Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεPetrina Gabris Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
2
Μια αγορά με ευκαιρίες και παγίδες. Η συγκεκριμένη αγορά γίνεται πολύ συχνά, αντικείμενο λαϊκισμού, δημαγωγίας και πλειοδοσίας μιας δήθεν κοινωνικής ευαισθησίας. Η πολιτική της Κυβέρνησηςπεριλαμβάνει: στοχευμένες νομικές πρωτοβουλίες, θεσμικές παρεμβάσεις και χρήσιμες ενημερωτικές δράσεις, για να πετύχουμε τη σωστή αντιμετώπιση των καταναλωτών από το χρηματοπιστωτικό μας σύστημα.
3
Α. Νομοθετικές Παρεμβάσεις • Θεσμοθετήσαμε τη μα κατάσχεση της μοναδικής κατοικίας δανειολήπτη, για οφειλές μέχρι 20.000 ευρώ. • Δημιουργήσαμε νέο θεσμικό πλαίσιο για τον καθορισμό των όρων λειτουργίας των εταιρειών ενημέρωσης για ληξιπρόθεσμες οφειλές «εισπρακτικές εταιρείες». Η ΥΑ έχει υπογραφεί και έχει σταλεί για δημοσίευση στο ΦΕΚ και μέσα στον Αύγουστο το μητρώο θα αρχίσει να συμπληρώνεται.
4
• Εκδόθηκε Υπουργική Απόφαση με την οποία αποκτούν καθολική εφαρμογή αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις που έχουν κρίνει καταχρηστικούς όρους και αφορούν σε χρεώσεις και προμήθειες. • Το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή των τραπεζών, οι οποίες με επιστολή τους διαβεβαιώνουν προχωρούν σε άμεση κατάργηση των καταχρηστικών χρεώσεων και προμηθειών. Δεν εφησυχάζουμε, αντιθέτως οι έλεγχοι θα είναι ακόμα πιο εντατικοί και όπου εξακολουθούν να εισπράττονται παράνομες χρεώσεις και προμήθειες, θα επιβάλλονται οι κυρώσεις. Τι έχουμε κάνει ως σήμερα
5
Β. Διοικητικές – θεσμικές παρεμβάσεις • Πετύχαμε τη ματαίωση της προσπάθειας από την πλευρά αρκετών τραπεζικών ιδρυμάτων, για τη μονομερή αύξηση των επιτοκίων στις πιστωτικές κάρτες τον περασμένο Δεκέμβριο. • Με την επίκληση του θεσμικού πλαισίου για τους πλειστηριασμούς, παρέχεται η δυνατότητα σε αρκετούς δανειολήπτες, σίγουρα σε όσους προσφεύγουν έγκαιρα στην ΓΓΚ, να γλιτώσουν τα σπίτια τους. • Επιβάλαμε πρόστιμο στη τράπεζα Citibank για παραβάσεις διατάξεων περί προστασίας καταναλωτή στον τραπεζικό κλάδο, κατά την προώθηση προϊόντων της LEHMAN BROTHERS. • Πραγματοποιήσαμε σειρά εκδηλώσεων με στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους, αλλά και την προσπάθεια δημιουργίας κουλτούρας υπεύθυνου δανεισμού. Τι έχουμε κάνει ως σήμερα
6
Α. Δημιουργία δομής υποστήριξης καταναλωτή τραπεζικών προϊόντων. Η δομή αυτή θα λειτουργεί στα πλαίσια της ΓΓΚ, και περιλαμβάνει: τηλεφωνική γραμμή για την καταγραφή ερωτήσεων, παραπόνων και καταγγελιών χαρτογράφηση των προσφερομένων τραπεζικών προϊόντων συμβουλευτική υποστήριξη του καταναλωτή για τη καλύτερη δυνατή επιλογή δανείου ή άλλου τραπεζικού προϊόντος νομική υποστήριξη καταναλωτών σε αρχικό στάδιο ενημέρωση για τα δικαιώματα των καταναλωτών Η μορφή θα οριστικοποιηθεί μετά από μελέτη την οποία θα προκηρύξουμε εντός Αυγούστου. Ο προϋπολογισμός της μελέτης θα είναι 55000 ευρώ και θα παραδοθεί τον Οκτώβριο. Η λειτουργία της δομής θα ξεκινήσει εντός του 2010 Νέες πρωτοβουλίες υπέρ των καταναλωτών
7
Β. Ενσωματώνεται η κοινοτική οδηγία για τη καταναλωτική πίστη Με την ενσωμάτωση της οδηγίας οι Έλληνες καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να έχουν εύκολη πρόσβαση σε προϊόντα καταναλωτικής πίστης (δάνεια, κάρτες, κ.α.) από χώρες της ΕΕ με επιτόκια ίσως χαμηλότερα από αυτά που υπάρχουν στην Ελληνική αγορά. Ανοίγει έτσι σημαντικά η αγορά δανείων και η ενίσχυση του ανταγωνισμού θα συμβάλλει στην βελτίωση των τραπεζικών προϊόντων και, ενδεχομένως, στην μείωση των επιτοκίων. Η ενσωμάτωση θα γίνει με νομοθετική πράξη στην Ελληνική Βουλή μέσα στο επόμενο τρίμηνο (Σεπτέμβριο – Οκτώβριο) και από τις αρχές του 2010 θα αποτελεί νόμο του κράτους. Νέες πρωτοβουλίες υπέρ των καταναλωτών
8
Γ. Πρόσκληση για επίσπευση εφαρμογής αποφάσεων για όρους που έχουν κριθεί καταχρηστικοί, αλλά όχι με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις που μετά από προσφυγές καταναλωτών, μια σειρά από όρους τραπεζικών συναλλαγών έχουν κριθεί καταχρηστικοί (π.χ., προμήθεια 1,4 για καταθέσεις, επιβάρυνση τόκων σε πιστωτικές κάρτες). Οι αποφάσεις αυτές δεν είναι αμετάκλητες, ώστε να μπορέσουμε να τους δώσουμε καθολική εφαρμογή, και ενδεχομένως, μέχρι να καταστούν αμετάκλητες να περάσει αρκετός χρόνος. Νέες πρωτοβουλίες υπέρ των καταναλωτών
9
Με δεδομένο όμως ότι υπάρχει ήδη νομικό υπόβαθρο για την απόσυρση τους, το Υπουργείο Ανάπτυξης καλεί τις τράπεζες να υιοθετήσουν άμεσα το σκεπτικό των δικαστικών αποφάσεων και να προχωρήσουν από τώρα στην κατάργηση αυτών των χρεώσεων. Νέες πρωτοβουλίες υπέρ των καταναλωτών
10
Η Κυβέρνηση παρακολουθεί τις εξελίξεις στην τραπεζική αγορά και προχωρεί σε διορθωτικές κινήσεις και παρεμβάσεις. Θα είμαστε στην πλευρά των πολλών, στην πλευρά των πολιτών, χωρίς λαϊκισμούς, αλλά με υπευθυνότητα και χωρίς συμβιβασμούς. Στόχος μας η προστασία του καταναλωτή
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.