Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεFedora Mikos Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 1 Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας «Παραδείγματα καλής πρακτικής και σκέψης» Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής, Παν. Πατρών Επιστημονικός Υπεύθυνος Ερευνητικής Μονάδας 6, ΕΑΙΤΥ e-mail: bouras@cti.grbouras@cti.gr URL: http://ru6.cti.gr/bourashttp://ru6.cti.gr/bouras
2
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 2 Τι είναι Ευρυζωνικότητα; — Ευρυζωνικότητα ορίζεται με ευρεία έννοια ως το προηγμένο, εφικτό και καινοτόμο από πολιτική, κοινωνική, οικονομική και τεχνολογική άποψη περιβάλλον, αποτελούμενο από: —την παροχή γρήγορων συνδέσεων στο Διαδίκτυο —την κατάλληλη δικτυακή υποδομή —την δυνατότητα του πολίτη να επιλέγει —το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο αποτελούμενο από πολιτικές, μέτρα, πρωτοβουλίες, άμεσες και έμμεσες παρεμβάσεις, αναγκαίες για την ενδυνάμωση της καινοτομίας και την προστασία του ανταγωνισμού
3
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 3 Η σημασία της Ευρυζωνικότητας — O Επίτροπος της FCC στην Αμερική, Michael Copps τον Αύγουστο του 2003 είχε αναφέρει: «Τα ευρυζωνικά δίκτυα θα είναι για τον 21 ο αιώνα τόσο κριτικής σημασίας όσο ήταν για τον 19 ο αιώνα οι δρόμοι, τα κανάλια και οι σιδηροδρομικές γραμμές και για τον 20 ο αιώνα τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα και τα ταχύτατα μέσα μαζικής μεταφοράς.» — O Δήμαρχος του Σαν Φραντζίσκο σε πρόσφατες δηλώσεις του τόνισε: «Όπως το φως και το νερό, το ασύρματο δίκτυο πρέπει να γίνει μέρος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων»
4
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 4 Ευρυζωνικότητα Παγκοσμίως (1/5) — Δυο στους πέντε Αμερικανούς διαθέτουν πλέον ευρυζωνική πρόσβαση στο Internet, ανεβάζοντας έτσι το ποσοστό σε 42% του συνολικού πληθυσμού. (Nilsen/Netratings) — Στην Αμερική, μέχρι το 2010, το 62% των νοικοκυριών θα έχουν γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο το οποίο σημαίνει ότι ο αριθμός των γρήγορων συνδέσεων θα αγγίξουν τα 71 εκατομμύρια. (Forrester Research)
5
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 5 Ευρυζωνικότητα Παγκοσμίως (2/5) — Η Ευρώπη βρίσκεται στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης του αριθμού των χρηστών που χρησιμοποιούν ευρυζωνικές συνδέσεις. (World Broadband Statistics: Q1 2005) — Στην Ευρώπη υπάρχουν σήμερα 40 εκατομμύρια ευρυζωνικές συνδέσεις, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 70% σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά μεγέθη. (World Broadband Statistics: Q1 2005) — Σχεδόν τα μισά από τα νοικοκυριά στη Δυτική Ευρώπη, θα έχουν ευρυζωνικές συνδέσεις μέχρι το 2010. Πρωτοπόροι Ολλανδία και οι Σκανδιναβικές χώρες. (Forrester Research)
6
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 6 Ευρυζωνικότητα Παγκοσμίως (3/5) — Αύξηση κατά ποσοστό 67% παρουσίασε η ανάπτυξη των wireless hotspots στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του έτους. Το 34% των hotspots στην Ευρώπη βρίσκεται στη Βρετανία, η οποία είναι μακράν πρώτη σ’αυτό τον τομέα, ακολουθούμενη από τη Γερμανία και τη Γαλλία. (εταιρεία συμβούλων Broad Group) — Μεγάλη κινητικότητα στην Αμερική για την ανάπτυξη ασύρματων τοπικών δικτύων. Ήδη πολιτείες όπως το Σαν Φραντζίσκο και η Φιλαδέλφεια έχουν ανακοινώσει τη δημιουργία των κοινοτικών ασύρματων τοπικών δικτύων τους με κύριο στόχο την παροχή προηγμένων δικτυακών υπηρεσιών στους πολίτες τους — Στη Σκωτία, μέχρι το τέλος του 2005, κάθε σπίτι σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας και αν βρίσκεται θα μπορεί να έχει ευρυζωνική πρόσβαση με το διαδίκτυο.
7
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 7 Ευρυζωνικότητα Παγκοσμίως (4/5) — Με ταχύτατους ρυθμούς αναπτύσσεται το γρήγορο Ίντερνετ στη Βρετανία. Οι συνδέσεις γρήγορου Ίντερνετ (Καλωδιακού και ADSL) ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις παραδοσιακές PSTN συνδέσεις. Συγκεκριμένα, έφτασαν τα 8,1 εκατομμύρια τον Ιούνιο, έναντι 7,5 εκατομμυρίων PSTN συνδέσεων. (Ofcom) — Στη Μεγάλη Βρετανία, με κρατική επιχορήγηση πολλών εκατομμυρίων λιρών, η Ευρυζωνική πρόσβαση στο Διαδίκτυο θα είναι διαθέσιμη για κάθε τηλεφωνικό κέντρο της χώρας μέχρι το τέλος του 2005. (Forrester Research)
8
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 8 Ευρυζωνικότητα Παγκοσμίως (5/5) — Η Νότια Κορέα καταλαμβάνει την πρώτη θέση μεταξύ των 30 χωρών-μελών του ΟΟΣΑ, όσον αφορά στη διείσδυση των ευρυζωνικών υπηρεσιών, που σ’ αυτή τη χώρα φτάνει το 25%. (World Broadband Statistics: Q1 2005) — Την ακολουθούν, σε μικρή απόσταση τρεις ευρωπαϊκές χώρες (Ολλανδία, Δανία και Ισλανδία), με τον Καναδά να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα. (World Broadband Statistics: Q1 2005) — Η Τουρκία κατάφερε να αυξήσει τον αριθμό των ευρυζωνικών συνδέσεων κατά 150%, ενώ η Ταϊλάνδη κατά 23.8% με 225.000 νέες γραμμές τον τελευταίο χρόνο. (World Broadband Statistics: Q1 2005)
9
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 9 Κατάταξη χωρών EU 25 με βάση τον αριθμό των ευρυζωνικών συνδέσεων (1/1/2005) Πηγή: Παρατηρητήριο για την ΚτΠ
10
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 10 Σχετική διείσδυση της ευρυζωνικότητας στην ΕΕ των 15 Πηγή: Παρατηρητήριο για την ΚτΠ
11
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 11 Ευρυζωνικές Τεχνολογίες — Ασύρματες τεχνολογίες —Wi-fi —WiMAX —3G/UMTS — Ενσύρματες τεχνολογίες —Σκοτεινές οπτικές ίνες —λ-based δίκτυα
12
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 12 Ευρυζωνικές Τεχνολογίες - Wi-fi — Υποστηρίζει ρυθμούς μετάδοσης από 2-54 Mbps — Μικρές αποστάσεις κάλυψης της τάξης των 2Km — Κινητικότητα χρηστών — Ικανοποιητικά επίπεδα ασφάλειας — Εύκολη ανάπτυξη δικτύου και οικονομική λύση
13
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 13 Ευρυζωνικές Τεχνολογίες - WiMAX — Υποστηρίζει ρυθμούς μετάδοσης εως και 72 Mbps — Μεγάλες αποστάσεις κάλυψης της τάξης των 30 και πλέον Km — Όχι Κινητικότητα χρηστών — Υψηλά επίπεδα ασφάλειας — Ποιότητα Υπηρεσιών (QoS) — Ανεκτό κόστος ανάπτυξης δικτύου Ωστόσο: — Καθυστερεί η διαδικασία πιστοποίησης προϊόντων
14
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 14 Ευρυζωνικές Τεχνολογίες - 3G/UMTS — Ρυθμοί μετάδοσης ορισμένων Mbps (10 Mbps για HSDPA) — Παροχή υπηρεσιών anytime – everywhere — Υψηλά επίπεδα ασφάλειας — Υψηλές τιμές χρέωσης για υπηρεσίες πάνω από δίκτυα κινητής τηλεφωνίας
15
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 15 Σύγκριση ασύρματων τεχνολογιών (1/2) ` Πηγή: www.infoworld.com
16
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 16 Σύγκριση ασύρματων τεχνολογιών (2/2) — Στις μέρες μας είναι διαθέσιμες οι τεχνολογίες Wi-fi και 3G/UMTS Release 99 που υποσττιρίζουν ρυθμούς μετάδοσης εώς 54 Mbps και 384 Kbps αντίστοιχα. — Τα αμέσως επόμενα χρόνια αναμένεται να δοθούν προς τους συνδρομητές δικτύων κινητής τηλεφωνίας τα πρώτα δίκτυα 3G HSDPA τα οποία θα μπορούν να μεταφέρουν δεδομένα προς το χρήστη με ταχύτητες που θα αγγίζουν τα 10 Mbps. — Από το 2008 και μετά αναμένονται οι πρώτες υλοποιήσεις δικτύων WiMAX ενώ αρκετά χρόνια μετά θα είναι διαθέσιμες οι πρώτες συσκευές οι οποίες θα εξασφαλίζουν την κινητικότητα των χρηστών.
17
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 17 Ευρυζωνικές Τεχνολογίες - Δίκτυα οπτικών ινών — Η Αμερική, η Κορέα και οι Σκανδιναβικές χώρες είναι πρωτοπόρες στον τομέα αυτό — Στις μέρες μας παρατηρούνται πολλές προσπάθειες από πόλεις ανά τον κόσμο να αναπτύξουν τα δικά τους δίκτυα οπτικών ινών. — Τα επόμενα χρόνια, στα πλαίσια του ΕΠ ΚτΠ, σχεδόν όλες οι πόλεις της χώρας μας με πληθυσμό άνω των 10000 κατοίκων θα αναπτύξουν τα δικά τους δίκτυα οπτικών ινών με προφανή τα οφέλη τους προς τους δημότες τους.
18
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 18 Κοινοτικά Δίκτυα οπτικών ινών – Πετυχημένα παραδείγματα — Σουηδία —Κοινοτικό δίκτυο οπτικών ινών της πόλης Sollentuna —Κοινοτικό δίκτυο οπτικών ινών της πόλης Hundiksvall —Stokab. Κοινοτικό δίκτυο οπτικών ινών της Στοκχόλμης —Κοινοτικό δίκτυο οπτικών ινών της πόλης Vasteras — Νέα Ζηλανδία —Κοινοτικό δίκτυο οπτικών ινών της πόλης Wellington — Αμερική —Utopia. Δίκτυο οπτικών ινών στη Utah. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον δικτυακό τόπο http://ru6.cti.gr/broadband/
19
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 19 Κοινοτικά Δίκτυα οπτικών ινών – Η πόλη Vasteras της Σουηδίας — Όλα τα κτίρια του δήμου είναι διασυνδεδεμένα — Όλα τα νοσοκομεία είναι διασυνδεδεμένα — Συνολικά 5000 δημόσιοι υπάλληλοι — 2000 επιχειρήσεις και 30000 νοικοκυριά — Παρέχονται 60 υπηρεσίες προς τους χρήστες — Πολλά κανάλια τηλεόρασης — Υπάρχουν συμφωνίες συνεργασίας με γειτονικά δίκτυα
20
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 20 Κοινοτικά Δίκτυα οπτικών ινών – Η πόλη της Στοκχόλμης — Το δίκτυο οπτικών ινών αποτελείται μόνο από παθητικό εξοπλισμό (Dark Fibre Network) το οποίο παρέχεται με κοστοστρεφή τρόπο στους πελάτες / χρήστες που ζητούν πρόσβαση σε αυτό. — Το δίκτυο παρέχει πληθώρα υπηρεσιών με σημαντικότερη το γεγονός ότι οι πελάτες του μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους δίκτυο και μάλιστα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν και την τοπολογία του, εάν δηλαδή επιθυμούν δίκτυο αστέρα, δακτυλίου κτλ. — Στόχοι του δικτύου είναι η αύξηση των επενδυτικών δραστηριοτήτων στην περιοχή της Στοκχόλμης καθώς και η εισαγωγή καινοτόμων επικοινωνιακών τεχνολογιών στην πόλη. — Όλα τα κτίρια του δήμου είναι διασυνδεδεμένα και όλα τα νοσοκομεία είναι διασυνδεδεμένα — 145 Δημοτικά σχολεία, 25 Γυμνάσια-Λύκεια, 100000 Μαθητές και Δάσκαλοι — Gigabit Ethernet σε κάθε κτίριο
21
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 21 Χάρτης κοινοτικών ευρυζωνικών δικτύων στην Αμερική http://news.com.com/Municipal+broadband+and+wireless+projects+map/2009-1034_3-5690287.html?tag=nl
22
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 22 Η Κατάσταση Σήμερα στην Ελλάδα (1/6) — Η Ελλάδα είναι η προτελευταία χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 25 χωρών, όσον αφορά την ανάπτυξη και διείσδυση ευρυζωνικών δικτύων και την παροχή «γρήγορου Internet» τεχνολογίας xDSL.
23
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 23 Η Κατάσταση Σήμερα στην Ελλάδα (2/6) Πηγή: Παρατηρητήριο για την ΚτΠ
24
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 24 Η Κατάσταση Σήμερα στην Ελλάδα (3/6) — Διείσδυση στη χώρα μας 0,9% - Μέσος όρος EU 12% — Πρόσφατη έρευνα που διεξείχθη το πρώτο 15ήμερο του Ιουλίου στη χώρα μας έδειξε πως η διείσδυση του Internet στα ελληνικά νοικοκυριά δεν είναι μεγαλύτερη από 16%. (EETT)
25
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 25 Η Κατάσταση Σήμερα στην Ελλάδα (4/6) —Οι πρόσφατες σημαντικές μειώσεις τιμών του ADSL στη χώρα μας σχεδόν από όλους τους παρόχους και —Το φοιτητικό γρήγορο Internet Αναμένεται να τονώσουν την αγορά και να αυξήσουν τους ποσοτικούς δείκτες της χώρας μας
26
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 26 Η Κατάσταση Σήμερα στην Ελλάδα (5/6) Νέο νομοσχέδιο περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών: — Μείωση της τεράστιας απόστασης, που χωρίζει την Ελλάδα από την Ευρώπη, στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών. — Εκτός από την ενσωμάτωση των κοινοτικών Οδηγιών επιλύει και θέματα που αφορούν τα δικαιώματα διέλευσης, ενώ παράλληλα απλουστεύει και επιταχύνει τις διαδικασίες επιλύσεως των διαφορών που αναφύονται κατά την εφαρμογή των διατάξεων περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών, αξιοποιώντας την διεθνή πρακτική και την εγχώρια εμπειρία.
27
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 27 Η Κατάσταση Σήμερα στην Ελλάδα (6/6) Νέα ψηφιακή στρατηγική της χώρας για την περίοδο 2006- 2013 από την Επιτροπή Πληροφορικής: — Έως το 2008 θα δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών προμηθειών, την ενίσχυση της ευρυζωνικότητας, την αυτοματοποίηση των πέντε συχνότερα απαιτούμενων δικαιολογητικών και τη θεσμοθέτηση της ηλεκτρονικής υπογραφής. — Μετά το 2008, η στρατηγική εστιάζεται στη δημιουργία ηλεκτρονικών σημείων μιας στάσης για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων, την αναδιοργάνωση του δημόσιου τομέα και τη δυναμικότερη ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στο εκπαιδευτικό σύστημα.
28
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 28 Τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα (1/2) — Δημιουργία ανταγωνιστικών ευρυζωνικών δικτύων στην Ελληνική επικράτεια — Διασύνδεση μεγάλου μέρους των φορέων δημόσιας διοίκησης, υγείας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης — Αύξηση του ανταγωνισμού στην παροχή τηλεπικοινωνιακών υποδομών και υπηρεσιών με στόχο τη μείωση του κόστους — Τόνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στις περιοχές κατασκευής των δικτύων
29
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 29 Τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα (2/2) — Δυνατότητα παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών σε πολίτες μη ευνοημένων αστικών ή αγροτικών περιοχών — Κάλυψη των μακροπρόθεσμων τηλεπικοινωνιακών αναγκών σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού της χώρας — Προώθηση της ζήτησης ευρυζωνικών υπηρεσιών — Έμμεση ενίσχυση της βιομηχανίας παραγωγής περιεχομένου, αφού η διάδοση της ευρυζωνικότητας αποτελεί ικανή συνθήκη για τη διάδοση νέων, προηγμένων ευρυζωνικών υπηρεσιών
30
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 30 Η Πρόσκληση 93 (1/2) — Αναφέρεται στη δημιουργία Μητροπολιτικών Ευρυζωνικών Δικτύων Οπτικών Ινών σε μεγάλους δήμους της χώρας (εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης). — Τα δίκτυα θα συνδέουν τους φορείς δημοσίου ενδιαφέροντος κάθε δήμου. — Τα δίκτυα θα χρησιμοποιούν κύρια την τεχνολογία οπτικών ινών, ενώ θα χρησιμοποιηθεί και η ασύρματη τεχνολογία όπου απαιτείται.
31
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 31 Η Πρόσκληση 93 (2/2) — 69 Δήμοι έχουν υποβάλει προτάσεις για ένταξη. — 60 προτάσεις δήμων έχουν ήδη εγκριθεί. — 9 βρίσκονται στη διαδικασία αξιολόγησης. — Τα μητροπολιτικά δίκτυα των 60 δήμων που ήδη εντάχθηκαν, ξεπερνούν συνολικά σε μήκος τα 650 χιλιόμετρα, ενώ με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης εκτιμάται ότι το συνολικό μήκος των δικτύων θα ξεπεράσει τα 700 χιλιόμετρα. — Ο συνολικός προϋπολογισμός των εγκεκριμένων έργων ανέρχεται στα 53 εκατομμύρια ευρώ. — Για τους δήμους που είναι πρωτεύουσες νομών και δεν υπέβαλλαν πρόταση στην Π93 υπάρχει η συμπληρωματική Πρόσκληση 145.
32
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 32 Π93 στην Ήπειρο ΔήμοςΧιλιόμετρα ΌδευσηςΠροϋπολογισμός Πρέβεζας9,72770.000,00 € Ιωαννίνων26,362.000.000,00 € Σύνολο:36,082.770.000,00 € — Επιτακτική ανάγκη για την Άρτα και την Ηγουμενίτσα να υποβάλλουν πρόταση στην Πρόσκληση 145.
33
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 33 Η Πρόσκληση 105 (1/2) — Αναφέρεται στη δημιουργία Ασύρματων Ευρυζωνικών Δικτύων Τοπικής Πρόσβασης σε λιγότερο αναπτυσσόμενες περιοχές της Ελληνικής Επικράτειας. — Στόχος του έργου είναι η διασύνδεση όσο το δυνατών περισσότερων σημείων δημοσίου ενδιαφέροντος κάθε δήμου στο δίκτυο Σύζευξις.
34
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 34 Η Πρόσκληση 105 (2/2) — 220 προτάσεις έχουν υποβληθεί προς ένταξη. — Οι προτάσεις βρίσκονται στη φάση της αξιολόγησης. — Η παρούσα πρόσκληση αφορά την χρηματοδότηση Πράξεων συνολικού προϋπολογισμού 36.000.000 € δηµόσια δαπάνη.
35
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 35 Π105 στην Ήπειρο — Δήμοι (10): —Κόνιτσας, Ζαλόγγου, Παραμυθιάς, Αρταίων, Φιλλοθέης, Αράχθου, Θεσπρωτικού, Αθαμανίας, Φιλιατών, Ηγουμενίτσας —Προϋπολογισμός έργων: 1.000.000 € — ΤΕΔΚ Ν. Ιωαννίνων —Προϋπολογισμός έργου: 350.000 € — Σύνολο: 1.350.000 €
36
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 36 Συμπληρωματικές Ενέργειες — Δ ΚΠΣ — ΠΕΠ ΠΔΕ — Τεχνικά Προγράμματα ΟΤΑ — Συμπράξεις Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα — Μεγάλοι οδικοί άξονες (Ιόνια οδός, Εγνατία οδός, ΠΑΘΕ) — Αναμένεται πρόταση της ΚτΠ ΑΕ για δημιουργία Hotspots από δημόσιους φορείς
37
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 37 Η Ανάγκη για Επιχ. Μοντέλα — Βιώσιμες λύσεις για την ανάπτυξη δικτύων ευρυζωνικών υποδομών — Σχέδια για την ανάπτυξη Επιχειρηματικών Σχημάτων με στόχο την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση και βιωσιμότητα των ευρυζωνικών υποδομών
38
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 38 Ρόλος των αρχών στην ανάπτυξη Ευρυζωνικών δικτύων? — Δημιουργία πολιτικής — Δημιουργία και διάχυση γνώσης — Έλεγχος της ζήτησης — Άθροιση ζήτησης / αρχικός πελάτης — Μείωση του επενδυτικού ρίσκου — Επένδυση σε υποβαθμισμένες/απομακρυσμένες περιοχές
39
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 39 Προώθηση ευρυζωνικών υποδομών σε περιφέρειες με κρατική παρέμβαση — Ουσιαστικά υπάρχουν τρία διαφορετικά μοντέλα κρατικής παρέμβασης: —Μοντέλο συνάθροισης ζήτησης (Demand aggregation) —Μοντέλο Ανοιχτής πρόσβασης (με χονδρική παροχή υποδομών) (Open access/wholesale provider) —Μοντέλο Κοινοτικού δικτύου με παροχή υπηρεσιών (community-owned network with service provision)
40
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 40 Ποια η εμπειρία από το εξωτερικό? (1/2)
41
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 41 Ποια η εμπειρία από το εξωτερικό? (2/2)
42
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 42 Λύσεις ? — Δημοτικές επιχειρήσεις ? — Επιχειρήσεις ανά περιφέρεια ? — Επιχείρηση Πανελλαδικά ? — Συμπράξεις με ιδιωτικό τομέα ?
43
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 43 Προκλήσεις/Απαντήσεις — Δημιουργία ανταγωνισμού — …με τη βέλτιστη τεχνοοικονομική λύση — … προς όφελος των πολιτών
44
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 44 Πιθανά επιχειρηματικά μοντέλα ανά Network Layer Δίκτυο (Κορμός και Διανομή) ΙΝΑ (Dark Fiber) Πρόσβαση, Υπηρεσίες, Περιεχόμενο Ραδιόφωνο Διαδίκτυο Τηλεφωνία Άλλες υπηρεσίες Πολλοί Ένας Ίνα Σωληνώσεις Routers Switches Κατανεμητές
45
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 45 Προτεινόμενο Μοντέλο (1/4) — Μια πανελλαδική δημόσια επιχείρηση θα διαχειρίζεται τις υποδομές (Ίνα) — Στόχος της δημόσιας επιχείρησης θα είναι: —σε περιοχές της χώρας όπου δεν υπάρχουν υποδομές δικτύων οπτικών ινών από παρόχους να παρέχει μέρος της υποδομής στους παρόχους κοστοστρεφώς ενώ —σε περιοχές όπου υπάρχει ήδη υποδομή από άλλους παρόχους να δημιουργεί συνθήκες ανταγωνισμού προς όφελος του πολίτη
46
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 46 Προτεινόμενο Μοντέλο (2/4) — Ο ρόλος της θα εστιάζεται στην επέκταση των υποδομών — Τα αναγκαία έσοδα για την συνεχή επέκταση της υποδομής θα προκύπτουν από το τίμημα που θα πληρώνουν οι διάφοροι πελάτες.
47
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 47 Προτεινόμενο Μοντέλο (3/4) — Οι πάροχοι μπορούν να εστιάζονται στην παροχή προσιτών, οικονομικά αποδοτικών και ανταγωνιστικών υπηρεσιών χωρίς να τους απασχολούν οι υποδομές και το συνεπαγόμενο μεγάλο αρχικό κόστος ανάπτυξής τους.
48
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 48 Προτεινόμενο Μοντέλο (4/4) — Ο τελικός χρήστης μπορεί να επιλέξει από πλειάδα υπηρεσιών στη βάση ποιότητας και κόστους και όχι αποκλειστικά από ένα πάροχο (ανταγωνιστικότητα)
49
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 49 Προτεινόμενο Μοντέλο - Συμπέρασμα — Η πανελλαδική επιχείρηση θα φροντίζει για την επέκταση της φυσικής υποδομής με έσοδα που θα προκύπτουν από την κοστοστρεφή διάθεση των υποδομών. — Οι πελάτες που θα αγοράζουν δικτυακούς πόρους από την δημόσια επιχείρηση. — Ο πάροχος υπηρεσιών θα παρέχει υπηρεσίες με μειωμένο κόστος και συνεχώς αναπτυσσόμενη βάση. — Ο συνδρομητής θα είναι κερδισμένος λόγω της ευρείας ποικιλίας υπηρεσιών που προσφέρονται στη βάση κόστους και ποιότητας. — Όλοι επιθυμούν την επιτυχία των υπολοίπων μερών άρα στρέφουν τον τροχό προς την ίδια κατεύθυνση
50
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 50 Ευρυζωνικότητα - Επίλογος — Ο Πρώην Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για την Κοινωνία της Πληροφορίας, Erkki Liikanen είχε αναφέρει: «Oι ευρυζωνικές υποδομές και υπηρεσίες είναι σήμερα τόσο σημαντικές για την οικονομία, όσο υπήρξε και ο ηλεκτρισμός. Ακόμη και αν δεν καταλαβαίνουμε τη σημασία τους ας το κάνουμε. Θα το αντιληφθούμε όταν τελειώσουμε.»
51
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 51 Ευρυζωνικότητα - Επίλογος — Η Ευρωπαία επίτροπος αρμόδια για την "Κοινωνία της Πληροφορίας" και τα Media, Viviane Reding, τον Ιούνιο 2005 είχε αναφέρει: «Στόχος μας είναι μέχρι το 2010, να είναι συνδεδεμένα τα μισά ευρωπαϊκά νοικοκυριά σε ευρυζωνικά δίκτυα με ταχύτητες τουλάχιστον 10 Megabit το δευτερόλεπτο, επιτρέποντας έτσι την πρόσβαση σε πλούσιες μορφές επικοινωνίας όπως το video.»
52
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 52 Πληροφορίες Για περισσότερες πληροφορίες και υποστηρικτικό υλικό, επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του έργου «Προώθηση της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας» — http://ru6.cti.gr/broadband/ http://ru6.cti.gr/broadband/ — Helpdesk: 801-11-22263
53
Ο Ρόλος της Αυτοδιοίκησης στο Κρίσιμο Στοίχημα της Ευρυζωνικότητας σελίδα 53 Ευχαριστώ Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής, Παν. Πατρών Επιστημονικός Υπεύθυνος Ερευνητικής Μονάδας 6, ΕΑΙΤΥ bouras@cti.gr
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.