Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης και οι μηχανισμοί ελέγχου των εθνικών οικονομικών πολιτικών (εποπτεία και επιβολή κυρώσεων: «Εξάπτυχο» και «Δίπτυχο», C-521/15 Iσπανία/Συμβούλιο) Βαλερίου Αδριανή ΑΜ: Κανελλοπούλου Αντιγόνη ΑΜ:

2 ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΣΣΑ)
ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΣΣΑ) Θεσπίστηκε στο πλαίσιο της τρίτης φάσης της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης (ΟΝΕ). Σχεδιάστηκε για να διασφαλίσει ότι η προσπάθεια για υγιή δημοσιονομικά των χωρών της ΕΕ θα συνεχιστεί μετά την εισαγωγή του ενιαίου νομίσματος. Αποτελείτο αρχικά από ένα ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου (που εγκρίθηκε το 1997) και από δύο κανονισμούς (σκέλη) του Συμβουλίου της 7ης Ιουλίου 1997 που προσδιορίζουν τις τεχνικές λεπτομέρειες. Ο ΕΚ 1466/97 αφορά την επίβλεψη των δημοσιονομικών θέσεων και του συντονισμού των οικονομικών πολιτικών, ενώ ο ΕΚ 1467/97 αφορά την εφαρμογή της διαδικασίας υπερβολικού ελλείμματος.

3 Ο 1466/97 αποτελεί το προληπτικό σκέλος του ΣΣΑ με νομικό έρεισμα το αρ. 121 ΣΛΕΕ και ο 1467/97 το διορθωτικό σκέλος , όπως ρυθμίζεται από το αρ.126 ΣΛΕΕ. Οι παραπάνω Κανονισμοί τροποποιήθηκαν το 2005 από τους αντίστοιχους 1055/2005 και 1056/2005. Η εφαρμογή, ωστόσο, ήταν ανεπαρκής, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές δημοσιονομικές ανισορροπίες σε ορισμένες χώρες της ΕΕ, οι οποίες ήρθαν στο προσκήνιο όταν ξέσπασε η οικονομική κρίση το 2008. Από την κρίση και μετά, έχουν ενισχυθεί οι κανόνες οικονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ μέσω οκτώ κανονισμών και μιας διεθνούς συνθήκης.

4 Συγκεκριμένα: Εξάπτυχο: σύστημα παρακολούθησης των ευρύτερων οικονομικών πολιτικών, ούτως ώστε να εντοπίζονται έγκαιρα προβλήματα όπως φούσκες της αγοράς ακινήτων ή μείωση της ανταγωνιστικότητας Δίπτυχο: νέος κύκλος παρακολούθησης για τη ζώνη του ευρώ, με τις χώρες -εκτός εκείνων με προγράμματα μακροοικονομικής προσαρμογής- να υποβάλλουν τα σχέδια δημοσιονομικών προγραμμάτων τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάθε φθινόπωρο ΣΣΣΔ: Συνθήκη για τη σταθερότητα, τον συντονισμό και τη διακυβέρνηση (δημοσιονομικό σύμφωνο) του 2012, η οποία θεσπίζει αυστηρότερες δημοσιονομικές διατάξεις από το ΣΣΑ

5 ΕΞΑΠΤΥΧΟ (SIX-PACK) Πρόκειται για πέντε Κανονισμούς του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (1173, 1174, 1175, 1176,1177 του 2011) και μία Οδηγία (2011/85/ΕΕ) .Η δέσμη των έξι μέτρων αποτελεί παράγωγο δίκαιο της Ε.Ε. με την οποία επιτηρείται η δημοσιονομική πολιτική των κρατών μελών μέσω του Ευρωπαϊκού εξαμήνου.

6 1173/2011: Κυρώσεις σε προληπτικό και διορθωτικό σκέλος ΣΣΑ για κράτη ΟΝΕ. Παρέχει στην Επιτροπή την εξουσιοδότηση έκδοσης πράξεων βάσει του 290 ΣΛΕΕ. Κυρώσεις στο προληπτικό σκέλος Αν κράτος μέλος δεν ανταποκριθεί σε σύσταση του Συμβουλίου, η οποία έγινε λόγω ουσιώδους απόκλισης από τον μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό στόχο, η Επιτροπή του επιβάλλει τοκοφόρο κατάθεση ίση προς το 0,2% του ΑΕΠ του κατά το προηγούμενο έτος. (αρ.4) Κυρώσεις στο διορθωτικό σκέλος Αν για το παραπάνω κράτος μέλος το Συμβούλιο διαπιστώσει (βάσει του 126 παρ.6 ΣΛΕΕ) ότι υφίσταται υπερβολικό έλλειμμα ή ότι έχει παραβιάσει υποχρεώσεις της δημοσιονομικής πολιτικής, τότε οφείλει να προβεί σε άτοκη κατάθεση ύψους 0,2% του ΑΕΠ. (αρ.5)

7 Έπειτα, αν κράτος μέλος δεν λάβει αποτελεσματικά μέτρα (αρ. 126 παρ
Έπειτα, αν κράτος μέλος δεν λάβει αποτελεσματικά μέτρα (αρ.126 παρ. 8 ΣΛΕΕ) για να διορθώσει το υπερβολικό του έλλειμμα τότε του επιβάλλεται επιπλέον πρόστιμο με νέα απόφαση της Επιτροπής. (αρ.6) Σε περίπτωση που κράτος μέλος παρουσιάσει ανακριβή στοιχεία για το έλλειμμα και το χρέος (αρ. 121 ή 126 ΣΛΕΕ) εκ προθέσεως ή από βαριά αμέλεια, του επιβάλλεται πρόστιμο έως 0,2% ΑΕΠ.(αρ.8) Η Επιτροπή διεξάγει κάθε αναγκαία έρευνα όπως επιτόπιους ελέγχους και πρόσβαση στους λογαριασμούς όλων των δημόσιων φορέων.

8 1174/2011 και 1176/2011: Οι δύο αυτοί κανονισμοί ρυθμίζουν ζητήματα της διαδικασίας υπερβολικών μακροοικονομικών ανισορροπιών. 1174/2011 => Έπειτα από την ειδοποίηση σε κράτος μέλος για λήψη διορθωτικών μέτρων βάσει των διατάξεων του1173/11και λόγω παράβλεψής τους ( ανεπαρκές σχέδιο ή μη συμμόρφωση) επιβάλλεται εκτός της τοκοφόρου κατάθεσης και ετήσιο πρόστιμο που ανέρχεται σε 0,1% ΑΕΠ.

9 1176/2011 =>Εφαρμόζεται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου και ακολουθεί πλήρως τα άρθρα 152 ΣΛΕΕ και 28 ΧΘΔΕΕ. Εισάγει στην εποπτεία παραμέτρους όπως η ανταγωνιστικότητα, η κατάσταση στην αγορά εργασίας, κλπ. Θεσπίζει μηχανισμό επαγρύπνησης που βασίζεται σε πίνακα αποτελεσμάτων (με μακροοικονομικούς και μακροχρηματοπιστωτικούς δείκτες) που στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό και στην επιτήρηση των ανισορροπιών. (αρ.3+4)

10 Η Επιτροπή υποβάλλει σχετική έκθεση στο Συμβούλιο με την οικονομική αξιολόγηση των κρατών.
Επιπλέον, διενεργεί εμπεριστατωμένη επισκόπηση για κάθε κράτος μέλος που θεωρεί ότι μπορεί να πλήττεται ή κινδυνεύει να πληγεί από ανισορροπίες.(αρ.5) Βασίζεται σε λεπτομερείς αναλύσεις των ειδικών ανά χώρα συνθηκών και στις εκάστοτε εθνικές ιδιαιτερότητες. Τέλος, αν διαπιστώνει κίνδυνο κράτους για υπερβολικές ανισορροπίες ,ενημερώνει το Ευρ.Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο και την Ευρωομάδα και κινεί την αντίστοιχη διαδικασία , η οποία αποτελείται από το σχέδιο διορθωτικών ενεργειών εκ μέρους του κράτους, την παρακολούθησή τους, την αξιολόγηση και την περάτωση της.(αρ.7-11)

11 1175/2011(τροποποιητικός του 1466/1997)
Θεσπίζει τον οικονομικό διάλογο ανάμεσα στα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. Κατοχυρώνει την ανεξαρτησία των εθνικών στατιστικών αρχών. Ορίζει ότι τα κράτη υποβάλλουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα τα αναγκαία στοιχεία για την πολυμερή εποπτεία βάσει του 121 ΣΛΕΕ και κάθε Απρίλιο τα προγράμματα σταθερότητας που καταρτίζουν. Τα κράτη οφείλουν να τηρούν τον μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό στόχο. Μπορούν, όμως, να αποκλίνουν προσωρινά σε περιόδους οικονομικής αστάθειας, εφόσον δεν υπάρχει κίνδυνος στη διατηρησιμότητα των δημόσιων οικονομικών μεσοπρόθεσμα.

12 Ευρωπαϊκό Εξάμηνο (2011) Θεωρείται η σημαντικότερη έως τώρα διαδικασία συντονισμού και ελέγχου των οικονομικών πολιτικών των κρατών της Ε.Ε. Επαφίεται στο προληπτικό σκέλος του ΣΣΑ. Νομικά στηρίζεται στα άρθρα 121, 126,136 και 148 ΣΛΕΕ και στη δέσμη των έξι μέτρων. Ο στόχος του έγκειται αφενός στον έλεγχο των κρατικών προϋπολογισμών από τα όργανα της Ε.Ε. πριν τη ψήφισή τους από τα Εθνικά Κοινοβούλια και αφετέρου στη διασφάλιση της ομαλής εφαρμογής του ΣΣΑ και των αρχών της στρατηγικής «Ευρώπη 2020». Λαμβάνει χώρα το α’ εξάμηνο κάθε έτους και διακρίνεται σε 3 στάδια, το προπαρασκευαστικό, την κύρια διαδικασία και την εκτέλεση

13 Το προπαρασκευαστικό στάδιο ξεκινά από το δίμηνο του προηγούμενου έτους (Νοέμβριος-Δεκέμβριος), όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσιεύει δύο κείμενα, την ετήσια επισκόπηση της ανάπτυξης και την έκθεση του μηχανισμού επαγρύπνησης για το επόμενο έτος.

14 Η κυρίως διαδικασία εξελίσσεται τους 3 πρώτους μήνες τους έτους και το στάδιο της εκτέλεσης, διαρκεί από τον Απρίλιο μέχρι τον Ιούνιο. Από τον Ιούλιο, αρχίζει το «Εθνικό Εξάμηνο» και η πρωτοβουλία των κινήσεων μεταφέρεται σε κάθε χώρα, οι οποίες κινούνται βάσει των συστάσεων των Ευρωπαϊκών οργάνων.

15 1177/2011 (τροποποιητικός του 1467/1997)
Εστιάζει στην επιτάχυνση και στη διασαφήνιση της εφαρμογής της διαδικασίας του υπερβολικού ελλείμματος των χωρών της ευρωζώνης . Αφορά έκτακτη υπέρβαση της τιμής αναφοράς δημοσιονομικού ελλείμματος κατά το 126 παρ. 2 ΣΛΕΕ, την οποία το κράτος μέλος δεν μπορεί πλέον να ελέγξει. Η Επιτροπή συντάσσει έκθεση του 126 παρ. 3 ΣΛΕΕ με σκοπό την αξιολόγηση της συμμόρφωσης και προβάλλοντας την εξέλιξη της μεσοπρόθεσμης οικονομικής κατάστασης. Ενημερώνει το Συμβούλιο, το οποίο με σύστασή του (126 παρ. 7 ΣΛΕΕ) θέτει στο κράτος μέλος μέγιστη προθεσμία 6 μήνες για λήψη αποτελεσματικών μέτρων και επιπρόσθετη προθεσμία μέχρι το τέλος του έτους για τη διόρθωση του ελλείμματός του.

16 Η Επιτροπή εξασφαλίζει μόνιμο διάλογο με τις αρχές των κρατών μελών.
Διενεργεί αποστολές για την αξιολόγηση της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης. Τελεί ενισχυμένη εποπτεία 126 παρ.8+11 ΣΛΕΕ και τα κράτη παρέχουν όλες τις αναγκαίες πληροφορίες. Υποβάλλει έκθεση στο Συμβούλιο με τα αποτελέσματα της αποστολής και δημοσιοποιεί τα πορίσματα.(αρ.10α) Αν το Συμβούλιο κρίνει απαραίτητο επιβάλλει πρόστιμα με ανώτατο όριο το 0,5% ΑΕΠ.

17 Οδηγία 2011/85/ΕΕ του Συμβούλιου
Καθορίζει λεπτομερείς κανόνες σχετικά με τις απαιτήσεις των δημοσιονομικών πλαισίων των κρατών μελών. Τα κράτη διαθέτουν δημόσια λογιστικά συστήματα ,τα οποία υπόκεινται σε εσωτερικό και ανεξάρτητο λογιστικό έλεγχο, ενώ ταυτόχρονα μεριμνούν για την έγκαιρη και τακτική δημοσίευση των δημοσιονομικών τους δεδομένων και για την υλοποίηση ρεαλιστικών μακροοικονομικών και δημοσιονομικών προγνώσεων . (αρ.3+4) Ύπαρξη αριθμητικών δημοσιονομικών κανόνων για την προώθηση της συμμόρφωσης των κρατών μελών για την καταπολέμηση του ελλείμματος και την υιοθέτηση ενός πολυετούς δημοσιονομικού σχεδιασμού.

18 Γενικότερα, όλα τα μέτρα που λαμβάνουν οι χώρες της Ε. Ε
Γενικότερα, όλα τα μέτρα που λαμβάνουν οι χώρες της Ε.Ε. οφείλουν να εμφανίζουν συνέπεια και οι εθνικές κυβερνήσεις οφείλουν να λειτουργούν με διαφάνεια και με αμεροληψία και να πραγματοποιούν λεπτομερώς όλες τις οδηγίες και κατευθυντήριες των θεσμικών οργάνων με τον πιο αποτελεσματικό και αξιόπιστο τρόπο.

19 ΔΙΠΤΥΧΟ(TWO-PACK) Η Ε.Ε. για την ενίσχυση της οικονομικής της διακυβέρνησης, υιοθέτησε τη δέσμη των δύο μέτρων, η οποία αποτελείται από δύο κανονισμούς του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 2013 και συγκεκριμένα πρόκειται για τους κανονισμούς 472/2013 και 473/2013, οι οποίοι απευθύνονται αποκλειστικά σε κράτη μέλη της ευρωζώνης.

20 472/2013 Αφορά τρείς κατηγορίες κρατών:
α) όσα τελούν υπό ενισχυμένη εποπτεία λόγω έλλειψης χρηματοοικονομικής σταθερότητας β) όσα υπόκεινται σε πρόγραμμα χρηματοοικονομικής προσαρμογής και λαμβάνουν οικονομική βοήθεια για την ανακεφαλαιοποίηση των χρηματοπιστωτικών τους ιδρυμάτων γ) όσα ολοκληρώνουν πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής Ο εν λόγω κανονισμός προβλέπει ότι για να αιτηθεί ένα κράτος χρηματοδοτική βοήθεια από τους μηχανισμούς ΕΜΧΣ, ΕΤΧΣ ή ΕΜΣ, απαιτείται προηγουμένως η Επιτροπή να συντάξει έκθεση βιωσιμότητας για το χρέος του. Τονίζει ότι εφόσον ένα κράτος τελεί σε πρόγραμμα μακροοικονομικής συνδρομής, δεν υποχρεούται να υποβάλλει πρόγραμμα σταθερότητας

21 Δεν εφαρμόζονται οι Κανονισμοί (Ε
Δεν εφαρμόζονται οι Κανονισμοί (Ε.Ε) 1176/2011 και 473/2013, ενώ δεν ακολουθείται η διαδικασία του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου. Απαλλάσσεται το κράτος από την εφαρμογή κανόνων τόσο προληπτικού, όσο και διορθωτικού περιεχομένου, οι οποίοι μικρή σημασία έχουν, από τη στιγμή που οι δημοσιονομικοί του στόχοι έχουν εκτροχιαστεί και απαιτείται πλέον πρόγραμμα μακροοικονομικής προσαρμογής. Ακόμα και αν το κράτος εξέλθει επιτυχώς του προγράμματος μακροοικονομικής προσαρμογής, παραμένει σε καθεστώς εποπτείας, ωσότου επιστρέψει τουλάχιστον το 75% των χρημάτων πού δανείστηκε με ευνοϊκούς όρους από τους χρηματοπιστωτικούς μηχανισμούς ή από άλλα κράτη (αρ.14).

22 473/2013 Αφορά κράτη, τα οποία υπάγονται στη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος. Σχετίζεται σε σημαντικό βαθμό με τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου, επειδή ορίζει ένα κοινό δημοσιονομικό χρονοδιάγραμμα. Τα μέλη της ευρωζώνης μέχρι τις 30 Απριλίου δεσμεύονται να δημοσιεύουν τα μεσοπρόθεσμα δημοσιονομικά τους προγράμματα καθώς και τα εθνικά προγράμματα μεταρρυθμίσεων όπου αποτυπώνονται κυρίως οι πολιτικές για την απασχόληση για τους επόμενους 12 μήνες.

23 Σχέδιο δημοσιονομικού προγράμματος (αρ.6-7)
Υποβάλλεται από τα κράτη μέλη κάθε χρόνο έως τις 15 Οκτωβρίου στην Επιτροπή και στην Ευρωομάδα και περιλαμβάνει τα εξής: Το επιδιωκόμενο δημοσιονομικό υπόλοιπο του Δημοσίου ως ποσοστό του ΑΕΠ. Προβλέψεις για τις δαπάνες και τα έσοδα όσον αφορά την ευρύτερη δημόσια διοίκηση. Σχετικές πληροφορίες για δαπάνες του δημοσίου τομέα όπως η εκπαίδευση και η περίθαλψη. Μακροοικονομικές προβλέψεις και οικονομικές εξελίξεις. Μεθοδολογία, περιγραφή και ποσοτικός προσδιορισμός των μέτρων του επόμενου έτους και στοιχεία σχετικά με όλες τις μεταρρυθμίσεις, ιδιαίτερα των δημοσίων επενδύσεων.

24 Διασφάλιση της διόρθωσης του υπερβολικού ελλείμματος(αρ.9-13)
Αν το Συμβούλιο αποφασίσει ότι ένα κράτος υφίσταται υπερβολικό έλλειμμα , τότε αυτό υποβάλλει πρόγραμμα οικονομικής εταιρικής σχέσης με μέτρα πολιτικής και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για τη διόρθωσή του. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, στην μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και στην αντιμετώπιση των αδυναμιών. Συγχρόνως, το κράτος διενεργεί εκτενή έλεγχο των κρατικών λογαριασμών και συντάσσει έκθεση με τα αποτελέσματά του, ενώ παρέχει και συμπληρωματικά στοιχεία για την εποπτεία. Η Επιτροπή μέσω της Eurostat, εκτιμά την ποιότητα των στατιστικών στοιχείων και απευθύνει σύσταση με προθεσμία στο κράτος που αδυνατεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του για τη λήψη των διορθωτικών μέτρων.

25 ΥΠΟΘΕΣΗ C-521/15 Bασίλειο της Ισπανίας κατά Συμβουλίου της Ε.Ε.
Ιστορικό Υπόβαθρο 30/3/2012:Η Ισπανία γνωστοποιεί στην Επιτροπή το ύψος των δημοσίων ελλειμμάτων 17/5/2012:Αναθεώρηση στοιχείων Μαρτίου, λόγω αδήλωτων δαπανών από ισπανικές κοινότητες, ιδίως από την Βαλένθια ύψους 1.9 δις ευρώ, η οποία επί σειρά ετών δεν καταχωρούσε ορθώς τις δαπάνες για την υγεία. Μετά από έλεγχο, διαπιστώνεται ότι η Ισπανία επέδειξε βαριά αμέλεια.

26 Έτσι, η Επιτροπή απευθύνει σύσταση στο Συμβούλιο για την επιβολή προστίμου στην Ισπανία, δυνάμει του αρ.8 παρ. 1 του Κανονισμού 1173/2011. Το Συμβούλιο τη δέχεται και επιβάλλει πρόστιμο ύψους 18,93 εκατομμυρίων ευρώ λόγω παραποίησης στατιστικών στοιχείων. Η απόφαση κοινοποιήθηκε στην Ισπανία στις 20/7/2015 και στις 29/9/2015 η εν λόγω χώρα άσκησε την υπό κρίση προσφυγή αιτούμενη α) την ακύρωση της εκτελεστικής απόφασης του Συμβουλίου, β) την καταδίκη του τελευταίου στα δικαστικά έξοδα και γ)τον περιορισμό του υπολογισμού του προστίμου μόνο στην περίοδο μετά την έναρξη ισχύος του ΕΚ 1173/11 σε συνδυασμό με την μείωσή του, λόγω και της γενικότερης οικονομικής δυσμένειας που βρισκόταν το κράτος.

27 Νομική εκτίμηση – Ισχυρισμοί Ισπανίας:
Η Επιτροπή δεν έλαβε υπόψη τα δικαιώματα άμυνας της χώρας στην έρευνα της. Προβάλλει προσβολή του δικαιώματος χρηστής διοικήσεως. (αρ.41 παρ.1 ΧΘΔΕΕ) Δεν συντρέχουν οι ουσιαστικές προϋποθέσεις για την επιβολή προστίμου. Αμφισβητείται ο υπολογισμός του προστίμου.

28 Απόφαση Δικαστηρίου: Το Συμβούλιο στηρίχθηκε σε πληροφορίες που συνελέγησαν από την Eurostat (σύμφωνα με το αρ.11α του Πρωτοκόλλου για τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος), με την ευκαιρία επιτόπιων επισκέψεων στο εν λόγω κράτος μετά την έναρξη του 1173/2011 και τη συνεργασία με την εθνική στατιστική υπηρεσία. Bάσει του άρ. 8, παρ. 1, του 1173/2011, και η Επιτροπή έχει την ευθύνη για τη διεξαγωγή της έρευνας και τη δυνατότητα να υποβάλει στο Συμβούλιο τις συστάσεις. Άρα δεν συνάγεται ότι η απόφαση που εκδόθηκε μετά το πέρας της διαδικασίας είναι παράνομη λόγω παραβάσεως της επιταγής αντικειμενικής αμεροληψίας.

29 Δεν είναι αναγκαίο να τελείται πλήρης υπονόμευση όλης της διαδικασίας της δημοσιονομικής εποπτείας, αλλά ιδιαίτερη ουσία έχουν οι ανακριβείς δηλώσεις που έγιναν ως προς το έλλειμμα και το χρέος, όπως επισημαίνει το αρ.8 παρ.1. του 1173/2011.Και μόνον αυτές στοιχειοθετούν σοβαρό λόγο επιβολής προστίμου. Το Δικαστήριο δεν ενδιαφέρεται για την έναρξη ισχύος του Κανονισμού 1173/11, αλλά λαμβάνει υπόψη τον την πανομοιότυπη διάταξη αρ.3 παρ.2 του Κανονισμού 479/2009 και τον όρο «μεγαλύτερος αντίκτυπος», όπως αναγράφεται στο άρ.14, παρ. 2, της αποφάσεως 2012/678/ΕΕ , και επομένως εξετάζει τον σκοπό της διάταξης, πού αναφέρεται στο συνολικό αντίκτυπο που οι ανακριβείς δηλώσεις δημιούργησαν όλο το χρονικό διάστημα σχετικά με το έλλειμμα ή στο χρέος του κράτους μέλους. Το Δικαστήριο εξέδωσε την απόφαση το Δεκέμβριο του 2017 και απέρριψε την προσφυγή ακυρώσεως της Ισπανίας.

30 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!


Κατέβασμα ppt "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google