Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΑΙΠΕΔ - ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΜΑΡΙΝΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΑΙΠΕΔ - ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΜΑΡΙΝΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΑΙΠΕΔ - ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΜΑΡΙΝΑ
ΤΟΡΙΣΤΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ - ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ Δρ ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΖΙΑΒΟΣ ΓΕΩΛΟΓΟΣ-ΩΚΕΑΝΟΓΡΑΦΟΣ Διευθυντής Ερευνών ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ

2 Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΤΑΙΠΕΔ: μαρίνες προς αξιοποίηση
Το σχέδιο «Νηρηίδες» περιλαμβάνει 48 μαρίνες, που χωρίζονται σε εννέα ομάδες, ενώ προβλέπονται και δύο luxury μαρίνες, μία στη Μύκονο και μία στο Αργοστόλι. Η έβδομη ομάδα έχει σαν hub λιμενικών έργων την Αρετσού στην Καλαμαριά και περιλαμβάνει τη Θάσο, τον Πλαταμώνα, τη Σκόπελο και τη Σκιάθο. Σύμφωνα με το σχέδιο υπάρχει δυνατότητα να γίνουν luxury μαρίνες στη Σκιάθο και το Ναύπλιο. Χ. ΤΖΙΑΒΟΣ

3 Χ. ΤΖΙΑΒΟΣ

4 17 ΜΑΡΙΝΕΣ 9 νησιωτικές Χ. ΤΖΙΑΒΟΣ

5 Χ. ΤΖΙΑΒΟΣ

6 Από τις 9 μαρίνες του νησιωτικού συμπλέγματος
Στη Σκιάθο, από τα 48 Κm2 της επιφάνειας, μόνο σε ένα περιορισμένο χώρο (2-3 Κm2 περίπου) γύρο από την πόλη, συνωστίζονται οι κύριες εμπορικές, οικιστικές και τουριστικές δραστηριότητες. Η συγκρούσεις χρήσης γης και δραστηριοτήτων κατά του θερινούς μήνες (αεροδρόμιο, λιμάνι, χώροι αναψυχής), σε τόσο μικρό χώρο δημιουργούν ήδη ασφυκτικές συνθήκες διαβίωσης, και για τους κατοίκους και για τους τουρίστες. Ο φυσικός κόλπος της Σκιάθου, έχει καταληφθεί κατά τα 2/3 από τη χοάνη προστασίας του αεροδρομίου. Το υπόλοιπο ανατολικό τμήμα της ακτής (Αγ. Γεώργιος - Πούντα) αναξιοποίητο λόγω έλλειψης οδικής πρόσβασης. Έτσι μένει η δυτική πλευρά της ακτής όπου συνωστίζονται τουριστικά, επιβατηγά, εμπορικά και αλιευτικά σκάφη. Η διακίνηση φορτηγών, ΙΧ και μοτοποδηλάτων στην παραλιακή αρτηρία, συμπληρώνει το αδιαχώρητο. Χ. ΤΖΙΑΒΟΣ

7 Ας δούμε το παράλογο…… 350 ΝΗΣΙΑ ΕΚΤΑΣΗ Κm2 Α/Α ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ
ΘΕΣΕΙΣ ΣΚΑΦΩΝ 1 ΜΑΝΔΡΑΚΙ-ΡΟΔΟΣ 1400 12.700 7 69.630 2 175 6 ΧΙΟΣ 904 53.817 41.340 4 274 3 ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ 781 34.488 50.680 26.040 190 5 ΖΑΚΥΝΘΟΣ 406 40.650 37.000 65.000 150 ΚΩΣ 287 33.388 47.360 42.500 258 ΛΙΝΑΡΙΑ-ΣΚΥΡΟΣ 210 2.602 9 180 1.500 8 17 ΠΑΡΟΣ 196 13.715 745 9.890 53 ΤΟΥΡΛΟΣ-ΜΥΚΟΝΟΣ 85 9.320 29.045 Ν/Α 270 ΣΚΙΑΘΟΣ 48 6.160 49.500 49.950 350 Χ. ΤΖΙΑΒΟΣ

8 Ας δούμε το παράλογο…… Η Σκιάθος είναι το μικρότερο σε έκταση και πληθυσμό νησί Το καταπράσινο νησί του Παπαδιαμάντη, με τις ιστορικές και φυσικές του καλλονές, δεν άργησε να γίνει πόλος έλξης σε περιηγητές –τουρίστες και την δεκαετία του 60 προσήλκυσε το ενδιαφέρον ξένων επιχειρηματιών για τουριστική εκμετάλλευση. Οι υποδομές του για την εξυπηρέτηση των τουριστών υποτυπώδεις έως προβληματικές. Προβλήματα ύδρευσης, αποχέτευσης, καθαριότητος, ρύπανσης του περιβάλλοντος, άναρχης δόμησης, περιμένουν τη λύση τους …. Οι <εγκέφαλοι> της πολιτείας , αδιαφορούσαν για τα τόσα ζωτικά προβλήματα του τόπου γιατί δεν υπήρχαν τα κατάλληλα κονδύλια. Και ξαφνικά αποφάσισαν να <αξιοποιήσουν > τα νησιά μας…. Προικοδότησαν το ΤΑΙΠΕΔ με ότι μπορούσε να ξεπουλήσει και μέσα αυτά βρέθηκε και το λιμάνι-μαρίνα της Σκιάθου, με τις τερατώδεις υποδομές (1η σε φιλοξενούμενα σκάφη σε όλο το Αιγαίο!!!!!! Αυτό κι αν είναι ανάπτυξη και μάλιστα βιώσιμη….. Χ. ΤΖΙΑΒΟΣ

9 A΄ Εναλλακτική διάταξη
Χ. ΤΖΙΑΒΟΣ

10 Αν δεν καταλάβουμε ότι:
Οικονομική μεγέθυνση χωρίς σύγχρονη περιβαλλοντική προστασία και κοινωνική πρόοδο δεν προσφέρει σύγχρονες λύσεις για βιώσιμη ανάπτυξη. Παράγοντες που στόχο έχουν το γρήγορο κέρδος (κατασκευαστικές εταιρίες –εταιρίες εκμετάλλευσης) θα μετατρέψουν την πόλη μας σε τσιμεντένιο διακομιστικό κέντρο που θα εξυπηρετεί <ΟΑΣΕΙΣ> εκτός πόλης. Ας ξεχάσουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη και τα ανταποδοτικά οφέλη που περιμένουμε από τον τουρισμό. Χ. ΤΖΙΑΒΟΣ

11 ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΑΦΟΡΟΥΝ:
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΑΦΟΡΟΥΝ: Στην αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων με γνώμονα την αειφόρο ανάπτυξη του τόπου Την πραγματική (όχι μόνο την οικονομική) βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων του νησιού. (Ανταποδοτικά οφέλη) Στην αναβάθμιση, αξιοποίηση και προβολή ιστορικών θέσεων (Κάστρο, Μοναστήρια, Μπούστζι, κλπ) για την προσέλκυση επισκεπτών με κρουαζιερόπλοια. Χ. ΤΖΙΑΒΟΣ

12 Τα «εργαλεία» που πρέπει να χρησιμοποιήσουμε.
Πληροφόρηση των κατοίκων Γνώση του Νόμου και πρόσβαση σε Περιβαλλοντική Πληροφορία Συλλογή στοιχείων που τεκμηριώνουν την καταστροφή του περιβάλλοντος και «έννομο συμφέρον», που βλάπτεται άμεσα Αίτηση ακυρώσεως με προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια Καταγγελία στο Συνήγορο του Πολίτη & στους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος Και έπεται η συνέχεια……. Χ. ΤΖΙΑΒΟΣ

13 η Ε.Ε με την πολιτική της και τα προγράμματα που εφαρμόζει( ACNAT-MEDSPA, LIFE, CORINE, ENVIREG, RESTORE) στις παράκτιες περιοχές σε περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα, συμβάλλει στη διατήρηση χαρακτηριστικών γνωρισμάτων της εικόνας της πόλης και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση δεδομένων και εμπειριών για την εκπόνηση προγραμμάτων ολοκληρωμένης διαχείρισης αστικού περιβάλλοντος. Χ. ΤΖΙΑΒΟΣ

14 Δρ ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΖΙΑΒΟΣ ΓΕΩΛΟΓΟΣ-ΩΚΕΑΝΟΓΡΑΦΟΣ Διευθυντής Ερευνών ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ


Κατέβασμα ppt "ΤΑΙΠΕΔ - ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΜΑΡΙΝΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google