Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
 «Ηλεκτρονικός υπολογιστής και διαδίκτυο: Σύγχρονες Εξαρτήσεις;» Πρακτικές Συμβουλές Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας 4 Απριλίου 2013, Συνέδριο ΚΕΝΘΕΑ Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο Λευκωσίας

2 Περιεχόμενα Υπολογιστές και διαδίκτυο στην Κύπρο
Απλός ορισμός του εθισμού στο Διαδίκτυο Αναγνώριση του εθισμού στο διαδίκτυο Συμβουλές για αντιμετώπιση του εθισμού στο διαδίκτυο Συμβουλές γενικά για τους κινδύνους του διαδικτύου

3 Στατιστική Υπηρεσία Κύπρου, Νοέμβριος 2012
Η έρευνα καλύπτει νοικοκυριά με τουλάχιστον ένα μέλος ηλικίας 16-74 Το 90,6% των νοικοκυριών με εξαρτώμενα παιδιά διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Στατιστική Υπηρεσία Κύπρου, Νοέμβριος 2012

4 Στατιστική Υπηρεσία Κύπρου, Νοέμβριος 2012

5 Στατιστική Υπηρεσία Κύπρου, Νοέμβριος 2012

6 EuKids Online 2011 55% των παιδιών στην Κύπρο έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από κινητά τηλέφωνα και άλλες συσκευές χειρός. 9-16 χρονων Livingstone, S., Haddon, L., Görzig, A., and Ólafsson, K. (2011). Risks and safety on the internet: The perspective of European children. Full Findings. LSE, London: EU Kids Online.

7 Χρήση διαδικτύου Η χρήση του διαδικτύου είναι
απόλυτα ενσωματωμένη στην καθημερινότητα των παιδιών: το 86% των παιδιών 9-16 ετών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο γύρω στα 85’ καθημερινά. Στην Κύπρο το 93% των παιδιών 9-16 ετών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα (το 60% συνδέονται καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά). Ο πιο δημοφιλής χώρος πρόσβασης στο διαδίκτυο είναι το σπίτι (87%), και αμέσως μετά το σχολείο (63%). EU Kids Online survey of 9-16 year olds and their parents in 25 countries EU Kids Online

8 Κύπρος – 40% Το παιδί βίωσε μια ή περισσότερες μορφές υπερβολικής χρήσης του διαδικτύου αρκετά ή πολύ συχνά (11-16 ετών) EuKids Online 2011

9 Το διαδίκτυο είναι φανταστικό και οι δυνατότητες που μας δίνει βελτιώνουν τη ζωή μας αν βέβαια το χρησιμοποιούμε με ασφάλεια. Πρέπει να ξέρουμε πότε το παρακάνουμε με την χρήση του διαδίκτυο Απόσπασμα από το Video safer internet center Israel

10

11

12 Προβλήματα μπορούν να προκύψουν με την πολύωρη ενασχόληση ατόμων σε διαδικτυακές δραστηριότητες όπως είναι τα παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων, ηλεκτρονικός τζόγος, κοινωνικά δίκτυα και άλλα. Περιγραφή:  «Εθισμός» στο Διαδίκτυο μπορεί να προκύψει με την πολύωρη ενασχόληση ατόμων σε διαδικτυακές δραστηριότητες όπως είναι τα παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων, ηλεκτρονικός τζόγος, κοινωνικά δίκτυα και άλλα. Υπάρχει διαφωνία στο κατά πόσο μπορούμε να μιλήσουμε για πάθηση, υπάρχει εθισμός με την άποψη του υπερβολικού χρόνου ενασχόλησης. Ο Αμερικάνικός σύνδεσμος ψυχολόγων το αναγνωρίζει ως διαταραχή της χρήσης του Η.Υ.

13 Υπάρχει διαφωνία στο κατά πόσο μπορούμε να μιλήσουμε για πάθηση, υπάρχει εθισμός με την άποψη του υπερβολικού χρόνου ενασχόλησης. Ο Αμερικάνικός σύνδεσμος ψυχολόγων το αναγνωρίζει ως διαταραχή της χρήσης του Η.Υ. Na to pw xwris na to deixw

14 Το διαδίκτυο είναι ένας υπέροχος κόσμος δυνατοτήτων

15 Το διαδίκτυο δεν απομονώνει, αντίθετα δίνει πολλές ευκαιρίες για επικοινωνία.

16 Όταν όμως ξεπερνούμε τα όρια, πάσχει και η επικοινωνία μας.
Χαίρομαι που μετά από τόσες συνομιλίες στο διαδίκτυο επιτέλους συναντιόμαστε από κοντά. Και εγώ. Όταν όμως ξεπερνούμε τα όρια, πάσχει και η επικοινωνία μας.

17 Όταν η τεχνολογία παίρνει τη θέση της ανθρώπινης επαφής τότε υπάρχει πρόβλημα.
Όταν η τεχνολογία παίρνει τη θέση της ανθρώπινης επαφής έχουμε πρόβλημα.

18 Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι διασκεδαστικά, ευχάριστα, γεμάτα ερεθίσματα.

19 Πρέπει να αναγνωρίζουμε όμως πότε το παρακάνουμε…
Είναι μια όμορφη μέρα. Πραγματικά θέλω να πας έξω να παίξεις. Πρέπει να αναγνωρίζουμε όμως πότε το παρακάνουμε

20 …και τι επιπτώσεις έχει αυτό στη ζωή μας

21 Διαβάστε τα σημάδια Είστε απορροφημένος με το διαδίκτυο και σκέφτεστε από πριν την επόμενη φορά που θα το χρησιμοποιήσετε; Αισθάνεστε ανήσυχος, κυκλοθυμικός, σε κατάθλιψη ή ευερέθιστος όταν προσπαθούν να σας μειώσουν ή να σας σταματήσουν τη χρήση του Διαδικτύου; Μένετε on-line περισσότερο από όσο υπολογίζατε αρχικά; Διακινδυνεύετε τις σχέσεις σας ή την εκπαίδευση σας εξαιτίας του διαδικτύου; Hands up

22 Έχετε πει ψέματα για να κρύψετε τον χρόνο που αφιερώνετε στο διαδίκτυο;
Χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο για να ξεφύγετε από τα προβλήματα ή για να ανακουφιστείτε από συναισθήματα δυσφορίας (π.χ. συναισθήματα απελπισίας, ενοχής, άγχους, κατάθλιψης); Έχετε φτάσει στο σημείο να παραμελείτε την προσωπική σας υγεία, να γευματίζετε ανθυγιεινά, να παραμελείτε τη δουλειά ή το σχολείο, να συγκρούεστε έντονα με τους γονείς σας εξαιτίας του διαδικτύου;

23 Συμβουλές Δεν είναι τσιρότο νικοτίνης, είναι CD.
Προσπαθώ να ξεπεράσω τον εθισμό μου στον υπολογιστή! Συμβουλές

24 Πόσο χρόνο περνάς μπροστά από μια οθόνη;
Chat rooms, , Interactive games. , Newsgroups, to see the real extent and direction of their time use Ο χρόνος είναι δωρεάν αλλά είναι ανεκτίμητος. Δεν είναι κτήμα σου αλλά μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις. Δεν μπορείς να τον φυλάξεις αλλά μπορείς να τον ξοδέψεις. Και από τη στιγμή που τον χάσεις, δεν μπορείς να τον πάρεις πίσω. Harvey Mackay, Αμερικανός συγγραφέας αυτοβοήθειας Πηγή : Υπολόγισε τον χρόνο που περνάς στο διαδίκτυο, πόση ώρα ασχολείσαι με το κινητό.

25 Αναγνώρισε τι χάνεις από την ζωή σου περνώντας την μπροστά από μια οθόνη

26 Στερούμε χρόνο από τους φίλους, την οικογένεια την σχέση μας.
Δεν κάνουμε τις υποχρεώσεις μας όπως θα έπρεπε. Χάνουμε χρόνο από άλλες δραστηριότητες και χόμπι Και χάνουμε ύπνο

27

28 Χρησιμοποίησε τεχνικές διαχείρισης χρόνου
Χρησιμοποίησε τεχνικές διαχείρισης χρόνου

29 Τεχνικές διαχείρισης χρόνου
Καλλιεργήστε μια εναλλακτική δραστηριότητα. Σκεφτείτε ένα χόμπι ή δραστηριότητα που πάντα θέλατε να κάνετε και προσπαθήστε να δεσμευτείτε να την κάνετε στη θέση κάποιων από των ωρών που ξοδεύετε στο Διαδίκτυο. Όσο πιο πολλά διασκεδαστικά πράγματα βάζετε στο πρόγραμμά σας τόσο λιγότερο θα νιώθετε την επιθυμία να επιστρέψετε στο Διαδίκτυο.

30 Τεχνικές διαχείρισης χρόνου
Προσδιορίστε το μοτίβο χρήσης του υπολογιστή σας. Ποιες μέρες και ποιες ώρες τις μέρας μπαίνετε συνήθως στο διαδίκτυο; Πόση ώρα περνάτε κάθε φορά; Που χρησιμοποιείτε συνήθως το διαδίκτυο; Για να αλλάξετε την δύναμη της συνήθειας δοκιμάστε να αλλάξετε τις ώρες, μέρες, τον χώρο.

31 Τεχνικές διαχείρισης χρόνου
Χρησιμοποιήστε τα πράγματα που έχετε να κάνετε και τους τόπους που έχετε να πάτε ως προτροπή για να σας υπενθυμίσουν πότε πρέπει να αποσυνδεθείτε από το διαδίκτυο. Προγραμματίστε τον χρόνο σας στο διαδίκτυο ακριβώς πριν από αυτά. Αν αυτό δεν είναι αποτελεσματικό επειδή στο τέλος αγνοείτε τις υποχρεώσεις σας, χρησιμοποιήστε ένα πραγματικό ξυπνητήρι ώστε να ρυθμίσετε τη διάρκεια χρήσης του υπολογιστή, και βάλτε το σε απόσταση από τον υπολογιστή για να χρειάζεται να σηκωθείτε για να το σταματήσετε. Προγραμματίστε τον χρόνο που περνάτε στο Διαδίκτυο. Βάλτε τον στο εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα. Ακόμα και αν είστε «εθισμένος» στο Διαδίκτυο δεν είναι απαραίτητο να σταματήσετε κάθε χρήση. Βάλτε ώρα έναρξης και λήξης της χρήσης του Διαδικτύου, μειώνοντας τον χρόνο σταδιακά. Ορίστε ένα λογικό στόχο, για παράδειγμα αν αφιερώνατε 40 ώρες την εβδομάδα δοκιμάστε να προγραμματίσετε 20 ώρες.

32 Βρες στήριξη Επανασυνδέσου με τους αγαπημένους σου, την οικογένεια και τους φίλους σου. Αναζήτα κοινωνικές ευκαιρίες και νέες εμπειρίες για χόμπι και ομαδικές δραστηριότητες.

33 Αναγνώρισε τι ενεργοποιεί τον εθισμό σου
Αναγνώρισε τι ενεργοποιεί τον εθισμό σου Σκεφτείτε τα συναισθήματά σας όταν χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή. Συμπληρώστε την παρακάτω πρόταση: Πριν μπω στο Internet νιώθω______________. Είναι σημαντικό να αντιμετωπίσεις αυτά τα συναισθήματα επειδή είναι αυτά που ενεργοποιούν την εξάρτηση από το διαδίκτυο. Μετά ολοκλήρωσε αυτή τη φράση: Όταν ασχολούμαι με την αγαπημένη μου δραστηριότητα στο Διαδίκτυο, νιώθω________. Σκεφτείτε τα συναισθήματά σας όταν το χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή σας. Συμπληρώστε την παρακάτω πρόταση: Πριν μπω στο Internet νιώθω________________________________. Μερικές τυπικές απαντήσεις είναι: βαριέμαι, νιώθω μοναξιά, κατάθλιψη, άγχος, θυμό. Είναι σημαντικό να αντιμετωπίσεις αυτά τα συναισθήματα επειδή είναι αυτά που ενεργοποιούν την εξάρτηση από το διαδίκτυο. Μετά ολοκλήρωσε αυτή τη φράση: Όταν ασχολούμαι με την αγαπημένη μου δραστηριότητα στο Διαδίκτυο, νιώθω__________________. Τυπικές αντιδράσεις περιλαμβάνουν χαλαρός, ενθουσιασμένος, χαρούμενος, αυτοπεποίθηση, ικανός, σεβαστός, ηρεμία, αγάπη, υποστήριξη, σέξι, και αισιόδοξος. Αναγνωρίζοντας αυτές τις δύο συναισθηματικές καταστάσεις -το πώς αισθάνεστε πριν μπείτε στο Διαδίκτυο και πώς αισθάνεστε όταν χρησιμοποιείτε το Διαδίκτυο-σας επιτρέπει να δείτε από τι προσπαθείτε να ξεφύγετε όταν στρέφεστε στο Διαδίκτυο. Κάθε φορά που θα αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε το διαδίκτυο ως απάντηση σε αυτά τα συναισθήματα, θα έχετε να αντιμετωπίσετε ένα σημείο επιλογής. Όπως θα μπαίνετε περισσότερο στην προσπάθειες ανάκαμψης σας, αυτά τα σημεία επιλογής είναι ζωτικής σημασίας για την τροποποίηση γνωστικών και συμπεριφορικών προτύπων.

34 Μετάφερε τις θετικές σου ιδιότητες που ανακάλυψες ή ανάπτυξες στο διαδίκτυο στην «πραγματική ζωή». Αναζήτησε την στήριξη των ανθρώπων που μπορείς να δεις και να αγγίξεις και αν είσαι έξυπνος, ενεργητικός, πνευματώδης, με άποψη και ευαισθησίες στο διαδίκτυο τότε μπορείς να είσαι και στην πραγματική ζωή. Αν υπάρχει κάτι στην ζωή σου που σε ενοχλεί, άλλαξέ το. Εξερευνήστε τα δύσκολα συναισθήματα. Αν υπάρχει ή υπήρχε κάτι που σε έκανε να νιώσεις άσχημα μίλησε για αυτά, γράψε για αυτά, εκτόνωσε την ένταση που σου προκαλούν και προχώρα.

35 Για ασφαλεια στο διαδικτυο
Συμβουλεσ Για ασφαλεια στο διαδικτυο

36 Ενημερωθείτε! Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
1. Ενημερωθείτε για τη χρήση του Διαδικτύου, τα οφέλη και τους κινδύνους του, για να μπορείτε καλύτερα να αντιληφθείτε τι μπορεί να σας προσφέρει, αλλά και πώς είναι πιθανόν να τα βλάψει. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου

37 Εφαρμογή των κανόνων συμπεριφοράς της καθημερινής ζωής στο διαδίκτυο
Όταν χρησιμοποιείτε το Διαδίκτυο να συμπεριφέρεστε όπως και στην καθημερινή σας ζωή, με υπευθυνότητα και σεβασμό προς τον εαυτό σας και τους άλλους. συμπεριφέρομαι όπως θέλω να μου συμπεριφέρονται. Οι κανόνες καλής συμπεριφοράς δεν αλλάζουν στο Διαδίκτυο.

38 Πρόσεχε τι μοιράζεσαι με όλους στο διαδίκτυο!
Θα έδινες σε έναν άγνωστο το τηλέφωνο και τη διεύθυνσή σου;

39 Εάν δεν θα έκανες αυτό… Λείπω!

40 …τότε μην κάνεις ούτε αυτό

41 Μήπως είναι υπερβολικά εύκολο να μάθει κάποιος το παρελθόν σου;
Πόσο αποκαλύπτεσαι στο διαδίκτυο;

42 Δεν αποκαλύπτουμε προσωπικά δεδομένα
δεν πρέπει να αποκαλύπτουμε πολύ προσωπικά δεδομένα (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, όνομα σχολείου, κωδικό πρόσβασης, κτλ.). Προσέχετε να μη δημοσιοποιείτε προσωπικές πληροφορίες ή στοιχεία άλλων τηλέφωνο, διεύθυνση κατοικίας, όνομα σχολείου, κωδικό πρόσβασης, κτλ. Προσέχω τι φωτογραφίες ανεβάζω.

43 Δεν είναι πάντα αλήθεια Όσα διαβάζουμε στο διαδίκτυο
Μην εμπιστεύεστε ό,τι διαβάζετε ή βλέπετε στο Διαδίκτυο διότι δεν είναι πάντοτε όλα αληθή. Διασταυρώνετε τις πληροφορίες που διαβάζετε.

44 Μιλήστε στους γονείς σας για το Διαδίκτυο αν δεν το γνωρίζουν και εμπιστευθείτε τους αν υπάρχει κάτι που σας κάνει να αισθάνεστε άβολα Μιλήστε στους γονείς σας για το Διαδίκτυο αν δεν το γνωρίζουν. Δείξτε τους τις αγαπημένες σας ιστοσελίδες και τα εργαλεία που χρησιμοποιείτε και εμπιστευθείτε τους αν υπάρχει κάτι που σας κάνει να αισθάνεστε άβολα

45 PEGI Τζόγος Χυδαία γλώσσα Ναρκωτικά Βία Διακρίσεις Σεξ Φόβος Online
7. Συμβουλευτείτε το σύστημα σήμανσης των παιχνιδιών PEGI (Pan European Game Information) για την επιλογή κατάλληλων ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Μην αφήνετε να σας επηρεάζουν αρνητικά τα παιχνίδια την ζωή. Κρατήστε τους φίλους σας κοντά σας. Σεξ Διακρίσεις Φόβος Online

46 Προσοχή στις συνομιλίες με αγνώστους
Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην επιλογή των ατόμων με τα οποία συνομιλείτε στο Διαδίκτυο. Απορρίψτε μηνύματα ή αρχεία από αγνώστους διότι μπορεί να περιέχουν ιούς, διαφημίσεις ή ακατάλληλα προϊόντα. Μην διευθετήσετε ποτέ συνάντηση με άγνωστα άτομα. Αν σας ζητήσει κάποιος άγνωστος να τον συναντήσετε, αναφέρετε το γεγονός σε ενήλικο άτομο της εμπιστοσύνης σας. Αν θέλετε να συναντήσετε κάποιον που γνωρίσατε στο διαδίκτυο τότε φροντίστε να είναι εν γνώσει των γονιών σας, να είναι σε δημόσιο μέρος, και να μην είστε μόνοι σας.

47 Αν μας παρενοχλεί κάποιος δεν απαντούμε, τον μπλοκάρουμε και τον καταγγέλλουμε

48 Δεν ανοίγουμε από αγνώστους. Διαγράφουμε τα διαφημιστικά, πρόστυχα, δελεαστικά μηνύματα χωρίς να απαντήσουμε.

49 Ισχυροί κωδικοί Γράμματα, αριθμούς, σύμβολα, να μην είναι προβλέψιμοι.
Χρησιμοποιούμε «ισχυρούς κωδικούς», οι οποίοι να περιλαμβάνουν αριθμούς και άλλα σύμβολα και οι οποίοι να μην είναι προβλέψιμοι Γράμματα, αριθμούς, σύμβολα, να μην είναι προβλέψιμοι. Δεν λέμε τον κωδικό σε ΚΑΝΕΝΑ.

50 Αν δεν θα έδινες τα κλειδιά του σπιτιού σου…
…μη δίνεις τους κωδικούς σου

51 Μην χρησιμοποιείτε χωρίς την άδειά των γονιών σας τον αριθμό της πιστωτικής τους κάρτας ή του τραπεζικού τους λογαριασμού.

52 Προσοχή όταν κατεβάζουμε υλικό από το διαδίκτυο
Να προσέχουμε όταν κατεβάζουμε λογισμικό, μουσική, βίντεο ή οτιδήποτε από το Διαδίκτυο που αναφέρει πνευματική ιδιοκτησία, γιατί είναι παράνομο και να προσέχουν για ιούς.

53 Λογισμικά φιλτραρίσματος,
λογισμικό προστασίας από τους ιούς (anti-virus) αντι-κατασκοπευτικά προγράμματα (anti-spyware), λογισμικό τείχους προστασίας (firewall) Εγκαταστήστε λογισμικά φιλτραρίσματος στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, τα οποία μπορούν ανάλογα με την ηλικία των παιδιών να εμποδίζουν υλικό ακατάλληλου περιεχομένου Προστατέψτε τον υπολογιστή σας χρησιμοποιώντας και αντι-κατασκοπευτικά προγράμματα (anti-spyware), καθώς και λογισμικό τείχους προστασίας (firewall). Επίσης, φροντίστε τα λογισμικά αυτά να είναι πάντα ενημερωμένα.

54 ΜΑ ΜΟΥ ΕΙΠΕΣ ΝΑ ΠΑΩ ΕΞΩ ΝΑ ΠΑΙΞΩ!
Ισορροπία στον χρόνο ΜΑ ΜΟΥ ΕΙΠΕΣ ΝΑ ΠΑΩ ΕΞΩ ΝΑ ΠΑΙΞΩ!

55

56 Χρήσιμα Τηλέφωνα 22674747 Αστυνομία Κύπρου Γραφείο Καταπολέμησης
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο Χρήσιμα Τηλέφωνα Αστυνομία Κύπρου Γραφείο Καταπολέμησης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος : : Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου : : Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στo πλαίσιo του προγράμματος SaferInternet και του έργου Cyberethics

57

58

59

60 Diagwnismos video

61 Σε ποιο κόσμο ζεις;

62 Ευχαριστώ για την προσοχή σας!
Ευχαριστώ για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google