Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεDamaskinos Alanis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης 22/05/2008 Πανεπιστήμιο και Βιώσιμη Ανάπτυξη: Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Παρουσίαση στα πλαίσια της ημερίδας: “Περιβάλλον: από την εκπαίδευση στη δράση»
2
Ε. ΣαρτζετακηςΠανεπιστήμιο και Βιώσιμη Ανάπτυξη2 Ο ρόλος των πολιτών «Πράσινοι» καταναλωτές Μείωση κατανάλωσης και χρήση «καθαρής» ενέργειας Μείωση / Επαναχρησιμοποίηση / Ανακύκλωση Μείωση χρόνου οδήγησης / αγορά «καθαρού» αυτοκινήτου «Πράσινοι» επενδυτές Σημαντικά «πράσινα» πακέτα μετοχών (σημαντικές αποδόσεις) «Πράσινοι» εργαζόμενοι και ψηφοφόροι
3
Ε. ΣαρτζετακηςΠανεπιστήμιο και Βιώσιμη Ανάπτυξη3 Η συμβολή της εκπαίδευσης Η πλειονότητα των πολιτών έχουν ελλιπή πληροφόρηση σχετικά με: το μέγεθος του προβλήματος τη δική τους συμμετοχή (μέσο κατανάλωσης) στο συνολικό πρόβλημα τις πρωτοβουλίες που ήδη λειτουργούν (ανακύκλωση, composting, car-pooling, κλπ) την ευκολία (χαμηλό κόστος) συμμετοχής σε αυτές Οι περιβαλλοντικά φιλικές συμπεριφορές «χτίζονται» σε μικρές ηλικίες Επομένως είναι σημαντικός ο ρόλος της εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα
4
Ε. ΣαρτζετακηςΠανεπιστήμιο και Βιώσιμη Ανάπτυξη4 Βιώσιμη ανάπτυξη: Ο ρόλος των ΑΕΙ Τα ΑΕΙ εκπαιδεύουν τους πολίτες, τα μελλοντικά στελέχη επιχειρήσεων και πολιτικούς. Επομένως μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης σε όλα τα επίπεδα Με τη διδασκαλία (ένταξη μαθημάτων στα προγράμματα σπουδών αλλά και προγράμματα δια βίου μάθησης Με το παράδειγμά τους (την καθημερινή λειτουργία τους και την “κουλτούρα” τους)
5
Ε. ΣαρτζετακηςΠανεπιστήμιο και Βιώσιμη Ανάπτυξη5 Δράσεις στα Πανεπιστήμια Η πλειονότητα των πανεπιστημίων έχουν αναλάβει δράσεις προς την κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης UC Berkeley Golby College Rethink McGill Kingston University, London
6
Ε. ΣαρτζετακηςΠανεπιστήμιο και Βιώσιμη Ανάπτυξη6 Decade of Education for SD The goal of the United Nations Decade of Education for Sustainable Development (2005-2014, DESD) is to integrate the principles, values, and practices of sustainable development into all aspects of education and learning. «UNESCO World Conference on Education for Sustainable Development» 31 March until 2 April 2009 in Bonn, Germany
7
Ε. ΣαρτζετακηςΠανεπιστήμιο και Βιώσιμη Ανάπτυξη7 Τομείς δράσεων Ενσωμάτωση θεμάτων ΒΑ σε υπάρχοντα μαθήματα Νέα μαθήματα σε υπάρχοντα προγράμματα Νέα προγράμματα (μεταπτυχιακά). Επιμόρφωση / δια βίου μάθηση Μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης (θέρμανση, ηλεκτροφώτιση, χρήση Η/Υ και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών Κεντρικό σύστημα (Υπ. Παιδείας?) καταγραφής καταναλώσεων και παροχή κινήτρων για μείωση Μείωση κατανάλωσης χαρτιού / χρήση ανακυκλωμένου χαρτιού Ανακύκλωση χαρτιού, γυάλινων, πλαστικών και αλουμινένιων συσκευασιών Ανακύκλωση μελανωτών Χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς Σύστημα μεταφοράς προσωπικού (car pooling και λεωφορεία) Σωστή χρήση του αυτοκινήτου Και ασφαλώς στην έρευνα
8
Ε. ΣαρτζετακηςΠανεπιστήμιο και Βιώσιμη Ανάπτυξη8 Συστηματοποίηση των δράσεων Μεμονωμένες δράσεις από φοιτητές / μέλη ΔΕΠ σε οργανωμένη βάση Δέσμευση από τα ανώτατα όργανα διοίκησης και στρατηγικός σχεδιασμός για το σύνολο του Ιδρύματος Ανάπτυξη Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (τυποποίηση διαδικασιών) Συμμετοχή σε κάποια από τις υπάρχουσες συμβάσεις ή σχήματα (π.χ. Talloires Declaration, Copernicus Charter, HEEPI και η Environmental Association for Universities and Colleges (EAUC)) Πιστοποίηση του Συστήματος
9
Ε. ΣαρτζετακηςΠανεπιστήμιο και Βιώσιμη Ανάπτυξη9 Είναι χρήσιμο ένα ΣΠΔ; Ασφαλώς καθώς κάνει δυνατή την καταγραφή δεδομένων / αξιολόγηση των δράσεων και οδηγεί σε καλύτερο σχεδιασμό Είναι χρήσιμη / απαραίτητη η πιστοποίηση? Δεν προσθέτει κάτι εκτός της πίεσης για συνεχή ενημέρωση / βελτίωση του ΣΠΔ και τη φήμη Τι είναι σημαντικό; Η δέσμευση της διοίκησης Η συμμετοχή μελών ΔΕΠ / εργαζόμενων / φοιτητών Συστηματοποίηση των δράσεων
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.