Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
<HAPPY SCHOOL - Positive Education for well-being and life-skills development.> Ζωγράφος Ιωάννης Φυσικός Παπαθεοδοσίου Καλλιόπη Βιολόγος ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2018
2
Το πρόγραμμα με τίτλο <HAPPY SCHOOL - Positive Education for well-being and life-skills development> είχε ως σκοπό την εισαγωγή στις βασικές αρχές της θετικής ψυχολογίας στην οποία στηρίζεται η θετική εκπαίδευση. Η θετική ψυχολογία και η θετική εκπαίδευση είναι άρρηκτα συνδεδεμένες έννοιες. Το πρόγραμμα επικεντρώθηκε στις θεωρίες αλλά και τις τεχνικές της θετικής εκπαίδευσης.
3
Η πρώτη θεωρία είναι η βιο-οικολογική θεωρία κατά Urie Bronfenbrenner (Bronfenbrenner ecological system theory)
4
Δίνεται έμφαση στο γεγονός ότι το αναπτυσσόμενο άτομο είναι ενταγμένο σε μία σειρά από περιβαλλοντικά συστήματα τα οποία αλληλεπιδρούν μεταξύ τους καθώς και με το ίδιο το άτομο, με αποτέλεσμα να επιδρούν στην ανάπτυξή του. Στη εκπαιδευτική διαδικασία λοιπόν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη όχι μόνο το άτομο αλλά και το περιβάλλον του.
5
Έπειτα ασχοληθήκαμε με την ανάλυση SWOT Κατά την ανάλυση SWOT μελετήσαμε τα δυνατά (Strengths) και αδύνατα (Weaknesses) σημεία μας ως εκπαιδευτικοί, καθώς και οι ευκαιρίες (Opportunities) και οι απειλές (Threats) που υπάρχουν.
6
Τα δυνατά και αδύνατα σημεία αφορούν το εσωτερικό περιβάλλον αφορούν δηλαδή τις ιδιότητες, τα χαρακτηριστικά του ατόμου ή του οργανισμού Αντιθέτως οι ευκαιρίες και οι απειλές αντανακλούν μεταβλητές του εξωτερικού περιβάλλοντος. Σκοπός της μεθόδου είναι ο εκπαιδευτικός και ο μαθητής να βελτιώσει τις αδυναμίες του εκμεταλλευόμενος τις δυνατότητες του. Επιπλέον να αναγνωρίσει ποιες είναι οι ευκαιρίες που παρέχονται από το εξωτερικό περιβάλλον και να τις χρησιμοποιήσει κατάλληλα για να εξωραΐσει τις απειλές.
7
Μια άλλη μέθοδος που εφαρμόστηκε ήταν το Matrix Eisenhower, το οποίο είναι επίσης γνωστό ως Matrix Urgent-Important
8
Σκοπός της μεθόδου αυτής είναι να βοηθά να δοθεί προτεραιότητα στα καθήκοντά ενός ατόμου με βάση την αναγκαιότητα και τη σημασία τους. Επιτρέπει επίσης να προσδιοριστούν τα καθήκοντα που πρέπει είτε να μεταβιβαστούν είτε να τα μην υλοποιηθούν.
9
Μια ακόμη μέθοδος την οποία διδαχτήκαμε αλλά και πραγματοποιήσαμε ήταν το Cadáver exquisito
Μια ομάδα ανθρώπων που γράφουν ή σχεδιάζουν μια σύνθεση σε σειρά. Κάθε άτομο μπορεί να δει μόνο το τέλος του τι έγραψε ο προηγούμενος παίκτης. Κάθε μέλος της ομάδας ξεκίνησε και σχεδίασε στην κορυφή ενός φύλου χαρτιού μία εικόνα. Στη συνέχεια το επόμενο μέλος της ομάδας σχεδιάζει ένα δικό του σχέδιο βλέποντας μόνο ότι έχει σχεδιάσει ο προηγούμενος και αυτό συνεχίζεται για όλα τα μέλη μέχρι το χαρτί να καταλήξει σε αυτόν που έκανε το πρώτο σκίτσο στο χαρτί. Τότε ο τελευταίος βάζει ένα τίτλο στο τελικό έργο. Η όλη διαδικασία είναι πολύ σημαντική γιατί ενθαρρύνει τους μαθητές να συνεργαστούν και να παράγουν ένα καλό αποτέλεσμα.
10
Έπειτα το πρόγραμμα εστιάστηκε στα συναισθήματα.
Έγινε αναφορά στα γνωστικά, φυσιολογικά και τα στοιχεία συμπεριφοράς των συναισθημάτων. Εκπαιδευτήκαμε στην αναγνώριση των συναισθημάτων Οι εκπαιδευτικοί λειτουργούν ως μεταφραστές των συναισθημάτων και των σκέψεων των μαθητών. Για το λόγο αυτό οι εκπαιδευτικοί αρχίζουν να κατανοούν τη σημασία της συγκέντρωσης ( mindfulness).
11
Το πρόγραμμα εστίασε στις δεξιότητες της ζωής, ποιες είναι και πόσο σημαντικές είναι για το άτομο.
Στην κορυφή όλων είναι η αυτογνωσία.
12
<The Perma model of well-being>
το οποίο περιλαμβάνει τα θετικά συναισθήματα, τις σχέσεις, την εκπλήρωση, την προσήλωση και τέλος τη σημασία.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.