τις διαδικασίες που απαιτούνται για την αλλαγή του νομίσματος (93%). Η μεγάλη πλειοψηφία των κυπριακών επιχειρήσεων θεωρεί ότι είναι καλά ενημερωμένη για το ευρώ και τις διαδικασίες που απαιτούνται για την αλλαγή του νομίσματος (93%). Το 97% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι έχουν αρχίσει τις προετοιμασίες τους. Το 97% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι έχουν αρχίσει τις προετοιμασίες τους. Έρευνες Γνώμης
18
18 Ο πληθωρισμός διατηρείται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Ανοδική τάση τους τελευταίους μήνες λόγω εξωγενών παραγόντων (πετρέλαιο, σιτηρά). Ο πληθωρισμός διατηρείται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Ανοδική τάση τους τελευταίους μήνες λόγω εξωγενών παραγόντων (πετρέλαιο, σιτηρά). Σταθερότητα Τιμών Σημείωση: * στις προβλέψεις δεν λαμβάνεται υπόψη τυχόν αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ
19
19 Έρευνες καταδεικνύουν τις ανησυχίες των πολιτών για μεγαλύτερες αυξήσεις. Έρευνες καταδεικνύουν τις ανησυχίες των πολιτών για μεγαλύτερες αυξήσεις. Ανάλυση Υπουργείου Οικονομικών και έρευνες γνώμης του Συνδέσμου Καταναλωτών δείχνουν ότι οι αυξήσεις που παρατηρούνται ιδιαιτέρα σε αγαθά ευρείας κατανάλωσης οφείλονται σε μεγάλο βαθμό σε εξωγενείς παράγοντες και σε μικρότερη έκταση στην επικείμενη υιοθέτηση του ευρώ. Ανάλυση Υπουργείου Οικονομικών και έρευνες γνώμης του Συνδέσμου Καταναλωτών δείχνουν ότι οι αυξήσεις που παρατηρούνται ιδιαιτέρα σε αγαθά ευρείας κατανάλωσης οφείλονται σε μεγάλο βαθμό σε εξωγενείς παράγοντες και σε μικρότερη έκταση στην επικείμενη υιοθέτηση του ευρώ. Σταθερότητα Τιμών (2)
20
20 Έχει ληφθεί σειρά μέτρων με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής όπως: Έχει ληφθεί σειρά μέτρων με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής όπως: – Μερική άρση του τραπεζικού απορρήτου. – Υποχρεωτική χρήση ταμειακών μηχανών με φορολογική μνήμη. – Ποινικοποίηση της μη υποβολής φορολογικής δήλωσης εισοδήματος. – Αύξηση των ποινών που επιβάλλονται για μη έγκαιρη υποβολή φορολογικών δηλώσεων και καταβολής των οφειλόμενων ποσών φόρου. – Διεξαγωγή στοχευμένων εκστρατειών ελέγχου σε συγκεκριμένους τομείς δραστηριοτήτων με ψηλό κίνδυνο φοροδιαφυγής. – Υποχρεωτική έκδοση τιμολογίων και αποδείξεων για όλες τις επιχειρήσεις. Βελτίωση Φορολογικού Συστήματος
21
21 Η δέσμευση της παρούσας Κυβέρνησης για μη επιβολή νέων φορολογιών υλοποιήθηκε. Η δέσμευση της παρούσας Κυβέρνησης για μη επιβολή νέων φορολογιών υλοποιήθηκε. Αντίθετα μέσω της συνετούς δημοσιονομικής πολιτικής υλοποιηθήκαν μέτρα για να καταστεί το φορολογικό σύστημα πιο δίκαιο: Αντίθετα μέσω της συνετούς δημοσιονομικής πολιτικής υλοποιηθήκαν μέτρα για να καταστεί το φορολογικό σύστημα πιο δίκαιο: – Αύξηση αφορολογήτου εισοδήματος (από 10,000ΛΚ σε 10,750ΛΚ από την 1/1/2007 και από 10,750ΛΚ σε 11,350ΛΚ από την 1/1/2008). – Μείωση του φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης. – Μείωση του ΦΠΑ σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων ευρείας κατανάλωσης. – Μείωση του φόρου κατανάλωσης για μηχανοκίνητα οχήματα. – Φορολογική Αμνηστία – όχι μόνο προσωρινά έσοδα αλλά επέκταση φορολογικής βάσης. – Μείωση στα τέλη χαρτοσήμων – προσέλκυση ξένων επενδύσεων Παρόλο τη μείωση των φόρων, τα φορολογικά έσοδα αυξήθηκαν λόγω της καλύτερης φοροεισπρακτικής ικανότητας και της διευρυμένης οικονομικής δραστηριότητας (κατασκευές, τράπεζες). Παρόλο τη μείωση των φόρων, τα φορολογικά έσοδα αυξήθηκαν λόγω της καλύτερης φοροεισπρακτικής ικανότητας και της διευρυμένης οικονομικής δραστηριότητας (κατασκευές, τράπεζες). Βελτίωση Φορολογικού Συστήματος (2)
22
22 Ενδυνάμωση Ανταγωνιστικότητας Βελτίωση Ρυθμιστικού Πλαισίου (Better Regulation) - Ετοιμάστηκε Εθνικό Πρόγραμμα Δράσης. Βελτίωση Ρυθμιστικού Πλαισίου (Better Regulation) - Ετοιμάστηκε Εθνικό Πρόγραμμα Δράσης. Μεγάλο δίκτυο συμφωνιών για την αποφυγή διπλής φορολογίας. Μεγάλο δίκτυο συμφωνιών για την αποφυγή διπλής φορολογίας. Διατήρηση φορολογικής επιβάρυνσης σε χαμηλά επίπεδα. Οι φορολογικοί συντελεστές είναι οι χαμηλότεροι στην Ε.Ε. Διατήρηση φορολογικής επιβάρυνσης σε χαμηλά επίπεδα. Οι φορολογικοί συντελεστές είναι οι χαμηλότεροι στην Ε.Ε. Αύξηση μισθών στα πλαίσια της παραγωγικότητας. Αύξηση μισθών στα πλαίσια της παραγωγικότητας. Αύξηση αναπτυξιακών δαπανών (από 3,9% ως ποσοστό του ΑΕΠ το 2002 σε 4,8% και 5,7% το 2007 και 2008 αντίστοιχα). Αύξηση αναπτυξιακών δαπανών (από 3,9% ως ποσοστό του ΑΕΠ το 2002 σε 4,8% και 5,7% το 2007 και 2008 αντίστοιχα). Αύξηση κονδυλιών για την έρευνα ως ποσοστό του ΑΕΠ. Αύξηση κονδυλιών για την έρευνα ως ποσοστό του ΑΕΠ. Προώθηση της δια βίου μάθησης. Προώθηση της δια βίου μάθησης. Υιοθέτηση ευρώ (πρόσβαση όλων των πολιτών/ επιχειρήσεων σε δανεισμό με χαμηλά επιτόκια). Υιοθέτηση ευρώ (πρόσβαση όλων των πολιτών/ επιχειρήσεων σε δανεισμό με χαμηλά επιτόκια).
23
23 Πόροι Προγραμματικής περιόδου 2004 – 2006 (€ 114εκ) Πόροι Προγραμματικής περιόδου 2004 – 2006 (€ 114εκ) – Προβλέπεται πλήρης απορρόφηση μέχρι το τέλος του 2008. Πόροι Προγραμματικής περιόδου 2007 – 2013 (€ 640εκ) Πόροι Προγραμματικής περιόδου 2007 – 2013 (€ 640εκ) – Τριπλάσιο από αυτό που προτάθηκε αρχικά. – Ενέργειες: Αναβάθμιση και επέκταση των βασικών και υποστηρικτικών/ επιχειρηματικών υποδομών. Αναβάθμιση και επέκταση των βασικών και υποστηρικτικών/ επιχειρηματικών υποδομών. Μέτρα ενθάρρυνσης ιδιωτικών επενδύσεων και ενίσχυσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Μέτρα ενθάρρυνσης ιδιωτικών επενδύσεων και ενίσχυσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Έργα για ανάπτυξη των πόλεων και της υπαίθρου. Έργα για ανάπτυξη των πόλεων και της υπαίθρου. Δράσεις για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων/ γνώσεων του ανθρώπινου δυναμικού. Δράσεις για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων/ γνώσεων του ανθρώπινου δυναμικού. Ενεργητικές πολιτικές για την αγορά εργασίας και ενεργητικά κοινωνικά μέτρα. Ενεργητικές πολιτικές για την αγορά εργασίας και ενεργητικά κοινωνικά μέτρα. Αξιοποίηση Κονδυλίων Ε.Ε.
24
24 Αποκέντρωση δημόσιας υπηρεσίας – κατάργηση του Κεντρικού Συμβουλίου Προσφορών και ανάθεση δημοσίων συμβάσεων στα Συμβούλια Προσφορών σε επίπεδο Υπουργείων.Αποκέντρωση δημόσιας υπηρεσίας – κατάργηση του Κεντρικού Συμβουλίου Προσφορών και ανάθεση δημοσίων συμβάσεων στα Συμβούλια Προσφορών σε επίπεδο Υπουργείων. Εκσυγχρονισμός Σχεδίων Υπηρεσίας - προωθείται τροποποίηση μεγάλου αριθμού Σχεδίων Υπηρεσίας με στόχο την επιτάχυνση της πλήρωσης των θέσεων και τη διευκόλυνση του έργου της ΕΔΥ.Εκσυγχρονισμός Σχεδίων Υπηρεσίας - προωθείται τροποποίηση μεγάλου αριθμού Σχεδίων Υπηρεσίας με στόχο την επιτάχυνση της πλήρωσης των θέσεων και τη διευκόλυνση του έργου της ΕΔΥ. Απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών πρόσληψης μόνιμων υπαλλήλων στη δημόσια υπηρεσία, κυρίως μέσω της διαφοροποίησης της διαδικασίας πλήρωσης των επιστημονικών θέσεων εισδοχής στις Κλίμακες Α8, Α10, Α11 με τη διενέργεια ενιαίας γραπτής εξέτασης και κατάργηση της Συμβουλευτικής Επιτροπής.Απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών πρόσληψης μόνιμων υπαλλήλων στη δημόσια υπηρεσία, κυρίως μέσω της διαφοροποίησης της διαδικασίας πλήρωσης των επιστημονικών θέσεων εισδοχής στις Κλίμακες Α8, Α10, Α11 με τη διενέργεια ενιαίας γραπτής εξέτασης και κατάργηση της Συμβουλευτικής Επιτροπής. Προώθηση της εφαρμογής του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης (σύστημα αξιολόγησης δημοσίων οργανισμών) σε 8 Οργανισμούς της δημόσιας υπηρεσίας.Προώθηση της εφαρμογής του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης (σύστημα αξιολόγησης δημοσίων οργανισμών) σε 8 Οργανισμούς της δημόσιας υπηρεσίας. Μηχανογράφηση (επέκταση της αυτοματοποίησης γραφείου, παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω διαδικτύου/ οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση μέσω του διαδικτύου, δημιουργία Διαδικτυακής Πύλης).Μηχανογράφηση (επέκταση της αυτοματοποίησης γραφείου, παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω διαδικτύου/ οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση μέσω του διαδικτύου, δημιουργία Διαδικτυακής Πύλης). Εντατικοποίηση της εκπαίδευσης/ ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού στη δημόσια υπηρεσία. Συνολικά για το 2007 εκπαιδεύτηκαν 2.916 υπάλληλοι.Εντατικοποίηση της εκπαίδευσης/ ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού στη δημόσια υπηρεσία. Συνολικά για το 2007 εκπαιδεύτηκαν 2.916 υπάλληλοι. Εκσυγχρονισμός Δημόσιας Υπηρεσίας
25
25 Έχουν συσταθεί 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη (Λευκωσία, Λεμεσό, Πόλη Χρυσοχούς, Πελένδρι) τα οποία προσφέρουν 64 διαφορετικές υπηρεσίες. Γίνονται ενέργειες για λειτουργία 2 ακόμη κέντρων στη Λάρνακα και στην ελεύθερη Αμμόχωστο εντός του 2007. Στην Πάφο υπολογίζεται να λειτουργήσει το πρώτο εξάμηνο του 2008. Έχουν συσταθεί 4 Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη (Λευκωσία, Λεμεσό, Πόλη Χρυσοχούς, Πελένδρι) τα οποία προσφέρουν 64 διαφορετικές υπηρεσίες. Γίνονται ενέργειες για λειτουργία 2 ακόμη κέντρων στη Λάρνακα και στην ελεύθερη Αμμόχωστο εντός του 2007. Στην Πάφο υπολογίζεται να λειτουργήσει το πρώτο εξάμηνο του 2008. Στα Κέντρα εξυπηρετήθηκαν μέχρι σήμερα 281,000 πολίτες. Στα Κέντρα εξυπηρετήθηκαν μέχρι σήμερα 281,000 πολίτες. Αποδοχή πιστωτικών καρτών ως μέσο πληρωμής. Οι πιστωτικές κάρτες γίνονται αποδεκτές ως μέσο ύπαρξης στο Τμήμα Εσωτερικών Προσόδων, Τμήμα Οδικών Μεταφορών, Γενικό Λογιστήριο, Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας, Τμήμα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών και στην Υπηρεσία Κυπριακής Χειροτεχνίας. Σύντομα θα εισαχθεί και στο Γενικό Νοσοκομείο, στο Ταμείο Θήρας και στο Τμήμα Τελωνείων. Αποδοχή πιστωτικών καρτών ως μέσο πληρωμής. Οι πιστωτικές κάρτες γίνονται αποδεκτές ως μέσο ύπαρξης στο Τμήμα Εσωτερικών Προσόδων, Τμήμα Οδικών Μεταφορών, Γενικό Λογιστήριο, Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας, Τμήμα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών και στην Υπηρεσία Κυπριακής Χειροτεχνίας. Σύντομα θα εισαχθεί και στο Γενικό Νοσοκομείο, στο Ταμείο Θήρας και στο Τμήμα Τελωνείων. Εξυπηρέτηση του Πολίτη
26
26 Παρόλα τα θετικά της οικονομίας, αυτή παρουσιάζει και προκλήσεις. Μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών (ολοκλήρωση του κοινωνικού διαλόγου για τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στο Σύστημα Κοινωνικών Ασφαλίσεων, αυτονόμηση των κρατικών νοσηλευτηρίων, εντατικοποίηση των προσπαθειών για την εισαγωγή του Γενικού Σχεδίου Υγείας εντός του 2008). Μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών (ολοκλήρωση του κοινωνικού διαλόγου για τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στο Σύστημα Κοινωνικών Ασφαλίσεων, αυτονόμηση των κρατικών νοσηλευτηρίων, εντατικοποίηση των προσπαθειών για την εισαγωγή του Γενικού Σχεδίου Υγείας εντός του 2008). Ενδυνάμωση των προσπαθειών για την απλούστευση της νομοθεσίας και τη συνεπακόλουθη μείωση του διοικητικού βάρους που προκύπτει για τις επιχειρήσεις από τη συμμόρφωση τους με νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις. Ενδυνάμωση των προσπαθειών για την απλούστευση της νομοθεσίας και τη συνεπακόλουθη μείωση του διοικητικού βάρους που προκύπτει για τις επιχειρήσεις από τη συμμόρφωση τους με νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις. Ενίσχυση των συνθηκών ανταγωνισμού – παραγωγικότητας. Ενίσχυση των συνθηκών ανταγωνισμού – παραγωγικότητας. Ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας του δημόσιου τομέα - η υλοποίηση του νέου συστήματος αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας του δημόσιου τομέα - η υλοποίηση του νέου συστήματος αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.Προκλήσεις
27
27 Βελτίωση βιοτικού επιπέδου για όλους τους πολίτες. Βελτίωση βιοτικού επιπέδου για όλους τους πολίτες. Θεαματική βελτίωση στα δημόσια οικονομικά. Θεαματική βελτίωση στα δημόσια οικονομικά. Υπερδιπλασιασμός κοινωνικών δαπανών. Υπερδιπλασιασμός κοινωνικών δαπανών. Επιτάχυνση της οικονομικής δραστηριότητας. Επιτάχυνση της οικονομικής δραστηριότητας. Σημαντική αύξηση των θέσεων εργασίας. Σημαντική αύξηση των θέσεων εργασίας. Διατήρηση πληθωρισμού σε ελεγχόμενα επίπεδα. Διατήρηση πληθωρισμού σε ελεγχόμενα επίπεδα. Ενδυνάμωση του κοινωνικού κράτους. Ενδυνάμωση του κοινωνικού κράτους. Υιοθέτηση πρακτικών μέτρων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη. Υιοθέτηση πρακτικών μέτρων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη. Συμπεράσματα
28
28 Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.