Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΕΛ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ Περιβαλλοντικό πρόγραμμα:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΕΛ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ Περιβαλλοντικό πρόγραμμα:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΕΛ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2013-2014 Περιβαλλοντικό πρόγραμμα:
Οικολογικά Σχολεία. Πρόταση ενεργειακής αναβάθμισης του σχολείου μας και βελτίωση του ενεργειακού του αποτυπώματος. ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΑΓΓΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ19 (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ), ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΕ04-02 (ΧΗΜΙΚΟΣ) ΤΣΙΑΚΙΡΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕ03 (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ)

2

3 Σκοπός του προγράμματος ήταν :
1) Ο αντικειμενικός στόχος του Προγράμματος είναι η αλλαγή συμπεριφοράς όλων μέσα στη σχολική κοινότητα ώστε το σχολείο να γίνει ένα πραγματικό «Οικολογικό Σχολείο» και 2) Να ερευνήσουμε και να προτείνουμε τρόπους ενεργειακής αναβάθμισης του σχολείου μας.

4

5 Για να καταλήξουμε σε μια πρόταση ενεργειακής αναβάθμισης του σχολείου μας, έπρεπε πρώτα να γνωρίσουμε τις ενεργειακές ανάγκες του σχολείου Για το σκοπό αυτό οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και συμπληρώσανε κάποια φύλλα εργασίας. Η συμπλήρωση έγινε και με τη βοήθεια της διεύθυνσης του σχολείου η οποία έδωσε πληροφορίες για την ενεργειακή κάλυψη του σχολείου. Τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας φαίνονται παρακάτω.

6 ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Πόσες αίθουσες διδασκαλίας διαθέτει το σχολείο; 20 Πόσα παράθυρα υπάρχουν συνολικά; 38 Υπάρχουν φωτοβολταϊκά στοιχεία; Αν ναι, πόσα και ποιας ισχύος; ΟΧΙ Τι προσανατολισμό έχουν οι αίθουσες διδασκαλίας; Ανατολικό Προστατεύεται το κτήριο με αειθαλή δέντρα , ανεμοφράκτη ή άλλο τρόπο ; ΝΑΙ Η στέγη του σχολείου έχει μόνωση; Αν ναι τι είδους; Οι τοίχοι του σχολέιου έχουν μόνωση; Αν ναι τι είδους; ΝΑΙ(μεγάλο πάχος τοίχου) Οι αίθουσες διαθέτουν διπλά τζάμια;

7 ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Τα κουφώματα θυρών και παραθύρων από τι υλικό είναι; Πόρτες:ξύλινες Παράθυρα:αλουμινίου Διαπιστώσατε απώλειες ενέργειας από χαραμάδες θυρών και παραθύρων; ΟΧΙ Υπάρχουν στα παράθυρα συστήματα ηλιοπροστασίας; (κουρτίνες, στόρια, περσίδες ,γρίλιες, σκίαστρα, πέργολες κλπ) ΝΑΙ(κουρτίνες) Ποιο είναι το βασικό υλικό κατασκευής του κτηρίου; πέτρα Τι χρώμα είναι εξωτερικά βαμμένο το κτήριο; Δεν είναι βαμμένο , γιατί είναι πέρτινο Υπάρχει κάποιο συστημα δροσισμού; Αν ναι ποιο; ΟΧΙ(παραδοσιακό κτήριο) Υπάρχει βλάστηση στην αυλή του σχολείου;Αν ναι , σε ποιο βαθμό; Υπάρχει περιμετρικά , μικρά παρτέρια και αυλή στο πίσω μέρος Τι υλικά κυριαρχούν στην αυλή του σχολείου; Τσιμέντο Έχει γίνει πρόσφατα κάποια ανακαίνιση; Αν ναι, τι βελτιώσεις έχουν γίνει; Έγινε το 2003

8 Πόση επιφάνεια καλύπτει το σχολικό κτήριο χωρίς την αυλή; 4.500m2
ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Πόση επιφάνεια καλύπτει το σχολικό κτήριο χωρίς την αυλή; 4.500m2 Πόση επιφάνεια του σχολικού κτηρίου θερμαίνεται; όλη Τι σύστημα χρησιμοποιείται για την θέρμανση του κτηρίου; Κεντρική θέρμανση Πόσα λίτρα καυσίμου χρειάστηκαν τον τελευταίο χρόνο για την θέρμανση; 7.000 λίτρα Πόσα χρήματα δαπανήθηκαν για καύσιμα τον τελευταίο χρόνο; 10.000€ Πόσες ώρες λειτούργησε το σύστημα τον τελευταίο χειμώνα; 500ώρες Σε ποια θερμοκρασία είναι ο θερμοστάτης; 18οC

9 Κάθε πότε γίνεται συντήρηση του συστήματος θέρμανσης; 1 φορά το χρόνο
ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ποιο ποσοστό των συνολικών εξόδων του τελευταίου χρόνου κάλυψαν τα έξοδα θέρμανσης; 50% Κάθε πότε γίνεται συντήρηση του συστήματος θέρμανσης; 1 φορά το χρόνο Ποιο το κόστος της συντήρησης και τυχόν βλαβών τον τελευταίο χρόνο; 300€ Πόση επιφάνεια του σχολικού κτηρίου φωτίζεται; Όλη εκτός της αυλής Τι είδους λάμπες χρησιμοποιούνται για τον φωτισμό των αιθουσών; Φθορίου και πυρακτώσεως Τι είδους λάμπες χρησιμοποιούνται για το φωτισμό της αυλής; Λάμπες αλογόνου και φθορίου Πόσες ώρες λειτουργούν τα φώτα κάθε μέρα μαθημάτων; 7:30-14:05

10 ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΙΣΧΥΣ σε Watt ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΧΥΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΧΥΣ : 27.187
λάμπες 477 35 16.695 Ηλεκτρονικοί υπολογιστές 30 250 7.500 Κλιματιστικό 9000 BTU 1 1.000 φωτοτυπικά 3 500 1.500 Τηλεόραση 41 123 βίντεο 33 99 ψυγείο 90 270 ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΧΥΣ :

11 Έχει υπολογιστεί ότι χρειάζονται 10 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων για να παραχθούν 1000 W ισχύος. Αφού τα W ισχύος χρειάζονται 10 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχέιων τα W ισχύος χρειάζονται 167 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων για να καλύψουν τις ανάγκες αυτού του σχολείου σε φωτισμό.

12 Έχει υπολογιστεί ότι χρειάζονται 10 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων για να παραχθούν 1000 W ισχύος. Αφού τα W ισχύος χρειάζονται 10 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων τα W ισχύος 272 m² επιφάνειας φωτοβολταϊκών στοιχείων για να καλύψουν όλες τις ενεργειακές ανάγκες αυτού του σχολείου.

13 Τι είναι το οικολογικό Σχολείο;

14 Στόχοι του οικολογικού Σχολείου είναι:

15 Εφαρμογές στο σχολείο μας

16 Κατάλληλα μονωτικά υλικά

17

18

19 Επισκέφτηκε το σχολείο μας ο ηλεκτρολόγος μηχανικός κ
Επισκέφτηκε το σχολείο μας ο ηλεκτρολόγος μηχανικός κ. Τσαρούχης Χρήστος και μίλησε στους μαθητές του προγράμματος για τις ανανεώσιμες πηγές Ενέργειας καθώς και για τα φωτοβολταϊκά στοιχεία και τη γεωθερμία.

20 φωτοβολταϊκά

21 Τα φωτοβολταϊκά μετατρέπουν το φως σε ηλεκτρική ενέργεια.
Tα φωτοβολταϊκά συστήματα έχουν τα εξής πλεονεκτήματα: ●  Τεχνολογία φιλική στο περιβάλλον ●  Η ηλιακή ενέργεια είναι ανεξάντλητη ενεργειακή πηγή, διατίθεται παντού και δεν στοιχίζει απολύτως τίποτα ●  Η λειτουργία του συστήματος είναι ολοσχερώς αθόρυβη. ●  Έχουν σχεδόν μηδενικές απαιτήσεις συντήρησης. ●  Έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής ●  Υπάρχει πάντα η δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης, ώστε να ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες ανάγκες των χρηστών.

22 γεωθερμία

23 θερμική ενέργεια που προέρχεται από το εσωτερικό της γης
θερμική ενέργεια που προέρχεται από το εσωτερικό της γης. Η γεωθερμία έχει τα εξής πλεονεκτήματα: Ενέργεια σε ελάχιστο κόστος Ανεξαρτησία από το πετρέλαιο θέρμανσης Ασφάλεια Φιλικό προς το περιβάλλον Ζεστό νερό χειμώνα και καλοκαίρι Δροσιά χωρίς κόστος το καλοκαίρι

24 Κομποστοποίηση Η διαδικασία παραγωγής του κομπόστ (φυτικό λίπασμα) από την αποσύνθεση οργανικών υλικών

25 Εφαρμογή στο σχολείο μας
Ο Δήμος Ιωαννιτών σε συνεργασία με τη διεύθυνση του σχολείο μας, τοποθέτησε στην αυλή του σχολείου έναν κομποστοποιητή.

26 Ανακύκλωση Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας

27 Εφαρμογή στο σχολείο μας
Συλλογή όλων των ανακυκλώσιμων υλικών και τοποθέτησή τους στους δημοτικούς κάδους ανακύκλωσης έξω από το σχολείο μας

28 Οι μαθητές: 1) Συνεργάστηκαν για την ολοκλήρωση της έρευνας που ανέλαβε η κάθε ομάδα. 2) Πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην περιοχή της Καβάλας- Ξάνθης και συμμετείχαν στο μονοήμερο πρόγραμμα του ΚΠΕ Βιστωνίδας στα στενά του Νέστου.

29 Περπατώντας δίπλα στο Νέστο

30

31 Ένα video από την επίσκεψη στα στενά του Νέστου

32 Φωτογραφίες από ένα περιβαλλοντικό παιχνίδι

33

34 Το οικολογικό αποτύπωμα
Δείξε μου το ίχνος σου να σου πω ποιος είσαι…

35 Το ενεργειακό αποτύπωμα είναι η ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που εκλύεται στην ατμόσφαιρα από τις καθημερινές μας συνήθειες, οι οποίες συχνότερα σχετίζονται με την κατανάλωση ενέργειας.

36 Συμπέρασμα Τρόποι βελτίωσης του συμβατικού σχολείου
› Αύξηση πράσινου χώρου › Τοποθέτηση σκιάστρων › Φωτοβολταϊκά συστήματα › Πράσινες ταράτσες › Συστήματα βρόχινων στερνών › Κομποστοποίηση

37 Τι μπορείτε να κάνουμε για να πάρουμε το κλίμα στα χέρια μας; Ορίστε μερικές απλές συμβουλές:
Κλείνετε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές (υπολογιστές, τηλεοπτικός εξοπλισμός κλπ.) από τον κεντρικό διακόπτη on/off Χρησιμοποιήστε φορητό υπολογιστή αντί για σταθερό Βγάλτε από την πρίζα τους φορτιστές όταν δεν τους χρησιμοποιείτε Όταν αγοράζουμε νέες ηλεκτρικές συσκευές, επιλέγουμε υψηλή ενεργειακή κλάση (Α++, Α+, Α) Επιλέξτε λαμπτήρες χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης Φροντίστε για την τακτική συντήρηση και τον καθαρισμό των συστημάτων θέρμανση/ ψύξης Φροντίστε ώστε να μη περνάει αέρας από τα κουφώματα Φυτέψτε δέντρα για να σκιάσετε εξωτερικά το κτίριό σας, αλλά και για να δημιουργήσετε καλύτερο, ευνοϊκό «μικροκλίμα» Σκιάστε όλα σας τα παράθυρα

38 Η ομάδα μας ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ 1 ΑΘΑΝΑΗΛΙΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ 14 ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑ 15 ΓΚΕΣΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ 16 ΓΚΙΖΑΣ ΧΑΡΗΣ 17 ΚΟΝΙΤΣΙΩΤΗΣ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ 18 ΚΟΝΙΤΣΙΩΤΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ 19 ΚΟΥΑΛΙΑΡΕΛΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 20 ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ ΙΑΣΩΝ 21 ΚΙΤΣΟΥΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ 22 ΚΟΣΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ 23 ΚΟΥΤΡΑ ΧΑΡΙΤΙΝΗ 24 ΙΑΣΩΝΙΔΗ ΧΑΡΙΣ 25 ΔΑΣΟΥΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 26 ΓΟΓΟΛΟΥ ΝΙΚΗ ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ 1 ΑΘΑΝΑΗΛΙΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ 2 ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ 3 ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 4 ΑΛΕΞΙΟΥ ΠΑΝΩΡΑΙΑ 5 ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 6 ΑΡΙΣΤΟΠΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 7 ΒΑΡΔΑΚΗ ΕΥΘΑΛΙΑ 8 ΒΑΡΛΑΜΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 9 ΒΑΣΙΛΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ 10 ΒΕΡΓΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ 11 ΒΛΑΧΟΘΑΝΑΣΗ ΕΛΕΝΗ 12 ΓΑΛΛΙΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ 13 ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

39


Κατέβασμα ppt "ΓΕΛ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ Περιβαλλοντικό πρόγραμμα:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google