Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεCirce Grammatico Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Ευρυζωνικότητα και Επιχειρηματικότητα Γιώργος Πανηγυράκης Καθηγητής ΟΠΑ
2
www.broad-band.gr Ομάδα εργασίας για την Ευρυζωνικότητα – Ομάδα εργασίας για την Ευρυζωνικότητα – Επιστημονική Επιτροπή2 ευρυζωνικές υπηρεσίες ; Αξιόπιστη και Διαρκής σύνδεση στο Ίντερνετ Δυνατότητα στιγμιαίας λήψης και αποστολής ζωντανής εικόνας υψηλής ανάλυσης, πλούσιου Multimedia περιεχομένου με τη συμμετοχή του χρήστη. Προϋπόθεση για την παροχή προηγμένων υπηρεσιών επικοινωνιών και ραγδαία βελτίωση της σχέσης μεταξύ κράτους–πολίτη-επιχειρήσεων: eHealth, eGovernment, eLearning, eBusiness Καθοριστική σημασία των Ευρυζωνικών Υπηρεσιών στην βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της χώρας (και γενικότερα eEurope2005, ΟΟΣΑ, …)
3
Η σημασία της ευρυζωνικότητας διεθνώς Οι εξελίξεις αναμένεται να καθοριστούν διεθνώς από –τους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς –τους παρόχους περιεχομένου –και από την απήχηση που θα έχουν οι νέες υπηρεσίες και οι εφαρμογές στους τελικούς χρήστες. Ανάπτυξη με αργούς ρυθμούς Αναμένεται να ξεπεραστούν τα προβλήματα και να δημιουργηθούν νέα επιχειρηματικά μοντέλα Η απουσία συντονισμού και ερεθισμάτων για επενδύσεις και δημιουργία ζήτησης και οι προσπάθειες να αφεθεί η ανάπτυξη ευρυζωνικών υπηρεσιών αποκλειστικά στις δυνάμεις της αγοράς, δεν απέδωσαν ικανοποιητικά αποτελέσματα.
4
Η Ελληνική Πραγματικότητα Ο συνδυασμός εγγενών χαρακτηριστικών της τοπικής αγοράς και η έλλειψη σοβαρού ανταγωνισμού στις τηλεπικοινωνίες (εκτός κινητής) δεν επιτρέπουν την ταχεία ανάπτυξη της ευρυζωνικής πρόσβασης, σε σύγκριση με Ε.Ε. και ΟΟΣΑ αυτό ΔΕΝ δικαιολογεί όμως το ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη (24) όπου η εξάπλωση γρήγορου, always-on και φτηνού Internet είναι κοντά στο 0% Πρώτα συμπεράσματα: δεν θα υπάρξει η απαιτούμενη εξάπλωση των σχετικών υποδομών και υπηρεσιών κάτω από το κρατούν σύστημα επιχειρηματικών προτύπων και πρακτικών και όσο οι ευρυζωνικές υποδομές και η πρόσβαση στα δίκτυα επικοινωνίας, αντιμετωπίζεται ως παραπροϊόν της αγοράς τηλεφωνικών υπηρεσιών.
5
Απαιτείται η κατάλληλη νοοτροπία Ακολουθούμε τις εξελίξεις Λάθος Δημιουργούμε την απαραίτητη υποδομή Σωστό
6
Ευρυζωνικότητα και επιχειρήσεις Τυπικά ερωτήματα Ποιες είναι οι δυνατότητές της; Πότε μπορώ να έχω πρόσβαση; Ποια μορφή μπορεί η πρόσβαση αυτή να πάρει; Λάθος ερωτήσεις Για ποιο λόγο χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο; Σωστές ερωτήσεις
7
Σκόπιμα ερωτήματα: Οι ενέργειές μου στο Διαδίκτυο: Γίνονται κάτω από πίεση χρόνου; Είναι επαναληπτικές; Χρησιμοποιώ αυτοματισμούς; Είναι μέρος μιας γενικότερης στρατηγικής ή μια τυχαία λειτουργία;
8
Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΥΡΙΣΕΙ ΤΑ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ
9
Από πολλούς η Ελλάδα έχει θεωρηθεί η χώρα με τα περισσότερα άτομα που θέλουν δική τους επιχείρηση. Είναι κατά κάποιο τρόπο στην «ψυχή» του Έλληνα : Να κάνει κάτι δικό του Να μην έχει κανέναν πάνω από το κεφάλι του Να είναι …… ελεύθερος Να δημιουργεί Να παθιάζεται
10
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Το «ελληνικό δαιμόνιο» δεν αρκεί...
11
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 1. ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΤΟΓΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑ=Χώρα εμπόρων, εστιατόρων ή τουριστικών πρακτόρων
12
2. ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ & ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Αυτοαπασχολούμενοι νέοι επιχειρηματίες Μικρές / ατομικές επιχειρήσεις Έλλειψη μακρόπνοου σχεδιασμού Μικρή Επιχείρηση = Περιορισμένοι Στόχοι Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
13
3. ΥΨΗΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ 2 χρόνια μετά, μόνον οι μισοί νέοι επιχειρηματίες συνεχίζουν
14
ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ Λιγοστά κέρδη Σκληρός ανταγωνισμός Προβληματικός κλάδος ή/και αγορά Ελλιπής γνώση αντικειμένου δραστηριότητας Έλλειψη ιδίων κεφαλαίων
15
ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΤΑ 4 ΒΑΣΙΚΑ ΑΙΤΙΑ Ελάχιστος χρόνος εκκόλαψης της ιδέας Αδυναμία μακρόπνοου σχεδιασμού & απουσία business plan Ατομιστική συνείδηση Έλλειψη επαφής με υψηλή τεχνολογία
16
ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΑΠΟΥΣΙΑ BUSINESS PLAN Ο σημαντικότερος ανασχετικός παράγοντας δραστηριότητας. Το «ελληνικό Δαιμόνιο» & η τακτική του «βλέποντας και κάνοντας» δεν φέρνουν αποτελέσματα σήμερα
17
ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΑΤΟΜΙΣΜΟΣ Αδυναμία συνεργασίας: ένα στοιχείο που πρέπει να τιθασεύσουμε, καθώς «Χωρίς Συνεργασία, η οροφή ενός επιχειρηματικού ορίζοντα είναι χαμηλή»
18
ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΥΨΗΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 2006: Το 57% δηλώνει ότι δεν χρειάζεται Internet & e-mail Σήμερα, δε νοείται σύγχρονη επιχείρηση εκτός πληροφορικής τεχνολογίας
19
ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ......ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Αποτελεί υγιή έκφραση της ελληνικής ψυχοσύνθεσης Τοποθετείται επιτελικά στο νέο επιχειρηματικό γίγνεσθαι Συμβάλλει καθοριστικά στη δημιουργική ανάπτυξη της χώρας
20
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ......ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ: Γνώση Επιχειρηματικό όραμα Μακρόπνοο σχεδιασμό Σύγχρονη οργάνωση Τεχνολογική υποδομή
21
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Το «ελληνικό δαιμόνιο» δεν αρκεί...
22
Σύνολο Νέων Επιχειρηματιών: 151 Ποσοτική έρευνα, Δείγμα : 3000 άτομα Πανελλαδικά (Αθήνα, Θεσ/νίκη, Αστικές, Ημι-αστικές περιοχές) ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ : 3,9%
25
Κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν : Έλλειψη ρευστότητας:22% Μεγάλος ανταγωνισμός :16% Συγκέντρωση απαιτούμενου κεφαλαίου:14% Δυσκολία στη προσέλκυση νέων πελατών:11% Μεγάλα λειτουργικά έξοδα:10%
26
Ύπαρξη Προετοιμασίας Επιχειρησιακού Σχεδίου «Σχέδιο ; Τι είναι αυτό ;»:48%
27
Φάση στην οποία βρίσκεται η προετοιμασία του επιχειρηματικού σχεδίου Βρίσκεται σε επίσημη γραπτή μορφή: 42% Βρίσκεται σε ανεπίσημη γραπτή μορφή: 29% Εχει προετοιμαστεί αλλά όχι σε γραπτή μορφή: 29%
28
Χρόνος που αφιέρωσαν στο να σκεφτούν την ιδέα Λιγότερο από 6 μήνες: 34%“Το Ελληνικό Δαιμόνιο” Περίπου 1 χρόνο: 27% Περίπου 1 - 2 χρόνια: 22% Περισσότερο από 2 χρόνια: 17%
29
29 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ 1.ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ-ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ 2.ΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 3.ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ 4.ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ
30
Συμπεράσματα Η εισαγωγή νέων τεχνολογιών είναι μια κερδίζω – κερδίζεις δραστηριότητα όταν συνδέεται με μια ολοκληρωμένη επιχειρησιακή στρατηγική. Η γνώση του «τι» δεν φτάνει. Απαραίτητη έμφαση στο «γιατί» και «πως» ολοκληρώνεται στα υπάρχοντα συστήματα. Μέτρηση του Βαθμού Απόδοσης της Επένδυσης και Βελτίωσης Παραγωγικότητας.
31
Οι κυριότερες παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη του Ευρυζωνικού Διαδικτύου n Περιεχόμενο n Ανάγκες χρήστη n Γνώση του χρήστη των νέων τεχνολογιών n Εξοπλισμός (PC + Internet access) n Δυνατότητα του χρήστη να πληρώσει το κόστος της υπηρεσίας
32
Προαπαιτήσεις για την ανάπτυξη ενός Ευρυζωνικού Προγράμματος Ανάπτυξης n Ταύτιση αναγκών και δυνατοτήτων n Οι επενδύσεις πρέπει να είναι ανάλογες του περιεχομένου και της εκπαίδευσης των χρηστών. n Αξιοπιστία n Το πρόγραμμα οφείλει να συντονίζεται με ένα γενικότερο πρόγραμμα ανάπτυξης του διαδικτύου. n Θα πρέπει να βασιστούμε στην υπάρχουσα καλωδιακή ή μη υποδομή.
33
Μέσα ανάπτυξης Ευρυζωνικότητας n Ανάπτυξη της αναγκαίας νομοθετικής ρύθμισης n Σύνδεση των Οργανισμών του Δημοσίου με το Ευρυζωνικό Διαδίκτυο n Κίνητρα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις n Οι επενδύσεις θα πρέπει να είναι ανάλογες του περιεχομένου για χρήστες εκπαιδευτικού περιεχομένου και τεχνολογικής ανάπτυξης
34
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.