Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εξηγώντας την παραγωγή του πολιτισμού - Πολιτιστική Εργασία Ι

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εξηγώντας την παραγωγή του πολιτισμού - Πολιτιστική Εργασία Ι"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εξηγώντας την παραγωγή του πολιτισμού - Πολιτιστική Εργασία Ι
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Εξηγώντας την παραγωγή του πολιτισμού - Πολιτιστική Εργασία Ι

2 Γιατί είναι σημαντικά αυτά τα ερωτήματα;
Σημερινά ερωτήματα Μέχρι τώρα έχουμε δει τη μεγάλη εικόνα (την αγορά και τις οργανώσεις). Σήμερα θα αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε πως οι αλλαγές που σημειώνονται τις τελευταίες δεκαετίες διεθνώς στο επίπεδο αυτό επηρεάζουν: (1) το παραγόμενο πολιτιστικό προϊόν και (2) τους ανθρώπους που εργάζονται στον κλάδο. Γιατί είναι σημαντικά αυτά τα ερωτήματα;

3 Production of Culture perspective
Η προσέγγιση της παραγωγής του πολιτισμού ρωτά: Πώς επηρεάζει το σύστημα την πολιτιστική παραγωγή; Ο Richard Peterson στο άρθρο του “Why 1955? Explaining the Advent of Rock Music”, εξηγεί ποιες αλλαγές επέτρεψαν την ανάδειξη της ροκ μουσικής στα μέσα της δεκαετίας του 1950. Αναφέρεται σε 6 παράγοντες (Τεχνολογία – Νόμοι – Δομή της Βιομηχανίας – Δομή των Οργανώσεων – Αγορές - Καριέρες). Η προσέγγιση της παραγωγής του πολιτισμού: Απομυθοποιεί τη δημιουργικότητα Aμφισβητεί την αντικειμενικότητα των ιεραρχήσεων (“pop is the most commercial genre in the world”), καθώς προτείνει ότι συγκεκριμένα συστήματα παράγουν συγκεκριμένων ειδών πολιτιστικά προϊόντα.

4 Culture of Production perspective
Η προσέγγιση της κουλτούρας της παραγωγής ρωτά: Πως η ευρύτερη κουλτούρα παράγει, με τη σειρά της, συγκεκριμένου είδους βιομηχανίες; Negus, “Music genres and corporate cultures” Despite often being presented as a fairly ‘liberal’ business, populated by personnel who are ‘in touch with the street’, the agendas (σ.σ. of the UK majors) were in no way a ‘reflection’ of the diversity of music being played and listened to in Britain. Instead they represented, in condensed form, the preferences and judgements of a small, relatively elite educated, middle-class, white male faction.

5 ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΑΠΟ ΑΕΠΙ/ΕΦΟΡΙΑ/ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Πως επηρεάζουν οι 6 παράγοντες (Peterson) την ελληνική μουσική παραγωγή της τελευταίας 20ετίας ; ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΕΓΓΡΑΨΙΜΟΥ CD (ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ) – NAPSTER (P2P SHARING) – ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΝΕΩΝ OPINION LEADERS – BACK CATALOGUE FOR FREE ΝΟΜΟΙ & ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΝΟΜΟΙ IP-ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ 360 ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΑΠΟ ΑΕΠΙ/ΕΦΟΡΙΑ/ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΥΨΗΛΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ TV ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ (1ΟΙ ΕΥΡΩΠΗ)– ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΟΣΚΕΛΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ – ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΕΣΩΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ (ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΕΙΔΩΝ) ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΔΟΜΗ ΙΕΡΑΡΧΙΚΗ – ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟ MARKETING – ΑΝΑΠΤΥΞΗ IN HOUSE ΕΤΑΙΡΙΩΝ LIVE ΑΓΟΡΕΣ ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΜΑΤΩΝ ΠΕΦΤΟΥΝ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΑ – Η AGB ΚΑΙ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΓΑΖΙΩΝ ΟΡΙΖΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ (ΠΑΝΙΑ - REALITIES) ΚΑΡΙΕΡΕΣ ?

6

7 Η κυρίαρχη αντίληψη γύρω από την πολιτιστική εργασία
“Creativity pays” “It is an incredibly diverse industry” “If you are doing something that you love, you are not really working” “It is a really serious career that lets you do very silly things” “If you are a bit weird, this is a place for you. It is a utopia for weirdos…”

8 Η εμπειρική έρευνα γύρω από την πολιτιστική εργασία
Τι δυσκολεύει την έρευνα; Ασταθής επαγγελματική ταυτότητα, έλλειψη επίσημων κριτηρίων συμπερίληψης στους πολιτιστικούς κλάδους Μεγάλη κινητικότητα μεταξύ αγορών, μεγάλη ετερογένεια εντός της ίδιας αγοράς

9 Χαρακτηριστικά της πολιτιστικής εργασίας
Τι γνωρίζουμε από τις μέχρι τώρα έρευνες; Ο μέσος εργαζόμενος είναι νέος/α, με υψηλή μόρφωση Αγαπά αυτό που κάνει (love labour) και διακατέχεται από το αίσθημα ότι είναι «προορισμένος/η» για αυτό (calling) Κυριαρχούν άτυπες μορφές απασχόλησης (αυτοαπασχόληση, παράλληλη/περιστασιακή απασχόληση), χαμηλές αμοιβές, έλλειψη ασφάλισης και στοιχειωδών παροχών Υπάρxουν υψηλότερα εμπόδια εισόδου και δυσκολίες εξέλιξης για γυναίκες, μέλη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων κλπ. Υπάρχει έντονο αίσθημα επισφάλειας (precarity) και τάση αυτό-εκμετάλλευσης (self-exploitation) Οι εργαζόμενοι δυσκολεύονται να ισορροπήσουν την προσωπική με την επαγγελματική τους ζωή

10 Χαρακτηριστικά της πολιτιστικής εργασίας
Τι δεν έχουμε καταφέρει να εξηγήσουμε: Γιατί ενώ δεν έχουν ικανοποιητικές απολαβές, σε σχέση με την επένδυση σε γνώση που έχουν κάνει και εξακολουθούν να κάνουν, επιμένουν; Γιατί δουλεύουν ακόμα και όταν δεν πληρώνονται και γιατί, κατά κανόνα, δουλεύουν πολύ σκληρότερα από αυτό που οι απολαβές τους θα δικαιολογούσαν; Γιατί ενώ βιώνουν υψηλό βαθμό κινδύνου δεν επιλέγουν σταθερές συνεργασίες και πιο τυπικές μορφές απασχόλησης, ακόμα και αν έχουν αυτή την ευκαιρία;

11 Η ιστορία του Sergei Polunin (The Dancer): Πώς είναι να φτάνεις στην κορυφή του κόσμου στα 21 σου και να τα παρατάς…

12 Working Dancers: Όταν οι χορευτές βγαίνουν στον δρόμο για να διεκδικήσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα Ραντεβού στο σινεμά…


Κατέβασμα ppt "Εξηγώντας την παραγωγή του πολιτισμού - Πολιτιστική Εργασία Ι"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google