Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Χρυσάνθη Παλάζη, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 4/12/2009

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Χρυσάνθη Παλάζη, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 4/12/2009"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Χρυσάνθη Παλάζη, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 4/12/2009
The European Energy Saving Award (EESA) IUSES – Intelligent USe of Energy at School Χρυσάνθη Παλάζη, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 4/12/2009 Η αποκλειστική ευθύνη για το περιεχόμενο της παρουσίασης βαρύνει τους συγγραφείς. Δεν απηχεί κατ’ ανάγκη τη γνώμη της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν ευθύνεται για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που περιέχονται στην παρουσίαση.

2 Σχετικά με το Βραβείο Το Ευρωπαϊκό βραβείο EESA αφορά μαθητές/-τριες σχολείων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις ακόλουθες χώρες: Αυστρία, Βουλγαρία, Τσεχία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Ολλανδία, Ρουμανία, Σλοβενία, Ισπανία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο Το EESA έχει αναπτυχθεί ως μέρος του προγράμματος IUSES- Intelligent USe of Energy at School -Έξυπνη χρήση της Ενέργειας στο σχολείο (

3 Το Ευρωπαϊκό βραβείο EESA διακρίνεται σε δύο συνεχόμενα στάδια:
τα Εθνικά Βραβεία (απονομή τον Ιούνιο του 2010) και το Ευρωπαϊκό Βραβείο (Οκτώβριος του 2010) Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού οι νικητές σε κάθε κατηγορία σε εθνικό επίπεδο θα συμμετέχουν αυτόματα στην ίδια κατηγορία και στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό (χωρίς περαιτέρω αίτηση)

4 Τα βραβεία θα ανταμείψουν:
επιτεύγματα καλές ιδέες πρακτικές και σχέδια για βελτίωση σε ενεργειακά θέματα, με έμφαση σε θέματα μείωσης ενεργειακής κατανάλωσης Τα βραβεία αφορούν οποιοδήποτε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και/ή ανεξάρτητο μαθητή/-τρια ή ομάδες μαθητών

5 Στόχοι του Βραβείου ανάπτυξη καλύτερης διαχείρισης και συμπεριφοράς ως προς τη χρήση σε θέματα βιώσιμης ενέργειας δημιουργία καλών πρακτικών και αλλαγών συμπεριφοράς αναφορικά με την ενέργεια στην καθημερινή ζωή των νέων στα σχολεία, στο σπίτι κι αλλού βελτίωση της ευαισθητοποίησης σε θέματα περιβάλλοντος και απόκτηση γνώσεων από μαθητές/-τριες, εκπαιδευτικούς και τον κοινωνικό τους περίγυρο εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες εξοικονόμησης ενέργειας με στόχο την απόκτηση εμπειριών πραγματικής ζωής, ενασχόληση με βιβλιογραφική έρευνα προσπάθεια δέσμευσης της Διεύθυνσης του σχολείου σε ένα σχέδιο εξοικονόμησης ενέργειας, το οποίο μπορεί να ποικίλει από την (εγκατάσταση φωτισμού χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης, βελτίωση της διατήρησης θερμότητας, διεκπεραίωση δραστηριοτήτων )

6 Χρονοδιάγραμμα για τα Βραβεία
Προκήρυξη του Ευρωπαϊκού Βραβείου Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων – Κατάθεση της προ-αίτησης (Μέρος A) Εκπόνηση δραστηριοτήτων και μετρήσεων για το δελτίο Εξοικονόμησης Ενέργειας και καταγραφή αποτελεσμάτων από τη διενέργεια του προγράμματος Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων της πλήρους αίτησης (Μέρος Β) Εθνικά Βραβεία Ευρωπαϊκό Βραβείο. Οι νικητές θα προσκληθούν στην Τεργέστη της Ιταλίας για την τελετή απονομής των Βραβείων, παρακολούθηση σεμιναρίων και δραστηριότητες αξιολόγησης Σεπτέμβριος (έναρξη της σχολικής χρονιάς) 15 Δεκεμβρίου 2009 Από Δεκέμβριο έως 1 Μαΐου 20 Μαΐου 2010 Τέλος Ιουνίου 2010 Οκτώβριος 2010

7 Κατηγορίες Βραβείων Ποιος μπορεί να κάνει αίτηση;
Το βραβείο είναι ανοιχτό σε οποιοδήποτε σχολείο ή μαθητή/-τρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις χώρες: Αυστρία, Βουλγαρία, Τσεχία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Ολλανδία, Ρουμανία, Σλοβενία, Ισπανία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο

8 Υπάρχουν τρεις (3) κατηγορίες Βραβείων:
1. Βραβείο για το σχολείο με τη μεγαλύτερη επάρκεια σε ενέργεια 2. Βραβείο για μεμονωμένο μαθητή/-τρια ή ομάδα μαθητών/-τριών 3. Βραβείο για Βίντεο/Πολυμέσα (ατομικά και/ή σε ομάδες)

9 1. Βραβείο για το σχολείο με τη μεγαλύτερη επάρκεια σε ενέργεια
1. Βραβείο για το σχολείο με τη μεγαλύτερη επάρκεια σε ενέργεια οποιοδήποτε σχολείο Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (δημόσιο ή ιδιωτικό), το οποίο έχει επιτύχει εξοικονόμηση ενέργειας με την έννοια ότι έχει βελτιώσει την ενεργειακή κατανάλωση (αναφορικά με τη θέρμανση ή γενικότερα την κατανάλωση ενέργειας) μπορεί να αφορά ενέργειες που έγιναν συνολικά στο σχολείο (από ανακαινίσεις του κτιρίου για εξοικονόμηση ενέργειας, μέχρι ευαισθητοποίηση των μαθητών σε σχέση με τις μετακινήσεις τους στο σχολείο ή τη διαμονή τους σε αυτό) Σημ.: λογαριασμοί, φωτογραφικό υλικό από μετρητές ή οποιοδήποτε έγγραφο θα πρέπει να επισυναφθεί προκειμένου να αποδειχθεί στην πράξη η εξοικονόμηση ενέργειας

10 2. Βραβείο για μεμονονωμένο μαθητή /-τρια ή ομάδα μαθητών/-τριών
Αφορά οποιονδήποτε μαθητή/-τρια ή ομάδα μαθητών/-τριών που φοιτούν σε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι πέτυχαν και προώθησαν καλές πρακτικές και δράσεις με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας: στο οικογενειακό τους περιβάλλον στην καθημερινή τους ζωή (στις δράσεις αυτές συμπεριλαμβάνονται και τυχόν αλλαγές συμπεριφοράς αναφορικά με τις μετακινήσεις) Σημ.: Λογαριασμοί, φωτογραφικό υλικό από μετρητές ή οποιοδήποτε έγγραφο θα πρέπει να επισυναφθεί προκειμένου να αποδειχθεί στην πράξη η εξοικονόμηση ενέργειας

11 3. Βραβείο για Βίντεο/Πολυμέσα (ατομικά και/ή σε ομάδες)
3. Βραβείο για Βίντεο/Πολυμέσα (ατομικά και/ή σε ομάδες) παραγωγή βίντεο, ηλεκτρονικές διαφημίσεις, μικρής διάρκειας φιλμ, ψηφιακά παιχνίδια, animation, εφαρμογές λογισμικού (software), καλλιτεχνικά βίντεο κτλ. με θέματα σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας το βραβείο αφορά κάθε σχολείο, μαθητές/-τριες ή ομάδα μαθητών/-τριών που φοιτούν σε ένα σχολείο Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και θέλουν να αποτυπώσουν στην οθόνη ιδέες, εμπειρίες, οράματα, μηνύματα σχετικά με το θέμα: Εξοικονόμηση Ενέργειας και/ή Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

12 Βραβεία Τα βραβεία διακρίνονται σε 1ο, 2ο και 3ο βραβείο για κάθε κατηγορία τόσο σε εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Ο κατάλογος των βραβείων θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα του προγράμματος IUSSES

13 Επιλέξιμες Δράσεις 1 Παραδείγματα δραστηριοτήτων /Μορφές δράσεων :
Σχέδιο εξοικονόμησης ενέργειας Προγράμματα αλλαγής ενεργειακής συμπεριφοράς Καθορισμός και υλοποίηση των τεχνικών οργάνων: ανανεωμένος σχεδιασμός και ενίσχυση του Προγράμματος-Σχεδίου με στόχο την Εξοικονόμηση Ενέργειας Επενδύσεις για ενεργειακή επάρκεια ή για τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Οργάνωση δημόσιας παρουσίασης και ομιλίας για θέματα ενέργειας

14 Επιλέξιμες Δράσεις 2 Συμμετοχή σε προγράμματα, συναντήσεις, εκπαιδεύσεις κτλ. με θέματα σχετικά με την ενέργεια Εθελοντική Συμφωνία ανάμεσα στο σχολείο και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Προώθηση και ενδυνάμωση δικτύων με το κοινωνικό περίγυρο, επιχειρήσεις και φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης όπως και ερευνητικά ιδρύματα και δημόσιους φορείς που σχετίζονται με την ενέργεια Πρωτοβουλία για εκστρατεία ευαισθητοποίησης για θέματα εξοικονόμησης ενέργειας

15 Τομείς ή θέματα 1. Ενέργεια: με έμφαση στην εξοικονόμηση, την επάρκεια και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας 2. Μεταφορές: αφορά τη στάση των μαθητών/-τριών αναφορά με τις μετακινήσεις, την κυκλοφοριακή συμφόρηση, την ατμοσφαιρική ρύπανση Σημείωση: Στα βραβεία για τα σχολεία ή τους μεμονωμένους μαθητές/ομάδες, η εξοικονόμηση ενέργειας στην πράξη είναι βαρύνουσας σημασίας για την απόκτηση ενός βραβείου ενώ παράλληλα οι άλλες πληροφορίες λειτουργούν υποστηρικτικά στην αίτηση

16 Αξιολόγηση και επιλογή των αιτήσεων
Οι αιτήσεις θα εξεταστούν και θα αξιολογηθούν από την Επιτροπή Αξιολόγησης η οποία ορίζεται από τον εθνικό εκπρόσωπο του προγράμματος (στην περίπτωση της Ελλάδας το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης-ΕΚΕΤΑ) για τον εθνικό διαγωνισμό και από τον συντονιστή του project για τον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό Οι αποφάσεις της επιτροπής αξιολόγησης είναι τελεσίδικες και δεν μπορούν να ανακληθούν

17 Κριτήρια αξιολόγησης (score)
A. & Β. Σχολεία και μαθητές/-τριες (μεμονωμένοι ή σε ομάδες) Σχετικότητα της δράσης (καίριο σημείο) Παρουσίαση της εξοικονόμησης ενέργειας Ενσωμάτωση ενεργειακών θεμάτων μέσα στο καθημερινό και σταθερό αναλυτικό σχολικό πρόγραμμα (μόνο για τις συμμετοχές σχολείων) Διάχυση και παρουσίαση στην τοπική κοινωνία Δυνατότητα εκπόνησης του προγράμματος και από άλλους Πρωτοτυπία της δράσης Συνοχή και Εύρος των δραστηριοτήτων

18 Κριτήρια αξιολόγησης (score)
Γ. Video / Multimedia Τα βίντεο και οι άλλες ψηφιακού περιεχομένου παραγωγές πρέπει να αποσταλούν σε ψηφιακή μορφή, χωρίς ιούς και θα πρέπει να διαβάζονται με τις πιο κοινές εφαρμογές υπολογιστικών προγραμμάτων. Τα βίντεο ή τα προϊόντα ψηφιακού περιεχομένου δεν θα πρέπει να έχουν προσβλητικό, αγενές ή βίαιο περιεχόμενο . Μέγιστη διάρκεια: 15 λεπτά Οποιοδήποτε υλικό που δεν εκπληρώνει τις ανωτέρω προϋποθέσεις δεν θα αξιολογείται. Τα CDs and DVDs που θα υποβληθούν δεν θα επιστραφούν στους συμμετέχοντες

19 Κριτήρια αξιολόγησης (score)
Σχετικότητα της δράσης (καίριο σημείο) Πρωτοτυπία και καλλιτεχνική ποιότητα Επίδραση

20 Προθεσμία: η 15η Δεκεμβρίου 2010
Πως γίνεται η αίτηση και οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει κανείς Προθεσμία: η 15η Δεκεμβρίου 2010 Η πλήρης αίτηση πρέπει να κατατεθεί ως τις 20 Μαΐου 2010 Σημ. Κάθε αίτηση που θα κατατεθεί μετά από αυτή την ημερομηνία-η οποία αποδεικνύεται από την αποστολή των παραδοτέων- θα απορρίπτεται αυτόματα.

21 Φόρμα αίτησης Οι αιτήσεις πρέπει να υποβληθούν χρησιμοποιώντας μια συγκεκριμένη φόρμα και τις οδηγίες. Η φόρμα αίτησης χωρίζεται σε δύο κύρια μέρη: Μέρος A: Το εξώφυλλο πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την προ-εγγραφή και είναι το ίδιο και για τις τρεις κατηγορίες βραβείων Προθεσμία υποβολής: 15 Δεκεμβρίου 2009

22 Μέρος B: Πλήρης Φόρμα Αίτησης.
Σε αυτή θα συμπληρωθούν όλες οι δράσεις που υλοποιήθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη καθώς και οι σχετικές αποδείξεις των ενεργειών με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας. Η δομή της αίτησης είναι διαφορετική για κάθε κατηγορία Προθεσμία υποβολής: 20 Μαΐου 2010 Σημ.: Όλα τα πεδία που έχουν σημειωμένο * είναι υποχρεωτικό να συμπληρωθούν. (Η αίτηση συνολικά δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 10 σελίδες, χωρίς τις φωτογραφίες)

23 Ενότητα 5. Υπεύθυνη δήλωση (σχολεία)
Όλοι οι συμμετέχοντες οφείλουν να διαβάσουν την παρακάτω δήλωση και να υπογράψουν ότι συμφωνούν με αυτή Η πληροφορία που εμπεριέχεται στη δήλωση είναι αληθής, έχω λάβει υπόψη μου και αποδέχομαι τους κανόνες του βραβείου. Συναινώ με αυτή την υπεύθυνη δήλωση σύμφωνα με τους εθνικούς νόμους, ότι επιτρέπεται να κρατήσετε τα δεδομένα που περιέχονται στο πρόγραμμά μου, να τα αναλύσετε και να τα προωθήσετε στους άλλους εταίρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (COMMISSION). Η συμμετοχή του σχολείου μπορεί να δημοσιευτεί στο PROJECT WEB SITE και σε άλλα ΜΜΕ ή άλλους φορείς επικοινωνίας και ενημέρωσης. Υπογραφή του Διευθυντή του Σχολείου

24 Ενότητα 5. Υπεύθυνη δήλωση (μενονωμένοι μαθητές/-τριες)
Όλοι οι συμμετέχοντες οφείλουν να διαβάσουν την παρακάτω δήλωση και να υπογράψουν ότι συμφωνούν με αυτή Η πληροφορία που εμπεριέχεται στη δήλωση είναι αληθής, έχω λάβει υπόψη μου και αποδέχομαι τους κανόνες του βραβείου. Συναινώ με αυτή την υπεύθυνη δήλωση σύμφωνα με τους εθνικούς νόμους, ότι επιτρέπεται να κρατήσετε τα δεδομένα που περιέχονται στο πρόγραμμά μου, να τα αναλύσετε και να τα προωθήσετε στους άλλους εταίρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (COMMISSION) ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΙΤΟΥΝΤΟΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗ του προσώπου που έχει την κηδεμονία (σε περίπτωση που οι συμμετέχοντες είναι ανήλικοι) Εταίροι (δήλωση εθνικού νόμιμου εκπροσώπου)

25 Ενότητα 5. Υπεύθυνη δήλωση (παραγωγή βίντεο)
Συναινώ με αυτή την υπεύθυνη δήλωση σύμφωνα με τους εθνικούς νόμους, ότι επιτρέπεται να κρατήσετε τα δεδομένα που περιέχονται στο πρόγραμμά μου, να τα αναλύσετε και να τα προωθήσετε στους άλλους εταίρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (COMMISSION). Κατέχω τα νόμιμα δικαιώματα του παραπάνω αναφερόμενου Video και συμφωνώ με τους κανόνες του διαγωνισμού σε όλα τους τα μέρη. Επιπλέον, επιτρέπω στους εταίρους του IUSES project και του EACI να χρησιμοποιήσουν το Video για λόγους δημοσιοποίησης, χωρίς κέρδος και με την υποστήριξη των ΜΜΕ. Τα επιλεγμένα Videos θα δημοσιευθούν επίσης στο Διαδίκτυο στο site και σε άλλες ιστοσελίδες με μία επικεφαλίδα που θα περιέχει το όνομα του συγγραφέα και το λογότυπο του Project, επιτρέποντας την ελεύθερη θέασή του στο διαδίκτυο. [ _________________ ] [ __________________________ ] Ημερομηνία Υπογραφή ΥΠΟΓΡΑΦΗ του προσώπου που έχει την κηδεμονία (σε περίπτωση που οι συμμετέχοντες είναι ανήλικοι) ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΜΑΓΝΗΤΟΣΚΟΠΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟ σ VIDEO ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΤΟΥΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΗΛΙΚΟΙ.

26 ευχαριστώ για την προσοχή σας
Χρυσάνθη Παλάζη Καθηγήτρια Φιλόλογος υπ. διδάκτωρ του τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ. Υπότροφος του Ι.Κ.Υ.


Κατέβασμα ppt "Χρυσάνθη Παλάζη, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 4/12/2009"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google