Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεZephyr Rines Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Οι προσπαθειεσ ενταξησ δυο μαθητων ειδικησ αγωγησ σε μια ταξη γενκησ εκπαιδευσησ απο δυο δασκαλουσ
Βερβέρη Αργυρώ-Παναγιώτα 5256 Ζλατανίδης Νικόλαος 5021 Τζατζανά Ιωάννα 5051 Χαραλαμπάκης Γιώργος 5068
2
1α. Διεξαγωγη ειδικησ εκπαιδευσησ πριν το 1975
Στα μέσα του απο τους 8 εκατομμύρια μαθητές δεν πήγαιναν σχολείο Τα παιδιά με αναπηρίες φοιτούσαν σε χωριστά σχολεία ή ιδρύματα Τα παιδιά με σοβαρές ανεπάρκειες κρατούνταν κλεισμένα σε πολιτειακά ιδρύματα ή αφήνονταν στο σπίτι χωρίς να λαμβάνουν καμία απολύτως υπηρεσία (Christoplos & Renz 1969, Dunn 1968) Τα παιδια με ήπιες ανεπάρκειες απομονώνονταν σε ειδικά προγράμματα που δεν κατάφερναν να τους διδάξουν τις δεξιότητες που χρειάζονταν για να λειτουργήσουν στην κοινωνία.
3
1β. Νομοσ δικαιου Κάθε παιδί με ε.ε.α. δικαιούται κατάλληλη ειδική αγωγή με δημόσια δαπάνη ΝΔΔ (1986) συμπεριλάμβανει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και τα βρέφη με σοβαρές ε.ε.α. ΝΔΔ (1990) μετονομάζει το άρθρο σε Πράξη περί Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτιικές ανάγκες (IDEA) Eλάχιστα περιοριστικό περιβάλλον Οι μαθητές ενσωματώνονται στις τάξεις γενικής εκπαίδευσης στο μέτρο του δυνατού
4
1γ. Αναπηριεσ προσχολικησ αγωγησ
Εξετάζεται υπό το πρήσμα 5 βασικών αναπτυξιακών περιοχών : κινητικής γνωστικής επικοινωνιακής και γλωσσικής κοινωνικής και συναισθηματικής προσαρμοστικής ανάπτυξης Για να γίνουν αποδέκτες των υπηρεσιών, ωστόσο, δε χρειάζεται να έχουν διαγνωσθεί ή να ανήκουν σε κάποια κατηγορία αναπηρίας
5
1γ. Αναπηριεσ στην πρωτοβαθμια εκπαιδευση
Ένας μαθητής περνάει απο εξέταση και αξιολόγηση Συχνότερα φαινόμενα αναπηρίας : Νοητική υστέρηση Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Διαταραχές λόγου ή ομιλίας Συναισθηματικές διαταραχές Διαταραχές συμπεριφοράς Απώλεια όρασης ή ακοής
6
1δ. Εκπαιδευτικεσ υποβοηθησεισ
Μερικές εκπαιδευτικές υποβοηθήσεις για τα παιδιά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες: Προσαρμογή κειμένου Υπερκείμενο Διδασκαλία με βιντεοδίσκους Προγράμματα επεξεργασίας κειμένου
7
2a.Τι ειναι διαταραχη συμπεριφορασ;
Συναισθηματικές ή συμπεριφορικές αντιδράσεις απέναντι σε σχολικά προγράμματα Κάτι περισσότερο από προσωρινές και αναμενόμενες αντιδράσεις Εκδηλώνεται με συνέπεια και σταθερότητα στο πλαίσιο του σχολείου και δεν υπάρχει δεκτικότητα στην άμεση παρέμβαση ( Federal Register, 1993) (Shlavin,2007)
8
2b.Τι τυπουσ μπορουν οι διαταραχεσ συμπεριφορασ να παρουν;
Εξωτερικευμένες διαταραχές Δ.Ε.Π.Υ Επιθετικές και βίαιες συμπεριφορές Αντιθετική Προκλητική Διαταραχή Νεανική Παραβατικότητα Γνωστική Διαταραχη Εσωτερικευμένες διαταραχές Καταθλιπτική διαταραχή Αγχώδης διαταραχή Η κατάχρηση ουσιών Απόσυρση Paul Zionts, Laura Zionts, Richard L. Simpson, 2002
9
2γ. Ποια ειναι τα σημαδια και τα συμπτωματα;
Εξωτερικευμένες διαταραχές Καβγάς Κλοπή Καταστροφή ιδιοκτησιών Ανυπακοή στους εκπαιδευτικούς Αντιπαθείς απέναντι στους συνομιλήκους, στους δασκάλους και στους γονείς Εσωτερικευμένες διαταραχές Έχουν λίγους φίλους Παίζουν με παιδιά μικρότερες ηλικίας Φαντασιώσεις Ονειροπολήσεις Αδέξια Αυτοεικόνα υπερβολικό άγχος (Shlavin,2007)
10
2δ. Ποιεσ θεραπειεσ ειναι αποτελεσματικεσ για μια διαταραχη σαν του bill;
Εκπαίδευση των γονέων και θεραπεία οικογένειας Γνωστικες επιλυσης προβληματων των δεξιοτητων καταρτισης Αποτελεσματικές στρατηγικές μάθησης Συχνή ανατροφοδότηση Ενταξη σε προγράμματα κοινωνικών δεξιοτήτων (the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry)
11
2ε .Ποσο αποτελεσματικη ειναι η τροποποιηση τησ συμπεριφορασ;
Το 67% ατόμων με επιθετικές συμπεριφορές που λαμβάνουν θεραπεία και ειδικά με τους τρόπους που αναφέραμε παραπάνω, είναι πολύ πιθανό να απαλλαγούν από όλα τους τα συμπτώματα και με αυτόν τον τρόπο να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Στην περίπτωση του Μπιλλ κάτι τέτοιο είναι εφικτό εφόσον εμπλακεί στις διαδικασίες θεραπείας του τόσο η οικογένεια του όσο και οι δάσκαλοί του. (the Reach Institute)
12
3α τι ειναι το δεπυ και πωσ διαφερει απο το δεπ;
3α τι ειναι το δεπυ και πωσ διαφερει απο το δεπ; Υπάρχουν τρεις υπότυποι του Δ.Ε.Π.Υ. Διάσπαση ελλειματικής προσοχής .ΔΕΠ Μειωμένη συγκέντρωση και διάσπαση προσοχής. Υπερκινητικότητα-Παρορμητικότα. Κύριο σύμπτωμα η υπερκινητικότητα Συνδυασμός(ο πιο συχνός τύπος) συμπεριλαμβάνει στοιχεία και από τα δυο.
13
3β ποια ειναι τα σημαδια και τα συμπτωματα του δ.ε.π.υ.
Βασικά σημάδια και συμπτώματα του Δ.Ε.Π.Υ. Τύπος απροσεξίας Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί Αποσπάται εύκολα από άλλα άσχετα ερεθίσματα Δεν φαίνεται να ακούει και να δίνει σημασία στις λεπτομέρειες Κάνει λάθη απροσεξίας Χάνει πράγματα συχνά και δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες Ξεχνά σχολικές εργασίες και γενικά είναι ανοργάνωτος\η
14
3Β ποια ειναι τα σημαδια και τα συμπτωματα του δ.ε.π.υ.
Βασικά σημάδια και συμπτώματατου Δ.Ε.Π.Υ. Τύπος υπερκινητικότητας- παρορμητικότητας Δυσκολεύεται να παραμείνει καθισμένος\η και σηκώνεται όταν δεν επιτρέπεται Τρέχει και σκαρφαλώνει υπερβολικά , κουνάει ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ χέρια πόδια ή στριφογυρίζει στην καρέκλα Δεν σκέφτεται πριν αντιδράσει και απαντά πριν ολοκληρωθεί μια ερώτηση που του γίνεται ,διαρκώς μιλά
15
3β ποια ειναι τα σημαδια και τα συμπτωματα του δ.ε.π.υ.
Στο συνδυασμένο τύπο παρουσιάζονται συνδυασμός των δυο προαναφερθέντων κατηγοριών. Θα πρέπει να αναφερθεί και να τονιστεί ότι το φάσμα των συμπτωμάτων είναι ευρύ και γι’αυτό κάθε περίπτωση είναι μοναδική και γι’αυτό οι π από πρέπει να βγαίνουν από ομάδα ειδικών και να επανεξετάζονται ανά δυο χρόνια. Επιπρόσθετα , για τους παραπάνω λόγους κατανοούμε ότι τα διαγνωστικά κριτήρια του Δ.Ε.Π.Υ. Είναι εξαιρετικά υποκειμενικά μιας και οι διαγνώσεις βασίζονται στις περιγραφές και των δασκάλων και των γονέων.
16
3Γ ποσο καλα λειτουργουν φαρμακα οπωσ η ριταλινη με μαθητεσ οπωσ ο εβαν
Η Ριταλίνη δηλαδή η εμπορική ονομασία της μεθυλφενιδάτης είναι η πιο συχνή συνταγογραφούμενη φαρμακευτική αγωγή για Δ.Ε.Π.Υ. Ά λλες διεργετικές ουσιές όπως η δεξτροαμφεταμίνη (Dexedrine), Adderall Desoxyn Cylert H κατηγορία στην οποία συγκαταλέγονται αυτά τα φάρμακα είναι το SCHEDULE II ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗΣ. ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΥΓΚΑΤΑΛΕΓΟΝΤΑΙ ΤΑ ΒΑΡΒΙΤΟΥΡΙΚΑ ΚΑΙ Η ΜΟΡΦΙΝΗ. Aπό το η παραγωγή του Ritalin αυξήθηκε κατα 900% και η παραγωγή αμφεταμινών αυξήθηκε κατά 5.677% από το (Στοιχεία από την Υπηρεσία Ελέγχου Χορήγησσης Φαρμάκων των Η.Π.Α. 2002) Πολλές εταιρείες παρέχουν κουπόνια δωρεάν δοκιμής φαρμάκων. (Klein,2007)
17
3Γ ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΦΑΡΜΑΚΑ ΟΠΩΣ Η ΡΙΤΑΛΙΝΗ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΟΠΩΣ Ο ΕΒΑΝ
Όταν τα διεγερτικά λειτουργούν βραχυπρόθεσμα η φαρμακευτική παρέμβαση μπορεί να ως δεκανίκι και να αναβάλλει ή να εμποδίζει την χρήση μη φαρμακευτικών παρεμβάσεων,οι οποίες μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικές μακροπρόθεσμα. Swanson 1993, page 158. Ακόμα και η αμερικανική ακαδημία παιδιάτρων στις οδηγίες για την αντιμετώπιση της νόσου υποστηρίζει ότι οι συμπεριφοριστικές στρατηγηκές πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή – first line of treatment- ( American Academy of Pediatricians,2011)
18
3Δ ΠΟΣΟ ΚΑΛΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΝΟΣΟΥ
Σύμφωνα με έρευνες οι παρεμβάσεις που βασίζονται στη λειτουργική αξιολόγηση της διαταρακτικής διασπαστικής μη σχέτικής με το εργό συμπεριφοράς αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικές.(Lo and Cartledge 2006) Σύμφωνα με τον A.P.A, το 7% των παιδιών με Δ.Ε.Π.Υ αναπτύσσουν συμπεριφοριστικές παρεμβάσεις που βοηθούν τα παιδιά να ελέγξουν την παρορμητικότητά τους Ανεξάρτητες έρευνες έχουν δείξει οτι τα συμπεριφοριστικά μοντέλα μακροπρόθεσμα μπορούν να καλλιεργήσουν τον αυτοέλεγχο και να μειώσουν την παρορμητικότητα, καθώς να αυτοεπιτηρούνται (Huff & Dupol, 1998)
19
4α. Τι ειναι ενα Εξατομικευμενο Εκπαιδευτικο Προγραμμα (ΕΕΠ);
«Το ΕΕΠ παρέχει πρόσθετη ατομική υποστήριξη και είναι προσαρμοσμένο στο πρόγραμμα σπουδών»( Watkins 2003: 18-19) Περιγράφει τα προβλήματα του μαθητή «Σκιαγραφεί μια ειδική πορεία ενεργειών για την αντιμετώπισή τους»(Slavin, 2007)
20
4α. Τι ειναι ενα Εξατομικευμενο Εκπαιδευτικό Προγραμμα (ΕΕΠ);
Συμβάλλει στην βελτίωση της επίδοσής τους και στην παραμονή τους σε τάξεις γενικής εκπαίδευσης Η υποστήριξη θα πρέπει να δίνεται όσο πιο διακριτικά γίνεται, δηλαδή να είναι ουδέτερου και ευέλικτου χαρακτήρα
21
4β. Ποιοσ σχεδιαζει ενα ΕΕΠ; Ποιοσ ειναι υπευθυνοσ για την εφαρμογη του;
Για το σχεδιασμό, την αξιολόγηση και την τροποποίηση ενός ΕΕΠ στην Ελλάδα συνεργάζονται επίσημοι φορείς, το προσωπικό του σχολείου και η οικογένεια του μαθητή Βασισμένοι στη διάγνωση και την αξιολόγηση από ένα ΚΕ.Δ.Δ.Υ συνεργάζονται για να σχεδιάσουν, να αξιολογήσουν και να τροποποιήσουν το ΕΕΠ ενός μαθητή Το πρόγραμμα θα πρέπει να εγκριθεί από το γονέα ο οποίος συμμετέχει στην εφαρμογή του, μαζί με μια επιτροπή ειδικών υπηρεσιών. Αυτή η επιτροπή αποτελείται από επαγγελματίες του σχολείου
22
4γ. Ακολουθειται ενα τετοιο προγραμμα στη συνεργασια με τον Bill και τον Evan;
Αν και υπάρχει η διάθεση από τους εκπαιδευτικούς της τάξης να εφαρμόσουν ένα ΕΕΠ, κάτι τέτοιο δε συμβαίνει με το σωστό τρόπο Προχωρούν στο σχεδιασμό του ΕΕΠ μόνοι τους χωρίς τη βοήθεια ενός σχολικού συμβούλου ειδικής και γενικής αγωγής
23
4γ. Ακολουθειται ενα τετοιο προγραμμα στη συνεργασια με τον Bill και τον Evan;
Η Martha δεν έχει υπόψη της την ακριβή διάγνωση που έχει δοθεί από έναν αρμόδιο φορέα στις ΗΠΑ όπως το ΚΕ.Δ.Δ.Υ Ο σχεδιασμός ενός ΕΕΠ για τον Evan και τον Bill είναι αποτυχημένος αφού πολύ πιθανόν να μην είναι προσαρμοσμένος στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε παιδιού.
24
6α. Τι ειναι οι σχολικοι ψυχολογοι και τι ρολο παιζουν στην ειδικη αγωγη;
Οι σχολικοί ψυχολόγοι βοηθούν τα παιδιά και τους νέους να επιτύχουν ακαδημαϊκά, κοινωνικά, συμπεριφορικά και συναισθηματικά. Στα πλαίσια της ειδικής αγωγής: Παρέχουν συμβουλές Αυξάνουν την επιτυχία Προωθούν την ευεξία, τη διαχείριση θυμού, την επίλυση προβλημάτων, την αυτορρύθμιση, την αυτοδιάθεση και την αισιοδοξία
25
6β. Πωσ διαφερει ενασ σχολικοσ ψυχολογοσ απο ενα συμβουλο εκπαιδευτη ή απο εναν εκπαιδευτικο ψυχολογο; Σύμβουλοι εκπαίδευσης: Έχουν εκπαιδευτεί στην ειδική αγωγή και στη γενική εκπαίδευση Μπαίνουν στην τάξη και συμβουλεύουν το δάσκαλο, δίνουν και λύσεις Οι εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι διεξάγουν έρευνα σχετικά με τα χαρακτηριστικά των μαθητών, τις αρχές της μάθησης και τις μεθόδους διδασκαλίας
26
5α. Ο Bill και οEvan ενσωματωθηκαν στην ταξη τησ Martha
5α. Ο Bill και οEvan ενσωματωθηκαν στην ταξη τησ Martha. Πωσ πρεπει να λειτουργει η ενσωματωση(mainstreaming); Ενσωμάτωση (mainstreaming ή incorporation), ένταξη (integration), συνεκπαίδευση (inclusion): συχνά ταυτόσημοι όροι Αναφέρονται όλοι σε έννοιες και πρακτικές που αντιτάχθηκαν στην «ιδρυματοποίηση» και του διπολικού συστήματος εκπαίδευσης που κυριάρχησε στις ΗΠΑ μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’60 Ο όρος mainstreaming αναφέρεται στη διαδικασία τοποθέτησης παιδιών με ειδικές ανάγκες σε τάξεις γενικής εκπαίδευσης Πατσίδου- Ηλιάδου, 2011)
27
5α. Ο Bill και ο Evan ενσωματωθηκαν στην ταξη τησ Martha
5α. Ο Bill και ο Evan ενσωματωθηκαν στην ταξη τησ Martha. Πωσ πρεπει να λειτουργει η ενσωματωση(mainstreaming); Στην εκπαιδευτική κοινότητα ως ενσωμάτωση χαρακτηρίζεται: «η ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο κανονικό σχολείο» (Μπίρτσας 1990: ) «η από κοινού διδασκαλία και αγωγή των παιδιών με ειδικές ανάγκες»(Πατσάλης 1998: 42) στη διάρκειά της υπάρχει «αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών» χωρίς την «απομόνωση και τον στιγματισμό»(Μπάρδης 1994: ).
28
5α. Ο Bill και ο Evan ενσωματωθηκαν στην ταξη τησ Martha
5α. Ο Bill και ο Evan ενσωματωθηκαν στην ταξη τησ Martha. Πωσ πρεπει να λειτουργει η ενσωματωση(mainstreaming); Πρόκειται για μια διαδικασία που αρχίζει στο πλαίσιο της οικογένειας, συνεχίζεται στο σχολικό περιβάλλον και ολοκληρώνεται στην κοινωνία (Κυπριωτάκης 2001 : 17-22) Επιδίωξη είναι και η συμμετοχή του παιδιού σε εκπαιδευτικές και κοινωνικές διαδικασίες προσιδιάζουσες με αυτές των συνομηλίκων του (Πατσίδου-Ηλιάδου 2011)
29
5b. Τι δειχνουν οι ερευνεσ για την αποτελεσματικοτητα τησ ενσωματωσησ οσο αναφορα την επιδραση τησ τοσο σε απλουσ μαθητεσ οσο και σε μαθητεσ σε διαδικασια ενσωματωσησ; Σύμφωνα με έρευνες η ενσωμάτωση παιδιών με ειδικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση αποδείχτηκε ότι φέρνει θετικά αποτελέσματα τόσο στους μαθητες με ειδικές ανάγκες όσο και στιυς μαθητές χωρίς ειδικές ανάγκες. Η συνεκπαίδευση έχει οφέλη για τα παιδιά με αναπηρία στις γνωστικές και στις κοινωνικές δεξιότητές τους Παρατηρήθηκε ότι υπήρξε βελτίωση της επίδοσης σε σταθμισμένα κριτήρια Βελτιώθηκαν οι κοινωνικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες
30
5b. Τι δείχνουν οι ερευνεσ για την αποτελεσματικοτητα τησ ενσωματωσησ οσο αναφορα την επιδραση τησ τοσο σε απλουσ μαθητεσ οσο και σε μαθητεσ σε διαδικασια ενσωματωσησ; Αυξήθηκε η αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους Μέσω της αλληλεπίδρασης απέκτησαν εκτός από κοινωνικές δεξιότητες, δεξιότητες όσον αφορά τη μέθοδο εργασίας αλλά και τις γνώσεις των άλλων μαθητών. Παρατηρήθηκε ότι τα παιδιά με αναπηρία που βρίσκονταν σε διαδικασίες συνεκπαίδευσης άρχισαν να μαθαίνουν να συμπεριφέρονται όπως τα παιδιά της ηλικίας τους, ενώ μειώθηκε η εξάρτηση από την οικογένειά τους (Power-deFur & Orelove 1996: 5)
31
5b. Τι δειχνουν οι ερευνεσ για την αποτελεσματικοτητα τησ ενσωματωσησ οσο αναφορα την επιδραση τησ τοσο σε απλουσ μαθητεσ οσο και σε μαθητεσ σε διαδικασια ενσωματωσησ; Η διαδικασία της συνεκπαίδευσης ενισχύει το αίσθημα του ανήκειν, κάτι που έχει παρατηρηθεί ότι αποτελεί προϋπόθεση για τη μάθηση (Kunc 1992 : 30, Shaffner & Buswell 2004: 299). Οφέλη παρατηρούνται και στους μαθητές χωρίς αναπηρία όταν στην τάξη ακολουθείται μια διαδικασία ενσωμάτωσης.. Σε μία έρευνα που διεξήχθει παρατηρήθηκε ότι υπάρχουν πλεονεκτήματα για τους μαθητές χωρίς αναπηρία σε κοινωνικό κυρίως επίπεδο (Power- deFur & Orelove 1996: 5, McMarty 2006: 7).
32
5b. Τι δειχνουν οι ερευνεσ για την αποτελεσματικοτητα τησ ενσωματωσησ οσο αναφορα την επιδραση τησ τοσο σε απλουσ μαθητεσ οσο και σε μαθητεσ σε διαδικασια ενσωματωσησ; Oι μαθητές αποκτούν επίγνωση των δυσκολιών των ατόμων με αναπηρίες , αναπτύσσοντας έτσι αλληλεγγύη και ενδιαφέρον για αυτούς Αποκτούν γνώσεις για το πώς να επικοινωνήσουν πιο αποτελεσματικά με τους συμμαθητές τους με αναπηρία Δείχνουν μεγαλύτερη κατανόηση και αποδοχή των ατομικών διαφορών. Αναπτύσσουν μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση και ικανότητα να αναπτύσσουν φιλίες (Power-deFur & Orelove 1996: 5, McMarty 2006: 7).
33
5γ. Τι σταση κρατουν οι εκπαιδευτικοι, οι διευθυνσεισ των σχολειων και οι γονεισ απεναντι στην ενσωματωση; Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε όπου ρωτήθηκαν εκπαιδευτικοί για τη στάση τος απέναντι στην ενσωμάτωση, παρατηρήθηκε ότι γενικότερα υπάρχει μια θετική στάση από τη πλευρά τους (Πατσίδου-Ηλιάδου 2011). Ιδιαίτερα θετική στάση διατηρουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν πολύχρονη προϋπηρεσία ή μεγαλύτερη εμπειρία με μαθητές με ειδικές ανάγκες οι εκπαιδευτικοί που έχουν απλά επιμοφωθεί στην ειδική αγωγή έχουν λιγότερο θετική στάση απέναντι στην ενσωμάτωση λόγω του ότι θεωρούν ότι οι γνώσεις τους δε επαρκούν για να υποστηρίξουν ένα πρόγραμμα ενσωμάτωσης. (Πατσίδου-Ηλιάδου 2011)
34
5γ. Τι σταση κρατουν οι εκπαιδευτικοι, οι διευθυνσεισ των σχολειων και οι γονεισ απεναντι στην ενσωματωση; Όσο αναφορά τη στάση των γονέων απέναντι στην ενσωμάτωση παρατηρήθηκε ότι οι γονείς των οποίων τα παιδιά φοιτούν στο σχολείο με διαδικασία ενσωμάτωση , έχουν μια αρνητική στάση απέναντι στην ενσωμάτωση.(Hayes & Gunn 1988) Η στάση των διευθυντών απέναντι στη συνεκπαίδευση, σύμφωνα με έρευνες δείχνει να είναι αρκετά αρνητική (Daane et al.,2000) Το διευθυντικό προσωπικό φαίνεται να μην μπορεί να κατανοήσει και δεν έχει την κατάρτιση για την παροχή υπηρεσιών σε άτομα με ειδικές ανάγκες κάτι που οδηγεί στην αρνητική τους στάση.
35
7a. εξεταστε τη σχεση αναμεσα στον Bill και στον πατερα του απο μια οπτικη κοινωνικησ παρατηρησησ.μπορουν τα παιδια να μαθουν την επιθετικη συμπεριφορα απο τουσ γονεισ τουσ; Σύμφωνα με τον Bandura, μπορούμε μέσω διαφόρων κοινωνικών μοντέλων να μιμηθούμε πράξεις και συμπεριφορές από 9 μηνών Όσο μεγαλώνουμε τα σημαντικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και των κοινωνικών δεξιοτήτων περνάνε ως χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του άλλου ατόμου (παιδί) και το άτομο δε χρειάζεται πλέον ενίσχυση για να επαναλάβει τη συμπεριφορά
36
7β τι μπορει να κανει ο δασκαλοσ σε τετοιεσ περιπτωσεισ;
Παραπομπή στο σχολικό ψυχολικό και επικοινωνία με τον κοινωνικό λειτουργό και νομικούς φορείς Κοινωνικές ιστορίες που αναπαράγουν άλλα πρότυπα κοινωνικής συμπεριφοράς και αλληλεπίδρασης και κατακρίνουν την επιθετική συμπεριφορά (Tremblay R., 2000)
37
8. Προτεινομενεσ μεθοδοι
Η Μάρθα, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει μία διαφορετική μέθοδο διαχείρισης της τάξης. Όπως: Διδασκαλία δεξιοτήτων μάθησης, Συχνή ανατροφοδότηση Χρήση διδακτικών στρατηγικών που εμπλεκουν ενεργητικά τους μαθητές στο μάθημα Διαφορετικά Στρατηγικές ειδικής αγωγής (Προσαρμογή κειμένου, Υπερκείμενο, Διδασκαλία με βιντεοδίσκους, Προγράμματα επεξεργασίας κειμένου κτλ)
38
9. Ομαδοσυνεργατικη μαθηση
Στην περίπτωση του Evan και του Bill προτείνεται: Φροντιστηριακή διδασκαλία με συνομιλίκους για τον Evan Ένα μαθητής-δάσκαλος θα βοηθάει τον Evan να μαθαίνει, θα του δείξει πως να συκγεντρώνεται και να διαβάζει Πρόγραμμα υποστήριξης από έναν «κολλητό» για τον Bill Ένας μαθητής θα προσφερθεί να τον βοηθάει να αντιμετωπίζει τις καθημερινές απαιτήσεις της ζωής στην τάξη Θα αναπτύξει τις κοινωνικές του δεξιότητες και θα γίνει πιο αποδεκτός από την τάξη.
39
9. Μεθοδοι διαχειρισησ τησ ταξησ
Οι πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για την ανταπόκριση στις ανάγκες των μαθητών με προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς είναι εκείνες που εφαρμόζονται στην τάξη γενικής εκπαίδευσης (Lloyd, Singh, & Repp, 1991). Εναλλακτικές επιλογές της ειδικής αγωγής θα εξετάζονται αφού γίνουν σοβαρές προσπάθειες ανταπόκρισης στις ανάγκες των μαθητών στο πλαίσιο της τάξης γενικής εκπαίδευσης (Putnam 1998 , Smith, Polloway, Patton & Dowdy 1998).
40
10α. O art kai h martha αποφασιζουν να χρησιμοποιησουν μια τεχνικη συμπεριφορισμου η οποια ονομαζεται time-out με τον bill 10Α. Τι είναι το time-out και πως υποτίθεται ότι δουλεύει; Σύμφωνα με παλιές θεωρίες, το παιδί τιμωρείται όταν εμφανίζει μη επιτρεπτή συμπεριφορά και απομακρύνεται απ’ το περιβάλλον της τάξης Το time-out εντάσσεται στις τιμωρίες απόσυρσης. Τιμωρία απόσυρσης είναι η αφαίρεση ενός ευχάριστου επακόλουθου π.χ. η απώλεια ενός προνομίου, μείωση της διάρκειας της ελεύθερης ώρας πάντα με μέτρο (Shlavin,2007) Νέοι θεωρητικοί αντιτίθενται στην περίοδο απομάκρυνσης, ενώ προτείνουν την τιμωρία απόσυρσης, ενώ πλέον η περίοδος απομάκρυνσης θεωρείται παροχημένη (Barkley, 2003)
41
10B. Τι λαθη κανει ο art και η martha στην προσπαθεια τουσ να χρησιμοποιησουν την περιοδο απομακρυνσησ (time-out); Ο Art και η Martha χρησιμοποιούν την παροχημένη μέθοδο του time-out λανθασμένα, διότι ο ειδικός παιδαγωγός δεν ακολουθεί το μαθητή κατά την απομάκρυνσή του, ενώ οι λόγοι της απομάκρυνσης δεν εξηγούνται επαρκώς Το time-out χρησιμοποιείται ως ακραία μέθοδος σε παιδιά με αυξημένη επιθετικότητα και παθήσεις εντελώς διαφορετικές από του Bill και αφού έχουν χρησιμοποιηθεί άλλες μέθοδοι (Dupol,2007)
42
10γ. Για παραδειγμα τι ειναι η διαφορικη ενισχυση αλλησ συμπεριφορασ και τι η διαφορικη ενισχυση χαμηλου ρυθμου αποδοσησ; Διαφορική Ενίσχυση Άλλης Συμπεριφοράς (D.R.O) είναι η ενίσχυση οποιαδήποτε συμπεριφοράς θεωρείται κατάλληλη όταν η ενπιθύμητη συμπεριφορά δεν εμφανίζεται καθόλου κατά τη διάρκεια ενός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος Το D.R.O χρησιμοποιείται μέσα σε ένα πρόγραμμα που ξεκινάει από βραχυπρόθεσμούς στόχους και καταλήγει σε μακροπρόθεσμους, για παράδειγμα το πρόγραμμα μπορεί να αποτελείται από 15,30,45,60 και 90 δευτερόλεπτα ή λεπτά σε τυχαία σειρά Το D.R.L έχει ως σκοπό να μειώσει και όχι να εξαλείψει την προβληματική συμπεριφορά. Το πρόβλημα δεν είναι η συμπεριφορά, αλά η συχνότητά της ή η διάρκειά της ή η ανεκτικότητά της. Ο πιο συνηθισμένος τρόπος προσέγγισης είναι να γνωστοποιηθεί ένα όριο το οποίο θεωρείται αποδεκτό για τη διάρκεια της προβληματικής συμπεριφοράς Η ενίσχυση θα έρθει όταν ο μαθητευόμενος δεν ξεπεράσει το όριο (Barkley,2003) (Grant Valley State University)
43
10δ. Πωσ θα μπορουσαμε υποθετικα να χρησιμοποιησουμε το time-out σε συνδιασμο με το D.r.o kai to d.r.l; Δεν υπάρχει επαρκής βιβλιογραφία η οποία να αποδεικνύει την αποτελεσματική χρήση των δύο προηγούμενων μεθόδων Το D.R.O και το D.R.L καθώς και το D.R.I, D.R.A μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά μεταξύ τους Εάν υποθετικά χρησιμοποιούσαμε αυτές τις μεθόδους, τότε θα θέταμε από την αρχή όρια ανεπιθύμητης συμπεριφοράς και όταν αυτά θα ξεπερνιούνταν θα αφαιρούσαμε χρόνο από δραστηριότητα που το άτομο εκλαμβάνει ως ευχάριστη Η ενίσχυση της επιθυμητής συμπεριφοράς θα ήταν ο πρωταρχικός στόχος και όχι η εστίαση στην αρνητική και ανεπιθύμητη (Dupol & Stoner,2003) (Grant Valley State University)
44
Σασ ευχαριστουμε πολυ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.