Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεAgneta Petrakis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Η Αξιολόγηση στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΤΣΟΓΙΑΝΝΗ Καθηγήτρια, Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού, Πρόεδρος ΜΟ.ΔΙ.Π. Χαροκοπείου Πανεπιστημίου. Αθήνα, 11 Οκτωβρίου 2013
2
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΓΕΝΙΚΑ
Το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο ιδρύθηκε το 1990 και είναι το 18ο Ελληνικό Α.Ε.Ι. κατά σειρά ιδρύσεως. Φέρει το όνομα του Εθνικού Ευεργέτη Παναγή Χαροκόπου ( ).
3
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΓΕΝΙΚΑ
Στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο λειτουργούν τέσσερα Ακαδημαϊκά Τμήματα Προπτυχιακών Σπουδών: Τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας- Διατροφής Τμήμα Γεωγραφίας Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής
4
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΓΕΝΙΚΑ
Λειτουργούν επίσης πέντε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Βιώσιμη Ανάπτυξη Εφαρμοσμένη Διαιτολογία- Διατροφή (πλήρους & μερικής φοίτησης) Εφαρμοσμένη Γεωγραφία και Διαχείριση του Χώρου Εκπαίδευση και Πολιτισμός Πληροφορική και Τηλεματική (πλήρους & μερικής φοίτησης)
5
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΓΕΝΙΚΑ
Το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο διαθέτει επίσης και τις εξής υπηρεσίες: Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης Γραφείο Διασύνδεσης Κέντρο Συμβουλευτικής Φοιτητών Κέντρο Πληροφορικής και Δικτύων
6
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΓΕΝΙΚΑ
Στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων. Διοργανώνονται επίσης συνέδρια, ημερίδες, καθώς και επιμορφωτικά σεμινάρια, πολλά από τα οποία απευθύνονται πρωτίστως στους αποφοίτους Οι φοιτητές επισκέπτονται συχνά μουσεία και χώρους πολιτισμού στο πλαίσιο των μαθημάτων.
7
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΓΕΝΙΚΑ
Διοργανώνονται επισκέψεις σε μουσεία και παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων και όπερας τόσο για τους φοιτητές όσο και για το προσωπικό . Ο Φοιτητικός Σύλλογος διοργανώνει επίσης πολιτιστικές εκδηλώσεις και διαθέτει αθλητικό τμήμα.
8
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Η αξιολόγηση του διδακτικού έργου στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο είχε καθιερωθεί και πριν το ν. 3374/2005, μέσω ερωτηματολογίων σε έντυπη μορφή, τα οποία διανέμονταν στους φοιτητές για συμπλήρωση.
9
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Από το 2008 η -έως τότε άτυπη- αξιολόγηση εντάχθηκε στο νέο νομικό πλαίσιο του ν. 3374/2005 και άρχισε να λειτουργεί σύμφωνα με τα νέα δεδομένα. Δημιουργήθηκαν οι ΟΜΕΑ των Τμημάτων και η ΜΟΔΙΠ (Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας) σε επίπεδο Ιδρύματος. Το 2010 με την Ένταξη του έργου «ΜΟΔΙΠ του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση » ενισχύθηκαν ακόμα περισσότερο οι προσπάθειες της ΜΟΔΙΠ για τη δημιουργία ενός πλαισίου διασφάλισης της ποιότητας που βασίζεται στην αξιολόγηση.
10
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Η ομάδα έργου της ΜΟΔΙΠ υποστήριξε και συνεχίζει να υποστηρίζει τη λειτουργία της αξιολόγησης στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Δημιουργήθηκε γραμματειακή υποστήριξη τόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο Τμημάτων. Διαμορφώθηκε το Πληροφοριακό Σύστημα Αξιολόγησης, το οποίο υποστηρίζει το έργο της ΜΟΔΙΠ, αλλά και των Ο.ΜΕ.Α των τεσσάρων Ακαδημαϊκών Τμημάτων του Πανεπιστημίου. Συντάχθηκε ο Εσωτερικός Κανονισμός Διαχείρισης και Διασφάλισης Ποιότητας του Πανεπιστημίου.
11
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Όλα τα Τμήματα, με εξαίρεση το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής που το ακαδημαϊκό έτος ολοκληρώνει έξι (6) έτη λειτουργίας, έχουν ολοκληρώσει τις εκθέσεις εσωτερικής αξιολόγησης, οι οποίες έχουν διαβιβαστεί στην ΑΔΙΠ. Ταυτόχρονα ολοκληρώθηκε και η εξωτερική αξιολόγηση του Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας- Διατροφής τον Ιούνιο του 2011, ενώ έχει ζητηθεί από την ΑΔΙΠ να γίνει εξωτερική αξιολόγηση και των άλλων Τμημάτων
12
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Διαδικασία Αξιολόγησης
Κάθε εξάμηνο, την τελευταία εβδομάδα των μαθημάτων διανέμεται στους φοιτητές προς συμπλήρωση το Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης Μαθήματος. Τα δεδομένα που προκύπτουν αναλύονται στατιστικά και τα αποτελέσματα κοινοποιούνται στον Πρόεδρο του Τμήματος και στον διδάσκοντα του μαθήματος. Επίσης, στο τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς διανέμονται προς συμπλήρωση στα μέλη ΔΕΠ το Απογραφικό Δελτίο Μαθήματος και το Ατομικό Απογραφικό Δελτίο όπου καταγράφονται στοιχεία για τα μαθήματα στα οποία διδάσκουν και για το ερευνητικό τους έργο, αντίστοιχα. Τα δεδομένα που προκύπτουν αναλύονται στατιστικά.
13
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Διαδικασία Αξιολόγησης
Επιπλέον, το ίδιο διάστημα διανέμεται προς συμπλήρωση σε όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας το Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης των Υποδομών και Κεντρικών/ Διοικητικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου και του Τμήματος. Τα δεδομένα που προκύπτουν αναλύονται στατιστικά.
14
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Τα Ερωτηματολόγια
Αρχικά τα ερωτηματολόγια ήταν σε έντυπη μορφή. Διανέμονταν στους φοιτητές προς συμπλήρωση ανώνυμα και συλλέγονταν επί τόπου. Η συμμετοχή ήταν προαιρετική. Η Αξιολόγηση γινόταν κατά την τελευταία εβδομάδα διδασκαλίας του μαθήματος. Θετικά στοιχεία: Μεγάλη συμμετοχή Αρνητικά στοιχεία: Δυσκολίες ως προς την επεξεργασία των δεδομένων.
15
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ηλεκτρονικά Ερωτηματολόγια- Απογραφικά δελτία Από το ακαδημαϊκό έτος η διανομή, συμπλήρωση και συλλογή των δεδομένων των ερωτηματολογίων και των απογραφικών δελτίων πραγματοποιείται ηλεκτρονικά. Ο χρήστης/ ερωτώμενος δέχεται με ένα ανώνυμο κουπόνι, το οποίο τού δίνει τη δυνατότητα να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο. Τα δεδομένα συλλέγονται και διατηρούνται στη βάση δεδομένων από όπου μπορούν να εξαχθούν ανά πάσα στιγμή. Εξασφαλίζεται ανωνυμία για τον εκάστοτε χρήστη και αυτόματη αποστολή για τη συμμετοχή του στην αντίστοιχη έρευνα.
16
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Ηλεκτρονικά Ερωτηματολόγια
Θετικά Στοιχεία: Ευκολία και νέες δυνατότητες στην επεξεργασία των δεδομένων. Υποβολή του εκάστοτε ερωτηματολογίου με δυνατότητα στο χρήστη να αποθηκεύσει τις ημιτελείς απαντήσεις του και να συνεχίσει τη συμπλήρωση κάποια άλλη χρονική στιγμή. Δυνατότητα εξαγωγής και αποθήκευσης των δεδομένων που έχει συμπληρώσει ο εκάστοτε χρήστης στο αντίστοιχο ερωτηματολόγιο. Διατήρηση και διαχείριση όλων των απαιτούμενων δεδομένων, καθώς και άμεση και αποτελεσματική συγκέντρωση των πρωτογενών στοιχείων με ηλεκτρονικό τρόπο μέσα από διαδικτυακό περιβάλλον επικοινωνίας.
17
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Ηλεκτρονικά Ερωτηματολόγια
Αρνητικά στοιχεία: Τα ερωτηματολόγια δεν συμπληρώνονται από μεγάλο αριθμό φοιτητών.
18
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Το Περιεχόμενο των Ερωτηματολογίων Αρχικά υιοθετήθηκε το ερωτηματολόγιο της ΑΔΙΠ με μικρές αποκλίσεις. Στη συνέχεια το περιεχόμενο των ερωτηματολογίων και των απογραφικών δελτίων προσαρμόστηκε στα δεδομένα του Πανεπιστημίου, έγινε σταδιακά πιο σύντομο, ώστε να είναι πιο ευέλικτο και να συμπληρώνεται πιο εύκολα, και επικεντρώθηκε στις κύριες παραμέτρους αξιολόγησης χωρίς αλληλοεπικαλύψεις.
19
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Ηλεκτρονικά Ερωτηματολόγια
Η ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Ι. Αυτόματη στατιστική επεξεργασία για την εξαγωγή των ακόλουθων δευτερογενών δεικτών: 1. Ποιότητα και αποτελεσματικότητα της διδακτικής διαδικασίας 2. Οργάνωση και εφαρμογή του διδακτικού έργου 3. Διδάσκων
20
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Ηλεκτρονικά Ερωτηματολόγια
Η ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΙΙ. Αυτόματη εξαγωγή δεικτών βάσει στοιχείων φοίτησης: 1.Μέσος όρος βαθμολογίας φοιτητών ανά μάθημα / ακαδημαϊκό έτος. 2.Συνολικός μέσος όρος βαθμολογίας ανά ακαδημαϊκό έτος. 3.Αριθμός φοιτητών που πέρασαν με επιτυχία το μάθημα / ακαδημαϊκό έτος. 4.Αριθμός φοιτητών που δεν πέρασαν το μάθημα / ακαδημαϊκό έτος. 5.Ποσοστό φοιτητών που πέρασαν με επιτυχία το μάθημα / ακαδημαϊκό έτος. 6.Ποσοστό φοιτητών που δεν πέρασαν το μάθημα / ακαδημαϊκό έτος. 7.Συγκέντρωση δεδομένων των μελών ΔΕΠ αναφορικά με το ερευνητικό τους έργο, σε μία βάση δεδομένων, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο CERIF (Common European Research Information Format). Τα δεδομένα αυτά συλλέγονται από το Ατομικό Απογραφικό Δελτίο και μορφοποιούνται κατάλληλα σύμφωνα με το εν λόγω ευρωπαϊκό πρότυπο
21
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης των δεδομένων των ερωτηματολογίων καθώς και τα απογραφικά στοιχεία που προέρχονται από διάφορες υπηρεσίες του Πανεπιστημίου καταγράφονται στις Ετήσιες Εσωτερικές Εκθέσεις και στις Εκθέσεις Εσωτερικής Αξιολόγησης των Τμημάτων.
22
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Εξωτερική Αξιολόγηση Έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση του Τμήματος Ε.Δ.Δ., των υπολοίπων είναι σε αναμονή Η διάρκεια της εξωτερικής αξιολόγησης ήταν από τις 6/6/2011 έως τις 11/6/2011, τρεις μέρες επιτόπιας έρευνας και τρεις μέρες σύνταξης της Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης. Η Επιτροπή Εξωτερικής Αξιολόγησης αποτελείτο από: τους Καθηγητές Joseph Kehayias, Tufts University, Boston, Η.Π.Α. και Vassilios Gekas, Cyprus University of Technology, Λευκωσία, Κύπρος,Καθηγήτριες Francene Steinberg, Nancy Hudson του University of California Davis, Davis, Η.Π.Α.
23
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Εξωτερική Αξιολόγηση 1η μέρα: αρχική συνάντηση των εξωτερικών αξιολογητών με την ΟΜΕΑ του Τμήματος. 2η μέρα: συνάντηση εξωτερικών αξιολογητών με τις Αντιπρυτάνεις, τη Γραμματέα του Πανεπιστημίου, με προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές καθώς και παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έκθεσης Εσωτ. Αξιολόγησης από τον Πρόεδρο της ΟΜΕΑ. 3η μέρα: συνεντεύξεις με αποφοίτους και των τριών κύκλων σπουδών του Τμήματος, με μέλη ΔΕΠ και λοιπό εκπαιδευτικό και εργαστηριακό προσωπικό. Περιήγηση στα εργαστήρια του Τμήματος, τη Βιβλιοθήκη κ.α.
24
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Σύνταξη έκθεσης εξωτ. Αξιολόγησης Η Επιτροπή Αξιολογητών μελέτησε: Το πρόγραμμα σπουδών, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών Το βιογραφικό των μελών ΔΕΠ και το ερευνητικό τους έργο Τη λίστα των ερευνητικών προγραμμάτων των δύο τελευταίων ετών και τη χρηματοδότησή τους Τα στατιστικά στοιχεία που σχετίζονται με το διδακτικό έργο. Σύνταξη της Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης και αποστολή της στην ΑΔΙΠ
25
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Η Ενσωμάτωση των πορισμάτων της Αξιολόγησης στις διαδικασίες εξέλιξης του διδακτικού προσωπικού. Για να αναδείξουμε τη σημαντικότητα της αξιολόγησης ενσωματώσαμε τα αποτελέσματα της στις διαδικασίες εξέλιξης των υπηρετούντων λεκτόρων και των καθηγητών του Ιδρύματος. Με την υπ’ αριθμ. 154/ κανονιστική πράξη της Συγκλήτου του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου (ΦΕΚ 1759/ τα. Β΄) η ΟΜΕΑ κάθε Τμήματος υποχρεούται να παρέχει εγγράφως τα πορίσματα της αξιολόγησης του διδακτικού έργου του υπό εξέλιξη καθηγητή στην επταμελή επιτροπή κρίσης.
26
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Αδύνατα Σημεία Μη καθολική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης Κίνδυνος μη αντιπροσωπευτικότητας του δείγματος
27
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Δυνατά Σημεία Παράδοση στην αξιολόγηση Χρήση Νέων Τεχνολογιών στην αξιολόγηση Ενσωμάτωση της αξιολόγησης στις εξελίξεις των υπηρετούντων καθηγητών και λεκτόρων Αξιοποίηση των συμπερασμάτων αξιολόγησης για τη συνεχή βελτίωση του Ιδρύματος.
28
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Μέλη Επιτροπής ΜΟΔΙΠ Ευχαριστώ για τη συνεργασία τα μέλη της Επιτροπής της ΜΟΔΙΠ: Καθηγήτρια Μάρα Νικολαΐδου Αναπλ. Καθηγήτρια Αντωνία Ματάλα Αναπλ. Καθηγήτρια Καλλιόπη Σαπουντζάκη Γραμματέα του Πανεπιστημίου Αναστασία Χαλιάπα Εκπρόσωπο μελών ΕΤΕΠ/ΕΕΔΙΠ Αμαλία Γιάννη Εκπρόσωπο των προπτυχιακών φοιτητών Βησ. Δρόσο Εκπρόσωπο των μεταπτυχιακών φοιτητών Ιωάννα Βλαχογιάννη
29
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ομάδα έργου ΜΟΔΙΠ Ευχαριστώ για τη συνεργασία τα μέλη της ομάδας έργου της ΜΟΔΙΠ: Δήμητρα Φραγκογιαννοπούλου Γεωργία Δέδε Ευθαλία Αλεβυζάκη Ελένη Καλαμπαλίκη Ειρήνη Μπαθρέλλου Ευχαριστώ επίσης τα μέλη των ΟΜΕΑ των Τμημάτων
30
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.