Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεDionne Banis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner
Θέμα: Ανακύκλωση
2
Μάθημα: Επιστήμη Θέμα: Ανακύκλωση Ηλικία μαθητών: Δ΄ τάξη ( χρονών) Χρόνος διδασκαλίας: δύο διδακτικές περίοδοι (90 λεπτά) Προϋπάρχουσες γνώσεις: Γνωρίζουν τι είναι το πλαστικό, το αλουμίνιο, το γυαλί και η μπαταρία. Γνωρίζουν τι είναι ο ρυθμός – παλμός ενός τραγουδιού και κατ̓ επέκταση να εκτελούν ένα τραγούδι.
3
Εκπαιδευτικός στόχος:
Οι μαθητές φεύγοντας από τις δύο αυτές διδακτικές περιόδους, θα έχουν αποκτήσει γνώσεις για την ανακύκλωση, ενώ ταυτόχρονα θα έχουν καλλιεργήσει ατομικά αλλά και ομαδικά κάποια είδη νοημοσύνης, με έμφαση τα είδη νοημοσύνης που έχουν ήδη πιο ανεπτυγμένα. Οργάνωση τάξης: Πρώτη διδακτική περίοδος: Πραγματοποίηση εκπαιδευτικής εκδρομής για όλους τους μαθητές της τάξης. Δεύτερη διδακτική περίοδος: Ο δάσκαλος χωρίζει τους μαθητές σε τρεις ομάδες μέσα στην τάξη ανάλογα με το ποιες νοημοσύνες έχουν πιο ανεπτυγμένες, κάτι το οποίο έχει ήδη διαπιστωθεί από προηγούμενες εργασίες των μαθητών.
4
Πρώτη διδακτική περίοδος:
Είδος νοημοσύνης: Φυσιοκρατική/ Διαπροσωπική Ο δάσκαλος οργανώνει και πραγματοποιεί μια εκπαιδευτική εκδρομή σε εργοστάσιο ανακύκλωσης της Green dot στη Λευκωσία. Σ’ αυτή την εκδρομή, ένας υπεύθυνος/ξεναγός θα ενημερώσει και θα συζητήσει με τους μαθητές για τα ακόλουθα θέματα: Χρονολογία ίδρυσης της Green dot Λόγοι και σκοπός ίδρυσής της Σημασία και σοβαρότητα της ανακύκλωσης Τι συμβολίζει το σήμα της ανακύκλωσης Ποιες είναι οι ανακυκλώσιμες κατηγορίες υλικών Γιατί είναι σημαντικό να κάνουμε σωστό διαχωρισμό των συσκευασιών Κάδοι ανακύκλωσης (παρουσίαση των τεσσάρων ειδών κάδων ανακύκλωσης) Πού πάνε οι συσκευασίες μετά τη συλλογή τους Σημείωση: Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να θέσουν τις δικές τους ερωτήσεις/απορίες έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί ένας παραγωγικός διάλογος/συνέντευξη.
5
Δραστηριότητα στο εργοστάσιο ανακύκλωσης:
Ο υπεύθυνος/ξεναγός χωρίζει τους μαθητές σε τρεις ομάδες και δίνει στην κάθε ομάδα δέκα υλικά/αντικείμενα. Σκοπός της δραστηριότητας αυτής είναι οι μαθητές να τοποθετήσουν σωστά τα αντικείμενα στους τέσσερεις κάδους ανακύκλωσης που βρίσκονται έξω από το χώρο στάθμευσης του εργοστασίου. Σύνδεση με τη φυσιοκρατική και διαπροσωπική νοημοσύνη: Σύμφωνα με τον Gardner όπως αναφέρεται στο βιβλίο της Woolfolk (2007), ένα άτομο με ανεπτυγμένη: τη φυσιοκρατική νοημοσύνη απολαμβάνει τις εκδρομές στη φύση γιατί όταν βρίσκεται σε εξωτερικούς χώρους μαθαίνει καλύτερα. Επίσης έχει ευαισθησία σε περιβαλλοντικά θέματα, στην περίπτωση μας στην ανακύκλωση. τη διαπροσωπική νοημοσύνη μπορεί να εργάζεται αποτελεσματικά σε συνεργασία με άλλους. Επίσης μαθαίνει καλύτερα με συζητήσεις, διάλογο και συνεντεύξεις. Ο δάσκαλος κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας επικροτεί και ενισχύει τους μαθητές για την προσπάθειά τους.
6
Δεύτερη διδακτική περίοδος:
Ομάδα Α΄: ‘Oι παραμυθοφάγοι’ Είδος νοημοσύνης: Γλωσσική/ Λεκτική νοημοσύνη Φύλλο εργασίας ομάδας Α'.doc Δραστηριότητα 1: Σ’ αυτή την ομάδα οι μαθητές παρακολουθούν ένα παραμύθι στον ηλεκτρονικό υπολογιστή της τάξης. Στη συνέχεια ο δάσκαλος δίνει ένα φύλλο εργασίας στον κάθε μαθητή της ομάδας και οι μαθητές μετά από ομαδική συζήτηση θα πρέπει να είναι σε θέση να συμπληρώσουν ατομικά το φύλλο εργασίας που τους δόθηκε. Το φύλλο εργασίας περιλαμβάνει έντεκα ερωτήσεις σχετικές με το παραμύθι. Δραστηριότητα 2: Επιπρόσθετα το φύλλο εργασίας περιλαμβάνει ένα γλωσσικό παιχνίδι το οποίο οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση να λύσουν. Σύνδεση με τη γλωσσική/λεκτική νοημοσύνη : Σύμφωνα με τον Gardner όπως αναφέρεται στο βιβλίο της Woolfolk (2007), ένα άτομο με ανεπτυγμένη την γλωσσική/ λεκτική νοημοσύνη μαθαίνει καλύτερα λέγοντας ακούγοντας, μιλώντας, γράφοντας και διαβάζοντας. Επίσης έχει μια ευαισθησία στους ήχους, στο ρυθμό και τη σημασία των λέξεων στις λειτουργίες της γλώσσας. Τέλος του αρέσουν τα παραμύθια και τα γλωσσικά παιχνίδια. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος ο δάσκαλος επιβλέπει τους μαθητές της ομάδας για τυχόν απορίες και παροχή βοήθειας.
7
Ομάδα Β΄: ‘Οι Σπαζοκεφαλάκηδες’
Είδος νοημοσύνης: Λογική – Μαθηματική νοημοσύνη & Παραστατική – Χώρου νοημοσύνη Φύλλο εργασίας ομάδας B'.doc Δραστηριότητα 1: Ο δάσκαλος δίνει στους μαθητές ένα φύλλο εργασίας με δύο διαφορετικές δραστηριότητες. Η πρώτη δραστηριότητα είναι ένα κρυπτόλεξο. Δραστηριότητα 2: Οι μαθητές θα πρέπει να συνδέσουν κάποια κομμάτια puzzle με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το σήμα της ανακύκλωσης. Δραστηριότητα 3: Στο φύλλο εργασίας υπάρχει και μια δεύτερη δραστηριότητα που έχει σκοπό την ταξινόμηση ανακυκλώσιμων αντικειμένων στα τέσσερα είδη κάδων ανακύκλωσης από τους μαθητές. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος ο δάσκαλος επιβλέπει τους μαθητές της ομάδας για τυχόν απορίες και παροχή βοήθειας.
8
Σύνδεση με τη λογική – μαθηματική νοημοσύνη &
Συνέχεια…. Σύνδεση με τη λογική – μαθηματική νοημοσύνη & Παραστατική – χώρου νοημοσύνη: Σύμφωνα με τον Gardner όπως αναφέρεται στο βιβλίο της Woolfolk (2007), ένα άτομο με ανεπτυγμένη: τη λογική/μαθηματική νοημοσύνη απολαμβάνει τα puzzles, συλλέγει και ταξινομεί αντικείμενα εύκολα. Επίσης μαθαίνει καλύτερα κατηγοριοποιώντας και ταξινομώντας. τη παραστατική / χώρου νοημοσύνη απολαμβάνει τα puzzles, έχει την ικανότητα να θυμάται εικόνες (σήμα της ανακύκλωσης για το puzzle). Επίσης του αρέσει να τραβά γραμμές (κρυπτόλεξο).
9
Ομάδα Γ΄: ‘Τα καλλιτεχνάκια’
Είδος νοημοσύνης: Μουσική – Ρυθμική νοημοσύνη & Σωματική – Κιναισθητική νοημοσύνη Φύλλο εργασίας ομάδας Γ'.doc Δραστηριότητα 1: Σ’ αυτή την ομάδα οι μαθητές θα ακούσουν ένα τραγούδι σχετικό με την ανακύκλωση ενώ ταυτόχρονα θα έχουν τους στίχους μπροστά τους. Αφού ακούσουν το τραγούδι, η δασκάλα βοηθά τους μαθητές της να βρούνε το ρυθμό του τραγουδιού και τους ζητά να τον επαναλάβουν στην ομάδα για να τον εμπεδώσουν καλύτερα. Δραστηριότητα 2: Οι μαθητές αφού εμπεδώσουν καλά το ρυθμό του τραγουδιού, θα αναλάβουν από ένα ρόλο για να εκτελέσουν το τραγούδι. Τρεις μαθητές θα τραγουδούν, τρεις θα χρησιμοποιήσουν κρουστά όργανα για να κρατούν το ρυθμό-παλμό (ντέφι, ξυλάκι, τρίγωνο) και οι υπόλοιποι θα χρησιμοποιήσουν κρουστά του σώματος (π.χ. παλαμάκια, χτυπήματα στα γόνατα κτλ.) Δραστηριότητα 3: Οι μαθητές ατομικά πλέον θα προσπαθήσουν να εκφράσουν ζωγραφίζοντας σε μια κόλλα Α4 τα διάφορα συναισθήματα-σκέψεις που τους δημιούργησε το τραγούδι, με χρωματιστά μολύβια και παστέλ ή οτιδήποτε τους έκανε εντύπωση το οποίο να είναι σχετικό με την ανακύκλωση. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος ο δάσκαλος επιβλέπει τους μαθητές της ομάδας για τυχόν απορίες και παροχή βοήθειας.
10
Συνέχεια…. Σύνδεση με τη μουσική – ρυθμική νοημοσύνη &
Σύνδεση με τη μουσική – ρυθμική νοημοσύνη & σωματική – κιναισθητική νοημοσύνη: Σύμφωνα με τον Gardner όπως αναφέρεται στο βιβλίο της Woolfolk (2007), ένα άτομο με ανεπτυγμένη: τη μουσική/ρυθμική νοημοσύνη έχει καλή αίσθηση της κίνησης, αναζητεί και απολαμβάνει μουσικές εμπειρίες, παίζει με τους ήχους, είναι καλός στο να μαθαίνει τραγούδια, να θυμάται μελωδίες, να επισημαίνει κινήσεις και να κρατεί τον χρόνο. Μαθαίνει καλύτερα με ρυθμό, μελωδία, μουσική και παίζοντας μουσικά όργανα. τη σωματική/κιναισθητική νοημοσύνη έχει καλή αίσθηση του ρυθμού και μπορεί να χειριστεί με ευκολία αντικείμενα (στην περίπτωσή μας μουσικά όργανα, χρωματιστά μολύβια και παστέλ). Επίσης είναι καλός στις σωματικές κινήσεις, στην εκτέλεση τραγουδιών και μαθαίνει καλύτερα με κίνηση και σωματική αίσθηση.
11
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!!
Ονόματα φοιτητών Μιχαήλ Χρυστάλλα Γιασουμή Ραφαέλλα Παντούρη Νικολέττα Μαλέκου Ελίνα Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.