Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Παραγωγή γραπτού λόγου
Καρτσιώτου Θωμαΐς Σχολική Σύμβουλος 3ης Περιφέρειας Καβάλας
2
Αφηγηματικά κείμενα Συγκροτούνται γύρω από έναν χρονικό άξονα, που εκφράζεται γλωσσικά με τη χρήση χρονικών συνδέσμων, επιρρημάτων ή φράσεων Χρησιμοποιείται σε αυτά η υποτακτική σύνδεση (χρονικές, αιτιολογικές προτάσεις) Παρελθοντικοί χρόνοι ρημάτων (παρατατικός, αόριστος, ιστορικός ενεστώτας) Ρήματα δράσης και έκφρασης σκέψεων και συναισθημάτων, ουσιαστικά και επίθετα Β.Δ. σελ. 13
3
Περιγραφικά κείμενα Αναπτύσσονται γύρω από τον άξονα της συσχέτισης στο χώρο, που εκφράζεται γλωσσικά με τοπικά επιρρήματα και επιρρηματικές εκφράσεις Χρησιμοποιείται η παρατακτική σύνταξη και κυριαρχεί το εξακολουθητικό ποιόν ενέργειας (ενεστώτας οριστικής) Ρήματα αισθήσεως, επίθετα και επιθετικοί προσδιορισμοί για ζωντάνια και ένταση στις περιγραφές Β.Δ. σελ. 13
4
Επιχειρηματολογικά κείμενα
Κυρίαρχος ο άξονας της λογικής συσχέτισης και της διαλεκτικής σύνθεσης των δεδομένων Υποτακτική σύνταξη, απρόσωπη σύνταξη, αιτιολογικές προτάσεις, χρήση ενεστώτα (δήλωση αλήθειας καθολικής και διαρκούς ισχύος) Β.Δ. σελ. 13
5
Κείμενα με Οδηγίες ΟΔΗΓΙΕΣ: διαδικασίες με χρονική αλληλουχία, ρήματα περιγραφής, κατηγοριοποίησης και διαδικασίας σε οριστική ενεστώτα ή σε προστακτική ή σε υποτακτική Β.Δ. σελ. 13
6
Στάδια συγγραφής Προ-συγγραφικό Συγγραφικό Μετά-συγγραφικό
Αυθεντικοποίηση Παραγωγή ιδεών Οργάνωση ιδεών (εικόνες, ερωτήσεις) Συγγραφικό Μετά-συγγραφικό Βελτίωση Λεξιλογίου Πρότασης Παραγράφου Σύνδεσης παραγράφων Δομής Τελική επιμέλεια
7
Ποιος, πού, τι, πότε, γιατί και πώς. Σκηνές δράσης (σειρά γεγονότων)
Αφηγηματικά Ποιος, πού, τι, πότε, γιατί και πώς. Σκηνές δράσης (σειρά γεγονότων) Σκέψεις και κρίσεις για τα πρόσωπα Συναισθήματα Ματσαγγούρας Γύρω από χρονικό άξονα Χρήση επιρρημάτων Χρήση χρονικών συνδέσμων Παρελθοντικοί χρόνοι Ρήματα δράσης, σκέψης συναισθημάτων Βιβλίο δασκάλου Δ’
8
Μνημονικά βοηθήματα για λεπτομέρειες
Πού; Θέμα Κεντρική ιδέα Γιατί; Πότε; Ποιος; Τι; Πώς;
9
Δομικά στοιχεία αφηγηματικών
Χωροχρονικό πλαίσιο Οι ήρωες Αρχική κατάσταση και εμφάνιση προβλήματος Τα εμπόδια στην επίλυση Το αποτέλεσμα Ματσαγγούρας
10
Διαβάζω, συζητώ και κρατώ σημειώσεις
11
Προφορικός λόγος Προ-συγγραφή με βοήθεια
14
Βιβλίο Μαθητή
15
Βιβλίο Μαθητή
16
Τετράδιο Εργασιών
17
Παραγωγή γραπτού κειμένου με υποβοήθηση
Τετράδιο Εργασιών Παραγωγή γραπτού κειμένου με υποβοήθηση
18
Τετράδιο Εργασιών
19
ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
2. Πού βρίσκονται; …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….... ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙ 1.Ποιοι είναι οι ήρωες; ………………………………………………………………………………………………………… Ποιος είναι ο τίτλος; …………………………………………………………… 3. Πότε και τι συμβαίνει; ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
20
Το κειμενικό είδος της περιγραφής
Η περιγραφή είναι το πιο διαδεδομένο είδος λόγου που καθιστά δυνατή την κατηγοριοποίηση πλήθους εμπειριών και αποτελεί βασική κειμενική δεξιότητα που αποκτά το παιδί αρκετά νωρίς. Η περιγραφή χρησιμοποιείται όταν περιγράφουμε πρόσωπα, ζώα, πράγματα ή τοποθεσίες, όταν σκιαγραφούμε την προσωπικότητα του ήρωα μιας ιστορίας. Η περιγραφή είναι «τέχνη» του χώρου και απαντά σε ερωτήματα του τύπου: τι είναι το Χ αντικείμενο, φαινόμενο ή κατάσταση ποια είναι τα στοιχεία που το συγκροτούν πώς οργανώνεται στο χώρο ποια μέθοδο ακολουθεί η οργάνωσή του. Διαβάζω τη διαφάνεια
21
Η γραμματική της περιγραφής
Η γραμματική της περιγραφής Στους ορισμούς ή στην περιγραφή των μόνιμων χαρακτηριστικών αυτού που περιγράφουμε χρησιμοποιείται ο ρηματικός ενεστωτικός χρόνος. Τα ρήματα σχέσης, είμαι και έχω, χρησιμοποιούνται, όταν κατηγοριοποιούμε και περιγράφουμε την εμφάνιση/ιδιότητες και τα μέρη/λειτουργίες. Π. χ. Το δωμάτιό μου είναι ευρύχωρο. Έχει μεγάλα φωτεινά παράθυρα. Τα ρήματα δράσης, είναι απαραίτητα όταν περιγράφονται συμπεριφορές, συνήθειες και λειτουργίες π.χ. Τα μικρά, όταν σπάσουν τα αυγά τους και βγουν από αυτά, σέρνονται προς το νερό. Στην περιγραφή είναι χαρακτηριστική η λειτουργία του επιθέτου. Το επίθετο περιγράφει το ουσιαστικό που προσδιορίζει, αποδίδοντάς του χαρακτηριστικά και ιδιότητες. Στην περιγραφή χώρου, οι μαθητές πρέπει να εξοικειώνονται με τις λέξεις οι οποίες προσανατολίζουν τον αναγνώστη στο χώρο που περιγράφεται (τοπικά επιρρήματα, επιρρηματικοί προσδιορισμοί τόπου). Οι αντωνυμίες συντελούν στον τρόπο με τον οποίο εισάγεται η νέα πληροφορία, διατηρείται και επεκτείνεται στο κείμενο, π.χ. Το κέλυφος προστατεύει το μαλακό μέρος του σώματος. Αυτό αποτελείται από ένα ραχιαίο τμήμα. Διαβάζω τη διαφάνεια
22
Περιγραφικός τύπος λόγου
Προέρχεται από τον κόσμο των πραγμάτων Λεπτομερής παρατήρηση Οδηγούν τον αναγνώστη στην ανάπλαση εικόνων
23
Περιγραφικά Γύρω από τον άξονα του χώρου Χρήση τοπικών φράσεων
Ενεστώτας Ρήματα αίσθησης Επίθετα Βιβλίο δασκάλου Δ’ Βιβλίο δασκάλου Ε’
26
Παραγωγή γραπτού λόγου Γ΄τάξη
27
ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ Γ’
2. Τι υπάρχει στο χώρο αυτό; …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….... ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ Γ’ 1.Πού βρίσκεται; ………………………………………………………………………………………………………… Ποιο είναι το όνομα του χώρου; ……………………………………………………………… 3. Τι κάνουμε εκεί; ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
28
Παραγωγή γραπτού λόγου Δ’ τάξη
29
ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ Δ’
Πού βρίσκεται; ……………………………………………………………………… 2. Πότε χτίστηκε; …………………………………………………………….. 3. Ποια είναι η ιστορία του; ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Ποιο είναι το όνομά του σχολείου σου; ………………………………………………………………. 6. Πώς νοιώθεις όταν είσαι μέσα σ’ αυτό και ποιες αναμνήσεις σε συνδέουν μ’ αυτό; ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 4. Πώς είναι απ’ έξω; ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 5. Πώς είναι από μέσα; ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
31
«Περιγραφή ιστορικών κτηρίων με τη χρήση των ΤΠΕ» Γλώσσας της Στ’ δημοτικού «Το σπίτι του Καβάφη» (Ε' Δημοτικού, τ. Α’, σελ )
32
Συνεργατική Μάθηση Χωρίζονται οι μαθητές σε τρεις ομάδες.
Η πρώτη αναλαμβάνει να βρει πληροφορίες για τον Καβάφη και το σπίτι του και να τις παρουσιάσει στην τάξη. Οι πληροφορίες που θα βρουν οι μαθητές/τριες θα είναι από το διαδίκτυο (google) (με λέξεις κλειδιά, όπως: Κωνσταντίνος Καβάφης, οικία ή σπίτι του Καβάφη, ή Μουσείο Καβάφη). Η δεύτερη αναλαμβάνει να βρει πληροφορίες για το Ιμαρέτ, τον Μεχμέτ Αλή και το σπίτι του χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά (όπως Μεχμέτ Αλή, σπίτι, ή κονάκι Μεχμέτ Αλή, αξιοθέατα Καβάλας). Η τρίτη ομάδα θα κάνει το ίδιο για το Δημαρχείο της Καβάλας που ήταν οικία γνωστού Ούγγρου καπνέμπορα της περιοχής.
33
Προσυγγραφικό στάδιο
34
Εξεύρεση πληροφοριών από το Διαδίκτυο
35
Οι ομάδες παρουσιάζουν τα αποτελέσματά τους στην τάξη, αφού επισκεφθούν τις ηλεκτρονικές σελίδες του διαδικτύου. Ακολουθεί συζήτηση για τα στοιχεία της ζωής των ιδιοκτητών των τριών κατοικιών, για την παλιά χρήση των κτηρίων και της σύγχρονης χρήσης τους, για τη σημασία που είχαν τα κτήρια για τους κατοίκους της περιοχής τότε και σήμερα.
36
Παρουσίαση ομαδικών Power Point για τον Καβάφη και το σπίτι του
37
Παρουσίαση ομαδικών Power Point για τον Μεχμέτ Αλή και το σπίτι του
38
Εκπαιδευτική επίσκεψη
Ακολουθεί επίσκεψη στο Ιμαρέτ, στο σπίτι του Μεχμέτ Αλή και στο Δημαρχείο της Καβάλας, όπου οι μαθητές/τριες γίνονται εξερευνητές – φωτογράφοι – δημοσιογράφοι και με τη βοήθεια της κάμερας και του μαγνητοφώνου καταγράφουν τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν σχετικά με τα ιστορικά κτήρια της πόλης τους με συνεντεύξεις από τον υπεύθυνο του Ιμαρέτ και του Μουσείου του Μεχμέτ Αλή, καθώς και του αντιδημάρχου της Καβάλας.
39
Επίσκεψη στο σπίτι του Μεχμέτ Αλή
40
Συνέντευξη από τον υπεύθυνο για το Ιμαρέτ και φωτογραφικό υλικό αρχείου από το Ιμαρέτ ως Ιερατική σχολή και πτωχοκομείο
41
Το Ιμαρέτ σήμερα ως ξενοδοχείο
Το Ιμαρέτ σήμερα ως ξενοδοχείο
42
Συνέντευξη από τον αντιδήμαρχο Καβάλας για το Σπίτι του Ούγγρου καπνέμπορα – σημερινό Δημαρχείο και το κτήριο της καπνεμπορικής «Αυστροελληνικής» που στεγάζει υπηρεσίες του Δήμου
43
Προσομοίωση συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο για θέματα που αφορούσαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές/τριες
44
Οι ομάδες όταν επιστρέφουν στην τάξη:
καταγράφουν τις πληροφορίες που συνέλεξαν, εμπλουτίζουν με διαφάνειες τις παρουσιάσεις Power Point που είχαν κάνει και τις παρουσιάζουν στα παιδιά των άλλων ομάδων μετά την έρευνα πεδίου στο Ιμαρέτ, στο Σπίτι του Μεχμέτ Αλή και στο Δημαρχείο. ακολουθεί συζήτηση σχετικά με την περιγραφή των κτηρίων, τη σημασία τους στη ζωή των κατοίκων και τη σύγχρονη χρήση τους.
45
Ομάδα 1, Παρουσίαση του Σπιτιού του Μεχμέτ Αλή μετά την επίσκεψη
Ομάδα 2, Παρουσίαση του Ιμαρέτ μετά την επίσκεψη Ομάδα 3, Παρουσίαση του Δημαρχείου μετά την επίσκεψη
46
Εννοιολογικός χάρτης Περιγραφή κτηρίου
Εννοιολογικός χάρτης Περιγραφή κτηρίου 2. Πότε χτίστηκε; 1. Πού είναι; 3. Ποια είναι η ιστορία του; ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΤΗΡΙΟΥ 8. Πώς ένιωσα όταν βρέθηκα εκεί; 4. Πώς είναι απ’ έξω; 7. Ποια είναι η σημερινή του χρήση; 5. Πώς είναι από μέσα; 6. Ποιοι έζησαν σ’ αυτό;
47
Χρήση του mind42 (mind42.com)
48
Εννοιολογικός χάρτης του Σπιτιού του Μεχμέτ Αλή
49
Εννοιολογικός χάρτης του Ιμαρέτ
50
Εννοιολογικός χάρτης του Δημαρχείου
51
Συγγραφικό στάδιο
52
Οι μαθητές/τριες παράγουν γραπτά κείμενα περιγραφικού λόγου για το Σπίτι του Καβάφη, το Ιμαρέτ, το Σπίτι του Μεχμέτ Αλή και το Δημαρχείο σύμφωνα με τις ερωτήσεις της υπερδομής του περιγραφικού κειμένου στην άσκηση 3 στη σελίδα 27 του βιβλίου της Γλώσσας. Στη συνέχεια γράφουν ομαδικά την περιγραφή των κτηρίων με το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου Word της Microsoft. Ανακαλύπτουν κατ’ αυτόν τον τρόπο τα δομικά στοιχεία της υπερδομής του περιγραφικού λόγου, ώστε να μπορέσουν να τα επαναχρησιμοποιήσουν στην κατανόηση αντίστοιχων περιγραφικών κειμένων και στην παραγωγή γραπτού περιγραφικού λόγου.
53
Παραγωγή γραπτού λόγου περιγραφής κτηρίων, ομαδικά σε Word
54
Μετασυγγραφικό στάδιο
55
Αξιολογούν τις εργασίες τους καλλιεργώντας μεταγνωστικές δεξιότητες χρησιμοποιώντας τον πίνακα «Διορθώνω το γραπτό μου» και τους Επαναληπτικούς Πίνακες (Στ’ τάξη)
56
Ομαδικά κείμενα περιγραφής κτηρίων σε Word
57
1η Ομάδα Το σπίτι του Μεχμέτ Αλή
1η Ομάδα Το σπίτι του Μεχμέτ Αλή Το σπίτι της οικογένειας Μεχμέτ Αλή, αυτό δηλαδή στο οποίο γεννήθηκε και μεγάλωσε, κτίστηκε το και σώζεται μέχρι σήμερα σε πολύ καλή κατάσταση. Βρίσκεται σε τέτοια θέση, ώστε να έχει πανοραμική θέα, από όλες τις πλευρές .Από την είσοδο του ατενίζει το λιμάνι της Καβάλας και από την άλλη πλευρά ένα πανέμορφο κόλπο. Η ιστορία αυτού του κτηρίου είναι πολύ μεγάλη. Στέγασε έναν πολύ επιδέξιο στρατηλάτη και αργότερα σουλτάνο και ιδρυτή της τελευταίας Αιγυπτιακής δυναστείας. Απέξω είναι φτιαγμένο από πέτρα και έχει γκρι χρώμα και της ώχρας. Επίσης έχει έναν πολύ μεγάλο κήπο, όπου βρίσκεται ο μαρμάρινος τάφος της μητέρας του Μ. Αλή. Από μέσα το «Κονάκι» έχει δύο ορόφους και δύο ενότητες. Στη νότια ενότητα βρισκόταν το selamlik, το οποίο περιλάμβανε τους χώρους της ημερήσιας διαμονής και εργασίας των αντρών. Στη βόρεια ενότητα βρισκόταν το haremlik που περιλάμβανε τους χώρους των γυναικών με τις εξυπηρετήσεις του καθημερινού νοικοκυριού και συγχρόνως τους περισσότερους ιδιωτικούς χώρους όλης της οικογένειας. Εκείνη την εποχή απαγορευόταν οι γυναίκες να έρθουν σε οπτική επαφή με τους άνδρες. Ανατολικά ήταν ο στάβλος με τα ζώα. Μετά το θάνατο του Μεχμέτ Αλή το1934 οι Έλληνες της Αιγύπτου θέλοντας να τον τιμήσουν αποφάσισαν να στήσουν μπροστά στο σπίτι του ένα πανέμορφο έφιππο αδριάντα έργο του γλύπτη Δημητριάδη. Τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος έγιναν στις Από το 2002 το σπίτι του Μεχμέτ Αλή παραχωρήθηκε από την Αιγυπτιακή κυβέρνηση σε ελληνική εταιρεία της Καβάλας που το αναστήλωσε και το λειτούργησε το 2004 ως εστιατόριο, στη συνέχεια ως μπαρ - καφετέρια και από το Μάρτιο του 2012 θα λειτουργήσει ως Μουσείο. Τα συναισθήματά μας όταν το επισκεφθήκαμε σε μια εκπαιδευτική εκδρομή που κάναμε με την τάξη μας ήταν περιέργεια, δέος και χαρά που μάθαμε περισσότερες πληροφορίες για το ιστορικό αυτό κτήριο και την ιστορία του τόπου μας.
58
Η αρχιτεκτονική του είναι άγνωστη και πρωτότυπη σε σχέση με τα υπόλοιπα κτίρια της πόλης μας. Χαρακτηριστικό του κτηρίου είναι η εναλλαγή κλειστών και ανοιχτών χώρων που του χαρίζει αρμονία αν και είναι ογκώδες. Το κτήριο περιλαμβάνει εσωτερικές αυλές, κελιά και διαμερίσματα που τα περισσότερα έχουν πανοραμική θέα στη θάλασσα και την πόλη. Εκείνο το στοιχείο που το κάνει ξεχωριστό είναι οι πολυάριθμοι τρούλοι πάνω σχεδόν από κάθε δωμάτιο που είναι εξωτερικά σκεπασμένο με μόλυβδο. Το εντυπωσιακό και ενδιαφέρον αυτό κτήριο, το γνωρίσαμε με την επίσκεψη μας εκεί που έγινε με αφορμή ενός μαθήματος στη γλώσσα. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του και μάθαμε για την ιστορία του. Κατά τη διάρκεια αυτής της ξενάγησης θελήσαμε να καταγράψουμε τις πληροφορίες που ακούσαμε. Τέλος στη τάξη γράψαμε διάφορα κείμενα για το θέμα αυτό. Είχαμε πολύ διάθεση και όρεξη να γράψουμε για το κτήριο αυτό, διότι μόλις μπήκαμε μέσα νιώσαμε περηφάνια για την πόλης μας αλλά και περιέργεια για το τι πρόκειται να δούμε.
59
2η Ομάδα Ιμαρέτ Το πολυτελές ξενοδοχείο Ιμαρέτ που στο παρελθόν λειτούργησε ως ιεροδιδασκαλείο δεσπόζει στην πόλη μας και τη στολίζει με την ισλαμική αρχιτεκτονική του. Χτίστηκε το 1817 στην Παναγία της Καβάλας. Ιδρύθηκε από το Μωχάμετ Άλι που αγαπούσε πολύ τη γενέτειρα του. Διάλεξε να χτίσει το κτήριο στο ωραιότερο σημείο της πόλης. Στα πρώτα χρόνια λειτούργησε ως εσωτερικό σχολείο και φιλοξενούσε τριακόσιους μαθητές το χειμώνα και εξήντα το καλοκαίρι. Εκεί τα παιδιά διδάσκονταν το Κοράνιο και προσεύχονταν στο τζαμί. Εκείνη την εποχή προσφέρονταν και πιάτα με ζεστή σούπα σε όσους την είχαν ανάγκη. Άλλωστε και η κυριολεκτική μετάφραση της λέξης Ιμαρέτ σημαίνει «κουζίνα για σούπες». Αργότερα λειτούργησε ως πτωχοκομείο. Οι άποροι κάτοικοι της Καβάλας μπορούσαν να αναζητήσουν στέγη και φαγητό εκεί. Παρέμεινε φιλανθρωπικό ίδρυμα μέχρι το Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή πολλοί πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν στο Ιμαρέτ. Μετά από χρόνια μια εταιρεία της Καβάλας θέλησε να το ανακαινίσει και να το λειτουργήσει ως ξενοδοχείο, έτσι ήρθε σε συμφωνία με την Αιγυπτιακή κυβέρνηση στην οποία και ανήκει. Το βρήκαν σε άσχημη κατάσταση και έτσι η ανακαίνισή του κράτησε δύο χρόνια και κόστισε πολλά χρήματα. Τα εγκαίνιά του έγιναν το 2004 και από τότε λειτουργεί ως ξενοδοχείο πολυτελείας, εστιατόριο και μπαρ. Συγκεκριμένα είναι το πρώτο ξενοδοχείο στην Ελλάδα που λειτουργεί σε ιστορικό χώρο.
60
3η Ομάδα Δημαρχείο Καβάλας
Το Δημαρχείο χτίστηκε στην Καβάλα περίπου το 1895 από τον Ούγγρο Καπνέμπορα Pierre Herzog. Το 1921 πουλήθηκε από το Moris Herzog γιο του βαρόνου Pierre Herzog στην «Ανώνυμη Εταιρία Καπνών Ανατολής και πέρα Θαλάσσης». Μετά το θάνατο του Ούγγρου καπνέμπορα το 1937 το κτήριο πέρασε στη κατοχή της Δημαρχίας και αγοράστηκε από το Δήμο Καβάλας. Τώρα στεγάζει το Δημαρχείο της πόλης. Το κτήριο είναι μικρογραφία Ουγγρικού πύργου. Η εξωτερική του όψη με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική που σου θυμίζει παλιούς πύργους είναι αρκετά επιβλητική με κυρίαρχο χρώμα το άσπρο και το γαλάζιο. Ο κήπος με τα χρωματιστά λουλούδια σε ταξιδεύει σε μία άλλη εποχή. Εσωτερικά κυριαρχεί το ξύλο, που το κάνει ακόμα πιο ζεστό, με πολλές αίθουσες μία εκ τον οποίων ήταν η αίθουσα των δημοτικών συμβουλίων που επισκεφτήκαμε. Όταν επισκεφθήκαμε το Δημαρχείο με την τάξη μας σε εκπαιδευτική επίσκεψη που κάναμε για ένα πρόγραμμα σχετικά με τα ιστορικά κτήρια της πόλης μας, νιώσαμε περίεργα και διαπιστώσαμε πως τελικά ήταν πολύ ωραιότερο από ότι το φανταζόμασταν…
61
Αξιολόγηση Οι μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια του προγράμματος:
Οι μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια του προγράμματος: παρουσίαζαν τις εργασίες τους στις άλλες ομάδες, τις αντάλλασσαν μεταξύ τους και ακολουθούσε συζήτηση και εξαγωγή συμπερασμάτων. Ευκαιρίες για ανατροφοδότηση δόθηκαν σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Στο τέλος του προγράμματος έγινε η τελική αξιολόγησή του με συζήτηση και με την παραγωγή εννοιολογικών χαρτών, που λειτουργούν και ως εργαλεία αξιολόγησης.
62
Wiki εργαλείο Αναρτούν στο wiki εργαλείο του Web2.0 όλες τις δραστηριότητες για το Ευρωπαϊκό eTwinning πρόγραμμα «Everyday life at primary school» στην ηλεκτρονική σελίδα: primary- school.wikispaces.com/Projects+School+of+Palio
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.