Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Διαδικασία Σκοπός Διεξαγωγή Θέματα
2
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Θέματα Π) προϋποθέτουν τη συνεργασία με παιδιά Φ) χωρίς τη συνεργασία παιδιών αλλά για τα παιδιά
3
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Π1 Έκθεση τέχνης (φωτογραφίες, πόστερ, ζωγραφική, κλπ) από διάφορα μέρη του κόσμου (χρήση περιοδικών)
4
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Επιλογή κάποιας περιοχής που είναι γνωστή στα παιδιά. Τα παιδιά θα χωριστούν σε ομάδες που θα ορίσει ο δάσκαλος ή ανάλογα με το ποια κράτη θα προτιμήσουν τα παιδιά. Τα παιδιά μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε μορφή τέχνης (κλασσική ή μοντέρνα/ μία ή περισσότερες) φτάνει να υπάρχει κοινή προέλευση (ίδιο κράτος). Μπορούν να χρησιμοποιήσουν εγκυκλοπαίδειες, εκδόσεις μουσείων, μουσικά άλμπουμ ή οτιδήποτε άλλο νομίζουν ότι τους χρειάζεται. Μπορούν να παρουσιάσουν τέχνες από μεμονωμένες περιοχές, που δεν αποτελούν κατ’ ανάγκη ξεχωριστό κράτος (π.χ. Κυκλαδίτικη τέχνη, αρχιτεκτονική τέχνη Άπω Ανατολής, Ίνκας, Μάγια, κλπ).
5
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Τέλος να συγκεντρώσουν γεωγραφικά στοιχεία της περιοχής ή του κράτους από το οποίο προέρχονται τα δείγματα τέχνης. Σκοπός της προσπάθειας: Γνωριμία του κράτους ή της περιοχής μέσα από την τέχνη. Παρατηρήσεις: Κάθε ομάδα θα παρουσιάσει όλα τα στοιχεία σε πίνακα ανακοινώσεων (poster) και θα τα αναπτύξει στην τάξη.
6
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Π2 Σχέδιο - σκαρίφημα του χώρου του σχολείου
7
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Σκοπός της δραστηριότητας είναι να μάθουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν μία μετροταινία και μία πυξίδα για να κατασκευάσουν ένα απλό χάρτη – σκαρίφημα μιας περιοχής. Υλικά Μία μετροταινία των 30 μέτρων μία πυξίδα με σκόπευτρο σημειωματάριο και μολύβια
8
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Διαδικασία Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Σε κάθε ομάδα δίνεται μία πυξίδα. Απλώνουμε την μετροταινία στο έδαφος καλύπτοντας απόσταση 20 μέτρων. Την απόσταση αυτή την περπατάνε δύο άτομα από κάθε ομάδα με απλό βηματισμό και μετράνε τα βήματά τους. Αυτό γίνεται τρεις φορές από κάθε παιδί και βγαίνει μέσος όρος. Έτσι τα άτομα της ομάδας γνωρίζουν πόσα βήματα κάνουν για να διανύσουν 100 μέτρα.
9
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Κατόπιν μαθαίνουν να μετρούν γωνίες με την πυξίδα. Όταν αρχίζει η καταγραφή του χώρου του σχολείου οι μαθητές πρώτα βρίσκουν τη διεύθυνση (γωνία) με την οποία θα κινηθούν, ύστερα αρχίζουν και μετράνε βήματα κινούμενοι προς την κατεύθυνση εκείνη που σημάδεψαν και σημειώνουν στο σημειωματάριο α) τη γωνία και β) την απόσταση.
10
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Όταν τελειώσουν (καταλήγοντας στο σημείο απ’ όπου ξεκίνησαν) θα πρέπει να μετατρέψουν τα βήματά τους σε μέτρα. Όλες οι μετρήσεις τοποθετούνται σε ένα πίνακα και κατόπιν μετατρέπονται υπό κλίμακα ώστε το σχέδιό τους να χωράει σε ένα χαρτί Α4.
11
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Π3 Από πού ψωνίζουμε;
12
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Τα παιδιά καλούνται να ερευνήσουν από πού ψωνίζουν τα ίδια ή οι γονείς τους τα διάφορα είδη πρώτης ανάγκης που χρειάζονται στο σπίτι τους (τρόφιμα, είδη καθαριότητας) αλλά και προσωπικά τους είδη (ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, βιβλία, τετράδια). Η έρευνα θα αφορά όχι μόνο τον τόπο εγκατάστασης των διαφόρων μαγαζιών ή της αγοράς γενικότερα αλλά και την πόλη ή χώρα προέλευσης των διαφόρων αγαθών.
13
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
1) Για την περίπτωση της τοπικής αγοράς. Δίνουμε στα παιδιά ένα διάγραμμα της γειτονιάς τους ή της πόλης τους και ζητάμε από τα παιδιά να καταγράψουν πάνω στο διάγραμμα τη θέση των καταστημάτων που αγοράζουν τα αγαθά αυτά. Κατόπιν τους ζητάμε να "κλείσουν" την περιοχή αυτή με ένα κόκκινο μαρκαδόρο για να συνειδητοποιήσουν από πόσο κοντά ή μακριά από το σπίτι τους μπορούν να βρουν όλα τα απαραίτητα για την καθημερινή τους ζωή.
14
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Τους ζητάμε να φτιάξουν ένα υπόμνημα για τα σύμβολα που έχουν χρησιμοποιήσει πάνω στο διάγραμμα. Με βάση την κλίμακα του διαγράμματος ζητάμε από τα παιδιά να υπολογίσουν την απόσταση που πρέπει να μετακινηθούν ώστε να αγοράσουν όλα τα απαραίτητα.
15
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
1) Για την περίπτωση ευρύτερης αγοράς (πόλεων, χωρών) Ζητάμε από τα παιδιά να φτιάξουν ένα κατάλογο με τις πόλεις ή/και τις χώρες προέλευσης των διαφόρων αγαθών που χρησιμοποιούν (π.χ. για τα ρούχα, τα παπούτσια κλπ) είτε είναι δικά τους είτε των γονιών τους. Με βάση τον κατάλογο αυτόν δίνουμε στα παιδιά τον σχετικό χάρτη ή μπορούν να χρησιμοποιήσουν μία φωτοτυπία έγχρωμη του χάρτη ενός άτλαντα. Στον χάρτη αυτόν βρίσκουν τις πόλεις ή/και χώρες, τις σημειώνουν και διαπιστώνουν πόσο κοντά ή μακριά από την πόλη τους ή την Ελλάδα έρχονται τα αγαθά αυτά.
16
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Τους ζητούμε να χαράξουν τον συντομότερο, κατά τη γνώμη τους, δρόμο που πρέπει να διανύσουν τα αγαθά αυτά μέχρι να έρθουν στην πόλη τους και τον συζητάμε μαζί τους. Τους ζητάμε να χωρίσουν τις χώρες ανά ήπειρο ή τις πόλεις της Ελλάδας ανά νομό και γεωγραφικό διαμέρισμα.
17
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Π4 Ζωγραφίστε μία ήπειρο στην πλάτη ενός άλλου.
18
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Σκοπός της εργασίας Σύνδεση τεχνικών και γεωγραφίας. Εκμάθηση των ηπείρων. Τάξεις: Τετάρτη – Πέμπτη Δημοτικού Απαιτούμενα υλικά 1. Χάρτης των ηπείρων (κατά προτίμηση τοίχου)
19
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Διαδικασία: Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες τόσες όσες είναι οι ήπειροι. Συγκεκριμένα: 1) Βόρεια Αμερική 2) Νότια Αμερική 3) Αφρική 4) Ευρώπη 5) Ασία 6) Αυστραλία (Η Ανταρκτική δεν περιλαμβάνεται)
20
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Κάθε ομάδα επιλέγει μία ήπειρο και τη δηλώνει στον/στην δάσκαλο/λα, χωρίς οι άλλες ομάδες να ακούσουν. Κατόπιν με κλήρωση των ομάδων αρχίζει το παιχνίδι το οποίο προβλέπει τα εξής:
21
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Α) Κάθε ομάδα επιλέγει κάποιο μαθητή-μέλος της ομάδας για να ζωγραφίσει (με το δάχτυλό του) την ήπειρο που έχουν επιλέξει στην πλάτη ενός ατόμου από κάποια άλλη ομάδα. Ετσι, τρεις ομάδες ζωγραφίζουν στην πλάτη τριών άλλων ομάδων. Τα μέλη των ομάδων που δεν συμμετέχουν τη συγκεκριμένη φορά κάθονται μπροστά από το μέλος της αντίπαλης ομάδας ώστε να μην βλέπουν ποια ήπειρο ζωγραφίζουν οι διπλανοί τους στις πλάτες των άλλων ομάδων.
22
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Αφήνουμε τρία λεπτά (εκτός αν ο δάσκαλος επιτρέψει περισσότερο) για να ολοκληρωθεί η ζωγραφιά.
23
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Β) Ο μαθητής στην πλάτη του οποίου ζωγραφίζουν μπορεί να ονοματίσει δύο ηπείρους για να βρει τη σωστή. Αυτό μπορεί να γίνει και πριν η αντίπαλη ομάδα τελειώσει τη ζωγραφιά της.
24
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Νικήτρια είναι η ομάδα που θα βρει τις περισσότερες ηπείρους που ζωγραφίστηκαν στις πλάτες των μελών της. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται με αλλαγή των ατόμων που ζωγραφίζουν και των ατόμων στα οποία ζωγραφίζουν έτσι ώστε όλα τα μέλη να περάσουν και από τις δύο δοκιμασίες.
25
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Όταν όλοι τελειώσουν τότε οι ομάδες επιλέγουν νέες ηπείρους. Ο/η δάσκαλος/λα ελέγχει τον τρόπο της ζωγραφιάς ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο πιστή και να μην γίνονται προσπάθειες παραπλάνησης της μιας ομάδας στην άλλη. Το παιχνίδι μπορεί να γίνει είτε με τους χάρτες των ηπείρων φανερούς είτε κρυμμένους.
26
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Π5 Γεωγραφία και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
27
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Σκοπός της εργασίας. Οι μαθητές αντιλαμβάνονται τη σημασία της γεωγραφικής γνώσης για την κατανόησης των γεγονότων που συμβαίνουν στον τόπο τους ή σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Σύνδεση γεωγραφίας και καθημερινότητας Τάξη: Έκτη δημοτικού
28
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Απαιτούμενα υλικά: 1. Χάρτες της Ελλάδας (πολιτικοί – ανάγλυφου – διοικητικής διαίρεσης) 2. Χάρτες των ηπείρων (πολιτικοί – ανάγλυφου) 3. Άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά
29
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Διαδικασία Ζητάμε από τους μαθητές να συγκεντρώσουν άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά που να παρουσιάζουν γεγονότα που έγιναν στον τόπο τους ή σε κάποιο άλλο μέρος της γης. Κάθε μαθητής θα συγκεντρώσει τρία άρθρα σε διάστημα μιας εβδομάδας.
30
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Από κάθε άρθρο θα ξεχωρίσει το μέρος στο οποίο αναφέρεται το άρθρο, θα το εντοπίσει στον χάρτη και θα προσπαθήσει να το συνδέσει με τον τόπο που μένει. Η σύνδεση θα αφορά το κατά πόσο το γεγονός αυτό, στον τόπο που συνέβη, θεωρεί ότι επηρεάζει τον δικό του τόπο και γιατί.
31
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Υπάρχουν δύο περιπτώσεις: 1) Το γεγονός που περιγράφεται να έγινε σε περιοχή της Ελλάδας a. Να έγινε στο τόπο που ζει ο μαθητής (π.χ. Θεσσαλονίκη) b. Να έγινε σε άλλο μέρος της Ελλάδας
32
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Στην πρώτη υποπερίπτωση χρειαζόμαστε χάρτη της Θεσσαλονίκης Στην δεύτερη χρειαζόμαστε χάρτη της Ελλάδας 2) Το γεγονός που περιγράφεται να έγινε σε κάποιο άλλο μέρος του κόσμου Για να το επιτύχει αυτό θα πρέπει: Α) να υπολογίσει πόση απόσταση περίπου απέχουν οι δύο τόποι Β) να αναφέρει πώς μπορεί να πάει κανείς σε αυτό το μέρος
33
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Γ) να περιγράψει το μέρος αυτό και να εντοπίσει τα κοινά σημεία και τις διαφορές που παρουσιάζουν οι δύο τόποι (πεδινοί, ορεινοί, ποτάμια, λίμνες, πυκνοκατοίκηση, ακατοίκητοι κλπ.) Δ) να μελετήσει τον τρόπο ζωής των κατοίκων (αν ζουν άνθρωποι στο μέρος αυτό) και να συγκρίνει τον τρόπο ζωής τους με τον δικό του
34
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Ε) να αναφέρει (αν γνωρίζει) αν υπάρχει συνεργασία του τόπου του με τον άλλο τόπο (τί είδους συνεργασία, όπως εμπορική, πολιτιστική, επιστημονική κλπ.) Ζ) να περιγράψει γιατί κατά τη γνώμη του το γεγονός μπορεί να επηρεάσει τον τόπο του ή όχι
35
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Για κάθε ένα από τα άρθρα που έχει συγκεντρώσει θα πρέπει να μπορεί να υποδείξει στον χάρτη τις περιοχές που αναφέρονται στους χάρτες και να τους δείξει στους συμμαθητές του. Στην έκθεση που θα φτιάξει για κάθε άρθρο καλό είναι να βάλει και ένα χάρτη της περιοχής (αν δεν έχει το ίδιο το άρθρο). Οι εκθέσεις αυτές παρουσιάζονται σε όλους τους συμμαθητές της τάξης.
36
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Π6 Δραστηριότητα στην Κεντρική Μακεδονία
37
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Σκοπός της εργασίας Σύνδεση ιστορίας και γεωγραφίας Τάξη: Έκτη δημοτικού Απαιτούμενα υλικά 1. Χάρτης της κεντρικής Μακεδονίας 2. Ιστορικός χάρτης που να δείχνει τοποθεσίες ιστορικού ενδιαφέροντος διαφόρων χρονολογιών
38
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Διαδικασία: Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν στις εξής ερωτήσεις: 1. Πώς ονομάζεται η περιοχή (τώρα και στο παρελθόν) 2. Πού βρίσκεται (γεωγραφικές συντεταγμένες) 3. Ποιοι κατοικούσαν εκεί (από ιστορικά στοιχεία: ποιοι κατοικούσαν-ποιοι εισέβαλαν στην περιοχή και πότε)
39
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
4. Γιατί διάλεξαν τις συγκεκριμένες περιοχές για να κατοικήσουν (μορφολογία, περιγραφή των προσφερόμενων αγαθών) 5. Για ποιόν λόγο ήρθαν (οικονομικούς, εξερευνητικούς, λόγω έλλειψης διαθέσιμης γης) 6. Τί δημιούργησαν (πόλεις, κοινότητες κλπ)
40
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
7. Από πού ήρθαν (ιστορικές πηγές, απεικόνιση σε χάρτες) 8. Ήρθαν ειρηνικά ή ως κατακτητές 9. Ποιους δρόμους χρησιμοποιούσαν (απεικόνιση σε χάρτη με βάση τη μορφολογία)
41
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
10. Με ποιους τρόπους κατάφερναν να επιβιώνουν (υποθέσεις, ιστορικές μαρτυρίες) 11. Ήρθαν άλλοι λαοί μετά από αυτούς 12. Πώς συμβίωσαν με τους νεοφερμένους
42
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Φ7 Συμπλήρωση ψηφιακών μαθημάτων με χάρτες και εικόνες.
43
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Σκοπός της εργασίας Στην εργασία αυτή οι φοιτητές/τριες μαθαίνουν να συμπληρώνουν με στοιχεία και χάρτες έτοιμα σχέδια μαθημάτων σε ψηφιακή μορφή. Εξάσκηση στην κατασκευή απλών ιστοσελίδων και εκπαιδευτικών εργαλείων
44
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Απαραίτητα υλικά 1. Σχέδια μαθημάτων σε ηλεκτρονική μορφή 2. Ανάλογα με το μάθημα: α) Χάρτες κρατών, περιοχών της Ελλάδας και του κόσμου β) Πίνακες γ) Εικόνες Όλα τα υλικά είναι σε ψηφιακή μορφή και υπάρχουν στις βάσεις δεδομένων της αίθουσας γεωγραφίας
45
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Διαδικασία. Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν κάποιο σχέδιο μαθήματος. Καταγράφουν τα ψηφιακά υλικά που τους χρειάζονται για να συμπληρωθεί. Εντοπίζουν τα υλικά αυτά στις βάσεις δεδομένων της αίθουσας γεωγραφίας και επιλέγοντάς τα τα τοποθετούν στο σχέδιο μαθήματος ώστε αυτό να είναι διαδραστικό. Όλο το σχέδιο μαζί με τους απαραίτητους χάρτες γίνεται σε μορφή τέτοια ώστε να μπορεί να λειτουργεί μέσα από το διαδίκτυο.
46
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Π8 Διδακτική αξιοποίηση των εικονικών πτήσεων
47
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Σκοπός της εργασίας. Να χρησιμοποιηθούν διδακτικά εργαλεία που παρουσιάζουν εικονικές πτήσεις πάνω από όλη την Ελλάδα ή κάποιες περιοχές της. Προσανατολισμός Χάρτες. Τάξη: Πέμπτη – Έκτη Δημοτικού
48
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Απαραίτητα υλικά. Αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών Εικονικές πτήσεις Χάρτες και άτλαντες της Ελλάδας
49
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Διαδικασία. Οι φοιτητές/τριες φορτώνουν σε υπολογιστές τις εικονικές πτήσεις και οι μαθητές επιλέγουν κάποιο υπολογιστή (ένας μαθητής ανά υπολογιστή). Η εικονική πτήση αρχίζει και οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να κάνουν τις εξής εργασίες (τις γράφουν σε ένα κομμάτι χαρτί): 1) τόπος αφετηρίας της πτήσης
50
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
2) διεύθυνση πορείας 3) καταγραφή της πορείας με περιγραφή των τόπων πάνω από τους οποίους πετάνε και χρήση των οκτώ σημείων του ορίζοντα (η καταγραφή να αναφέρει αν το αεροπλάνο στρίβει και προς ποια διεύθυνση, αν πετάει σε ευθεία κλπ.) 4) καταγραφή τοπωνυμίων (βουνά, ποτάμια, λίμνες, πόλεις και χωριά) 5) τόπος τερματισμού της πτήσης
51
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Στο τέλος κάθε μαθητής μπορεί να γράψει τη γνώμη του για την πτήση και τους τόπους που επισκέφτηκε, τί του έκανε εντύπωση και τί θα ήθελε να δει σε επόμενη πτήση (ποια περιοχή) Οι φοιτητές/τριες συλλέγουν τα χαρτιά των μαθητών σημειώνοντας ποια πτήση περιγράφει κάθε μαθητής.
52
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Φ9 Γεωγραφία και Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
53
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Σκοπός της εργασίας. Η διερεύνηση της σημασίας της γεωγραφίας στη διαμόρφωση συνειδητής πολιτικής αγωγής στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ενοποίησης
54
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Απαραίτητα υλικά Βιβλιογραφία από τη βιβλιοθήκη της αίθουσας γεωγραφίας Βιβλιογραφία σχετική με κοινωνιολογία Γνώση αγγλικών
55
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Διαδικασία Οι φοιτητές κάνουν μία βιβλιογραφική έρευνα για το θέμα και καταγράφουν τα στοιχεία που βρίσκουν με σκοπό να εξηγήσουν πώς σχετίζεται η γεωγραφία με την ανάπτυξη Ευρωπαϊκής συνείδησης, τί προσπάθειες γίνονται σε άλλες χώρες και πώς. Η εργασία θα αποτελείται από τα κεφάλαια
56
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Α) Εισαγωγή – Σκοπός της εργασίας Β) Η Γεωγραφία και η σχέση της με την Ευρωπαϊκή ενοποίηση Γ) Το αντικείμενο αυτό στα δημοτικά σχολεία στην Ελλάδα και την Ευρώπη Δ) Διαθεματικότητα Γεωγραφίας και Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής Ε) Συμπεράσματα ΣΤ) Βιβλιογραφία
57
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Φ10 Ο κύκλος του νερού στη φύση Απαραίτητα υλικά 1. Βιβλία όλων των τάξεων και μαθημάτων του δημοτικού
58
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Διαδικασία: Καταγραφή όλων των σχημάτων και αναφορών που γίνονται στον κύκλο του νερού στη φύση, ανά τάξη και μάθημα, αν γίνεται περισσότερες από μία φορές. Έρευνα στη βιβλιογραφία και στο διαδίκτυο για νέα σχήματα και νέες προσεγγίσεις Μετά τη συγκέντρωση των δεδομένων αξιολογούνται ως προς:
59
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Α) την πολυπλοκότητά τους Β) την καταλληλότητά τους για διδασκαλία στο δημοτικό Γ) τις προϋποθέσεις που θέτουν από γνώσεις άλλων αντικειμένων Δ) τη δυνατότητα που δίνουν στον εκπαιδευτικό να σχηματίσει υπο-ενότητες διδασκαλίας από τις διάφορες φάσεις του κύκλου Ε) πόσο μπορούν να αποτελέσουν την αφορμή για διαθεματική προσέγγιση
60
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
10-1 «Ρύπανση Νείλου» έγινε αλλά είναι στα ελληνικά 10-2 «Σύγκριση του Νείλου με άλλους ποταμούς» 10-3 «Το οικοσύστημα του ποταμού Νείλου» 10-4 «Γενικά για τα Ιμαλάϊα» 10-5 «Ορειβασία στα Ιμαλάϊα- Ατυχήματα-Σύγκριση συνθηκών ορειβασίας πριν και τώρα» δεν είναι σε μορφή html
61
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
«Η σημασία των Ιμαλαΐων στην κατασκευή τεχνικών έργων και τα προβλήματα που προκύπτουν» «Επίδραση του κλίματος των βουνών στους ζωντανούς οργανισμούς»
62
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Οι ιστοσελίδες όλες να γίνουν με τις ίδιες προδιαγραφές (θα δοθούν οι προδιαγραφές)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.