Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αρτηρία Διαμπερούς Κυκλοφορίας στην Κεντρική Περιοχή Θεσσαλονίκης ΥΠΕΧΩΔΕ, Μάρτιος 2002.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αρτηρία Διαμπερούς Κυκλοφορίας στην Κεντρική Περιοχή Θεσσαλονίκης ΥΠΕΧΩΔΕ, Μάρτιος 2002."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Αρτηρία Διαμπερούς Κυκλοφορίας στην Κεντρική Περιοχή Θεσσαλονίκης ΥΠΕΧΩΔΕ, Μάρτιος 2002

3 Ένα έργο που αλλάζει την εικόνα της Θεσσαλονίκης

4 Αρτηρία Διαμπερούς Κυκλοφορίας στην Κεντρική Περιοχή Θεσσαλονίκης Η Αρτηρία Διαμπερούς Κυκλοφορίας δεν είναι ένα απλό συγκοινωνιακό έργο, αλλά μια ευρεία κυκλοφοριακή, πολεοδομική και αρχιτεκτονική επέμβαση στον κεντρικό τομέα της Θεσσαλονίκης με ευεργετικές επιδράσεις στην ευρύτερη περιοχή.

5 Οι Στόχοι Του Έργου Το έργο θα επιτρέψει την παράκαμψη του ιστορικού κέντρου της πόλης από τα διερχόμενα οχήματα. Θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση, την ανάπλαση, την αναβάθμιση της περιοχής. Θα αναδείξει την ιστορική φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης.

6 Το Έργο Οδική Αρτηρία παράκαμψης του κέντρου, με υπόγεια και υποθαλάσσια σήραγγα, καθώς και τις ράμπες πρόσβασης Κατασκευή κόμβων σε κρίσιμες θέσεις (Δικαστικό Μέγαρο, παλιά Ηλεκτρική Εταιρεία) Πολεοδομικές επεμβάσεις και αναπλάσεις των επιφανειακών χώρων (περιοχής Δικαστικού Μεγάρου και Λιμένα, Λεωφόρου Νίκης, Λευκού Πύργου, Στρατοπέδου Τσιρογιάννη, Νέας Παραλίας, Τσιμισκή και Βασ. Γεωργίου)

7 Σχεδίαση Η αρτηρία θα συνδέει τη νέα Δυτική Είσοδο με την παραλιακή Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου (Νέα Παραλία). Συνολικό μήκος αρτηρίας3.780 μ. Μήκος υποθαλάσσιας σήραγγας1.240 μ. Μήκος χερσαίων σηράγγων, εκατέρωθεν του υποθαλασσίου τμήματος2.140 μ. Συνολικό μήκος ανοικτών ραμπών στα άκρα400 μ.

8 Κατασκευή της σήραγγας Τα χερσαία τμήματα της σήραγγας θα κατασκευασθούν με τη μέθοδο ανοικτής εκσκαφής (Cut & Cover) Το υποθαλάσσιο τμήμα θα διαμορφωθεί με προκατασκευασμένα κιβώτια Τα κιβώτια θα κατασκευασθούν σε ειδική λεκάνη από την οποία θα ρυμουλκηθούν στις θέσεις όπου θα ποντισθούν για να τοποθετηθούν στην τάφρο, που θα εκσκαφτεί στον πυθμένα. Διαστάσεις κιβωτίων: πλάτος 33,00 μ.,ύψος 9,20 μ. και μήκος 130,00 μ.

9 Η υποθαλάσσια σήραγγα (ένα ρεύμα)

10 Η υποθαλάσσια σήραγγα (τομή)

11 Η Δυτική Είσοδος

12 Ο κλάδος κυκλοφορίας από Β.Δ. προς Ν.Α. (Δυτική Είσοδος προς Λεωφ. Μεγ. Αλεξάνδρου) έχει είσοδο με δύο (2) λωρίδες από τη Δυτική Είσοδο και μία ακόμη είσοδο με μία λωρίδα από την οδό Κουντουριώτη, απέναντι από το Δικαστικό Μέγαρο. Η έξοδος του κλάδου αυτού γίνεται στη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου, λίγο μετά το Ξενοδοχείο «Μακεδονία Palace».

13 Το ενδιάμεσο τμήμα Στο μεσαίο της τμήμα η Αρτηρία έχει τρεις (3) λωρίδες ανά κατεύθυνση, που είναι ο μέγιστος αριθμός λωρίδων που μπορεί να διαμορφωθεί.

14 Η Ανατολική Είσοδος

15 Ο κλάδος κυκλοφορίας από Ν.Α. προς Β.Δ. έχει είσοδο με δύο (2) λωρίδες από τη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου στην περιοχή της παλιάς Ηλεκτρικής Εταιρείας και μία ακόμη είσοδο με μία (1) λωρίδα από τον κόμβο Καυταντζόγλου – Λεωφόρου Στρατού. Ο κλάδος αυτός έχει κύρια έξοδο με δύο (2) λωρίδες στη Δυτική Είσοδο και μία ακόμη έξοδο (διακλάδωση) προς την οδό Πολυτεχνείου, αμέσως μετά το πολυώροφο Parking, για την εξυπηρέτηση των κινουμένων προς το Δικαστικό Μέγαρο και την Πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδαρίου).

16 Υποθαλάσσια διέλευση Το μεσαίο τμήμα της αρτηρίας διέρχεται από υποθαλάσσια σήραγγα, σε απόσταση 120 μ. από το κρηπίδωμα της Παλιάς Παραλίας, έτσι ώστε να μην αλλοιώνει τη φυσιογνωμία του θαλάσσιου μετώπου της πόλης Επιπλέον, βρίσκεται μακριά από τη περιοχή, όπου μπορεί να υπάρχουν τεμάχια αρχαιοτήτων, που χρησιμοποιήθηκαν στα μέσα του προηγούμενου αιώνα για την κατασκευή του υπάρχοντος κρηπιδώματος.

17 Ασφάλεια και Πυροπροστασία Η σήραγγα θα είναι εφοδιασμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα ηλεκτρομηχανολογικών και ηλεκτρονικών εγκαταστάσεων (πυρανίχνευσης, πυρόσβεσης, φωτισμού, τηλεοπτικής παρακολούθησης, ρύθμισης και ελέγχου της κυκλοφορίας, τηλεπικοινωνίας κα).

18 Γιατί Επιλέχθηκε αυτή η Μέθοδος Τα μεγάλα ευθύγραμμα τμήματα και οι μεγάλες ακτίνες καμπυλότητας εξασφαλίζουν καλή ορατότητα και παρέχουν ασφαλείς συνθήκες οδήγησης. Διασχίζει υποθαλασσίως τον όρμο Θεσσαλονίκης και έτσι δεν αλλοιώνει το πρόσωπο της πόλης από την θάλασσα. Διατάσσεται μακριά από την παλιά παραλία και δεν θα προκαλέσει περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές οχλήσεις κατά το στάδιο της κατασκευής. Δεν παρεμποδίζει την ελεύθερη απορροή των αγωγών που εκβάλλουν κατά μήκος της παλιάς παραλίας

19 Ακόμη Δεν θίγει το παλιό κρηπίδωμα και έτσι δε θα απαιτήσει χρονοβόρες αρχαιολογικές έρευνες. Προβλέπεται είσοδος στην Αρτηρία από την Λεωφόρο Μεγ. Αλεξάνδρου και έτσι εκτρέπεται -μέσω των καθέτων οδών- σημαντικό μέρος της κυκλοφορίας του συμφορημένου άξονα Βασ. Ολγας – Βασ. Γεωργίου προς την παραλιακή λεωφόρο που αμφιδρομείται. Αναβαθμίζεται μεγάλη περιοχή της πόλης και μειώνεται σημαντικά ο χρόνος διαδρομής των οχημάτων, που έρχονται από το Ν.Α. τμήμα της πόλης (περιοχή 25ης Μαρτίου, Καλαμαριά κ.λπ.) και διασχίζουν το ιστορικό κέντρο της πόλης

20 Και τέλος Έχει τη δυνατότητα να συνδυασθεί με μελλοντικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της περιοχής του Ποσειδωνίου Αθλητικού Κέντρου και του Μεγάρου Μουσικής Έχει όλες τις τεχνικές προϋποθέσεις για να επεκταθεί μελλοντικά, τόσο προς την κατεύθυνση της Καλαμαριάς, όσο και προς την κατεύθυνση της οδού Καυταντζόγλου και Νέας Εγνατίας.

21 Τα οφέλη από το έργο (1) Κυκλοφοριακά οφέλη: – Μείωση της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης (Π.χ. στην Τσιμισκή κατά 40%). – Γενική αύξηση (περίπου 35%) της μέσης ταχύτητας των οχημάτων στις ώρες αιχμής. – Μείωση των χρόνων διαδρομής: Από Βασ. Ολγας (Δελφών) μέχρι Δικαστήρια, μέσω της Αρτηρίας, μείωση κατά 70% στις ώρες αιχμής Εγνατία (ώρες αιχμής) : μείωση κατά 30-45%

22 Τα οφέλη από το έργο (2) Περιβαλλοντικά και πολεοδομικά οφέλη: – Μείωση κατανάλωσης καυσίμων (λόγω της γενικής βελτίωσης της κυκλοφορίας). – Μείωση των συνολικών εκπομπών αέριων ρύπων από την κυκλοφορία κατά 35% γενικά και έως 40% κατά τις ώρες αιχμής. – Πεζοδρόμηση Παλιάς Παραλίας (Λεωφ. Νίκης), – Διαπλάτυνση πεζοδρομίων οδού Τσιμισκή – Αποσυμφόρηση και ανάπλαση άξονα Βασ. Ολγας-Βασ. Γεωργίου – Πεζοδρομήσεις και διαμορφώσεις επιφανειακών χώρων και αρχιτεκτονικές διαμορφώσεις πλατειών και χώρων

23 Προϋπολογισμός Έργου Συνολικό κόστος300 εκ. ευρώ περίπου -

24 Χρηματοδότηση - Τέλη Διέλευσης Η χρηματοδότηση του Εργου είναι εξασφαλισμένη. Το ποσοστό συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, καθώς και ο τρόπος καταβολής του, θα προκύψουν στο τέλος Απριλίου 2002 από την υποβολή της τελικής χρηματο-οικονομικής μελέτης Από την ίδια μελέτη θα προκύψουν επίσης το είδος, το ύψος και ο τρόπος καταβολής των τελών διέλευσης

25 Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης Προανακοίνωση του Εργου στην Εφημερίδα της Ε.Ε.: Μάρτιος 2002 Πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος:Μάιος 2002 Οριστικοποίηση λίστας προεπιλεχθέντων:Νοέμβριος 2002 Δημοπράτηση του Εργου:Δεκέμβριος 2002 Συνολική Περίοδος κατασκευής Εργου από την ανάθεση:4 χρόνια

26


Κατέβασμα ppt "Αρτηρία Διαμπερούς Κυκλοφορίας στην Κεντρική Περιοχή Θεσσαλονίκης ΥΠΕΧΩΔΕ, Μάρτιος 2002."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google